سیف در مجلس: التهابات بازار ارز کار دشمن است و نباید مارا نگران بکند/ افزایش قیمت دلار در تلگرام صورت ‌گرفت/اعتراض نمایندگان/ شعار استعفا استعفا برای رییس کل بانک مرکزی

گروه اقتصادی،   3970121093 ۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

ناآرامی های بازار ارز موجب شد تا مجلس در این زمینه ورود پیدا کرده و از دولتی ها سئوال کند که چرا در ماه های گذشته بانک مرکزی نتوانسته بازار ارز تا کنترل کند تا با چنین اتفاقاتی روبرو نشویم.

سیف در مجلس: التهابات بازار ارز کار دشمن است و نباید مارا نگران بکند/ افزایش قیمت دلار در تلگرام صورت ‌گرفت/اعتراض نمایندگان/ شعار استعفا استعفا برای رییس کل بانک مرکزی
 به گزارش الف، در پی گرانی دلار، مجلس از وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی  خواست تا برای ارائه توضیحات به بهارستان بروند. این ناآرامی ها موجب شد تا مجلس هم وارد عمل شود و از مسئولان سوال کند که چرا در ماه های اخیر بانک مرکزی توان مدیریت بازار را نداشته است.
 
ولی الله سیف در نشست علنی امروز (سه شنبه، 21 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی درخصوص مسائل پیش آمده برای بازار ارز گفت: در جلسه شب گذشته ستاد اقتصادی دولت با حضور رئیس جمهور تصمیماتی اتخاذ شد که به حضور شما و مردم اعلام خواهیم کرد.

رئیس بانک مرکزی کشور با اشاره به دستاوردهای مهم دولت یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: دستاوردهای اقتصادی از طریق توسعه بازار و کنترل تورم  حاصل شده است. خوشبختانه در دو سال گذشته دامنه تورم تک رقمی بوده و رشد اقتصادی مناسب حاصل شده است.

وی ادامه داد: حجم کالای نقدینگی یکی از عوامل نگرانی است که تا این لحظه اثر آن بر بازار کنترل شده است. درخصوص نرخ ارز نیز عوامل غیراقتصادی و عدم اطمینان نسبت به آینده موثر است. متاسفانه دشمنان از خارج از مرزها و به شکل های مختلف بر این موضوع دامن زده و در تلاشند تا شرایط را برای ملت سخت تر کنند.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نرخ ارز در خرداد سال 92 گفت: در خرداد 92 که انتخابات انجام شد نرخ ارز 3 هزار و 700 الی 800 تومان بود؛ به محض اعلام نتایج انتخابات بدون اینکه هنوز دولت جدید شروع به کار کند ظرف 2 تا 3 ماه قیمت‌ها روند نزولی پیدا کرده و در مرداد ماه به زیر3 هزار تومان رسید.

امید مثبت نقش موثر در روند نزولی دلار داشت

وی ادامه داد: در پروسه زمانی که دلار روند نزولی داشت هیچ اقدام خاصی در اقتصاد انجام نشده بود، تنها یک امید مثبت و یک انتظار باعث شد که یک شرایط خیلی طبیعی در اقتصاد کشور ایجاد شود، همان طور که همین عامل مثبت اثر داشته عوامل منفی نیز باعث بروز انتظارات منفی، عدم اطمینان به آینده می‌تواند بازار را دچار التهاب کرده و مشکلاتی را ایجاد کند.

سیف با بیان اینکه دشمنان ما در تلاش هستند تا از هر فرصتی در جهت التهاب آفرینی در اقتصاد ما استفاده کنند، تصریح کرد: اقدامات دشمن جای تعجب ندارد اما در داخل باید روش‌هایی را در پیش بگیریم که خود ما التهاب‌های مصنوعی ایجاد نکنیم.

وی ادامه داد: در هر کشوری با هر میزان از اقتدار و ذخایر، انتظار منفی به وجود بیاید و بحث انتقال سرمایه و نگرانی نسبت به آینده به وجود آید به هیچ وجه نمی‌توان در مقابل آن ایستاد.

جلسات فشرده‌ای برای ساماندهی بازار ارز در هیئت دولت در حال برگزاری است

رئیس کل بانک مرکزی با طرح این سوال که چرا ما خود به التهاب‌آفرینی دست می‌زنیم، تصریح کرد: تقاضای ما از شما این است که کمک کرده زیرا همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و باید در جهت بهبود شرایط حرکت کنیم.

سیف با اشاره به دعوت رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تیم اقتصادی دولت برای بررسی بحث ارز گفت: از روز گذشته اول وقت به دلیل استمرار نشست‌ها در هیئت دولت درگیر مباحث ارزی بوده‌ایم و در دولت در حال جمع‌بندی مباحث هستیم.

وی با بیان اینکه جلسات فشرده‌ای برای ساماندهی بازار ارز در هیئت دولت در حال برگزاری است، افزود: حتی معاون اول رئیس جمهور و خود رئیس جمهور نیز در نشست‌ها شرکت می‌کنند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به طرح کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با ساماندهی بازار ارز تصریح کرد: این طرح را مطالعه کرده و مواد مثبتی از آن استخراج کردم و خوشبختانه برخی از مواد موجود در این طرح از سوی بانک مرکزی از قبل اجرایی شده است اما در خصوص برخی از بندها نیز به آقای پورابراهیمی عرض کردم که با صحبت می‌توانیم در خصوص این بندها با توافق برسیم.

اقدامات و التهاب آفرینی‌های دشمنان در فضای مجازی نباید ما را نگران کند

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه ما در شرایط عادی نیستیم و دشمنان ما توطئه‌های خود را ادامه می‌دهند، گفت: تصمیم ما این است که همه امکانات در خدمت تامین نیازهای واقعی اقتصاد کشور قرار بگیرد البته در یک فضای شفاف و یک افقی که اشراف کامل بانک مرکزی بر همه ابعاد داشته و مانور تصمیم‌گیری داشته باشد.

سیف از ایجاد سامانه‌ای برای بهبود وضعیت بازار مسکن خبر داد و افزود: در این سامانه کلیه ارزهای ورودی کشور ناشی از فروش نفت، درآمدهای غیرنفتی و هرگونه درآمد ارزی که کشور دارد در این سامانه ورود پیدا کرده و همه مصارف ارزی کشور نیز در آن سامانه پاسخ داده می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که خوشبختانه کشور در یک وضعیت تعادل قرار دارد و این اقدامات و التهاب آفرینی‌هایی که دشمنان ما در فضای مجازی انجام می‌دهد نباید ما را نگران کند. متاسفانه ما فضایی را به آنها داده‌ایم و اجازه هم داده‌ایم که بی‌انضباط هر کاری دلشان می‌خواهد بکنند.

این روزها را پیش‌بینی می‌کردیم/ عرضه ارز از 5 فروردین

سیف گفت: اقداماتی که در بین‌التعطیلین در اوایل فروردین رخ داد یک عامل و علامت بسیار مشخص اثبات کننده این دیدگاه است، اصلا بازار در سنوات گذشته در تعطیلات تا 15 فروردین هیچ تحرکی نداشته ، اتفاقاتی که رخ داد متاسفانه در فضاهای تلگرامی و مجازی بوده و با اعلام قیمت‌ها التهاب ایجاد کرد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه در این روزها طبق پیش‌بینی احساس می‌کردیم که این اقدامات ایجاد شود تیم ما بسیج شده و آماده بود، گفت: از ابتدای روز 5 فروردین تیم ما در بازار حضور داشته و به عرضه ارز اقدام کرده است در حالی که در سنوات گذشته چنین موضوعی وجود نداشت.

سیف با تاکید بر اینکه اعلام قیمت‌های غلط از سوی برخی در حتی یک درصد و دو درصد ارز مبادله شده نیست، افزود: 300 هزار یا 200 هزار آن هم فقط کاغذی و لفظی بوده و معامله اصیلی اتفاق نمی‌افتد.

تعادل لازم در منابع و مصارف ارزی کشور وجود دارد/ نقش عربستان و امارات در التهابات ارزی

وی با بیان اینکه ما نباید اجازه دهیم که اقتصاد ما این منابع عظیم ارزی کشور که صرف واردات کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه کارخانجات می‌شود تحت تاثیر این علامت بسیار غلط اقتصادی قرار بگیرد، ادامه داد: باید تصمیم گرفته شده و التهابات پایان یابد، ما سال گذشته بسته‌ای را که اجرا کردیم که برخی تصمیمات اقتصاددانان بوده و اجزای آن را تایید می کردند.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه تنها موردی که در خصوص بسته اجرایی دولت، دوستان انتقاد داشتند در رابطه با بحث سپرده‌گیری بوده است، افزود: اکنون نیز برخی‌ها معتقدند هیچ وقت به نظر نمی‌رسد که این اقدامات به مصلحت باشد که جاذبه برای سایر بازارها ایجاد شود.

سیف با بیان اینکه ادامه روند قبل را به مصلحت کشور نمی‌دانم و در یک پروسه دو هفته‌ای آن بسته اجرایی شد، گفت: مشابه این کار را در سال 93 نیز انجام داده‌ایم، زمانی که نگران رشد نقدینگی بوده‌ایم و بانک مرکزی در این راستا با انتشار اوراق مشارکت ورود جدی داشت.

وی ادامه داد: باید در این فضا تصمیم بگیریم که تسلط خود را بر شرایط ارز کشور محرز کرده و وضعیت را به دست بگیریم و در نتیجه متناسب با فضایی که برای ما پیش می‌آید از حیث گشایش‌ها و یا محدودیت‌هایی که پیش رو داریم بتوانیم انعطاف‌پذیر بوده و با سرعت واکنش نشان دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مبنای ارز 4 هزار و 200 تومان، گفت: همه توان ما در خدمت ساماندهی این بازار بوده تا بتوانیم این تسلط را بر بازار حاکم کنیم از این رو مسلماً نیاز به کمک و حمایت مجلس داریم.

سیف با تاکید بر اینکه دشمن بر روی کشور ما ذره‌بین قرار داده است، افزود: نباید اجازه التهاب آفرینی به دشمنان داده شود و باید بتوانیم با هماهنگی و همفکری شرایط را به سمت بهبود هدایت کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌هایی که انجام شده تعادل لازم در منابع و مصارف ارزی کشور وجود دارد، ادامه داد: در این فضا نباید نرخ ارز این نوسانات را داشته باشد از این رو جای پاهایی دیده می‌شود که حتی کشورهای اطراف ما از جمله امارات و عربستان نیز در نوسانات بی‌تقصیر نیستند.

بازار دوبی هر روز بر علیه اقتصاد ما تلاش می‌کند

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه متاسفانه بازار دوبی به گونه‌ای شده که هر روز بر علیه اقتصاد ما تلاش می‌کند، افزود: ما باید آرامش خود را حفظ کرده و اجازه ندهیم که دشمنان بر برهم زدن اقتصاد ما امید ببندند.

سیف ادامه داد: در این مدت که بین منابع و مصارف تعادل وجود دارد و  4 هزار و 200 تومان مبنای بسیار منطقی برای این کار است و با شاخص‌های اقتصادی تطبیق دارد قرار نیست این رقم ثابت بماند تا باز اشتباهات گذشته تکرار شود.

وی افزود:قرار است نرخ ارز متناسب با متغیرهای اقتصادی حرکت کند از این رو ممکن است در طول سال 5 الی6 درصد نیز نوسان داشته باشد که این اشکالی نداشته و در همه دنیا نیز این وضعیت را دارد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: آنچه که اهمیت دارد این است که ما اکنون در رابطه با نوع تخصیص ارز و تامین ارز برای ورود کالاهای اساسی اولویت‌گذاری کرده و طبقه‌بندی در راستای کالاهای صادراتی نیز صورت بگیرد.

سیف افزود: باید متناسب با توان ارزی کشور نسبت به واردات کالاهای اساسی اقدام کنیم در غیر این صورت باید تدابیر ویژه صورت گیرد.

نقش واردات قاچاق در نابسامانی ارز

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: متاسفانه اقلامی به صورت قاچاق وارد کشور می شود که حیف منابع ارزی کشور است که سهم این نوع واردات شود از این رو باید تشدید نظارت‌ها صورت گیرد تا منابع بی‌حساب و کتاب از کشور خارج نشود.

سیف ادامه داد: نباید فضایی ایجاد کرد که التهاب آور باشد، تقاضا دارم از ما حمایت کنید تا بتوان نتیجه مثبت گرفت.

تامین ارز بیماران و دانشجویان از طریق بانک مرکزی

وی در پاسخ به سوال لاریجانی مبنی بر چگونگی نرخ ارز مبادله ای گفت: نرخ مبادله ای  4200 تومان است که با آن تمامی نیازهای منطقی کشور برطرف می شود.

رئیس بانک مرکزی در پاسخ به سوال رئیس مجلس درخصوص اینکه برای بیماران و دانشجویان چه اقدامی صورت می گیرد؟ افزود: از طریق بانک مرکزی انجام می شود.

بانک مرکزی به دنبال کم کردن صرافی های مجاز

سیف در پاسخ به سوال دیگر لاریجانی مبنی بر اینکه وضعیت صرافی های غیرمجاز چه می شود و تعداد صرافی ها باید کنترل شود؟ تصریح کرد: تعداد صرافی های مجاز زیاد است، البته به دنبال کم کردن تعداد آنها هستیم؛ به دلیل خلا قانونی نمی توان از فعالیت صرافی ها جلوگیری کرد، بلکه باید شرایط و ضوابط سخت شود تا محدودیت برای فعالیت صرافی ها انجام شود.

بعد از برجام، هنوز ارتباطات بانکی نرمال نیست

وی در پاسخ به سوال دیگر رئیس قوه مقننه درخصوص اینکه وقتی شما تمام نیازهای کشور را از طریق بانک مرکزی تامین می کنید، آیا تعداد بالای صرافی ها مشکلاتی مانند موسسات مالی ایجاد نمی کند؟ گفت: علی رغم گشایش در روابط بانکی بعد از برجام، هنوز ارتباطات بانکی نرمال نیست و مجبور هستیم از ظرفیت این مراکز برای رفع مشکلات استفاده کرد.

رئیس بانک مرکزی در پاسخ به سوال بعدی رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر پیشنهاد رئیس کمیسیون اقتصادی در رابطه با تضمین سپرده های ارزی و عدم اجرای آن گفت: این کار را انجام دادیم و بخشنامه ارائه کردیم.

سیف در پاسخ به سوال بعدی  لاریجانی مبنی بر محدودیت های ایجاد شده در سکه و اینکه سکه معیار شده است، بیان کرد: مبنای ارزشگذاری 4 هزار و 200 تومان برای قیمت دلار است و سکه تحت تاثیر قیمت دلار و انس بین المللی است. زمانی که در بهمن ماه شروع به حراج سکه کردیم، حباب 200 هزار تومانی ایجاد شد که حراج را شروع کردیم و در حال حاضر در نرخ سکه، نرخ های کاذب تطبیق می کرد.

 لاریجانی: چرا اینقدر زودتر اقدام نکردید؟/ سیف: به دنبال جایگزینی دلار با یورو هستیم

وی در پاسخ به سوال دیگر رئیس قوه مقننه درخصوص اینکه ایراد به کار شما وارد است و اینکه چرا قبلا چنین تصمیماتی گرفته نشده است تا شرایط کشور ملتهب  نشود؟، افزود: از سیاست هایی که به دنبال انجام آن هستیم، جایگزینی یورو به جای دلار است و این موضوع را مقام معظم رهبری نیز تایید کرده اند، زیرا دلار نقشی در تجارت خارجی کشور ندارد. روند قیمت دلار در 5 سال گذشته چنین است و در سه ماهه سوم فشار تقاضا وجود دارد، به دلیل پایان سال میلادی و 3 ماهه چهارم روند نزولی پیدا می کند. برای سه ماهه اول تلاش کردیم با تزریق منابع شرایط را متعادل کنیم، اما التهابات بین المللی و محدودیت ها در تامین اسکناس مشکلاتی را به وجود آورده است.

رییس بانک مرکزی یادآور شد: دشمنان بیکار ننشسته اند و با التهاب آفرینی بین‌المللی تلاش می کنند اقتصاد ما را دچار التهاب و عدم تعادل کنند؛ در واقع التهابات بین‌المللی و برخی محدودیت‌ها در این شرایط بی تاثیر نیست وگرنه ما منابع ارزی کافی داریم اما بزرگترین عاملی که اجازه نداد پیش بینی ما در دو ماهه آخر سال گذشته محقق شود، تشدید این التهابات بود.

 پورابراهیمی در صحن علنی:نوسانات نرخ ارز مبنای اقتصادی ندارد/ ۲.۵ برابر میزان مصارف ارزی منابع ارزی وجود دارد

محمدرضا پورابراهیمی داورانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 21 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی پس از پایان صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی در خصوص علت نوسانات نرخ ارز گفت: التهابات ارزی که از ماه‌های پایانی سال 96 شروع شد به طور حتم علل و مبنای اقتصادی ندارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بررسی این موضوع از سال گذشته در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گفت، افزود: مقرر شد تا با همراهی دولت و مجلس برای رفع این مشکل تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شود بنابراین این التهابات و نوسانات ارزی عامل اقتصادی مشخصی نداشته و بخش عمده آن مربوط به سوء مدیریت در بانک مرکزی و فضای روانی ایجاد شده در جامعه است.

وی با بیان اینکه برخی به مولفه‌های مختلفی در این خصوص اشاره می‌کنند، تصریح کرد: قطعاً اگر مولفه‌های اقتصادی مبنا قرار گیرد عامل اصلی این نوسانات نیست زیرا اولین مولفه در این خصوص تورم است و کشوری که تورم بالا دارد یعنی کاهش ارزش پول ملی در آن رخ خواهد داد اما مرکز آمار و بانک مرکزی نرخ تورم را در کشور تک رقمی اعلام کرده و در این صورت نمی‌توان این عامل در نوسانات ارزی موثر دانست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مولفه بعدی منابع و مصارف ارزی است، گفت: باید دید چه میزان ارز به کشور وارد و چه میزان از آن خارج می‌شود، به طور متوسط سالانه 45 میلیارد دلار کالا وارد کشور می‌شود و در این رابطه باید به میزان صادرات غیرنفتی و نفتی نیز توجه کرد به طوری که صادرات نفتی در طی سالیان گذشته تقریبا 50 میلیارد دلار و صادرات غیرنفتی نزدیک به میزان واردات آن است یعنی 2/2 برابر یا 2.5 برابر میزان مصارف ارزی منابع ارزی وجود دارد.

پورابراهیمی با بیان اینکه مولفه بعدی مورد توجه در این خصوص پیش‌بینی‌ درآمدهای ارزی است، افزود: در نیمه دوم سال 96 بر اساس پیش‌بینی‌ها حوزه صادرات با افزایش کمیت مواجه شد و نفت بالای 60 دلار فروخته شده است بنابراین بین 15 تا 20 میلیارد دلار محصولات پتروشیمی صادر شده است.همچنین در این حوزه درآمدهای پیش‌بینی شده در نیمه دوم سال افزایش پیدا کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه بارها از مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در خصوص برنامه‌ها برای ثبات نرخ ارز سوال شد، گفت: مسئولان بانک مرکزی در این خصوص طرح برنامه‌ای با 20ماده را مطرح کردند و کمیسیون اقتصادی تاکید کرد که می‌تواند در این رابطه به دولت کمک کند، به طور حتم مشکل پیش آمده مشکل نظام است و امروزه در این دوره از مجلس عملکرد کمیسیون اقتصادی بسیار در این زمینه و کمک به دولت قابل قبول است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه افزایش نرخ سود سپرده از 15 به 20 درصد به اوراق در انتهای سال گذشته مشکلی از نوسانات نرخ ارز حل نکرد، گفت: این موضوع که سبب رشد 33 درصدی اقتصاد در کشور داشت نه تنها هیچ مشکلی را در این زمینه حل نکرد بلکه نرخ تامین مالی برای واحدهای تولیدی را به 27 درصد سالیان گذشته رساند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ روز گذشته چندین ساعت در رابطه با این موضوع بحث و گفت وگو به عمل آمد و دولت باید به تکالیف خود در این زمینه عمل کند.

 تنش در مجلس بر سر غیرعلنی شدن جلسه درباره ارز/ لاریجانی تهدید کرد/ شعار استعفا استعفا در صحن

درحالی که جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی وضعیت بازار ارز به صورت علنی از دقایقی پیش آغاز شده بود، همهمه و بی نظمی در جلسه علنی باعث تذکرات جدی رییس مجلس شده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس خطاب به نمایندگان گفت: وقتی جلسه را غیر علنی می کنیم ، می گویید چرا علنی نشد، علنی می کنیم میگویید چرا غیر علنی نشد.اگر نمایندگان در صندلی های خود نمی نشینند و نظم را رعایت نمی کنند، دیگر درباره ارز صحبت نخواهیم کرد. برخی از آقایان نمی خواهند درباره ارز در مجلس صحبت شود، اگر بی نظمی شود بحث را منتفی میکنیم و دستور بعدی را بررسی می‌کنیم.
سپس رئیس مجلس نحوه برگزاری جلسه را به رای نمایندگان گذاشت.

برهمین اساس اکثریت ۲۵۴ نماینده حاضر در یک رای‌گیری استمزاجی با برگزاری جلسه به شکل علنی موافقت کردند.

پیش از این و در حالی که ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی سخنانش را در جلسه علنی آغاز کرده بود، همهمه نمایندگان و بی نظمی جلسه علنی مانع ادامه صحبت وی شده بود.

برخی نمایندگان مجلس درآغاز جلسه علنی امروز با حضور در تریبون محل سخنرانی سیف و سردادن شعار استعفاء - استعفاء مانع از سخنرانی وی در خصوص وضعیت نوسان نرخ ارز شدند.

 همهمه نمایندگان هنگام ارائه گزارش سیف و تذکرهای پی در پی لاریجانی 

 تذکر تند لاریجانی به دولت: این چه وضعی است که مشاور رئیس جمهور می‌آید می‌گوید قیمت دلار باید بالاتر برود بعد رئیس دولت می‌گوید این سیاست دولت نیست، خب کنترل کنید/ یک صدا از دولت شنیده شود!

پورابراهیمی: دولت با تصمیم غیرکارشناسی نرخ سود سپرده را بالا برد که به بازار سرمایه و تولید کشور صدمه زد

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۸۴۵۵۱۳:۲۰:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
همین اقایو ن ، در اوج تحریم ها زمان احمدی نژاد ، می گفتند که التهابات ناشی از سو مدیریت است.‌. حالا که به قول خودشان دنیا باهاشون تعامل داره و دیوار تحریم به برکت برجام فروریخته !! میگن کار دشمنه !!!
ناشناس۲۹۸۵۴۴۱۴:۰۴:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۲۱
عمو جون قابل توجه شما که برجام اردیبهشت توسط ترامپ به هم میخوره و علت گرانی ارز هم دقیقا همینه
ناشناس۲۹۸۶۲۱۱۴:۵۷:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
ترامپ به هزار و یک دلیل از برجام خارج نمیشه . اینا همش بازی روانی و سیاسی هست .
ناشناس۲۹۸۶۲۸۱۵:۰۲:۵۲ ۱۳۹۷/۱/۲۱
دایی جون چرا باید توافقی پذیرفته بشه که به قول سیف دشمن هر وقت دلش خواست بکشه کنار
سامان۲۹۸۶۷۹۱۵:۵۸:۴۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
این هم به علت سوء تدبیر همین آقایان دولتی و تیم مذاکره کننده هست، برای چی توافقی رو پذیرفتند که طرف مقابل حق داره برجام رو هر 4 ماه یکبار بررسی کنه و اگر دوست داشت تمدید میکنه و اگر دوست نداشت تمدید نمیکنه، خوب با این حساب در انتهای هر دوره 4 ماهه باز بازار ما از بابت نگرانی تمدید نشدن برجام توسط طرف غربی متلاطم میشه، حتی اگر در نهایت برجام برای یک دوره 4 ماهه دیگه هم تمدید بشه باز دلاری که بالا رفته دیگه پایین نمیاد، تازه اینجوری کدام سرمایه گذار خارجی جرات میکنه رو حساب توافقی که ممکنه 4 ماه بعد دیگه وجود نداشته باشه بیاد و در ایران سرمایه گذاری کنه؟ آخه این بود تدبیر شما؟
ناشناس۲۹۸۸۸۹۱۸:۵۶:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
چون هدف فقط پذیرفتن بود واقایان انقدر ادعای دانایی و دیپلماسی و لبخند و مغز متفکر بودن را داشتند که هم .. شدند و هم ... و فقط به منتقدان تاختند در حالیکه طرف مقابل سرشان کلاه گذاشت
امیری۲۹۹۵۲۷۱۱:۵۹:۰۱ ۱۳۹۷/۱/۲۲
باز ندانسته فرضیه بافی شد!!! اقدامات امریکا ربطی به برجام ندارد،بلکه ساز و کار داخلی انها است.همانطور که در ایران هم مجلس از وزارت خارجه خواسته تا هر 3 ماه یکبار گزارشی از نقض احتمالی و اصولا اجرای برجام بدهد. منتهی، ترامپ بخاطر روش و شگرد هوچیگری اش بر جو روانی / سیاسی /اقتصادی جامعه ما اثرگذار است.
ناشناس۲۹۸۶۴۱۱۵:۱۴:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
مجلس اگر راست میگوید باید روحانی را سریعاً عذل کند. _______________________ اگر راست میگوید !!
ناشناس۲۹۸۶۸۸۱۶:۰۵:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
"التهابات ارز کار دشمن است" ولکن سیف قیمت ارز مبادلاتی را از فرصت دشمن استفاده کرده و به 4200 تومان رسما افزایش داد. به این میگن استفاده از دشمن و از تهدید فرصت افریدن . . ماشاالله به این همه هوشمندی و درایت . حالا حالاها کسی مثل سیف پیدا نمکنیم بذاریم ارزمون و ریالمونو سلامت نگهداره!!!!
ناشناس۲۹۹۴۳۲۱۰:۴۳:۱۶ ۱۳۹۷/۱/۲۲
کدوم دشمن مرد حسابی داعشی های اقتصادی داخلی روی هر چی دشمنه کم کردن بدبخت مردم که شدن بازیچه دست اینها با چنان ترفندی قیمت ارز تک نرخی رو که با هیچ توجیهی نمیتونس افزایش بدن 1200 تومن از قیمت پیش بینی شده در بودجه را افزایش دادن تمام کسر بودجه قبل و بعد خودشونو تامین کردن با ی تیر 10 تا نشون زدن بعد هم انداختن گردن تلگرام و دشمن. تازه مدعی هم هستن که چرا اعتراض میکنی که دشمن تحریک شده این ترفندا دیگه قدیمی شده. یا صاحب الزمان به فریادمان برس
ناشناس۲۹۸۹۳۲۲۰:۰۹:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اقایون محقق و محترم توجه داشته باشید که به مدت سیزده سال دلار در این مملکت هفت تا تک تومانی بوده الان شده شش هزارو دویست تومان این معضل سالهاست که با پول ما اشناست کار احمدی و شیخ حسن تنها نیست
ناشناس۲۹۹۳۳۳۰۹:۱۳:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۲۲
ایران کلاً بحران مدیریت دارد.
ناشناس۲۹۹۳۸۳۱۰:۰۱:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۲۲
نه از دست احمدی نژاد کاری ساخته بود و نه از دست روحانی کاری ساخته است. ایران دشمنان قدری دارد. همین عربستان می تواند با پول کم خود کل بازار ایران را بهم بزند تازه آمریکا بماند. حکومت باید سیاستش را درست کند ..
ناشناس۲۹۹۶۸۹۱۳:۵۴:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۲۲
میشه یک نفر اسم دشمن و بیاره بفهمیم دشمن کیه؟ چرا کلی گویی می کنید . دشمن ما کی هست چه کشور و یا شخص خاصی دشمن ماست. اگر مسئولان بی لیاقت هستند چه ربطی به عوامل خارج از کشور داره. تا کم میارند و ضعیف هستند همه اش از یکی دیگه خرج می کنند و دشمن را میارن وسط چون بلد نیستند کار و مدیریت کنند.
ناشناس۲۹۸۴۵۸۱۳:۲۰:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
شومن های بی کلاس
ناشناس۲۹۸۹۵۱۲۰:۳۹:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
هزاران لایک
ناشناس۲۹۹۵۳۲۱۲:۰۱:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۲۲
آفرین! در دو کلمه هزار معنی را گنجانده ای.
ناشناس۲۹۸۴۶۴۱۳:۲۴:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
هر چی میکشیم ، از انجام یک خطای« تکراری» ست.. اتاق فکر « تکرار» که برای سلامتی شجریان و موفقیت فرهادی ، روزی ۴ تا بیانیه می داد ، الان کلا ساکت اند!
ناشناس۲۹۸۵۶۶۱۴:۱۸:۵۱ ۱۳۹۷/۱/۲۱
نیست 8 سال دولت شما گل و بلبل بود دلار 1 ریال هم گرون نشد ؟
ناشناس۲۹۸۶۳۲۱۵:۰۵:۰۲ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اون موقع حداقل هسته ای بود برا معامله اصلاح طلب هادهمه چیو دادند اخرش هم وضع این شد
ناشناس۲۹۸۷۶۷۱۷:۰۱:۴۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
دقیقا چی رو دادن ؟؟؟؟؟ هم دانش رو داریم چون بومی هست و هم توان نصب دوباره تجهیزات مورد نظر رو ، ما چیزی از دست ندادیم هر وقت اراده کنیم در مدت زمان کوتاهی به همون سطح غنی سازی میرسیم . اینقدر حرف های بقیه رو تکرار نکنید .
ناشناس۲۹۸۸۹۰۱۸:۵۷:۱۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
((ما چیزی از دست ندادیم هر وقت اراده کنیم )) دقیقا اراده و خودباوری را دادیم رفت
ناشناس۲۹۸۹۶۳۲۱:۰۵:۵۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اصلا امریکا تو راکتورش بتن ریخته اینجوری خوبه؟
ناشناس۲۹۹۱۲۳۰۱:۱۰:۰۲ ۱۳۹۷/۱/۲۲
البته سیمان رو فراموش کردی !!
ناشناس۲۹۸۴۶۷۱۳:۲۶:۳۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
جالب اینجا هست ماه ها بود بانک مرکزی که وابسته به دولت هست نه غیر مستقل ماه ها بود که عرضه ارز را مخصوصا کاهش داده البته ارگانهای دیگر هم هماهنگ با دولت انجام داده اند تا قیمت ارز از 3700 تومان در بازار آزاد ( که تازه خود این نرخ هم بسیار گرانتر از نرخ واقعی دلار هست) به حدود 6200 تومان برسد و در این بین هم مکررا قیمت ارز مبادله ای گران و گرانتر کرده و حالا با گرانتر کردن حدود 500 تومانی ارز مبادله ای به 4200 تومان که باعث گرانتر شدن دارو و بیشتر مایحتاج و کالاهای اساسی کشور خواهد شد تمام تقصیر ها بر سر تلگرام و مردم افتاده ! بیشتر نقدینگی دست مردم هست یا ارگانها اشخاص خاص با حقوق ها و پاداش ها و رانت و اختلاس های کلان ! آنان که دلارهای نفت را برای آقازاده ها یا خانوم زاده های خود در آمریکا و کانادا و اروپا می فرستند ؟
ناشناس۲۹۸۴۷۴۱۳:۲۸:۱۱ ۱۳۹۷/۱/۲۱
روزنامه های زنجیره ای در اقدامی هماهنگ و خودجوش! همه تقصیرها را به گردن منتقدان انداختند! اصلاح طلبان چون خودشان برای رسیدن به قدرت هر کاری می کنند ، همه را به کیش خود پندارند... منتقدان شکست روحانی را به ضرر اقلاب و نظام میدانند تا به نفع خود.. همان حکایت ۱ فرزند و مادر و نامادری..
ناشناس۲۹۸۴۷۵۱۳:۲۸:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
کلیه افرادی که دلار خریدن رو شناسایی کنید . اگه پول ها پس ندادن ببریدشون زندان :))
ناشناس۲۹۸۴۷۸۱۳:۲۹:۳۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
التهاب ارز و طلا به علت بی تدبیری بانک مرکزی رخ داد. دقیقا صبح روز شنبه 18/1/1397 بانک مرکزی با ابلاغ دستوری به بانک ها، نرخ پیش فروش سکه را افزایش داد. این در حالی است که قیمت جهانی طلا با کاهش مواجه شده بود و به همین دلیل مشخص بود که بانک مرکزی در صدد افزایش نرخ ارز است. دستور افزایش نرخ رسمی بانکی باعث گردید که تعادل حاکم بر بازار به هم بخورد و فعالان اقتصادی به تحرک وادار شدند که کنترل از دست بانک مرکزی خارج شد. آنها عمدا اجازه دادند که دلار تا 6000 تومان افزایش یابد که بتوانند نرخ 4200 تومانی را به عنوان یک موفقیت جلوه دهند. باعث تاسف است.
ناشناس۲۹۸۴۸۳۱۳:۳۲:۱۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اینم انداختن گردن تلگرام
مصطفي۲۹۹۱۲۱۰۱:۰۸:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۲۲
اصلا لایه اوزون رو هم همین تلگرام پاره کرده
ناشناس۲۹۸۴۸۴۱۳:۳۲:۴۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
بی تدبیری بانک مرکزی در این التهابات محرز است. شما به انتصابات بانک مرکزی نگاه کنید و خواهید دید که آقای عراقچی که فاقد کمترین درجه علمی و تجربی در حوزه بانکی بوده صرفا به واسطه ژن خوب و ارتباط فامیلی با آقای عراقچی وزارت امور خارجی در مسند معاون ارزی بانک مرکزی تکیه داده است و خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل. چه انتظاری از این بانک مرکزی داید؟
ناشناس۲۹۸۶۸۵۱۶:۰۲:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
نه که خود آقای عراقچی وزارت امور خارجه در برجام چه گلی به سر مملکت زدند که حالا فامیل گرامی ایشان بخواهند در بانک مرکزی بزنند.
ناشناس۲۹۸۴۸۸۱۳:۳۴:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
ایشون وقتی به حرف یک عده ... گوش کرد و نرخ سود بانکی رو کم کرد باید فکر اینجاشو میکردی
ناشناس۲۹۸۵۴۳۱۴:۰۴:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
کلاهبرداری موسسات مالی غیر مجاز هم توسط تلگرام صورت گرفت حتی مجوزشونم تلگرام صادر کرده بود
ناشناس۲۹۸۵۴۵۱۴:۰۵:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
پایان برجام پایان اقتصاد ایران
ناشناس۲۹۸۹۰۳۱۹:۱۸:۰۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
پایان برجام یعنی پایان توهم یعنی پایان دروغ یعنی پایان بهره برداری از جهل عده ای جوگیر
ناشناس۲۹۸۵۴۶۱۴:۰۶:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
قابل توجه دلواپسان : آیا برجام هیچ بوده ؟ پس چرا با پایان برجام دلار داره میره بالا ؟
مهدی۲۹۸۶۳۵۱۵:۱۰:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
دلواپس ها دقیقا دلواپس همین وضع بودند که امریکا براحتی داره از برجام میکشه کنار البته دولت تدبیر می گفت ساختمان برجام خیلی محکمه
ناشناس۲۹۸۸۲۵۱۷:۵۴:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
ا مگه برجام داره تموم میشه؟ پس تضمین کری چی شد؟
م ب۲۹۸۵۵۷۱۴:۱۲:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
سیف خارجیهارو فراموش کن پول سپرده هارو که بهتباه کشیدی بده تا اظمینان از ذست رفته برگرده و گرنه این بازی دوباره اذامه داره ضمننا با سیلست های غلط ازمون و خطا در مملکت راه ننداز برای جمع کرده صرفها راه های ذیگری هست موسسات و کاهش ارزش بهره یه دفعه رو انجام دادی بسه
ناشناس۲۹۸۵۵۸۱۴:۱۲:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
خنده دارترین بخش حرفهای ایشون انداختن این جریان گردن تلگرام هست!!! آخه شما تو کدوم دانشگاه بهتون مدرک دادن؟!
گمنام۲۹۸۵۷۳۱۴:۲۵:۱۵ ۱۳۹۷/۱/۲۱
کدوم دشمن - چرا هرکاری که دولت انجام میده به گردن تلگرام می اندازید
ناشناس۲۹۸۵۹۸۱۴:۳۹:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۲۱
دولت محترم می تواند با تصویب مصوبات شادی افرین مثل کاهش ساعت کاری کارمندان تا 14:30 یا افزایش حقوق متعارف ویا...... این حیله دشمنان را خنثی کند
امید۲۹۸۶۲۶۱۵:۰۰:۴۴ ۱۳۹۷/۱/۲۱
کلا هر اتفاق بدی که روی میده،دلیلش همه چیز هست جز سو مدیریت.
شاهرخ۲۹۸۶۳۰۱۵:۰۴:۱۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
جناب سیف طوری صحبت می کنن که اونوقت مملکت در جنگ مستقیم با عراق بود و تهران موشک میخورد رییس بانک مرکزی اینجوری صحبت نمی کرد و کشور رو جنگی نشون نمیداد...... در عجب این مدیران هستم کلا همه شون تو یک خط مستقیم انداختنه تقسیر رو گردن دیگرون هستن و به هیچ وجه زیر بار بی کفایتی نمیرن حتی در حد یه ببخشید ساده تاثیرگذار........ حالا سوال اینجاست این دشمن ها اگه تا این حد تاثیر گذارن مثل تلگرام پس این همه دستگاه عریض و طویل بانک مرکزی و دولت چکاره هستن.اصلا برای چی هستن..؟؟؟؟.... رفتار آقای سیف مثل فرماندهی لشکری با سربازهای سفالی می مونه که میخواد بره جنگ ولی با باد درب و داغون میشه وبجای اینکه از ضعف مشهود خودش و لشکرش بگه تقصیر رو میذاره گردن باد..... کلا شانس آوردیم ایشون زمان جنگ رییس بانک مرکزی نبودن وگرنه از ترس دشمن با تانک و نفربر باید تو تهران جابجاشون می کردیم....
ناشناس۲۹۸۶۳۸۱۵:۱۲:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
افزایش نرخ ارز بواسطه تلگرام بوده!!! خب شما کلاهتون رو بالاتر بگذار که یک پیام‌رسان کنترل اوضاع را در دست گرفته استعفا بده آقا جان آسمان و ریسمان نباف
ناشناس۲۹۸۶۴۹۱۵:۲۲:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
سیف جان کارخودته وبس دشمن رو بدنام نکن
ناشناس۲۹۸۶۶۵۱۵:۴۰:۰۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
اسم سیف رو باید بذارن حیف حیف حیف
ناشناس۲۹۸۸۳۴۱۸:۰۱:۴۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
این سیف در حد رئیس یک شعبه بانک ...هم نیست شده رئیس بانک مرکزی
سامان۲۹۸۸۴۰۱۸:۰۶:۴۹ ۱۳۹۷/۱/۲۱
ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی کاین ره که تو میروی به ترکستان است آقای سیف رو چرا برننیدارن؟؟؟ نمایندگان این دور مجلس ...‌.‌‌
استاد۲۹۸۸۵۶۱۸:۱۳:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۲۱
راهکارهای اقتصادی وسیاسی بهم گره خورده اند.
ناشناس۲۹۸۸۶۲۱۸:۱۷:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۲۱
تلگرام بهترین ابزار است که مشخص نماید کدام مسئولی مدیریت بهتری دارد
ناشناس۲۹۸۹۲۲۱۹:۴۸:۴۰ ۱۳۹۷/۱/۲۱
ماشین من هم امروز پنچر شد!!!!! فکر کنم کار دشمن بوده؟؟؟؟!!!
علي۲۹۸۹۵۳۲۰:۴۶:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۲۱
سیف و تیم اقتصادیش باید استعفا بدهند. زمان خاتمی نفت ۷دلار سودهای پنجساله ۲۴%؜میدادن چرا اقتصاد و کسب و کار از رونق نیفتاد که هیچ تازه بالاترین نرخ رشد اقتصادی هم در اون زمان بود. با خنگی محض به تصور موهوم کنترل تورم نرخ سود بانکی کاهش یافت همه پولها از بانکها سرازیر شد تو بازار ارز. به هیچ عنوان هم تهدید و بگیر و ببند هم جواب نمیدهد دیگه مردم بازی نمیخورند. اگه ارز تک نرخی شده پس باید بریزید تو بازار و هرکسی بتونه برای رفع نیازش تهیه کنه جالبه امروز خود بانک مرکزی نرخ نداده بیمه ها قیمت بیمه را با نرخ آزاد ۷۲۰۰برای یورو محاسبه میکردن !!؟؟این چه جور تک نرخی شدنی است. خیلی ساده وضع بهم ریخته درست بشو هم نیست.
ناشناس۲۹۸۹۵۶۲۰:۴۷:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۲۱
واقعا که اقای سیف سو مدیریت خودتان گردن دشمن نندازید اینقدر اقتدار و امنیت کشور را با نفوذ واهی دشمن زیر سئوال نبرید دشمنان ایران در ایران هیچ غلطی نمیتوانند انجام دهند
ناشناس۲۹۹۰۴۸۲۳:۳۳:۴۲ ۱۳۹۷/۱/۲۱
در جنگ قدرت منطقه ای، مدت هاست حرفی برای گفتن نداریم.
ناشناس۲۹۹۲۱۶۰۶:۴۸:۱۳ ۱۳۹۷/۱/۲۲
وقتی وزارتخانه ای تصمیم به پرداخت کارانه چند صد میلیونی ماهیانه به بخشی از کارکنان خود میگیرد، رییس جمهور ما نباید از خودش و رییس کل بانک مرکزی سوال کند تکلیف این پولهای درشت که از دست آن گروه وارد بازار میشود چیست؟ البته که این پولها بازار سرمایه مسکن و ارز را متلاطم میکند.. اداره مملکت بدست ..میدادیم بهتر عمل میکرد.
ناشناس۲۹۹۲۹۷۰۸:۳۸:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۲۲
خدا این دشمن رو از تمام مسولین ..نگیره که بی لیاقتی شون رو بتونن سالها توجیه کنند
ناشناس۲۹۹۳۰۹۰۸:۴۹:۱۱ ۱۳۹۷/۱/۲۲
خوب شد این دشمن همیشه است وگرنه این اقایون چکار می کردند
ناشناس۲۹۹۳۴۸۰۹:۳۰:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۲۲
استعفا، استعفا، استعفا
ناشناس۲۹۹۳۵۵۰۹:۳۵:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۲۲
این جواب کلی مسئولین ..بی کفایت ماست. .. عدم مدیریت و فهم خود و بی سوادی را به دیگران و عواملی که وجود ندارد وصل می کنند.
ناشناس۲۹۹۴۱۵۱۰:۲۹:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۲۲
به مرگ گرفتن که به تب راضی ...اگر قبل از این دعواهای زرگری قیمت دلار می شد 4200 خیلی تابلو بود..خودشون دلار را گرون می کنند ..میگن تقصیر صراف ها بود..بعدم ...بقیه ماجرا بعد..گرون کردن دلار که خسارتش بیشتر بود برای مردم..
ناشناس۲۹۹۵۳۵۱۲:۰۴:۵۲ ۱۳۹۷/۱/۲۲
هر چه می کشیم، از سیاست می کشیم!
ناشناس۳۰۰۶۱۱۱۰:۵۹:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۲۳
سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین اصلی ترین قربانیان این دولت و شخص سیف ..هستند . در کجای دنیا به یک موسسه مجوز رسمی بانک مرکزی و درج نام در سایت بانک مرکزی به عنوان موسسه مجاز در کنار دیگر موسسات مجاز داده می شود و بعد رئیس کل بانک مرکزی می فرمایند که این مجوز با مجوز بقیه فرق داشته است . ایا .. و بچگانه تراز این حرف امکان دارد . ما تا سیف ..را به اتهام ..در دادگاه نبینیم و سرمایه هایمان را از اینها... پس نگیریم حتی به قیمت جانمان دست از تلاش برنخواهیم داشت .
ناشناس۳۰۰۶۳۴۱۱:۱۹:۵۴ ۱۳۹۷/۱/۲۳
اقای سیف نگران نباش برای قلبت خوب نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین