چه کسی گزینه‌ اصلی سرمربیگری تیم ملی امید است؟

گروه ورزشی الف،   3961225134

مسئولان فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی امید کشورمان روی یحیی گل محمدی و زلاتکو کرانچار نظر مساعدتری دارند.

چه کسی گزینه‌ اصلی سرمربیگری تیم ملی امید است؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مسئولانفدراسیون فوتبال ایران در روزهای اخیر بحث انتخاب سرمربی جدید تیم ملی امیدرا به صورت ویژه ای پیگیری می کنند و به احتمال فراوان نام این مربی را تا پیش از اتمام سال معرفی می کنند.

از بین 10 گزینه مدنظر ابتدایی کمیته فنی، دبیر کل و رئیس فدراسیون فوتبال در نهایت 5 گزینه نهایی انتخاب شدند تا با بررسی رزومه آنها تکلیف سرمربی و کادرفنی تیم ملی امید پس از حدود هشت ماه بلاتکلیفی مشخص شود.

حسین فرکی، حمید استیلی و یحیی گل محمدی، 3 گزینه ایرانی و زلاتکو کرانچار و دراگان اسکوچیچ، 2 گزینه کروات مسئولان فدراسیون فوتبال برای نشستن روی نیمکت سرمربیگری تیم ملی امید هستند.

با توجه به اینکه دراگان اسکوچیچ از ابتدای سال 97 تا پایان اردیبهشت باید تمام تمرکزش را روی ادامه بازی های خونه به خونه بابل در لیگ دسته اول و البته فینال جام حذفی معطوف کند، به احتمال فراوان او از جمع گزینه های سرمربیگری تیم ملی امید خارج می شود. با این وجود شانس کرانچار، هم وطن اسکوچیچ برای برعهده  گرفتن سرمربیگری تیم امید بیشتر می شود.

هرچند کرانچار برخلاف سرمربی فعلی خونه به خونه در این فصل فوتبال ایران عملکرد ضعیفی داشت و در پایان هفته بیستم لیگ برتر پس از شکست سپاهان مقابل سپیدرود رشت حکم اخراج خود را از مسئولان این باشگاه دریافت کرد اما او جزء مربیان خارجی بوده که از لحاظ فنی وضعیت خوبی در فوتبال ایران داشته است. ضمن اینکه مربی 61 ساله کروات با سابقه هدایت تیم هایی آستریا کلاگنفورت اتریش،سگستا، دینامو زاگرب، لینز اتریش، اسلاون بلوپو، ساموبور، المارسی مصر، مورا اسلوونی، مارسونیا، NK زاگرب، ریجکا، تیم ملی کرواسی، الشباب امارات، دونایسکا استردا اسلواکی، پرسپولیس ایران، تیم ملی مونته نگرو، الاهلی امارات، تجارب زیادی برای حضور در تیم ملی امید کشورمان دارد و گزینه خوبی برای این تیم محسوب می شود.

البته از میان گزینه های ایرانی سرمربیگری تیم ملی امید هم شانس یحیی گل محمدی بیشتر از حسین فرکی و حمید استیلی است. استیلی در سال های اخیر کاملا از سطح اول مربیان ایرانی فاصله گرفته است. او حدود 2 سال پیش برای آخرین بار در لیگ برتر روی نیمکت ملوان نشست و به جز دوره کوتاهی که در استیل آذین و شاهین بوشهر مربیگری کرد نتوانست دوران موفقی را به جا گذارد.

از طرفی حسین فرکی هم با وجود اینکه پس از امیر قلعه نویی، به دلیل کسب 2 عنوان قهرمانی با فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان پرافتخارترین مربی ایرانی تاریخ لیگ برتر محسوب می شود اما به دلیل مشکلات جسمانی به صورت کامل نمی تواند در خدمت تیم ملی امید باشد. ضمن اینکه فرکی در دوره قبلی سرمربیگری اش در تیم ملی امید با وجود در اختیار داشتن ستارگان زیاد نتوانست راه به جایی ببرد.

در این میان یحیی گل محمدی با وجود نتایج ضعیفش در 2 فصل اخیر با تیم هایی مانند ذوب آهن اصفهان، اکسین البرز و تراکتورسازی تبریز همچنان جزء مربیان جوان و کارنامه دار فوتبال کشورمان به شمار می رود که از لحاظ توانایی های فنی هم جایگاه ویژه ای بین مربیان کشورمان دارد. از بین گزینه های داخلی و خارجی شانس یحیی گل محمدی و زلاتکو کرانچار برای سرمربیگری تیم ملی امید بیش از سایر گزینه ها است.

به هرحال برای موفقیت در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و شکستن طلسم 44 ساله صعود تیم ملی امید ایران به المپیک باید هرچه سریع تر تکلیف سرمربی این تیم هم مشخص شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

    4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    5. وحدت ملی با وعده صادق

    6. کمی دیر نیست؟

    7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    16. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    25. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    آخرین عناوین