دادستان کل کشور: بی‌کیفیتی خودروی داخل دلیل گرایش به خودروی خارجی است/ اختاپوس صنعت خودروی داخلی به دنبال منافع خودش است

گروه اقتصادی الف،   3970106076 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

حجت‌الاسلام منتظری گفت: گرایش مردم به سمت خودرو‌های خارجی به این دلیل است که کیفیت خودر‌وهای داخلی به نحوی نیست که بتواند رضایت مردم را جلب کنند و متاسفانه به صورت یک اختاپوسی در آمده و ریشه در بعضی جا‌هایی دارد که دنبال منافع خودشان هستند.

دادستان کل کشور: بی‌کیفیتی خودروی داخل دلیل گرایش به خودروی خارجی است/ اختاپوس صنعت خودروی داخلی به دنبال منافع خودش است

به گزارش الف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین منتظری دادستان کل کشور، لوازم تحقق شعار «حمایت از کالای ایرانی» که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال 97 انتخاب شده است را تبیین کرد و گفت: با توجه به مجموعه شرایط کشور، نقش اقتصاد در اشتغال و عدم وابستگی به خارج و همچنین لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی که بخش عمده آن به پویا شدن اقتصاد داخل کشور برمی‌گردد ضروری است چرخ کارخانجات صنعتی و غیرصنعتی به صورت جدی وارد عرصه اقتصاد شده و مردم با نقش بی بدیل خود از کالای ایرانی استفاده کنند.

وی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به عنوان شاهراه دیگر تحقق شعار سال 97 دانست و افزود: مسئله مبارزه با کالای قاچاق و ارز می‌تواند در تحقق شعار امسال نقش بسیار مهمی داشته باشد و دستگاه‌های ذیربط در مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید کمر همت را به صورت جدی ببندد و همه دستگاه‌ها اعم از دستگاه‌های درون قوه مجریه، قضاییه و مقننه نقش خود را در مبارزه با کالای قاچاق و ارز افزایش دهند.

این مسئول عالی قضایی خاطرنشان کرد: در قوه قضاییه و دادستانی کل کشور تصمیم بر این داریم که نقش خودمان را افزایش دهیم و در زمینه وظایف و مسئولیت‌هایی که بر عهده ما است گام‌های موثرتری در اجرای تحقق فرمان مقام معظم رهبری برداریم و لذا همه دادستان‌ها و کسانی که در امر مبارزه با کالای قاچاق و ارز می‌توانند موثر باشند امسال بایستی در این زمینه فعالیت و حضور بیشتری داشته باشند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: سازمان تعزیرات حکومتی که یک مجموعه زیر نظر دولت و وزارت دادگستری است نیز باید امسال با جدیت و تلاش بیشتری در این زمینه به فعالیت بپردازد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت کالای ایرانی این موضوع را به عنوان یکی از لوازم تحقق شعار امسال و عدم رغبت مردم به سمت کالا‌های خارجی عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های صنعتی و خصوصا صنایعی که مردم بیشتر با آن سروکار دارند باید کیفیت کار و محصولات خود را افزایش دهند به طوریکه رغبت مردم برای خرید کالای خارجی کاهش پیدا کند.

منتظری با یادآوری این نکته که علاوه بر کیفیت باید قیمت نیز به گونه‌ای تنظیم و برنامه ریزی شود که مصرف کالای داخلی برای مردم صرف کند، تاکید کرد: باید رقابت جدی بین کالای ایرانی و کالا‌های ارزانی که به صورت قاچاق و یا از خارج به کشور وارد می‌شود، صورت گیرد.

دادستان کل کشور یکی از مصادیق ایجاد این رقابت را در بازار خودرو دانست و گفت: در مسئله خودرو گرایش مردم به سمت خودرو‌های خارجی به این دلیل است که کیفیت خودر‌وهای داخلی به نحوی نیست که بتواند رضایت مردم را جلب کنند و متاسفانه به صورت یک اختاپوسی در آمده و ریشه در بعضی جا‌هایی دارد که دنبال منافع خودشان هستند.

وی با بیان اینکه صنایع خودروسازی نقش موثری هم در اشتغال و هم در جذب مصرف کنندگان داخلی دارد، برنامه ریزی از لحاظ کیفیت و مطابق با استاندار‌ها در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و با خاطرنشان کردن نقش مدعی العمومی دادستان در دفاع از حقوق عامه گفت: یکی از برنامه‌هایی که باید در این زمینه مورد توجه دستگاه‌های نظارتی، سازمان تعزیرات و قوه قضاییه از جمله دادستانی کل از باب نظارت بر حقوق عمومی صورت گیرد برنامه ریزی برای نظارت بر کیفیت کالا‌ها و برخورد با متخلفان و کسانی است که کالای غیراستاندارد، نامرغوب و متقلبانه در اختیار مردم قرار می‌دهند.

دادستان کل کشور در گفت‌وگو با میزان با تاکید بر اینکه مدیران صنایع داخلی اعم از خودرو و غیرخودرو کمر همت را ببندد و کیفیت کارشان را بالا ببرند به نحوی که رضایت مردم جلب شده و به مصرف کالا‌های خارجی بیشتر ترغیب شوند ابراز امیدواری کرد که از ابتدای سال این امر با برنامه ریزی حساب شده پیش رفته و تا بتوان در تحقق شعار سال و آنچه که به نفع کشور و مردم است گام‌های موثری برداشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۸۴۱۰۸۱۲:۵۹:۰۰ ۱۳۹۷/۱/۶
اینکه یک مقام قضایی به مشگل و بیماری صنعت خودرو و رانتی که از این بابت به برخی ها می رسد اشاره کرده است باید به فال نیک گرفت ولی اینکه چرا خودرو سازان علیرغم تمام این موارد با یک حاشیه امن به تولید اتومبیل های غالبا بی کیفیت که از لحاظ ایمنی و مصرف سوخت جزو از رده خارج های دنیا است هنوز به تولید اتومبیل های دهه 90 میلادی ادامه می دهند جای تعجب دارد.حداقل اگر می خواهند سود کنند یک اتومبیل 2017 تولید کنند که در کشور خودش هم مورد استقبال قرار گرفته باشد.نه اتومبیلی که کشورش دنبال یک مشتری می گردد تا آنرا غالب کند.چرا خودرو سازان از ساخت یک اتومبیل هیبریدی یا حداقل مونتاژ آن عاجزند تا با آلودگی هوا هم مقابله گردد؟
ناشناس۲۸۴۳۸۹۱۸:۰۶:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۶
ایشان گفتند ریشه در جاهای دارد ! این ریشه در مردم نیست در خود مسولان هست که جز به منافع خود به هیچ نمی اندیشند
حسنی۲۸۴۱۱۳۱۳:۰۳:۵۱ ۱۳۹۷/۱/۶
تا زمانی که مشکل رو قبول نکردیم، مسئله دو تاست اما اگر وجود مشکل رو قبول کردیم، اون موقع میریم برای حل مسئله اصلی از این حرفا لطفا بیشتر بزنید مطمئن باشید مردم هم حمایت میکنن
محمد۲۸۴۱۳۴۱۳:۲۴:۵۲ ۱۳۹۷/۱/۶
رئیس جمهور ناراضی همه مسئولان ناراضی دادستان ناراضی پس چطوری هنوز تولید میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۸۴۱۷۵۱۴:۰۷:۰۲ ۱۳۹۷/۱/۶
پس کی بایدبایدهارو کنا میذارین ؟ پس کی دست کثیف اختاپوسها رو از اقتصاد این مملکت قطع میکنین ؟ همش حرف ؟ روحانی میگه باید!! مجلسیها میگن باید!! لاریجانی میگه باید!! باباخسته شدیم بخدا
ناشناس۲۸۴۱۶۳۱۳:۵۸:۵۷ ۱۳۹۷/۱/۶
ممنون از اطلاع رسانیتون...راه حلتون چیه؟
ناشناس۲۸۴۱۸۲۱۴:۲۴:۲۲ ۱۳۹۷/۱/۶
بسیار هم خوب است فقط کمی ارزان است
ناشناس۲۸۴۲۰۴۱۴:۴۴:۲۸ ۱۳۹۷/۱/۶
خصوصی سازی واقعی کنید و درد جراحیش را بپذیرید قطعاً مشکل حل خواهد شد تا هیئت مدیره ها همه دولتی هستند و بیکاری گریبانگیر صنعت خودرو هست کسی جرات جراحی ندارد تعداد کارگران صنعت خودرو بشدت بالاست که با خصوصی سازی واقعی واقعاً مشکل حل میشود....
ناشناس۲۸۴۲۲۷۱۵:۱۲:۱۰ ۱۳۹۷/۱/۶
جالبه که همه میگن مشکل وجود داره، بعد در عمل خود مشکل رو تکرار می کنن!!!! خیلییییییه!
ناشناس۲۸۴۲۴۴۱۵:۲۲:۳۱ ۱۳۹۷/۱/۶
وارد کننده بی ام و کیست؟ بازار خودرو را چه کسانی مدیریت میکنند؟ نهد شفافیت بگید در ماه های گذشته و قبل از گرانی دلار، کدام نهاد هیوندا وارد کرد
ناشناس۲۸۴۴۷۸۲۰:۳۶:۴۸ ۱۳۹۷/۱/۶
امیدوارم شوخی و شعار نباشد و عملا برخورد شما را نه در حد فریبی افکار عمومی بلکه برای رضای خدا و خلق خدا ببینیم و نشو د داستان از رده خرج کردن پیکان و پراید و ماشین ملی و غیره؟؟؟
ناشناس۲۸۴۴۹۰۲۱:۱۳:۵۲ ۱۳۹۷/۱/۶
کاش مسئولین صحبت های رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی را واقعا گوش می کردند و با بالابردن کیفیت خودورهای داخلی، باعث میشدند تا مردم هم بیشتر به سمت خودروهای داخلی گرایش پیدا کنند نه اینکه تعرفه خودروهای خارجی را آنقدر بالا ببرند که مردم مجبوری خودروهای داخلی بخرند!
مهدی۲۸۴۶۷۹۰۱:۴۷:۴۰ ۱۳۹۷/۱/۷
لطفا عمل کنید حرف دیگر بس است
بی نام۲۸۴۸۲۰۰۹:۱۴:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۷
یک دستگاه خودرو تیبا صندوق دار مدل ۹۵ خریدم و کاری به کیفیت قطعات و نحوه کارکردنش و گیربکس و .... ندارم همین ظاهر ماشین پدر من رو درآورده تمام پلاستیک فوم های زیر تودوزی ماشین همشون فاسد شدن و دست بهشون میخوره میشکنند دگمه های اتصال تودوزی به بدنه داخل ماشین هم بر اثر نیروی گریز از مرکز (ٖG) یکی یکی از تو جاشون میپره بیرون آی میخندم و عصبانی میشم که نگو هنگام رانندگی هم که ..
ناشناس۲۸۵۱۲۳۱۵:۳۲:۰۸ ۱۳۹۷/۱/۷
حمایت از کالای داخل فقط به دست مصرف کننده ها نیست. سیاستگذاران هم باید سیاستهایی رو تدوین کنند که اقتصاد رقابتی بشه و از انحصار و خودمونی بودن در بیاد. یک عده نگران این هستند که اگر فضای اقتصاد باز بشه، اقتصاد دست بخشی میفته که ..راه حل اینه که نظام و عموم مردم به هم نزدیکتر بشن ..
بنده خدا۲۸۵۱۴۸۱۶:۱۴:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۷
شما با ماهی 2دومیلیون تومان حقوق متوانی زندگی کنی ؟وخودروی خوب تولید کنی؟ ایا از زندگی کارگران خبردارید؟ایا میدانید کارگران تولید کننده خودروی خارجی ماهی چقدر حقوق میگیرند؟
خلیل۲۸۵۴۳۶۰۰:۰۹:۵۱ ۱۳۹۷/۱/۸
دفاع دولت مهر ورز به فرغون سازها
سام۲۸۵۵۵۹۰۹:۲۰:۵۵ ۱۳۹۷/۱/۸
من نمیدونم وقتی به همه خبرها نگاه می کنی همه جا.. ایراد داره یکی بگه پس کجا درسته.
ناشناس۲۸۶۰۲۹۱۸:۴۱:۵۱ ۱۳۹۷/۱/۸
خدا رفتگانتون رو بیامرزه مردم سالهاست همین جملات رو میگن!!!
ناشناس۲۸۶۳۴۰۰۷:۴۷:۲۷ ۱۳۹۷/۱/۹
جناب دادستان خوب فرمایشاتی داشتید شاید این مافیا از شما حساب ببرن و کیفیت تولیداتشان را بهتر کنن انشاا..
ناشناس۲۸۶۳۷۸۰۹:۰۸:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۹
متاسفانه مافیای خودرو سازی بد جوری ریشه دوانده البته افرادی که در این مسائل وارد نمی شوند و ساکت می مانند بد می کنند و در پیشگاه الهی باید جوابگو باشند صنعت خودرو سازی ما دست عده ای معدود افتاده و هرگاه کسی وارد این بحث می شود به ناگاه ساکت می شود. دلیلش چیست الله اعلم. عدم برخورد با فساد در کشور ما باعث ریشه دواندن آن در تمامی عرصه ها شده است انشاالله دلسوزان برای جلوگیری از لطامت بیشتر به نظام و اسلام وارد عمل شوند.
ناشناس۲۸۶۷۵۴۱۸:۲۴:۲۹ ۱۳۹۷/۱/۹
خدا وکیلی . کل کره خاکی زمین را بگردید .خودرو پراید و سمند را به غیر از ایران هیچ جای دیگه ای پیدا نمی کنید حتی زیمباوه و بورکینافاسو.بعد اقایون دولتمدار ماشین خارجی که در گشور سازنده اش سی هزار دلار است . چهل وپنج هزار دلار عوارض گمرکی بهش میزنند و بعدا اسم همین خودرو را ماشین لوکس میذارند .و میفرمایند که مردم نباید سوار خودرو لوکس شوند . به این .......
حمیدرضا۲۸۶۸۳۸۲۱:۰۲:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۹
واقعا چرا خود رو ایران باید و ایران خود رو این قدر بی کیفیت و خدمات آن در حد صفر من در نیمه دیماه یک خودرو سمند از نمایندگی در یافت کردم متاسفانه هنوز پانصد کیلومتر کار نکرده مجبور به تعویض موتور و توقف ده روزه خودرو شدم هنوز امداد خودرو هنوز هزینه توقف خودرو را نپرداخته چطور وبا چه انگیزه ای کالای ایرانی بخریم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  4. و ناگهان اخلاق!

  5. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  6. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  9. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  12. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  13. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  14. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  15. فریب نخوریم! 

  16. دبی؛ چند روز پس از سیل

  17. تصاویر اختصاصی شبکه پاکستانی از اسکورت جالب زمینی و هوایی رئیسی در لاهور

  18. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  19. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین