10 فروردین پرحادثه ترین و پر کشته ترین روز تعطیلات نوروز تا کنون بود

گروه اجتماعی الف،   3970111027 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

جانشین فرمانده ناجا با اشارهب ه این مطلب که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ نفر از هموطنان فوت کرده اند گفت: روز ده فروردین پر حادثه ترین و پر کشته ترین روز تعطیلات نوروز بوده است.

10 فروردین پرحادثه ترین و پر کشته ترین روز تعطیلات نوروز تا کنون بود

 سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا گفت: در شبانه روز گذشته ۳۷ تن در اصادفات رانندگی کشته شدند.

وی ادامه داد: نقش سرعت و سبقت از حدود ۴۰ درصد در ابتدای طرح نوروزی به ۶۴ درصد در روز گذشته رسید.

مومنی افزود: روز ۱۰ فروردین پرحادثه ترین و پر کشته ترین روز تعطیلات نوروز تا کنون بوده است و باید پرسید این همه شتاب و عجله برای استقبال از خطر چرا؟

جانشین فرمانده ناجا گفت: رانندگان مدیریت بازگشت داشته و از شتاب و عجله خودداری کنند و سفر را به روز پایانی موکول نکنند و روز طبیعت را از منازل بروند.

وی با اشاره به این مطلب که ناجا با تمام ظرفیت در آماده باش کامل است گفت: علت این همه حادثه تعداد اندک متخلفان حادثه ساز است.

مومنی گفت: خودروهایی که ۲ تخلف حادثه ساز بخصوص سرعت و سبقت غیرمجاز دارند حتما در دور بازگشت توقیف می شوند.

وی افزود: پلیس در روز طبیعت طرح ویژه ای دارد و در پارکها آماده باش کامل است و این در حالی است که شاخص های امنیتی بسیار بهتر شده است و مشکل خاصی در این خصوص در نوروز نداشتیم.

دیدگاه کاربران

زارع۲۸۸۳۴۳۱۵:۱۶:۲۲ ۱۳۹۷/۱/۱۱
کلا فرهنگ رانندگی و بعد خودرو سازی و در آخر شهر سازی ما ایراد کلی داره
ناشناس۲۸۸۳۶۴۱۵:۴۳:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۱۱
دو تا 24 ساعت = یک هواپیمای ATR
ناشناس۲۸۸۴۲۸۱۶:۳۱:۲۲ ۱۳۹۷/۱/۱۱
اینکه در کشور ما تخلفات رانندگی زیاد هست جای خود دارد و باید ریشه یابی شود که چرا ما در حین رانندگی اینقدر نقض قانون میکنیم و حادثه ایجاد میکنیم ولی آیا هر نقض قانون و تخلف رانندگی باید موجب تصادف و مرگ شود ؟ آیا با هر اشتباهی باید رانندهو سرنشینان دچار مرگ شوند؟ آیا اگر خودروهای ما ایمنی بالاتری داشته باشند آنوقت اینقدر آمار کشته ها بالا خواهد بود؟ آیا با هر سبقت غیر مجاز خستگی و یا خواب آلودگی باید مسافران خودرو دچار مرگ شوند؟ آیا تحقیقی شده که بصورت کارشناسی اعلام نماید که چند درصد تصادفات و اشتباهات راننده اگر خودرو ایمتنی بالاتری می داشت سرنشینان خودرو جان سالم بدر میبردند؟ من بعنوان یک ایرانی و راننده منکر سهم رانندگان در ایجاد سوانح نیستم ولی سهم خودرو نا ایمن و بیکیفیت و جاده غیر استاندارد در این میان مغفول مانده است خودروهایی با کمترین امکانات ایمنی ضعیف ترین بدنه و ابتدایی ترین سیستمهای ترمز چگونه میتوانند جان سرنشینان را نجات دهند جاده هایی که برخی از انها مربوط به 50 سال پیش است و با امکانات و متناسب با آن زمان طراحی و ساخته شده اند مطمئنا برای خودروهای این زمان مناسب نیستند و باید اصلاح شوند وقتی کامیون هایی در جاده ها هستند که 50 سال از عمر آنها میگذرند و با سرعت 30 کیلیومتر در جاده در حال حرکت هستند آیا توقع هست که تمام رانندگان بدنبال آن چند ده کیلومتر را با همان سرعت 30 کیلومتر حرکت کنند و سبقت غیر مجاز نگیرند؟ آیا نباید جلو حرکت چنین وسایل نقلیه کندی را در جاده ها گرفت؟ در جایی که جاده های بین شهری و بین المللی از وسط شهرهای کوچک عبور داده می شوند تا مثلا برای این شهر ها رونق ایجاد شوند و برای کاهش سوانح در مسیر این شهر های کوچک انواع موانع و دست اندازها تعبیعه می شود که سرعت خودروها گرفته شود باید به راننده حق داد که در جاهایی برای جبران زمانهای تلف شده سرعت را افزایش دهد همه چیز باید اصلاح شود بعد توقع رانندگی ایمن و مجاز را داشته باشیم اگر از راننده توقع حرکت ایمن داریم باید خودرو ایمن و جاده ایمن در اختیار او قراردهیم و موانع موجود برای حرکت با سرعت مجاز را برطرف کنیم
yektanetتریبون

آخرین عناوین