دولت در راستای حمایت از کالای ایرانی جلوی واردات و قاچاق را بگیرد/ نمره زیر 10 دولت

گروه اقتصادی الف،   3970102037 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
دولت در راستای حمایت از کالای ایرانی جلوی واردات و قاچاق را بگیرد/ نمره زیر 10 دولت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به نامگذاری امسال بعنوان سال حمایت از کالای ایرانی، گفت: مهمترین وظیفه دولت در این راستا، جلوگیری از واردات و قاچاق کالاست.

حسنعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه نامگذاری سال جاری بعنوان سال حمایت از کالای ایرانی، پیام روشن و مهمی برای دولت، مسئولین و مردم دارد، گفت: متاسفانه باید گفت که دولت ها در سالهای گذشته برای تحقق شعار سال نمره قبولی نگرفتند و چون دولت ها در این زمینه رفوزه شدند، مقام معظم رهبری با این نامگذاری امسال به این نام، کار را بدست خود مردم سپردند تا مردم از کالای ایرانی حمایت کنند.

وی با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی و تعیین شعار چند سال در رابطه با موضوعات اقتصادی، افزود: ایشان الان 10 سال پشت سرم هم به موضوعات اقتصادی اشاره کردند که اهداف خاصی را مد نظر داشته و دارند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: ایشان سال 88 را حرکت به سمت اصلاح الگوی مصرف، سال 89 را همت مضاعف، کار مضاعف، سال 90 را جهاد قتصادی، سال 91 را تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی، سال 92 را حماسه‌ سیاسی و حماسه‌ اقتصادی، سال 93 را اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی، سال 94 دولت و ملت، همدلی و همزبانی، سال 95 را اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، سال 96 را اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال و امسال را هم سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کردند.

حاجی دلیگانی گفت: دولت ها در تحقق اهداف شعار این سالها نمره زیر 10 می گیرند اما قطعا وقتی کار به مردم سپرده شود، نمره مردم 20 است.

وی با بیان اینکه سالهای گذشته ثابت کرد که هر کاری به دولت واگذار شود، به نتیجه نمی رسد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری این کار را به مردم سپردند تا به نتیجه برسد و قطعا مردم با خرید کالاهای ایرانی، ثابت می کنند که هر کاری به آنها واگذار شود، بهتر از مسئولین آنرا انجام می دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: در طول سالهای گذشته کارهای بزرگ به مردم سپرده شد مثل انقلاب، دفاع مقدس و مقابله با تهدیدات دشمنان که به خوبی نتیجه داد.

حاجی دلیگانی گفت: حمایت از کالای ایرانی می تواد منشاء و شروع روند اصلاح اقتصادی باشد، یک آغاز خوبی است که مردم نمره 20 بگیرند.

وی با اشاره به وظیفه دولت در این سال، گفت: اگر دولت با مردم کاری نداشته باشد و کار را به خود مردم واگذار کند، این خود بهترین خدمت است.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی جلوگیری از واردات و قاچاق کالاهایی که مشابه داخلی دارند، از دیگر وظیفه مهم دولت در سال جاری دانست. وظیفه ای که تا کنون از سوی دولت انجام نمی شد.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه بخشی از مشکلات تولید و تولیدکنندگان به خاطر دخالت دولت است، تصریح کرد: دولت در فرایند تولید شیوه ها و روشهای سختی را مطرح و حتی موانع ایجاد می کند که کار تولید بعضا به نتیجه نمی رسد.

وی تصریح کرد: امروز هم بستر حضور مردم در مساله حمایت از کالای ایرانی وجود دارد که با ورد مردم به این مساله هم اشتغال و فرصت های شغلی در کشور ایجاد می شود و هم وحدت کلمه بین مردم بوجود می آید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی و خرید آن به مذاق برخی خوش نخواهد آمد، افزود: واردات کنندگان و کسانی که کالای قاچاق وارد کشور می کنند، طبیعی است که از این موضوع استقبال نکنند چرا که منفعت آنها کم خواهد شد.

حاجی دلیگانی در عین حال از تولید کنندگان ایرانی خواست تا به کیفیت تولیدات و ارتقای آن توجه کرده و از عرضه و تحویل کالاهای بی کیفیت به بازار و مردم خودداری کنند.

دیدگاه کاربران

کمالی۲۸۱۶۸۰۱۱:۴۵:۲۶ ۱۳۹۷/۱/۲
از جناب حاجی انتظار داریم همانطور که در مجلس طرح سوال راجع به وام های کلان بانکی با سود 1 و 2 درصد بعضی مدیران کشور کردند این مهم را تادحصول نتیجه و برخورد با زیاده خواهان پیگیر باشند با تشکر از این نماینده کوشای مجلس محترم
ناشناس۲۸۱۶۸۳۱۱:۵۸:۵۳ ۱۳۹۷/۱/۲
چه جوری بگیرد وقتی اقای دادستان ...میگویند مسئولان مدیران واقازاده هادرقاچاق کالا دست دارند
ناشناس۲۸۱۶۸۵۱۲:۱۱:۳۵ ۱۳۹۷/۱/۲
کدوم کالای ایرانی؟ همه کارخونه ها ور شکست شدن.
مصطفي۲۸۱۷۰۴۱۲:۳۷:۳۰ ۱۳۹۷/۱/۲
یکی از بهترین تصمیمات دولت می تواند اختصاص مصرف یارانه ، فقط به خرید کالای ایرانی اختصاص یابد خیلی ابتکارات زیادی میتواند در این خصوص مطرح کرد
ناشناس۲۸۱۷۰۶۱۲:۳۹:۲۵ ۱۳۹۷/۱/۲
اقای حاجی دلیگانی داشتن کشور قوی و دولت کارامد مستلزم داشتن مجلس قدرتمند است و متاسفانه شما قدرت را با چوب لای چرخ گذاشتن اشتباه گرفته اید.
موسي۲۸۱۷۰۸۱۲:۴۴:۱۹ ۱۳۹۷/۱/۲
حذف یا حداقل سود بانکی ۲۴% حذف یا حداقل مالیات سرسام اور و قواتین بی سروته بیمه موجب حذف رکود و تورم و......و رقابتی شدن قیمت کالا انوقت میتوانی با کالای خارجی رقابت کنی و ورشکست نمیشوی و میتوانی کالای با کیفیت هم تولید کند خیلی از صاحب نظران اقتصادی در طول انقلاب متاسفانه ...
ناشناس۲۸۱۷۵۳۱۳:۳۲:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۲
شما بگو موبایل تو جیبت چیه.چه ماشینی سوار میشی و ...بعد به مردم توصیه خرید تولید داخلی بکن..
ناشناس۲۸۱۷۷۳۱۴:۰۳:۵۸ ۱۳۹۷/۱/۲
جلوگیری از واردات به معنای اجبار خریداران ایرانی به استفاده از کالاهای نامرغوب و گران داخلی است. دولت باید امکان رقابت رو برای تولید کنندگان فراهم کنه نه اینکه برای تولید کننده رانت ایجاد کنه.
ناشناس۲۸۱۸۷۷۱۷:۴۵:۰۳ ۱۳۹۷/۱/۲
این دولت تا امروز بزرگترین ایجاد کننده ی شغل برای چینی ها و فرانسوی ها و ...... بوده . خیلی بعیده توجیه عملی شده باشه در شعار ۱۰۰ و در عمل زیر ۱۰
ناشناس۲۸۱۹۲۴۱۹:۰۱:۴۲ ۱۳۹۷/۱/۲
به این میگن تحریم خود خواسته !!! برای شروع ، جلوی رانتهای اقتصادی نهادهای حکومتی را بگیرید بعد برسید به واردات ...
جلیلیان۲۸۲۱۵۱۱۰:۵۶:۰۴ ۱۳۹۷/۱/۳
دولتمردان با رانتهای گسترده درحال نابود کردن اقتصاد ایران هستند و این موضوع کاملآ واضح و گویا است .
ناشناس۲۸۲۱۸۵۱۲:۰۰:۵۰ ۱۳۹۷/۱/۳
بدترین تصمیم ممانعت از اقتصاد آزاد و جهانی است. دولت می تواند با مشوق های دیگر از تولید داخلی حمایت کند
مصلح۲۸۲۵۹۷۱۱:۰۲:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۴
سوال : قاچاقچیان ارز خود برای واردات را از کدام محل تامین می کنند آیا غیر از ارز حاصل از صادرات است (نفتی و غیر نفتی) . اگر واقعا مخالف قاچاق و واردات هستیم باید فروش نفت را کم کنیم.تا دلاری برای واردات نباشد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین