توتال: به قراداد با ایران پایبندیم/ درخواست از آمریکا برای چشم‌پوشی از توتال در صورت عقب‌نشینی از برجام

گروه اقتصادی الف،   3961227147

رئیس توتال اعلام کرد:ما اصرار داریم که قرارداد توتال با ایران را به طور کامل اجرا کنیم و اگر آمریکا بخواهد از برجام عقب بکشد چون قرارداد توتال قبل از این تصمیم بوده از مقامات آمریکا می‌خواهیم که از توتال چشم‌پوشی کنند.

توتال: به قراداد با ایران پایبندیم/ درخواست از آمریکا برای چشم‌پوشی از توتال در صورت عقب‌نشینی از برجام

به گزارش فارس به نقل از دنشنال، «پاتریک پویانه» رئیس شرکت نفتی توتال امروز اعلام کرد، فرانسه همچنان به توسعه میدان گاز پارس جنوبی پایبند است و اگر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا بخواهد از توافق هسته‌ای 2015 ایران عقب بکشد و تحریم‌هایی را بر تهران اعلام کند از آنها برای چشم‌پوشی درباره قرارداد توتال با ایران در خواست خواهد کرد.

پویانه امروز در مصاحبه‌ای در ابوظبی گفت:‌ اگر آمریکا تصمیم بگیرد تحریم‌ها را جایگزین کند ما باید عواقب آن را در نظر بگیریم دونالد ترامپ یا تصمیم می‌گیرد که تحریم‌های لغو شده پیشین همچنان باقی بماند در آن صورت ما اجرای پروژه را ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد:‌اگر آمریکا تصمیم بگیرد که تحریم‌های لغو شده قبلی را امضا نکند ما باید وضعیت را بررسی کنیم. از آنجایی که قرارداد این پروژه پیش از تصمیم بوده ما با مقامات آمریکایی مذاکره می‌کنیم که منافع ما در این قرارداد تضمین شود و در باره موانع سر راه اجرای این قرارداد چشم پوشی کنند.

در جولای سال گذشته توتال به عنوان نخستین شرکت انرژی غربی قراردادی را با طرف ایرانی امضا کرد و توافق شد که طی قرارداد 20 ساله توسعه فاز 11 پارس جنوبی به عهده این شرکت گذارده شود. این میدان گازی ایران بزرگترین میدان گازی جهان است که در سوی دیگر با قطری‌ها مشترک هستند.

قرار است این میدان 2 میلیارد فوت مکعب در روز گاز یا 400 هزار بشکه در روز معادل نفت و میعانات گازی تولید داشته باشد. قرار است گاز تولیدی از سال 2021 در بازارهای داخلی ایران استفاده شود.

پویانه همچنین اعلام کرد: در شرایط فعلی مسئله توتال سهم بسیار کوچکی از این تنش‌های دیپلماتیک است. آنچه مهم است بحث‌ها و عواقب تصمیم منفی آمریکا در منطقه است.

رئیس شرکت فرانسوی توتال همچنین گفت: «ما تمایل داریم که تمام مفاد قرارداد را به طور کامل عملی کنیم. ما مذاکرات خوبی را درباره این قرارداد داشتیم و این یک قرارداد برای تولید گاز برای مصرف داخل است که بیشتر به مردم ایران کمک خواهد کرد و این قراردادی برای صادرات نیست.»

وی همچنین گفت: «می‌توانم بگویم که ما درباره این قرارداد بسیار شفاف هستیم و تیم ما روی آن بسیار کار کرده است. شرکت توتال آنچه که لازم است را در این باره انجام داده تا به تعهدات خود در بالاترین سطح عمل کند و ما آنچه را که دولت آمریکا و اروپا تصمیم می‌گیرد را خواهیم دید. امروز اولویت ما تمرکز بر قرارداد توسعه پارس جنوبی است و توان انجام این قرارداد را داریم. و این می‌تواند شرایط بسیار جدی برای پایداری در منطقه باشد.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین