روزنامه العرب مطرح کرد؛ ناامیدی ایران از اروپایی ها برای کنترل سرکشی ترامپ در مورد برجام

مترجم: مریم نصرالهی،   3970111098 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

کارشناسان صحبتهای لودریان درباره جنگ یمن را منعکس کننده تغییر روشنی در مزاج اروپایی علیه ایران می دانند، به این ترتیب، اروپا به شکل واضحی برای ملحق شدن به رئیس جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته ای تلاش می کند

ناامیدی ایران از اروپایی ها برای کنترل سرکشی ترامپ در مورد برجام

به گزارش الف، روزنامه العرب در تحلیلی پیرامون اتفاقات اخیر در منطقه و سرانجام توافق هسته ای نوشت: وزیر خارجه فرانسه، ایران را مسئول مسلح سازی انصارالله در یمن می داند. ژان ایو لودریان پنجشنبه مدعی شد ایران برای گروه انصارالله در یمن سلاح ارسال می‌کند.

وزیر خارجه فرانسه گفت: عربستان به صورت متناوب از سوی انصارالله مورد حمله قرار می‌گیرد، کسانی که سلاح‌هایشان را ایران تامین می‌کند(لازم به ذکر است مقامات کشورمان بارها اتهامات ارسال سلاح از ایران به یمن را رد کرده اند).

فرانسه این بار از طریق دروازه پرونده یمن فشار بر ایران را افزایش داده، این در حالی است که ایران برای کنترل سرکشی ترامپ در مورد توافق هسته ای حساب ویژه ای روی اروپا باز کرده است.

تحلیلگران موضع جدید فرانسه علیه تهران را موضعی سخت می دانند که مانور دادن روی آن محال است و برای ایران حق انتخاب اندکی باقی می گذارد. علاوه بر اینکه این دو کشور، فرانسه و آمریکا، مخالف برنامه های موشکی ایران نیز هستند.

تحلیلگران ضمن اشاره به اهمیت سخنان لودریان، آن را به نفع عربستان می دانند که همواره ایران را متهم به ارسال اسلحه برای انصارالله می کند. در واقع این موضعگیری فرانسه، به ادعای سعودیها برای قانع کردن غرب در مورد تهدید ایران برای امنیت منطقه کمک زیادی می کند.

وضوح نظر پاریس در مورد نقش ایران در یمن در کنار موضعگیری لندن و واشنگتن در این باره، اشاره به چرخش کامل بین المللی در مورد اسباب جنگ در یمن دارد و پر واضح است که این موضوع فایده زیادی برای سعودیها دارد.

موضعگیری فرانسه در مورد ایران از این حیث ارزش سیاسی فراوانی دارد که در تکیه عربستان به جبهه بین المللی گسترده ای در مقابله با ایران در منطقه، نمود می یابد.

کارشناسان صحبتهای لودریان را منعکس کننده تغییر روشنی در مزاج اروپایی علیه ایران می دانند، به این ترتیب، اروپا به شکل واضحی برای ملحق شدن به رئیس جمهور آمریکا در خصوص توافق هسته ای تلاش می کند و تهران احتمالاً در برابر این تغییرات دراماتیک در مواضع برخی دولتها نمی تواند این جریان را متوقف کند.

پس از اظهارات لودریان، دیگر ایران نمی تواند همان روش قدیمی اش در تکیه به تناقض اروپایی آمریکایی را در پیش بگیرد.

فرانسه از دولتهایی بود که بیشترین تلاش را برای مذاکره با ایران و دست یابی به توافق هسته ای انجام داد، اما صحبتهای اخیر وزیر خارجه این کشور، انقلابی را در سیاست خارجی فرانسه نسبت به ایران ایجاد کرد، که این مهم، یکی از نتایج شکست مذاکرات لودریان در سفر به تهران بوده است. پیش از اینها لودریان از اتحادیه اروپا خواسته بود در مورد نقش ایران در سوریه و یمن و نیز برنامه های موشکی آن در چارچوب حفظ توافق هسته ای، بحث و گفتگو کنند.

دولت ایران فرصتهای سرمایه گذاری در کشورشان پس از رفع تحریمها را در گرو ایستادگی اروپا در برابر تمایل ترامپ برای از بین بردن توافق هسته ای می دانند و دولتهای اروپایی را بهترین مدافع منافع ایران به شمار می اورند، چرا که منافع شرکتهای اروپایی سرمایه گذاری کرده در ایران، به منافع این کشور وابسته است.

اما این اوضاع به سرعت تغییر می کند و تا زمانی که نقش ایران در خاورمیانه در زمان کوتاه در تضاد با منافع کشورهای غربی است فشارها در دو سطح دیپلماسی و اقتصاد، افزایش می یابد... در همین راستا، شرکت توتال فرانسه که یکی از اولین شرکتهایی بود که پس از رفع تحریمها به ایران رفت، اعلام کرده است در صورت اعمال تحریمهای جدید آمریکا علیه تهران، از این کشور خارج می شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۸۸۸۱۲۰۷:۲۸:۲۱ ۱۳۹۷/۱/۱۲
اروپایی ها شدیدا از امریکا پیروی می کنند
مرفه بی درد بی غم۲۸۸۸۱۳۰۷:۳۰:۵۴ ۱۳۹۷/۱/۱۲
ناامید میشویم علی برکت الله !
ناشناس۲۸۸۸۴۳۰۸:۵۰:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۱۲
...در واقع این موضعگیری فرانسه، به ادعای سعودیها برای قانع کردن غرب در مورد تهدید ایران برای امنیت منطقه کمک زیادی می کند.....لابد بیشتر میخواد و رانت پژو،رنو،توتال و ۲۵ سال واگذاری مخازن نفت ،سیتروین و...برای آنها کافی نیست
ناشناس۲۸۸۸۶۵۰۹:۴۹:۰۵ ۱۳۹۷/۱/۱۲
حکایت برجامی های وطنی ، حکایت ان کسی است که زمین خورده ، اما برای این که کم نیاورد ، سینه خیز ادامه میدهد..
ناشناس۲۸۸۸۸۷۱۰:۳۱:۴۰ ۱۳۹۷/۱/۱۲
عوضش یک عده در ایران به سر کشی های ترامپ در مورد برجام بسیار امیدوارند.
ناشناس۲۸۸۹۱۷۱۱:۰۱:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۱۲
روزنامه العرب دروغ گفته است. فرانسه از همان آغاز بیش از همه در راه برجام کارشکنی کرد و البته دولت هیچ مجازاتی هم برای آن در نظر نگرفت.
ناشناس۲۸۸۹۳۵۱۱:۲۹:۰۷ ۱۳۹۷/۱/۱۲
بعضی زبان دنیا رو خوب بلدند
ناشناس۲۸۸۹۶۲۱۱:۴۹:۵۶ ۱۳۹۷/۱/۱۲
چرا سیاستمداران ما تکیه بر کشورهایی مینمایند که خودشان آویزان آمریکا هستند . اینهمه هزینه بای چیست؟
بورامینی۲۸۸۹۸۸۱۲:۱۴:۴۹ ۱۳۹۷/۱/۱۲
عواملی که سبب همگرایی اتحادیه اروبا با ایران در برابر امریکا وانگلیس می شود ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر زیاده خواهی استکبار ودیگری منافعی است که در رابطه با امنیت اروبا مهمترین است ومعطوف به مبارزه ایران با داعش در منطقه بوده ومی باشد مادامیکه این عوامل منافع اروبا را تامین کند ودر حال حاضر نسبتا چنین است اروبا با ایران همسو خواهد ماند با تغییر وتحولاتی که صورت بذیرفته بنظر می رسد احتمال دارد اروبا با اصرار احتمالا انگلیس اگر به امریکا گرایش بیدا نکند به سوی بی طرفی سوق بیدا کند و در عین حال بی طرفی روابط نسبی اقتصادی خود را با ایران بیش گیرد
ناشناس۲۸۹۰۰۸۱۲:۳۳:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۱۲
فرانسه در جریان مذاکرات هسته ای ، نقش نماینده متعصب اسرائیل رو علیه ایران بازی کرد . فرانسه در مسایل منطقه ای ، در سوریه و یمن و بحرین ، نقش نماینده عربستان رو بازی میکنه . فرانسه اولین کشوری بود که به مخالفان مسلح ایران ، یعنی تروریستهای منافقین ، پناه داد . فرانسه بزرگترین حامی گروههای مسلح ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی علیه ایرانه . فرانسه یکی از اصلی ترین منابع تجهیزکننده تروریستها در خاورمیانه ست . ... پ. ن. : هیچ کشوری به اندازه فرانسه از تبعات اقتصادی برجام سود نبرده . قراردادهای زیرمیزی و مخفیانه با ایرباس ، توتال ، رنو ، پژو و سیتروئن ، و ... نکته : چرا هیچکس از دولت نمیپرسه چطور ممکنه کشوری که علنا و بدون ملاحظه ، اینهمه فعالیت علیه ایران انجام میده ، از تمام منافع برجام برخوردار بشه ؛ درحالیکه خود ایران دستش به طناب پوسیده هم بند نشده ؟؟؟!!!
ناشناس۲۸۹۲۶۲۱۶:۳۳:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۱۲
فرانسه در مذاکرات هسته ای به مراتب از آمریکا گستاخ تر بود و قراردادی های پس از برجام هم به نوعی به خاطر حفه کردن او بود. در هر صورت اروپا هیچ موقع قابل اعتماد نبوده است ضمن آنکه نقش اروپا در دنیا نقش تابع است و هیچگونه استقلالی از خود تا به حال نداشته است . البته برجام هم آزمون خوبی برای اروپاست تا ثابت کند که کشورهای اروپایی فاقد محتوی مستق هستند. با پولهایی ک عربستان وهابی در حال خرج کردن است طبیعی است که این کشورهای تابع به سمت او گرایش داشته باشد. به هر حال لازم است مسئولین با توجه مزیدهایی که کشور دارد آمادگی رفتاری متناسب با آن و در عین حال بازدارنده را داشته باشند . کشورهای اروپایی به تنهایی هیچکدام در مقابل ما عددی نیستند اگر خود را باور داشته باشیم برای همین است که آنها همیشه با هم دست به تحریم یا هر کار دیگری می زنند چرا که می دانند تنهایی ....
ناشناس۲۸۹۲۷۸۱۶:۴۹:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۱۲
دلارهای سعودی در این بین نقش ویژه دارد. وگرنه خودشان هم میدانند ایران نقشی در این زمینه ندارد. در ضمن چطور کمک تسلیحاتی برای بمباران مردم یمن درست و حقوق بشری است ولی اگه بالفرض ایران برای دفاع آنان سلاح در اختیار بگذارد بد و غیر مشروع است؟ تا کی حرکت دو گانه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین