ساعت 21:45 روز چهارشنبه/پلیس‌راه: تست مواد مخدر و الکل در راه‌های شرق تهران/ ترافیک نیمه‌سنگین در محورهای فیروزکوه و امام رضا(ع)

گروه اجتماعی الف،   3970101164

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران گفت: از رانندگانی که حرکات نمایشی و حرکات مخاطره‌آمیز انجام بدهند تست انواع مواد مخدر و الکل گرفته خواهد شد.

سیاوش محبی امروز در گفت‌وگو با فارس در خصوص اوضاع ترافیکی محور‌های هراز، فیروزکوه، امام رضا(ع) و حرم به حرم اظهار کرد: در حال حاضر تردد انواع وسایل نقلیه از جنوب به شمال محور هراز و به سمت استان‌های شمالی در حال حاضر پرحجم اما روان است.

وی تصریح کرد: از بار ترافیکی محور هراز نسبت به ساعت گذاشته کاسته شده است اما با توجه به تاریکی هوا رانندگان احتیاط و رعایت سرعت مطمئنه را سرلوحه رانندگی قرار بدهند.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران افزود: آمد و شد وسایل نقلیه سبک و سنگین در محور فیروزکوه، نیمه سنگین در‌جریان است و خودروها به‌مرور در حال تخلیه این محور مواصلاتی مهم کشور هستند.

محبی ادامه داد: تردد وسایل نقلیه در محور امام رضا (ع) و بزرگراه حرم به حرم نیمه سنگین گزارش‌شده و مسافرین نوروزی از محورهای شرق استان تهران در حال عزیمت به استان‌های شمالی کشور و مشهد مقدس هستند.

وی با بیان اینکه حادثه خاصی در محورهای مواصلاتی شرق استان تهران رخ نداده، خاطر‌نشان  کرد: امیدواریم این روند را در طی روزهای آینده و تا پایان تعطیلات نوروزی شاهد باشیم اما با توجه به اینکه تاریکی شب فرارسیده و مسافران در جاده‌ها هستند باید احتیاط که شرط اول رانندگی در هنگام شب است را رعایت کنند.

محبی اضافه کرد: راننده‌هایی که ساعت‌های طولانی را به رانندگی پرداختند باید حتماً در هر 2 ساعت رانندگی 15 دقیقه را به استراحت بپردازند.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران تصریح کرد: برای استراحت مسافرین نوروزی محل‌های امن، استراحتگاه‌ها، پارکینگ‌های مجاز در نقاط مختلف محورها دیده‌شده و در دسترس مردم است تا پس از تجدیدقوا به مسیر خود ادامه دهند.

وی گفت: این استراحت برای مسافرینی که مسیرهای طولانی را طی می‌کنند الزامی است زیرا بیشترین آمار تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی است و با یک استراحت کوتاه می‌توانند خطر تصادف را کاهش دهند.

محبی افزود: سرنشینان خودرو نیز توجه کافی را به رانندگی داشته باشند و با وجه کامل به راننده هشدارهای لازم را  داده تا مرتکب تخلفات رانندگی نشوند.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران ادامه داد: پلیس در قالب طرح‌های محسوس و نامحسوس و با آمادگی صد درصدی نیروها و تجهیزات در سطح محورهای مواصلاتی شرق استان تهران و جای‌جای کشور حضور فعال دارند.

وی اضافه کرد: پلیس‌راهور با گرفتن خودروهای پلاک دولتی از فرمانداری، گشت‌های مداوم را در محورها انجام و تشدید کرده است که این گشت‌ها به صورت شبانه‌روزی و برای ایمن‌تر کردن محورهای ادامه خواهد داشت.

محبی تصریح کرد: رانندگان باید رعایت کامل مقررات راهنمایی رانندگی را مدنظر قرار بدهند زیرا در صورت تخطی از مقررات پلیس بدون اغماض با آنها برخورد قانونی خواهند داشت.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه از رانندگانی که حرکات نمایشی و حرکات مخاطره‌آمیز انجام بدهند تست انواع مواد مخدر و الکل گرفته خواهد شد، گفت: رانندگانی که در حالت عادی و طبیعی باشند حرکات مخاطره‌آمیز و بدون نمایشی انجام نمی‌دهد و کمتر فردی با داشتن هوشیاری کامل این حرکات را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: گشت‌های نامحسوس پلیس‌راه امروز در شرق استان تهران یک خودرو پراید را که با حرکات نمایشی و مخاطره‌آمیز باعث به خطر افتادن سلامت و حتی جان دیگر شهروندان می‌شود  متوقف کرد.

محبی تصریح کرد: از راننده 30 ساله خودروی پراید پس از توقف تست مواد مخدر و الکل گرفته شد که پس‌ازاین آزمایش‌ها تست الکل این راننده مثبت اعلام شد.

فرمانده پلیس‌راه ویژه شرق استان تهران، با بیان اینکه خط قرمز پلیس تخلفات حادثه‌ساز و تخطی از مقررات راهنمایی و رانندگی است، اذعان داشت: این راننده بازداشت و با تکمیل پرونده تحویل نیروی انتظامی و دستگاه قضایی شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین