یمن: اگر موشک های ایران را داشتیم، اکنون در ریاض بودیم

گروه جهان الف،   3970112021

محمد علی الحوثی: موشک های ما ساخت روسیه و کره هستند و ایران در این زمینه هیچ نقشی ندارد.

یمن: اگر موشک های ایران را داشتیم، اکنون در ریاض بودیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس شورای عالی انقلاب یمن با تاکید بر توانمندی های بومی گروه انصارالله تاکید کرد: اگر از فن آوری های ایران در جنگ علیه ائتلاف سعودی استفاده می کردیم اکنون در ریاض بودیم.
محمد علی الحوثی در گفگتوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی فرانس 24 عربی به بررسی آخرین تحولات مربوط به بحران این کشور پرداخت.
مجری این شبکه پرسید: گروه انصارالله در این هفته به دلیل وارد شدن به چهارمین سال جنگ، حملات بی سابقه ای را با موشک های بالستیک علیه عربستان ترتیب داد. بدون توجه به پیام های این حملات، سوال اصلی مربوط به تعداد واقعی این موشک ها در یمن است و اینکه چگونه وجود این تعداد موشک در یمن تفسیر می شود؟

ملت یمن ملت مظلومی است که با صدها هزار حمله هوایی، صدها هزار تن مواد منفجره ممنوع بین المللی و هزاران تن تسلیحات و ذخایر جنگی ساخت آمریکا و اروپا هدف قرار گرفته است.

محمد علی الحوثی در پاسخ گفت: در ابتدا باید بگویم ملت یمن ملت مظلومی است که با صدها هزار حمله هوایی، صدها هزار تن مواد منفجره ممنوع بین المللی و هزاران تن تسلیحات و ذخایر جنگی ساخت آمریکا و اروپا هدف قرار گرفته است. واقعا ننگ آور است که به خاطر سقوط چند موشک در اینجا و آنجا شاهد محکوم کردن های متعدد هستیم و این در حالی است که این حملات موشکی ما یک واکنش طبیعی و دفاع از ملت، سرزمین و جمهوری مستقل یمن است که یکی از اعضای تشکیل دهنده شورای امنیت سازمان ملل به شمار می رود، ولی در عین حال گوش ها و چشم های آنان در مقابل همه جنایت هایی که در حق مردم یمن انجام می گیرد کر و کور است.

این حق ما است که از خود دفاع کنیم و ما ملتی هستیم که آزاده آفریده شده ایم و هیچ کسی نمی تواند به ما زور بگوید. 

مجری پرسید: برخی از طرف ها پرتاب موشک از سوی انصار الله را محکوم می کنند و برخی دیگر و در راس آنها عربستان، قدرت موشکی شما را مورد تردید قرار می دهند. اما گروه انصار الله می گوید این موشک ها را در داخل خاک یمن تولید و توسعه می دهد. با توجه به اینکه تا کنون حدود 200 موشک به سوی عربستان شلیک شده است، برخی طرف ها به سخنان شما شک می کنند و انصار الله را به ارتباط با ایران متهم کنند. چرا گروه انصار الله حتی یک دلیل ارائه نمی دهد که این موشک ها ساخت داخلی هستند؟
محمدعلی الحوثی پاسخ داد: مهم این نیست که این موشک ها ساخت کجا هستند، اما واقعیت این است که این موشک ها ساخت روسیه و کره هستند و ایران در این زمینه هیچ نقشی ندارد. این عین نادانی است که با کسی وارد میدان نبرد شوی و تنها دل مشغولی ات این باشد که مکان ساخت این موشک ها کجاست! ما به متجاوزان می گوییم اگر می خواهید به جنگ خود علیه ما ادامه دهید جنگ ما نیز علیه شما با تمام ابزارها ادامه خواهد یافت. ما با تمام ابزارهای در دسترس می توانیم با شما مقابله کنیم، ما می توانیم شما را موشک باران کنیم و به هر اقدامی دست بزنیم و با شما آنگونه رفتار می کنیم که شما با ما رفتار می کنید. شما بزرگترین ائتلاف نظامی، سیاسی و اقتصادی را در جهان علیه ملتی بی دفاع تشکیل دادید و این ملت قدرتی جز این موشک هایی ندارد که با یاری خداوند موفق به ساخت آن شده ایم. برای ما مهم نیست آیا متجاوزان باور می کنند ما به قدرت ساخت و توسعه این موشک ها دست یافته ایم یا خیر ، موضوع مهم برای ما پاسخگویی به حملات آنها است.

ما در اطراف شهر نجران( از شهرهای مرزی عربستان) حضور داریم در نتیجه اگر بخواهیم غیر نظامیان را هدف قرار دهیم قادر به این کار هستیم اما این کار در راهبرد ما جایی ندارد و اما ائتلاف زیر نظر عربستان شهرها را هدف قرار می دهد.

مجری پرسید: ما از مواضع گروه انصار الله چنان فهیده ایم که پاسخ شما فقط به شلیک موشک ها محدود نمی شود بلکه تهدید کرده اید روند استفاده از پهپادها نه فقط علیه عربستان بلکه علیه کشورهای دیگر را افزایش خواهید داد. آیا شما واقعا کشورهایی مانند امارات و سودان و مصر را هدف قرار خواهید داد؟
رئیس شورای عالی انقلاب یمن در پاسخ گفت: گزینه های ما در این جنگ متعدد است آنگونه که آنان نیز از گزینه های متعدد استفاده می کنند و غیرنظامیان یمنی را در روستاها و شهرها هدف قرار می دهند. با این وجود عقلانیت ما هنوز از آنان بیشتر است، ما تاکنون غیرنظامیان و اماکن دیگر را هدف قرار نداده ایم. اما از طریق این تریبون به مالکان شرکت آرامکو می گویم اگر جنگ علیه یمن را متوقف نکنید و به تجاوز خود ادامه دهید حملات موشکی ما به شرکت شما نیز ادامه خواهد داشت و ملت یمن می تواند بزرگترین پروژه اقتصادی را در عربستان هدف قرار دهد که گفته می شود دارای ارزشی به میزان دو تریلیون دلار است. ما به انگلیسی ها نیز که سهام شرکت آرامکو در بازارهای بورس این کشور فروخته می شود می گوییم حمایت خود را از عربستان متوقف کنید تا ما نیز به حملات موشکی خود پایان دهیم. اگر به حملات خود ادامه دهید ما نیز به حملات خود به شرکت آرامکو و مراکز حساس و زیرساخت های حیاتی ادامه می دهیم و از این طریق می توانیم به حملات این دشمن مستکبر که سه سال است ما را بمباران می کند پاسخ دهیم.

دشمن متجاوز غیرنظامیان و راه های ارتباطی، بازارها، بیمارستان ها، مدارس و هر نهاد مدنی را با حماقت تمام هدف قرار می دهند. 

مجری در ادامه پرسید: پس از گذشت سه سال از آغاز جنگ، ائتلاف تحت امر عربستان می گوید بر 80 درصد اراضی یمن مسلط شده است. طبق آمارها و اطلاعات شما، آیا این اعداد و ارقام را تایید می کنید و گروه انصار الله چه میزان از اراضی یمن را در کنترل خود دارد؟ 

محمدعلی الحوثی گفت: ممکن است منظور ائتلاف سعودی از این آمار و ارقام تسلط بر صحرای الربع الخالی و برخی از استان هایی باشد که ما از ابتدا در آنها حضور نداشته ایم. مثلا استان حضرموت و چند شهر دیگر بخش وسیعی از خاک یمن را در برگرفته است که ممکن است وسعت آنها به حدود 65 درصد برسد. اگر بخواهیم اینگونه به موضوع نگاه کنیم بله آنها درست می گویند، اما آیا تراکم جمعیتی در این مناطق وجود دارد و آیا ثبات و توسعه بر مناطقی که ادعا می شود از دست ما آزاد شده است حکمفرماست؟ ما متجاوزان را اشغالگرانی می دانیم که برنامه های آمریکا و اسرائیل را در منطقه پیاده می کنند.

وی درباره این مساله که انصار الله از موشک های ساخت ایران در حملات خود به عربستان استفاده می کنند گفت: ما به متجاوزان می گوییم اگر فن آوری های ایران را که از آن سخن می گویید در اختیار داشتیم از همان روز اول شما را هدف قرار می دادیم و اکنون در ریاض بودیم.

در ادامه گفتگوی فرانس بیست و چهار عربی با رئیس کمیته عالی انقلاب یمن مجری برنامه از محمد علی الحوثی پرسید، به صورت خلاصه برای ما درباره نقشه دقیق مناطقی بگویید که نیروهای وابسته به انصار الله در مرزهای جنوبی عربستان در کنترل خود دارند، میزان حضور و میزان فشارها در این منطقه چگونه است؟

محمد علی الحوثی گفت : فشارها در این منطقه بسیار زیاد است، ما در اطراف شهر نجران( از شهرهای مرزی عربستان) حضور داریم در نتیجه اگر بخواهیم غیر نظامیان را هدف قرار دهیم قادر به این کار هستیم اما این کار در راهبرد ما جایی ندارد و اما ائتلاف زیر نظر عربستان شهرها را هدف قرار می دهد. ما در جیزان و عسیر پیشروی های زیادی داشتیم، سیاست ما در نبرد، سیاست صبورانه است که سید عبد الملک بدرالدین الحوثی، رهبری انقلاب، اعلام کرده اند. ما در پی فرسایشی کردن نبرد با مهاجمانی هستیم که هم از قدرت تسلیحاتی و هم از قدرت اقتصادی بهره می برند. اینکه آنان پشت سر هم در پی توافقات و تعاملات تسلیحاتی هستند دلیلی بر موفقیت ما در فرسایشی کردن نبرد است. امروز عربستان در پی یافتن راهکارهایی برای جبران کسری بودجه است. ریاض در این مسیر مالیات هایی را بر مردم عربستان تحمیل کرده و قیمت نفت را افزایش داده است. به طور کلی اقتصاد این کشور متزلزل شده است، چنانچه در آمارها ذکر شد اگر شرایط کنونی در این کشور ادامه یابد طی دو سال تمام ذخایر و سرمایه گذاری هایش در صندوق های اساسی کشور به پایان می رسد. با این حساب معتقدیم در مقابله با دشمن دستاوردهای زیادی داشته ایم. البته ما خواستار رویارویی نظامی با آنان نبودیم ، حتی زمانی که آنان به مقابله با ما برخاستند ما آمادگی رویارویی نداشتیم و تهدیدی برای آنان نبودیم، اما امروز شرایط فرق کرده است در نتیجه اگر آنان به حملاتشان علیه شهرهای ما ادامه دهند، اگر به محاصره ما ادامه دهند، اگر به تجاوز علیه ما ادامه دهند، ما نیز با شیوه ای فراتر از گذشته با آنان مقابله می کنیم، ما سخن گزاف و بیهوده نمی گوییم بلکه در پی بیان واقعیت ها هستیم، ما توانمندی خودمان را می دانیم و نیروهایمان را می شناسیم، به تازگی هم تجمعی در میدان سبعین( از میادین مرکزی صنعا) داشتیم ، همه می دانند اگر متجاوزان می توانستند کاری کنند در این سه سال می کردند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین