چند پیشنهاد برای عکاسان جوان

گروه فرهنگی الف،   3970105027

در ایام نوروز به واسطه افزایش دید و بازدیدها و مسافرت‌ها، نوجوانان و جوانان بیش از پیش دست به دوربین شده و سعی در ثبت خاطرات شیرین دارند. رعایت چند توصیه می‌تواند از آن‌ها عکاسانی خوش‌آتیه بسازد.

چند پیشنهاد برای عکاسان جوان
به گزارش فارس، یکی از ایامی که تعداد عکس‌های زیادی ثبت و ضبط می‌شود، نوروز است. در این ایام به واسطه دید و بازدیدها و افزایش مسافرت‌ها، نوجوانان و جوانان بیش از پیش دست به دوربین شده و سعی در ثبت خاطرات شیرین دارند. در میان، عده‌ای به عکاسی علاقه‌مند شده و استعدادهایی هم کشف می‌شود و ادامه‌دادن مسیر عکاسی، می‌تواند از آن‌ها عکاسانی چیره‌دست بسازد.

اما پیشرفت در عکاسی نیازمند صبر، تمرین و افزایش اطلاعات در این زمینه است. در ادامه، پیشنهادها و توصیه‌هایی به عکاسان جوان ارائه می‌کنیم.

۱ـ بهتر ببینید و بیشتر تعامل کنید

یکی از بهترین کارها برای پرورش خلاقیت در عکاسی تعامل بیشتر با جامعه و مردم است. شما وقتی با دقت بیشتری به اطراف نگاه کنید چیزهای بیشتری برای ایده گرفتن می‌بینید. بهترین عکس‌های مینیمال از همین دقت‌های کوچک و ایده‌های ناگهانی بوجود آمده‌اند.

وقتی شما بیشتر به مردم نگاه کنید و بیشتر با آنها صحبت کنید از حرف‌ها و رفتارهای آنها ایده‌های بیشتری می‌گیرید و ذهن شما به طور ناخودآگاه خلاقیت بیشتر برای بیان ایده‌های‌تان در عکس پیدا می‌کند.

کارهای مختلفی انجام دهید؛ مثلا به رفتگرها نگاه کنید که با آرامش کارشان را انجام می‌دهند یا به یک کارمند که هراسان به محل کارش می‌رود. ذهن خود را درگیر کنید و سعی کنید خود را جای این افراد بگذارید اینکار به طرز عجیبی خلاقیت ذهن شما را افزایش می‌دهد.

۲ـ با عکاسان باتجربه همکاری کنید

عکاسان دیگر می‌توانند بهترین کمک در راه رشد شما باشند. آن‌ها قبل از شما این راه را رفته‌اند و بیشتر از شما سرد و گرم این کار را چشیده‌اند. بنابراین نه تنها می‌توانند دوست خوبی برای شما باشند، بلکه می‌توانید با کمک به آن‌ها، راه و روش کار را از آن‌ها بیاموزید.

اغلب اوقات، نخستین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، دستیاری برای دیگران است. عکاسان به دستیار نیاز دارند، و هر چقدر مهارت بیشتری پیدا کنید، می‌توانید دستیار عکاسان بزرگ‌تری شوید و خودتان به دیگران کمک کنید. خصوصاً وقتی در کنار آن‌ها هستید، بسیاری اوقات ممکن است کارهای ارزان‌تری که نمی‌خواهند خودشان انجام دهند یا وقت انجامشان را ندارند را به شما پیشنهاد دهند.

۳ـ عکس خوب ببینید

به جرات می‌توان گفت که بهترین راه حل بعد از تمرین برای پرورش عکاسی دیدن عکس‌های خوب از عکاسان بزرگ است.

این کار باعث می‌شود که زیبایی شناسی هنری شما افزایش یابد و به شما کمک می‌کند که بیشتر با قوانین کادربندی و خلاقیت‌ها و ترفند‌هایی که عکاسان حرفه ای استفاده می‌کنند، آشنا شوید. دیدن عکس‌های عکاسان نامی همچون توماس لوتارد، تیم مانتونی، استیو مک کوری و عکاسان دیگر ذهن شما را به اصول هنر عکاسی عادت می‌دهد و ناخودآگاه این توانایی هنگام عکاسی کردن در خودتان بروز می‌کند.

۴ـ کتاب بخوانید

شاید کمی برایتان عجیب به نظر برسد که چگونه کتاب خواندن باعث افرایش خلاقیت در عکاسی می‌شود اما باید این را بگویم که اینکار یکی از بهترین راه‌ها برای پرورش خلاقیت شماست! اما چطور؟

وقتی شما کتاب می‌خوانید ناخودآگاه توانایی داستان سرایی و بیان ارزش‌هایتان افزایش می‌یابد و از طرفی دیگر هنگام خواندن یک کتاب شما در ذهن‌تان تخیل می‌کنید و آن کتاب را به صورت تصویر در می‌آورید، این کار به طور معجزه آسایی خلاقیت شما را در بیان تصویری حرف‌هایتان بالا می‌برد و این توانایی هنگام عکس گرفتن در شما نمایان می‌شود و به شما کمک می‌کند که عکس‌های زیباتری بگیرید.

همانطور که بهترین کارگردان‌های دنیا به کمک کتاب بهتر داستان‌گویی می‌کنند عکاسان نیز با این کار بهتر داستان‌ها و ارزش‌های خود را در عکس‌هایشان بیان می‌کنند.

۵ـ تکنیک‌های عکاسی را بیاموزید

گرچه مطالعه به پیشرفت کمک می‌کند، اما همیشه پاسخگوی پرسش‌ها نیست و گاهی لازم است برای فراگیری تکنیک‌ها و رفع ضعف‌ها، به اساتید فن و عکاسان پیشکسوت مراجعه کنید.

همچنین فراموش نکنید قابلیت‌های دوربین عکاسی خود را ـ در هر سطحی که هست ـ کامل فرا بگیرید و در موقع لزوم به کار ببندید. مطمئناً سرعت عمل و دانش استفاده به موقع از قابلیت‌های دوربین،‌ نقش مهمی در عکاسی دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین