دلار به 5300 تومان رسید؛ سکه از یک میلیون و 800 هزار تومان گذشت/ مجلس کرباسیان و سیف را برای ارائه توضیحات به بهارستان خواست

گروه سیاسی الف،   3970119122 ۹۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

در پی گرانی دلار و ثبت رکورد ۵۳۰۰ تومان در بازار آزاد، مجلس از وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی دعوت کرده تا برای ارائه توضیحات به بهارستان بروند.

دلار به 5300 تومان رسید؛ سکه از یک میلیون و 800 هزار تومان گذشت/ مجلس کرباسیان و سیف را برای ارائه توضیحات به بهارستان خواست

به گزارش الف، در بازار امروز افزایش قیمت دلار و سکه ادامه یافت؛ به طوری که نرخ دلار از مرز ۵۴۰۰ تومان عبور کرد، بازار ارز و سکه در دومین روز هفته با تحولات تازه‌ای همراه شد؛ به طوری که قیمت دلار نسبت به روز گذشته با جهش حدود ۳۰۰ تومانی روبرو شد و به بیش از ۵۴۰۰ تومان رسید.

هر یورو ۶۵۲۵ تومان، پوند ۷۴۵۰ تومان، درهم امارات ۱۴۸۰ تومان و لیر ترکیه ۱۳۶۰ تومان است.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۳۲ هزار تومان افزایش قیمت به یک میلیون و ۸۲۵ هزار تومان رسید، ضمن اینکه هر سکه طرح قدیم هم با بیست هزار تومان افزایش قیمت به یک میلیون و ۷۶۳ هزار تومان معامله شد.

هر نیم سکه ۸۶۹ هزار تومان، ربع سکه ۵۶۶ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳۵۴ هزار تومان است.

گرانی دلار در بازار ارز در حالی ادامه دارد که پیش‌تر رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرده بود که دلار به‌زودی و طی روزهای آینده ارزان می‌شود که الف نیز قبلا به این موضوع پرداخته است(در لینک زیر بخوانید) اما این افزایش قیمت دلار تا جایی ادامه پیدا کرده است که پای ریس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد را نیز به مجلس کشانده است.

بازخوانی وعده های رئیس جمهور و مسئولان اقتصادی دولت درباره دلار؛ نخرید ارزان می شود/ روحانی: بابت قیمت دلار خیال مردم راحت باشد

بر اساس این گزارش، نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که علی لاریجانی در صحن علنی مجلس گفت: مسئولان درخصوص علت گرانی های ارز و نحوه کنترل آن به نمایندگان توضیح دهند.

نادر قاضی پور هم در نشست علنی در تذکر شفاهی گفت: آقای لاریجانی؛ جلوی گرانی ارز را بگیرید تا مشکلات حاد اجتماعی، سیاسی و امنیتی حاصل نشود، چراکه ادامه این روند باعث ورشکستگی بانک ها خواهد شد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: باید حساسیت لازمی در این زمینه وجود داشته باشد، البته کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این زمینه مامور شده و در اولین فرصت یعنی دوشنبه هفته جاری نشستی را با وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برگزار خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کمیسیون اقتصادی گزارشی از نشست مذکور به صحن علنی مجلس ارائه کند، افزود: ما نیز از مسئولان دعوت خواهیم کرد تا درخصوص علت گرانی های ارز و نحوه کنترل آن به نمایندگان توضیح دهند.

سیر صعودی قیمت ها در بازار طلا و ارز درحالی ادامه دارد که از صبح امروز رکوردهای تازه ای برای دلار و سکه در این بازار به ثبت رسیده است. گزارشهای میدانی نشان می‌دهد امروز قیمت دلار از ۵۴۰۰ تومان عبور کرد و قیمت سکه نیز رکورد یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان را زد.

قیمت دلار ساعت 11:30

 

قیمت دلار 12:30

این در حالی است که قیمت دلار در پایان معاملات روز شنبه ۱۸ فروردین۱۳۹۷  سه نرخی شده که نرخ دلار در بازار آزاد ۵۱۷۱ تومان بوده است  و در ابتدای آغاز به کار امروز نرخ دلار به عنوان شاخص بازار ارز با قیمت 5300 تومان آغاز شد و تاکنون سیر صعودی داشته است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۵۰۰۳۱۲:۵۸:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۱۹
قرار بود دلار‌ رو حذف کنن اما ظاهرا ریال در حال حذف شدنه:)
ناشناس۲۹۵۰۵۳۱۳:۱۷:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۱۹
اصلاح طلبان ساکت اند!!!!!
ناشناس۲۹۵۱۵۵۱۳:۵۰:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۱۹
دروغ بودن گشایش های برجامی ثابت شد...
ناشناس۲۹۵۲۸۱۱۴:۳۸:۲۸ ۱۳۹۷/۱/۱۹
شما فکر میکنید سیف و یاران قیمّت دلار رو را تعیین میکنند ؟ نتیجه سیاست های پر تنش داخلی و خارجی در اقتصاد تنش که نه زلزله ایجاد میکنه سالی که نکوست از بهارش پیداست
ناشناس۲۹۵۱۶۸۱۳:۵۷:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۱۹
- استاد دلار شد 5500 همینجوریم داره میره بالاتر، چگونه مدیریت کنیم ؟ +اعلام کن، فردا تلگرام فیلتر میشود !
ناشناس۲۹۵۱۷۷۱۴:۰۰:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۱۹
امروز تیتر و سرمقاله های اصلی رسانه های زنجیره ای، اعتراض به سانسور یکی از دیالوگ های کلاه قرمزی بود !/خخخ
ناشناس۲۹۵۲۰۳۱۴:۰۷:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۱۹
با اغاز فصل بهار ، گلابی های برجام رخ نمود!!
ناشناس۲۹۵۲۶۴۱۴:۳۴:۰۳ ۱۳۹۷/۱/۱۹
حالا وقتی برجام تموم شد معنی سیب و گلابی برجام رو با دلار 20 تومنی احساس میکنی
ناشناس۲۹۵۴۰۲۱۵:۱۹:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۱۹
قبلا میگفتید اگر برجام نبود دلار به 5000 تومان میرسید، حالا که دلار از 5000 هم عبور کرده اونهم با برجام، حالا مجبورید مردم رو به دلار 20 تومانی حواله بدید.
ناشناس۲۹۶۲۲۰۰۱:۴۳:۳۸ ۱۳۹۷/۱/۲۰
5000 تومن در تیر 92، 10000 در شهریور 92. برای اقتصاد برجام لازم بود.
ناشناس۲۹۵۴۵۰۱۵:۳۹:۳۱ ۱۳۹۷/۱/۱۹
خیلی وقته تموم شده
ناشناس۲۹۵۸۲۸۱۹:۲۱:۴۵ ۱۳۹۷/۱/۱۹
نگاه کن تو رو خدا... عوض اینکه جوابگو باشین
ناشناس۲۹۶۲۱۸۰۱:۴۱:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۲۰
دوستان خدایش حزبی نگاه نکنید. برجام باعث شده بود حداقل اقتصاد یکم آرامش داشته باشه. الانم به خاطر حس خطری که ملت دارند دلار گرون شده.
ناشناس۲۹۵۲۱۰۱۴:۰۹:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۱۹
کسی نمی‌داند فردا قیمت دلار چند می‌شود! یا حتی نمی‌داند تا یک ساعت آینده قیمتش چند خواهد شد! و وقتی دلار به ذهن آدمی خطور می‌کند ناخودآگاه یاد بیان آقای رییس‌جمهور ی در ایام انتخابات می‌افتیم که گفته بود: صبح نمی‌دانستیم ساعت ۱۱ یا ۱۲ ظهر قیمت دلار چقدر می‌شود! بازار ملتهب ارز ملتهب‌تر شده، نه توصیه آقای سخنگوی دولت چاره شد و نه برخورد پلیسی بانک مرکزی! 5235 تومان تا لحظه نگارش این گزارش، رقمی که به‌عنوان قیمت دلار روی تابلوی صرافی‌های میدان فردوسی نقش بسته است.هرچند ممکن است خاطر رییس‌جمهوری به‌خاطر افزایش بی‌حد و اندازه دلار مکدر شده باشد اما مردم نگران وضعیت بازار ارز هستند. احتمالاً اگر همین الان از رییس‌جمهوری درباره قیمت ارز سوال شود می‌گوید نه نرخ این نیست، اما نرخ را مردم می‌بینند و می‌دانند و یادشان نرفته است که جناب رییس‌‌جمهور ی از دوربین سیما اطمینان داد که خیالشان بابت دلار راحت باشد، اما به نظر می‌رسد دولت در این موضوع بی‌خیال‌تر بوده که دلار را به 5235 تومان رسانیده است.به‌نظر می‌رسد رییس‌جمهوری برای اینکه در جریان تغییرات قیمت دلار در بازار ارز باشد از مشاوران خود یا رییس کل بانک مرکزی بخواهد که گزارش روزانه از خیابان فردوسی را به وی ارائه دهند...
ناشناس۲۹۵۷۷۶۱۸:۴۵:۲۸ ۱۳۹۷/۱/۱۹
اگرآقای رییس جمهور واقعا با افزایش ۳۰۰ تومانی دلار در دی ماه ۹۶مکدر میشدند؟؟؟!!!!!!! امروزمیبایست بدلیل افزایش بیش از هزارتومانی بهای دلار طی مدت کوتاه چندماه اخیر و از فرط تکدر خاطر استعفای خود را تقدیم مجلس میکردند. و جالبتر اینکه مجلس هم گویا درخواب بسر میبرد وتنها به جلسات گاه وبیگاه کمیسیون اقتصاد با جناب آقای سیف بسنده کرده است. آقای لاریجانی محترم،جناب آقای مطهری،آقای صادقی عزیز چرا هیچ اقدام عملی در راستای صیانت از دارایی مردم و حفظ ارزش پول ملی طی چندماهه اخیر انجام ندادید؟!!
ناشناس۲۹۵۲۷۷۱۴:۳۶:۱۸ ۱۳۹۷/۱/۱۹
این تازه از نتایج سحر است، باش تا صبح دولتت بدمد. هنوز برجام داره نفس میکشه و وضعیت اینطوریه، صبر کنید و ببینید بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای چه اتفاقی میفته. بفهمیم و بفهمید که بدون تغییر اساسی در سیاست داخلی و خارجی کشور، قرار نیست اتفاق خاصی در اقتصاد کشور بیفتد. اقتصاد با شعار و .. دستور درست نمیشود باید واقعیت اقتصاد جهانی که حاکمیت چند ارز پرقدرت است را درک کرد.
ناشناس۲۹۵۴۱۳۱۵:۲۴:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۱۹
شباهت رونالدو و دلار چیه؟؟؟ جفتشون هی رکورد می زنن
اصلاح طلب واقعی۲۹۵۹۲۱۲۰:۲۷:۵۳ ۱۳۹۷/۱/۱۹
اصلاح طلب ها از سال 1384 ساکت اند و عملاً از صحنه سیاسی- اجتماعی و اقتصادی کشور حذف شده اند ضمناً هیچ اصلاح طلبی آقای روحانی را اصلاح طلب نمی داند و اگر هم در حمایت از ایشان بر آمدند به خاطر انتخاب بین بد و بدتر بود. لازم به یادآوری است که این جمله رئیس دولت اصلاحات رو تکرار کنم «افتخار من همین بس که بعد از 8 سال دولت اصلاحات قیمت گوشت از 3000 هزار تومان به 3600 تومان رسید» چون کار به کاردان سپرده شده بود.
ناشناس۲۹۵۰۶۲۱۳:۲۰:۳۲ ۱۳۹۷/۱/۱۹
شما که می گفتید برجام بی اثر حالا ببنید چی میشه !
ناشناس۲۹۵۲۲۴۱۴:۱۷:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۱۹
شما که دم کدخدا رو دیدید پس چرا اینجوری شد؟
ناشناس۲۹۵۲۸۰۱۴:۳۷:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۱۹
شماها که با آمدن ترامپ خوشحال بودید باید پاسخگو باشید
ناشناس۲۹۵۲۸۸۱۴:۴۰:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۱۹
برجام از ونزوئلا شدن کشور جلوگیری کرده بود حالا تبدیل به ونزوئلا می شویم !
ناشناس۲۹۵۰۷۳۱۳:۲۳:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۱۹
خوب شما که می گفتید برجام بی اثر حالا ببنید چی میشه
ناشناس۲۹۵۱۲۷۱۳:۴۱:۴۴ ۱۳۹۷/۱/۱۹
این از اثرات برجامه مهندس
ناشناس۲۹۵۲۱۵۱۴:۱۱:۰۵ ۱۳۹۷/۱/۱۹
جوک نو عمو ترامپ داره از برجام خارج میشه . اصلا میدونی یعنی چی ؟
ناشناس۲۹۵۱۶۱۱۳:۵۳:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۱۹
حاصل رای « تکراری» و کورکورانه...
ناشناس۲۹۵۶۱۷۱۶:۳۹:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۱۹
به کی رای میدادیم ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۹۵۱۶۷۱۳:۵۶:۴۹ ۱۳۹۷/۱/۱۹
همینجوری نشستی سر جات یهو میبینی از صبح تا حالا ۵ درصد از ارزش داراییت کم شده،
ناشناس۲۹۵۴۰۷۱۵:۲۱:۰۳ ۱۳۹۷/۱/۱۹
مثل استیضاح های قبلی مجلس و استعفای نجفی، تنها کاری که می کنن تشکر و قدردانی از مسئولین اون حوزه است.
ناشناس۲۹۵۴۱۱۱۵:۲۴:۱۳ ۱۳۹۷/۱/۱۹
‏دلار الان شد ۵۷۰۰ ، برجام که عملا رفته رو هوا، تحریمها که سر جاشه، تلگرام که داره فیلتر میشه. خداحفظش کنه استاد مشایخی رو که الان حضورش در ایران تنها و باشکوهترین دستاورد روحانیه!
ناشناس۲۹۵۵۴۹۱۶:۱۴:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۱۹
بیشترین ضرر را در این شرایط بهترین آدمها می کنند یعنی کسانی که پولشان را در بانک با شرایط گفته شده پس انداز کرده اند .
ناشناس۲۹۵۵۵۷۱۶:۱۷:۳۱ ۱۳۹۷/۱/۱۹
مجلسی ها فردا سیف و کرباسیان را خواستن بیاد مجلس..... آخه این مجلسی ها بچه هاشون اونور آب هستن... هر برج بایستی براشون ارز حواله کنن... با این قیمتها که نمیشه ارز حواله بزنن...
ناشناس۲۹۵۶۰۱۱۶:۳۵:۱۷ ۱۳۹۷/۱/۱۹
مشکل ما نداشتن افرادی هست که مدیریت کشور بلد نیستند و با رابطه به پست های بالای کلیدی کشور می رسند تنها هم به منافع خود دوستان و در قدرت ماندن خودشان هستند اصلا نه به فکر مردم هستند و نه فکر کشور و نه بفکر حتی اسلام و نظام حاضر هستند هر کاری انجام دهند تا منافع شخصی شان حفظ شود
ناشناس۲۹۵۰۰۹۱۳:۰۳:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۱۹
خدایا شاهد باش
ناشناس۲۹۵۰۱۶۱۳:۰۵:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۱۹
تنها راه نجات کشور برگزاریانتخاباتزود هنگام مجلس و ریاست جمهوری است
ناشناس۲۹۵۰۷۸۱۳:۲۴:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۱۹
باشه مملکت رو 8 سال میدیم دست شماها ! احمدی نژاد دلار رو 4 برابر کرد تا 16 هزار توم هنوز جا داره روحانی . پس چرا احمدی نژاد رو کنار نگذاشتید ؟
ناشناس۲۹۵۲۷۴۱۴:۳۵:۳۸ ۱۳۹۷/۱/۱۹
مردم به روحانی رای دادند تا مشکلات حل شود نه آنکه وی را با دیگران مقایسه کنند .ایشان وعده حل مشکلات را داده بودند و اگر نمی توانند کنار بروند.
ناشناس۲۹۵۴۲۱۱۵:۲۹:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۱۹
از ضرب استفاده نکن. در زمان احمدی نژاد از هزار رسید به سه هزار و پانصد یعنی دوهزار و پانصد افزایش یافت. در این سه ماه هم دوهزار تومن. پونصد دیگه بیاد روش میشه همون دوران احمدی نژاد فقط اون موقع دنیا باهامون بد بود الان خوبه!
ناشناس۲۹۵۶۴۷۱۶:۵۸:۵۹ ۱۳۹۷/۱/۱۹
یعنی حتما باید تا 4 برابر شدن پیش بره تا بفهمی !!!!
ناشناس۲۹۵۰۲۱۱۳:۰۷:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۱۹
بعد از اقدام ترامپ به ده هزار تومان می رسد
محمد قاسمی۲۹۵۰۲۲۱۳:۰۷:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۱۹
خودمون رو فریب ندیم باید دلار بره بالا کشور توان از دست دادن فرصت دوباره و تکرار سال 91 و افزایش یکباره سه برابر شدن دلار در چند ماه رو نداره با یک رفرم بزرگ در اقتصاد میشه طی 20 سال به وضعیت پایدار رسید
هوشیار۲۹۵۰۷۰۱۳:۲۲:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۱۹
عزیزم دلار باید آروم آروم میرفت بالا نه اینکه برای انتخابات نگه دارن بعد یکدفعه رها کنن .وضعیت الان فرقی با 91 نداره
امید۲۹۵۸۷۴۱۹:۴۶:۵۳ ۱۳۹۷/۱/۱۹
بزرگوار چرا ارزش دلار در همه کشورها درحال کاهش است اما در ایران باید بره بالا؟ لطفا حرف نجومی بگیرها و نفوذی ها را نزنید اینکه فنر رها شده، سرکوب نکردن دلار و ...
ناشناس۲۹۵۰۲۳۱۳:۰۷:۴۸ ۱۳۹۷/۱/۱۹
اپ دیت صرافی 5500 میگه ولی نداره کنار خیابان 5750 میفروشند
ناشناس۲۹۵۰۳۰۱۳:۰۸:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۱۹
یکی بگد مگر ما هم مثل کشورهای عربی رنفت نمی فروشیم پس دلار نفتی ها چه می شود
ناشناس۲۹۵۲۲۵۱۴:۱۷:۳۷ ۱۳۹۷/۱/۱۹
خیلی هوشمندانه امریکا ما رو تحریم اسکناس کرده تو حساب بانکی بانک مرکزی و شرکت نفت تو کشورهای خارجی دلار هست ولی وقتی از بانک های خارجی درخواست اسکناس می کنیم بهمون نمیدن
ناشناس۲۹۵۴۱۵۱۵:۲۵:۲۳ ۱۳۹۷/۱/۱۹
تحریم اسکناس؟ اون دلارورهای عرصه سیاست خارجی که پای چنین برجامی را امضا کردند لطف کنند اون سکه هایی که بعنوان پاداش گرفتند را برگردونند
ناشناس۲۹۵۵۴۸۱۶:۱۴:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۱۹
حرف شما کاملا درست هست .دلار فیزیکی تو بازار کم هست .متاسفانه دولت هم نخواست یا نتونست بازار رو کنترل کنه .وقتی پول نیست دلیلی نداره به مردم عادی دلار بفروشیم .دلار 5500تومنی یعنی یک شوک تورمی سی درصدی جدید .مردم عادی وطبقه متوسط این وسط له میشن .اونهایی هم که دارا هستند هرروز خوشحالتر بابت افزایش ارزش ماشینشون ودلاراشون وموجودی اجناس انبارهاشون.اینجا ایران بهشت پولدارهاست .اون طرف برادران اصولگرا در حال تماشا وخوشحالی از ضعف دولت وتعریف وتمجید از پاییتخت 5 هستند .غافل از اینکه پول ملی این کشور اندازه ناموس ارزش داره.
ناشناس۲۹۵۰۳۴۱۳:۰۹:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۱۹
خیلی از سایت هایی که نرخ ارز را اعلام میکنه از دست خارج شد و یا بسته گردید
ناشناس۲۹۵۰۴۱۱۳:۱۳:۰۵ ۱۳۹۷/۱/۱۹
خوب ده درصد حقوق ها اضافه شد عوضش و جبران مافات میکنه دیگه راستی روحانی و سیف و نوبخت و ترکان الان کجا هستند
ناشناس۲۹۵۹۰۶۲۰:۱۹:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۱۹
حقوق ها رو هم به دلار بدید بی زحمت. حقوق ما 150 دلار میشه ماهی!! البته تا این لحظه گفتم. شاید تا الف کامنتمو چاپ کنه به 100 یا زیر 100 هم برسه!
رضا۲۹۵۰۴۳۱۳:۱۴:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۱۹
الان معلوم شده که صادر کنندگان نفت و پتروشیمی حاضر به وارد کردن دلارهای خود که بیش از ۳۰میلیارد دلار بوده به داخل کشور نبوده اند و بانک مرکزی و رئیس جمهور مانده اند با کفگیرشان و ته دیگ
ناشناس۲۹۵۰۴۷۱۳:۱۵:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۱۹
علی برکت الله . خاطر جناب روحانی مکدر نشود؟
ناشناس۲۹۵۰۵۴۱۳:۱۷:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۱۹
چی فکر میکردیم چی شد. حیف که اون همه صف ایستادیم به این آدم رای دهیم هرچند بقیه هم بدتر از این بودند و مثل همند و ایشان هم شد مثل احمدی نژاد و واقعا دیگر فرقی بین این و آنشان نیست. مجلس هم خسته نشوند چه عجله ای بود که این آقایون را احضار کنید. اون وزیر اقتصاد قبلی چه مشکلی داشت که این بی سواد رو جایگزین کردند.
ناشناس۲۹۵۰۵۷۱۳:۱۸:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۱۹
از رای به روحانی پشیمانم
ناشناس۲۹۵۰۷۱۱۳:۲۲:۴۹ ۱۳۹۷/۱/۱۹
اردیبهشت برجام تمام میشه و تمام مخالفان برجام باید پاسخگو باشن !
ناشناس۲۹۵۱۱۷۱۳:۳۹:۰۲ ۱۳۹۷/۱/۱۹
اونایی که برجام رو درست کردن باید پاسخگو باشن ما قبل برجام حداقل انرپی اتمی رو داشتیم الان چی؟؟ ازجا کندن و جاش بتن پر کردن اتفاقا طرفدارای روحانی و اصلاح طلبا باید پاسخگو باشن چون مخالفین برجام همچین روزی رو میدیدند
ناشناس۲۹۵۶۸۴۱۷:۳۰:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۱۹
تو فکر کن انرژی اتمی رو داری این برای ما نون و اب یا کالا میشه.
ناشناس۲۹۵۱۴۹۱۳:۴۹:۱۶ ۱۳۹۷/۱/۱۹
اگر کسی قراره جواب بده کاسبان برجام هستن برای برجامی که قرار بود یک شبه دهان همه تحرم ها رو خرد کنه میلیون ها شغل ایجاد کنه و ...
naderehabedi@yahoo.com۲۹۵۱۷۳۱۳:۵۸:۳۰ ۱۳۹۷/۱/۱۹
میشه بفرمایید حضور برجام چه منفعتی برامون داشت؟ خود غربی ها معتقدند آنچه که باید عاید ملن ایران میشد، محقق نشد اونوقت شما کاسه داغ تر از آش شدین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۹۵۲۴۷۱۴:۲۶:۵۹ ۱۳۹۷/۱/۱۹
هرچی داشتیم ازمون گرفتند به قول معروف دندونامونو کشیدند وقتی اصلاح طلب ها مساله هسته ای رو تبدیل به نزاع انتخاباتی کردند مجبور بودند هر توافقی رو قبول کنند
ناشناس۲۹۵۴۲۶۱۵:۳۱:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۱۹
کسانی باید پاسخگو باشند که به یک چنین توافقی تن دادند که طرف مقابل هر 4 ماه یکبار اجازه دارد آنرا تمدید کند یا نکند، حواستان هست چه شده؟ حتی اگر ترامپ اینبار و حتی دفعات بعدی هم بعد از هر چهار ماه برجام را تمدید کند بازهم در انتهای هر دوره 4 ماهه بازار ارز ما با نگرانی ناشی از احتمال تمدید نشدن برجام توسط آمریکا دچار تشنج و افزایش نرخ ارز می شود، و حتی اگر مجددا تمدید هم شود، دلاری که بالا رفته دیگر پایین نمی اید. فهمیدی چه شد هموطن عزیزم؟ سکه پاداشش را سرداران دیپلماسی دریافت کردند، اما تنشهای اقتصادی این برجام پر از باگ و حفره برای من و تو است. الف لطفا منتشر کن تا این هموطن عزیزم روشن شود.
امیر۲۹۵۰۸۳۱۳:۲۵:۴۵ ۱۳۹۷/۱/۱۹
این هم از تورم تک رقمی
ناشناس۲۹۵۰۸۴۱۳:۲۵:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۱۹
واقعا که شرمتان باد.مردم رو بیچاره کردین.دیگه چی میخواین از جون این ملت؟بابا به چه زبونی باید گفت اینکاره نیستین.بلد نیستین مملکت اداره کنید.والسلام
ناشناس۲۹۵۰۸۵۱۳:۲۶:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۱۹
کم کم ونزوئلا میشیم. پول‌ها را باید در ترازو گذاشت و کشید. مشکل کجاست؟
ناشناس۲۹۵۰۸۹۱۳:۲۸:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۱۹
برجام بی اثر بوده نه ؟
ناشناس۲۹۵۱۰۰۱۳:۳۳:۴۳ ۱۳۹۷/۱/۱۹
پایان برجام پایان اقتصاد ایران
ناشناس۲۹۵۱۰۹۱۳:۳۶:۵۹ ۱۳۹۷/۱/۱۹
خدا را شکر اینجوری نقدینگی کم شد و با گرانتر شدن فقط گرانیش میمانه برای مردم
ناشناس۲۹۵۱۱۸۱۳:۳۹:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۱۹
مطمئن باشید تا سه سال دیگه که ریاست آقای روحانی تموم میشه دلار به بالای ده هزارتومان خواهد رسید و حتی زودتر. دیگه کاری از وزرا و رئیس شون بر نمیآید. منتظر تورم افسار گسیخته باشیم
ناشناس۲۹۵۱۱۹۱۳:۴۰:۲۴ ۱۳۹۷/۱/۱۹
نمایندگان مجلس ای کاش کمی بیشتر غیرت داشته و بخاطر عدم استیضاح سیف و کرباسیان سریعتر استعفا بدهید.ارزش پول کم برابر است با فلج شدن مملکتو بدبختی ملت
ناشناس۲۹۵۲۲۲۱۴:۱۶:۲۸ ۱۳۹۷/۱/۱۹
شما فکر میکنید سیف و یاران قیمّت دلار رو را تعیین میکنند ؟ نتیجه سیاست های پر تنش داخلی و خارجی در اقتصاد تنش که نه زلزله ایجاد میکنه سالی که نکست از بهارش پیداست
ناشناس۲۹۵۴۷۰۱۵:۴۷:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۱۹
بلی زمانی که آقای سیف قیمت دلارگرون میشه بعدش میآید میگه به تثبیت رسیدیم در حقیقت قیمت ارز رو تعیین میکنه .وقتی که قیمت دلار می خواد بیاد پایین و اقای سیف میگه قیمتها مناسبه باز این آقا قیمت ارز رو تعیین میکنه
ناشناس۲۹۵۱۲۳۱۳:۴۰:۵۱ ۱۳۹۷/۱/۱۹
با برجام فقط هسته ای رو از دست دادیم همین اگر پای برجام موشکی و منطقه ای هم بریم چندسال دیگه مملکت رو از دست میدیم میشیم عراق و سوریه
ناشناس۲۹۵۱۲۴۱۳:۴۰:۵۴ ۱۳۹۷/۱/۱۹
این تازه از نتایج سحر است، باش تا صبح دولتت بدمد. هنوز برجام داره نفس میکشه و وضعیت اینطوریه، صبر کنید و ببینید بعد از خروج آمریکا از توافق هسته ای چه اتفاقی میفته. بفهمیم و بفهمید که بدون تغییر اساسی در سیاست داخلی و خارجی کشور، قرار نیست اتفاق خاصی در اقتصاد کشور بیفتد. اقتصاد با شعار و رهنمود و دستور درست نمیشود باید واقعیت اقتصاد جهانی که حاکمیت چند ارز پرقدرت است را درک کرد.
ناشناس۲۹۵۱۲۸۱۳:۴۲:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۱۹
کمترین کاری که دولت روحانی میتونه انجام بده استعفاست .
ناشناس۲۹۵۱۷۶۱۴:۰۰:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۱۹
مگه احمدی نژاد که دلار رو از 1000 تومن کرد 4000 تومن استعفاء داد . برو عمو تا 16 تومن راه زیاد
ناشناس۲۹۵۲۹۰۱۴:۴۱:۵۲ ۱۳۹۷/۱/۱۹
داداش ایستگاه بعد می رسی بهش بعد مگه قرار هست اشتباهات تکرار بشه؟ اونها حداقل با این همه تزریق نقدینگی پروژه هایی مثل مسکن مهر هم راه انداختن ولی الان نقدینگی شده صرف پرداخت سود به سپرده گزاران بانک
ناشناس۲۹۵۴۱۰۱۵:۲۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۱۹
اولا من طرفدار احمدی نژاد نیستم اما استاد احمدی نژاد بعد از سال دلار رو 3300 تحویل داد نه 4000 آقای روحانی هنوز سه ساااال از دولتش مونده و دلار 3300 رو کرده 5300 میفهمی!!!
ناشناس۲۹۵۴۳۹۱۵:۳۶:۱۵ ۱۳۹۷/۱/۱۹
چطوری حساب کردی شده 16 تومان برادر؟ احمدی نژاد دلار را 900 تومان تحویل گرفت، 3000 تومان تحویل داد، یعنی تقریبا سه برابر، آقای روحانی 3000 تومان تحویل گرفت، سه برابرش میشه 9000 تومان نه 16 هزارتومان، که البته با این دنده معکوسی که تیم اقتصادی دولت کشیده خیلی هم دور از ذهن نیست به این رکورد هم برسه.
مهدی۲۹۵۱۳۸۱۳:۴۷:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۱۹
واقعا دیگه نمیدونم چی بگم، گفتیم اصلاح طلبا میان سرکار یه سر و سامون میدن به مملکت هی امروزفردا کردیم این ماه اون ماه این سال اون سال، هی اوضاع بدتر میشه بعنوان یه طرفدار اصلاح طلب دیگه خجالت میکشم از این حزب هرچند اصولگرا بدتر هست از نظر من
asdarate۲۹۵۱۴۶۱۳:۴۸:۰۰ ۱۳۹۷/۱/۱۹
سودسپرده دربانکهارابدون مطالعه کم کردندوپول به جامعه تزریق شد.اگرسودبانکهاراافزایش دهندآرامش به اقتصادبرمیگردد.
ناشناس۲۹۵۱۵۹۱۳:۵۲:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۱۹
امد بهار جانها ای برگ سبز برقصا
ناشناس۲۹۵۱۷۵۱۳:۵۹:۱۵ ۱۳۹۷/۱/۱۹
مجلس فکر میکنه با افتضاحی که در ماجرای استیضاح سه وزیر ببار آورده ؛ حالا دیگه دولت ازش حساب میبره که ادای نظارت و احضار درمیاره ...؟؟؟!!!! آقایان مجلس .... خودتون شان و احترام و عظمت مجلس رو جلوی دولت لگدمال کردید بنابراین انتظار نداشته باشید دولت لجباز براتون تره هم خورد کنه....
ناشناس۲۹۵۲۶۸۱۴:۳۴:۲۲ ۱۳۹۷/۱/۱۹
ترامپ عطسه کرده دلار رفت بالای 5400 اگه از برجام خارج شه چه بلایی سرمون میاد
ناشناس۲۹۵۲۷۰۱۴:۳۴:۳۹ ۱۳۹۷/۱/۱۹
سیف و کرباسیان امروز رفتند مجلس. فردا دلار میشه 6000 تومان.
ناشناس۲۹۵۲۷۳۱۴:۳۵:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۱۹
شد ۵۶۰۰ یعنی کسی نیست جلوی اونو بگیره
ناشناس۲۹۵۳۲۱۱۴:۵۱:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۱۹
اقتصاد کجایی ؟ یادت بخیر!
نسل 40 سال پیش۲۹۶۰۵۶۲۲:۱۷:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۱۹
دلار 7 تومنی کجایی یادت بخیر.
ناشناس۲۹۵۳۶۱۱۵:۰۲:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۱۹
اقای روحانی پشیمونم از رای بهت.چرا هیچ کاری نمیکنی
ناشناس۲۹۵۸۷۶۱۹:۴۹:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۱۹
اگر به روحانی رای نمی دادیم که الآن مشغول جنگ بودیم و تحریم ، دلار هم که دیگه موضوعیت نداشت
ناشناس۲۹۵۳۶۸۱۵:۰۵:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۱۹
آقای روحانی شیب ملایمت به شیب تند تبدیل شده .ای کاش دولتت هم اینجوری بشه
ناشناس۲۹۵۴۶۵۱۵:۴۵:۳۱ ۱۳۹۷/۱/۱۹
تمام شدن برجام بر هم خوردن توسط ترامپ چه ربطی به روحانی داره ؟
ناشناس۲۹۵۴۵۷۱۵:۴۲:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۱۹
اینطوری ما نابود میشیم اونا که وضعشون...
ناشناس۲۹۵۵۰۳۱۶:۰۱:۱۳ ۱۳۹۷/۱/۱۹
بیچاره مردم. آقایون که مشکلی ندارن. مطمئن باشید که خودشون و هفت نسل آینده شون تامین هستن. گور بابای مردم
ناشناس۲۹۵۵۶۱۱۶:۱۹:۳۰ ۱۳۹۷/۱/۱۹
ساعت 16 دلار 5800 بدون فروشنده
محمدی۲۹۵۶۷۱۱۷:۲۰:۲۰ ۱۳۹۷/۱/۱۹
این رییس جمهور کفایت مدیریتی و سیاسی ندارد، هر چه سریعتر برکنار شورد به نفع جامعه و ملت است،
محمد۲۹۵۷۱۹۱۷:۵۵:۰۰ ۱۳۹۷/۱/۱۹
من قصد ندارم از سیاست های دولت حاضر دفاع یا عملکرد شون را توجیه کنم ولی از همه خواهش می کنم از نظر اقتصادی به این قضیه نگاه بشه. اگر کشوری خواسته باشد قیمتی بر روی دلار نسبت به پول ملی اش در نظر بگیره چگونه باید عمل کند؟ اگر سعی کنه به هر طریقی کاری کنه که ارزش دلار به پول ملی ‍کم بشه آیا کار درستی می کنه؟ اگر کشوری ارزش پول ملی اش نسبت به دلار بیشتر باشه اونوقت اقتصاد آن کشور حتما بهتره؟ قیمت ارزهای خارجی باید بوسیله میزان اختلاف تورم در دو کشور تعیین شود برای مثال فرضا اگر دلار در ایران برابر 1000 ریال باشد و تورم در ایران 20 درصد و در آمریکا 5 در صد باشدقاعدتا باید سال بعد ارزش دلار به 1150 ریال برسد. حال اگر بوسیله تزریق دلار از منابع دیگر به اقتصاد و کم نگه داشتن ارزش مصنوعی دلار به همان 1000 ریال سبب می شود کالایی که در داخل کشور تولید می شود به دلیل تورم داخلی 20 درصد گرانتر شود ولی همان کالا اگر با دلار تامین شود تفاوت قیمتی با سال قبل نداشته باشد.(به دلیلی که یارانه ای که دولت بر روی دلار قرار می دهد) موضوع دیگری که باید در نظر گرفت مقایسه نرخ ارز برخی از کشور هاست . دینار کویت همیشه در مقایسه با ارزهای دیگر ارزش بالاتری داشته(هر دینار کویت حدود 150000ریاله) ولی ین ژاپن در مقایسه با برخی ارزها( نه ریال) ارزش کمتری دارد. آیا این نکته سبب تحقیر مردم ژاپن در برابر کویتی ها می شود؟ آیا اقتصاد ژاپن بدتر از اقتصاد کویت عمل کرده است؟ مسئولان فعلی و گذشته کشور اصلا درک مناسبی نسبت به تعیین نرخ ارز نداشته و ندارند. به طوریکه عملا در دولت اول همه دولت ها تقریبا دلار ثابت بوده ( سرکوب شده با دادن یارانه از جیب مردم به دلار خارجی )و در دولت دوم به دلیل افزایش فشارناشی از اعمال سیاست های ارزی نامناسب قیمت دلار به صورت جهشی افزایش یافته که البته برخی افراد منافع یک شبه زیادی بدست آورده اند. امسال سال حمایت از کالای ایرانیه آیا تولید کننده کالای ایرانی با توجه به نرخ تورم بالا در کشور می تواند با کالای خارجی آن هم با یارانه اعمالی به دلار از داخل رقابت نماید
ناشناس۲۹۵۷۶۹۱۸:۳۷:۳۸ ۱۳۹۷/۱/۱۹
ارزش پول یک کشور ثبات آن کشور را نشان می دهد و ..
ناشناس۲۹۶۱۵۹۰۰:۱۲:۵۴ ۱۳۹۷/۱/۲۰
هر چی هست زیر سر دولت مردان است خودشان عمدا دلار را گران میکنند و سکه را هم گران میفروشند مگر سکه تا چند وقت پیش زیر یک میلیون و سیصد نبود . چرا بانک مرکزی پیش فروش آن را بیش از یک میلیون چهارصد میفروشد وای بر مردمی که مسئولانش درغگو باشند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین