نحوه حمایت از پیام رسانهای بومی تشریح شد/ معرفی ۵ پیام رسان داخلی

گروه اجتماعی الف،   3961228117

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با تشریح حمایت وزارت ارتباطات از پیام‌رسان‌های بومی گفت: ۵ پیام رسان بومی معرفی شده توسط مرکز ملی فضای مجازی، حمایت می شوند.

نحوه حمایت از پیام رسانهای بومی تشریح شد/ معرفی ۵ پیام رسان داخلی

به گزارش مهر به نقل از وزارت ارتباطات، حمید فتاحی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات برای حمایت از پیام رسان های داخلی اولین کنفرانس خبری آنلاین وزیر ارتباطات را روی یکی از شبکه های اجتماعی داخلی برگزار کرده است، افزود: ما در وزارت ارتباطات تنها به حمایت های فنی بسنده نکرده ایم و در سایر حوزه ها نیز از پیام رسان های داخلی حمایت کرده ایم که تدوین لوایح پنجگانه حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات از آن جمله است.

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی نرم افزارهایی داریم که بیش از ۳۰ میلیون بار دانلود شده اند، افزود: ما با تمام امکانات در وزارت ارتباطات در تلاشیم تا از پیام رسان های داخلی حمایت کنیم و ارائه تسهیلات در قالب وام وجوه اداره شده با سود ۸ درصد و حذف تمام روال های بانکی در این راستا انجام شده است.

وی با تاکید بر یک سوم شدن تعرفه پهنای باند مصرفی این پیام رسان های خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات در ادامه حمایت از پیام رسان ها، فضای هم مکانی برای نصب تجهیزات و ۳۰۰ گیگابیت اینترنت رایگان در اختیار آنها قرار داده است.

فتاحی با اشاره به پیام رسان های «ویسپی»، «ای گپ»، «گپ»، «بیسفون پلاس» و «سروش» گفت: شورای عالی فضای مجازی ۵ پیام رسان را به عنوان پیام رسان های بومی معرفی کرده است و وزارت ارتباطات به صورت تمام قد در حوزه زیرساخت و سایز حوزه ها از این پیام رسان ها حمایت می کند.

وی ادامه داد: مشکلات فنی قابل حل هستند و اگر تمام سازمان های مسئول طبق سند شورای عالی فضای مجازی به وظایف خود عمل کنند، سایر مشکلات هم حل خواهد شد.

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: وقتی کاربران از محصولی استفاده کنند سرمایه گذاری روی آن توجیه پذیر می شود؛ لذا اقناع عمومی و آگاهی دادن در مورد خدمات گسترده پیام رسان های داخلی از جمله راهکاری موجود برای رونق بخشیدن به عملکرد این پیام رسان هاست.

وی افزود: آگاهی افکار عمومی، معرفی خدمات، صرفه اقتصادی و حفظ حریم خصوصی از جمله امکاناتی است که باید در فضای این شبکه ها صورت بگیرد تا مورد اقبال عمومی قرار بگیرند.

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: این فضا را نمی توان با قوانین حقوقی و تجاری ۵۰ سال گذشته اداره کرد و باید فارغ از فضای واقعی برای این پیام رسانها، قوانینی در نظر گرفت؛ لذا این فضا نیازمند بازنگری و نوسازی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین