انتقاد صریح کتایون ریاحی از مهران مدیری در برنامه دورهمی

گروه فرهنگی الف،   3961227031

برنامه دورهمی شب گذشته، با حضور کتایون ریاحی روی آنتن رفت.

انتقاد صریح کتایون ریاحی از مهران مدیری در برنامه دورهمی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه تلویزیونی دورهمی، شب گذشته با حضور کتایون ریاحی روی آنتن رفت.

مدیری در این برنامه که به مناسبت روز زن ضبط شده بود اما در زمان مقتضی به پخش نرسید، گفت: دقت کردید اکثر سخنرانان مراسم روز زن، مرد هستند و اکثر آقایان هدیه روز زن می‌گیرند. کلاً آقایان به حضور در مجالسی که درباره بانوان است، علاقه مندند و آن چیزی که خیلی آقایان را اذیت می کند، تابلویورود آقایان ممنوع است!

در ادامه این برنامه حامد همایون برای اجرای اولین قطعه خود به نام "دیوونه بازی" روی صحنه دورهمی حاضر شد.

مدیری در ادامه بیان کرد: خیلی وقت‌ها بدون اینکه متوجه باشیم در طول روز مشغول فیلم بازی کردن هستیم، اما کنار مادرمان از معدود جاهایی است که نمی توانیم فیلم بازی کنیم. هرچقدر هم که بازیگر خوبی باشیم، باز هم از بازی کردن خسته می شویم. ببینید این نیاز روحی به مادر چقدر شدید است که در ژاپن و اروپا مادر اجاره می دهند!

سپس، کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون به گفتگو با مدیری پرداخت.  وی در خصوص آغاز فعالیت هنری خود گفت: من از وقتی که سواد خواندن و نوشتن آموختم، چیزهایی مثل رویا و قصه هایم را می نوشتم. کم‌کم علاقه ام به نوشتن بیشتر شد و زمانی فقط برای بچه ها نوشتم. بعد از آن فیلمنامه نویسی و بعد بازی در اولین کارم به نام زیر سایه همسایه را تجربه کردم.

وی در ادامه در خصوص سن خود گفت: سن من را همه می دانند و هرچقدر که به نظر می آیم، همان را می گویند. من متولد دی ماه هستم و دی ماهی ها بی نظیر، صبور و خیلی خانواده دوست هستند و کمی خاصیت رهبری دارند.

ریاحی در ادامه درباره روند بازی خود اظهار کرد: بعد از زیر سایه همسایه یک سینمایی بازی کردم که بنا به دلایلی نصفه کاره ماند و بعد فیلم پاییزان را بازی کردم.

وی در خصوص کم کاری خودخواسته در این سالها گفت: الان ۱۵ سال است که بازی نکرده‌ام؛ گفتم که دیگر بازی نمی‌کنم و یادم است شما در آن زمان گفتید نهایتاً دو سال بتوانم دوام بیاورم! اما اگر بدانم بازی در کاری نقطه عطف بازیگری و کارنامه هنری من می شود، باز هم بازی می‌کنم. هنوز این اتفاق نیفتاده است.

ریاحی در خصوص دلایل خداحافظی اش از بازیگری گفت: دلایل خیلی زیادی داشت؛ خیلی از آنها مربوط می شود به شرایط سینما و دلایل شخصی و ... . بخشی که مربوط به سینما می شود، هنوز ادامه دارد و احساس می کنم آن بلوغی که سینما و سینماگران ما باید به آن برسند را نداریم.‌

ریاحی در ادامه، خطاب به مدیری گفت: یک نمونه از این موارد در ارتباط با خود شماست. می خواهم از شما انتقاد کنم آقای مدیری! من بعد از زلزله کرمانشاه خیلی اتفاقی برنامه شما را می دیدم و شما به عنوان یک همکار، دیگر دوستان ما را که به مناطق زلزله زده رفتند؛ سلبریتی، دولبریتی و یه‌لبریتی خطاب می کردید. گاهی یک بلوغی اتفاق می افتد که هر اندازه هم که عظیم باشد، باز کم است‌؛ اما خوب است. وقتی کسی یک تریبون دارد و می تواند، صدای چند نفر باشد و یک بحران را به فرصت تبدیل کند، باید از آن بهترین بهره را ببرد. امیدوارم روزی به این بلوغ برسیم که اگر ما فیلمی می سازیم، تریبون یک جامعه باشیم.

مدیری در پاسخ به انتقاد ریاحی گفت: من قضاوت نکردم و فقط از مهمان ها پرسیدم که برای کمک به مناطق زلزله زده رفتید یا خیر. بعد هم گفتم بجز بعضی ها که رفتند و باعث کمک شدند، یک عده هم رفتند که فقط دیده شوند.

ریاحی در ادامه گفتگو، درباره بازی خود در سریال «یوسف پیامبر» گفت: همه کارهایم را خیلی دوست دارم؛ اما یوسف پیامبر و نقش زلیخا یک چیز دیگر است.

وی در خصوص وضعیت سینمای امروز گفت: فیلم ها را دنبال می کنم؛ این روزها در سینما فیلم هایی را دیدم که خیلی به آینده سینمای کشورمان امیدوار شدم و احساس کردم چرخه سینما خوب پیش می رود.

ریاحی در پاسخ به سوال همیشگی مدیری درباره عاشق شدن گفت: به خاطر این سوال نمی‌خواستم به برنامه بیایم و رفتم زیر سُرم (خنده). اما بگذارید برایتان یک قصه تعریف کنم؛ روزی یک مار عاشق می شود و بعد از ماه ها که با خود کلنجار می رود، تصمیم می گیرد با عشق خود صحبت کند. روزی که عزمش را جزم می کند و جلو می رود، می‌بیند عشقش شیلنگ بوده! ما همه عاشق تصورات ذهنی خودمان می شویم، اما وقتی جلوتر می رویم، می بینیم شیلنگ است. مدیری هم با اذعان به تجربه خود در عشق های شیلنگی، پاسخ ریاحی را تحسین کرد و گفت: پاسخ هوشمندانه و زیرکانه ای بود.

بازیگر مجموعه تلویزیونی پس از باران درباره تجربه نویسندگی خود گفت: بیشتر از سی سال است که می نویسم و فقط دو جلد کتاب چاپ شده دارم‌. من قصه های نیمه تمام زیاد دارم که فقط به خاطر اسمش نمی توانم تمامشان کنم.

در ادامه این گفتگو طبق رسم همیشگی مدیری از دوران کودکی مهمان خود پرسید و به اشتباه گفت: شما در کودکی گویا خیلی «شیطان» بودید؟ که در همین هنگام، خودش، ریاحی و همه حضار به این نوع بیان و سوتی مدیری خندیدند. مجری دورهمی گفت: مثلا خواستم خیلی مودبانه صحبت کنم به جای «شیطون» گفتم «شیطان»! (خنده)

ریاحی همچنین در برنامه دیشب، با انتقاد از آلودگی هوای تهران گفت: ای کاش مدیران ما این برنامه را ببینند؛ هوا آلوده است اما باز در طرح زوج و فرد، آرم طرح ترافیک می فروشند!

ریاحی در پایان، بر خلاف دیگر مهمان های دورهمی با هدف کمک به کودکان کم شنوا و ناشنوا، به موزه دورهمی ۱۰ دختر و ۱۰ پسر ناشنوا،  به اضافه ۲ فرزند افغان داد تا موزه هزینه آنها را بر عهده بگیرد! مهران مدیری هم با کمال میل پذیرفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین