رویترز خبر داد؛ بسته پیشنهادی اروپایی‌ها به آمریکا برای تشدید فشارها علیه ایران/سیاست تحریم برای حفظ توافق هسته ای

گروه جهان الف،   3961225146 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

آلمان، فرانسه و انگلیس تحریم‌هایی جدید علیه ایران برای نگاه داشتن ترامپ در برجام پیشنهاد کرده‌اند.

بسته پیشنهادی اروپایی‌ها به آمریکا برای تشدید فشارها علیه ایران/سیاست تحریم برای حفظ توافق هسته ای

به گزارش الف به نقل از خبرگزاری ها و منابع خبری؛ رویترز گزارش داده است که آلمان، فرانسه و انگلیس به منظور ترغیب «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای ماندن در توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، به اتحادیه اروپا پیشنهاد اعمال تحریم‌هایی جدید علیه ایران را مطرح کرده‌اند. خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر افزود، تحریم‌های پیشنهادی سه کشور اروپایی، افراد دخیل در برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های تهران در سوریه را هدف خواهند گرفت. 

 آلمان، فرانسه و انگلیس به منظور ترغیب «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای ماندن در توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به اتحادیه اروپا پیشنهاد داده‌اند تحریم‌هایی جدید علیه ایران اعمال کند. 

خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر افزود، تحریم‌های پیشنهادی سه کشور اروپایی، افراد دخیل در برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های تهران در سوریه را هدف خواهند گرفت. 

این خبر در حالی روز جمعه اعلام شده که مقام‌های کشورهای طرف توافق هسته‌ای با ایران شامل آمریکا، روسیه، انگلیس، آلمان و فرانسه امروز در  هتل «پله کوبورگ» شهر وین، پایتخت اتریش یازدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام را برگزار کردند.

انگلیس فرانسه و آلمان اعضای اروپایی گروه موسوم به ۱+۵ هستند که از سال ۲۰۱۵ به توافقی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور دست پیدا کرده‌اند. این توافق قرار است در ازای ایجاد محدودیت‌ در بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای، تحریم‌های اعمال‌شده به بهانه هسته‌ای علیه ایران را رفع کند.

دولت آمریکا، به عنوان یکی دیگر از اعضای ۱+۵ از زمان اجرایی شدن «برجام» با اتخاذ سیاست‌های مختلف تلاش کرده از متبلور شدن مزایای این توافق برای ایران جلوگیری کند. 

کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا شدت گرفته؛  او در اقدامی که نقض صریح بندهای توافق هسته‌ای با ایران محسوب می‌شود، تهدید کرده کشورش را از توافق خارج خواهد کرد و یا درباره تجارت با ایران به کشورهای اروپایی هشدار داده است.

تروئیکای اروپا در حین مخالفت با تهدیدهای ترامپ برای لغو «برجام»، با درخواست‌های وی برای تشدید فشارها علیه تهران در حوزه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای همراه شده‌اند.

به گزارش الف، رویترز حدود دو ماه پیش نیز گزارش داده بود: بریتانیا، فرانسه و آلمان، رایزنی‌ها بر سر توافق بر سر طرحی جهت جلب رضایت ترامپ با تشدید فشار بر ایران در موضوع موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای را آغاز کرده‌اند.

یک دیپلمات ارشد اروپایی گفت: «ما در این فضا کار خواهیم کرد و آماده‌ایم درباره همه چیز صحبت کنیم، از توافق هسته‌ای گرفته تا موشک‌های بالستیک ایران. اما می‌خواهیم موضوعات را جدا کنیم؛ نمی‌خواهیم مسائل را در هم بیامیزیم.»

مقام‌های اروپایی پیش از این آمادگی خود را برای اعمال تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران جهت متقاعد کردن ترامپ به نگاه داشتن آمریکا در برجام اعلام کرده‌اند.

رویترز نوشته تماس‌های اولیه میان سه قدرت اروپایی حاکی از آن است که پاریس، لندن و برلین به منظور رفع نگرانی‌های ترامپ درباره ایران یک بسته پیشنهادی به او ارائه خواهند کرد.

مطابق این گزارش، راهبرد اروپایی‌ها احتمالا تهدید ایران به اعمال تحریم‌های اقتصادی در صورت عدم محدود کردن برنامه موشکی‌اش را شامل خواهد شد. بخش دیگری از راهبرد اروپایی‌ها احتمالاً اعمال فشار بر ایران بابت فعالیت‌های منطقه‌ای و حمایت از حزب‌الله لبنان را شامل خواهد شد.

«رکس تیلرسون»، وزیر خارجه در حال خروج آمریکا دوم بهمن‌ماه بعد از دیدار با مقام‌های انگلیسی در لندن گفت با کشورهای اروپایی بر سر تشکیل کارگروهی با ماموریت «اصلاح برجام» موافقت کرده است.

تصمیم جدید «دونالد ترامپ» برای اخراج تیلرسون و معرفی «مایک پامپئو» به عنوان گزینه جانشینی او بیش از هر زمان دیگر بر ابهام‌ها درباره سرنوشت برجام افزوده است.  

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون در ۹ گزارش پایبندی ایران به همه تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای برجام را تایید کرده است. 

دیدگاه کاربران

منوچهر رستی۲۷۷۷۳۶۰۹:۴۰:۴۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
آژانس تائید می کند .آمریکا و اروپا تحریم می کنند .ایران خوشحال از تائید آژانس بشکن می زند و از پیروزی برجام و سیب و گلابی می گوید .واقعاً روحانی مچکریم از این شاهکارو کلیدت.
ناشناس۲۷۷۷۴۸۰۹:۵۵:۱۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
خیلی جالبه، ما برجام رو پذیرفتیم که تحریمها برداشته بشن، حالا داریم تحریم میشیم برای حفظ برجام! چه بسیارند عبرتها و چه اندکند عبرت گیرندگان
ناشناس۲۷۷۷۵۱۱۰:۰۰:۱۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
باید ارزیابی کرد وزن و اهمیت تحریم های احتمالی جدید چقدر است؟! اگر تحریم ها سبک باشد برجام حفظ خواهد شد و اگر سبک و نمادین نباشد یعنی آمریکا میخواهد کاری کند که ایران با هزینه خودش از برجام خارج شود و از آنجا که ایران به برجام عمل کرده و هزینه ها و مسولیت هایش را انجام داده پس ایران نباید برای خروج از برجام پیشدستی ویا عجله کند و اینکار به یک زمان مناسب موکول شود. در هر صورت از بین رفتن برجام مقدمه از بین رفتن بنیان ان پی تی خواهد شد!
هوشیار۲۷۷۷۷۳۱۰:۳۴:۱۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
با برجام گشایشی که نشد هیچ خودش عامل تحریم شد
امیر۲۷۷۷۸۲۱۰:۴۸:۳۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
تحریم تحریمه چه هسته ای چه غیر هسته ای . مشخص شد برجام سوراخ داره
ناشناس۲۷۷۸۳۴۱۱:۲۸:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
تحریم افراد و شرکتهای کوچک تاثیر چندانی بر اقتصاد ایران ندارد. اقتصاد ایران عمدتا دولتی است. تا وقتی که جریان فروش نفت و پتروشیمی ادامه دارد بقیه تحریمها نمایشی خواهد بود. مشکلی که از سالیان قبل بوده وادامه داشته تبادلات با دلار آمریکا بوده که میتواند با ارزهای دیگر جایگزین شود.
ناشناس۲۷۷۸۷۲۱۱:۵۶:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
اگر تحریم های جدید وضع شود و آثار آن در کشور منجر به فشار اقتصادی و امنیتی مردم گردد باید دید که مخالفان برجام که تا امروز همه تلاشهاشون به این بود که بتوانند در داخل زمینه شکست آن را فراهم نمایند چه سیاستی را دنبال خواهند کرد؟ همه نوشته ها، سخنان و اقدامات آنها بر علیه برجام در دسترس مردم است و هیچ جایی برای کتمان آن نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین