گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای جهان برای زندگی

گروه اجتماعی الف،   3961225067 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

ایسنا به نقل از اکونومیست گزارش داد: گران ترین شهر های جهان در اروپا و آسیا قرار دارند، تهران یکی از ارزان ترین شهرهای خاورمیانه و جهان است.

گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای جهان برای زندگی

اکونومیست در گزارش خود با عنوان " شهرهای آسیایی و اروپایی برای کسب عنوان گران ترین شهر جهان با هم رقابت می کنند"، ۱۳۳ شهر جهان را از نظر هزینه ها در ۱۵۰ بخش مختلف با یکدیگر مقایسه کرده است. در این گزارش شهر نیویورک آمریکا به عنوان شهر معیار در نظر گرفته شده است و شاخص هزینه های آن برابر ۱۰۰ در نظر گرفته شده است.

شهر سنگاپور با شاخص ۱۱۶، گران ترین شهر جهان است و هزینه های زندگی در آن ۱۶ درصد بیش از نیویورک است. به گفته اکونومیست، علت حضور نداشتن لندن و نیویورک در بین ۱۰ شهر گران قیمت جهان، تضعیف واحد پول ملی آمریکا و انگلیس بوده است.

پاریس و زوریخ، گران ترین شهرهای اروپایی و دومین شهرهای گران قیمت جهان با شاخص ۱۱۲ هستند و پس از آن این دو شهر، هنگ کنگ با شاخص ۱۱۱ و اسلو با شاخص ۱۰۷ قرار دارند. شهرهای ژنو و سئول به طور مشترک با شاخص ۱۰۶ و کپنهاگن با شاخص ۱۰۵، ششمین و هشتمین شهرهای گران قیمت جهان هستند و پس از آن، سیدنی با شاخص ۱۰۲ در رده دهم قرار دارد.

از سوی مقابل، به دلیل آن که واحد پول ملی ازبکستان به دنبال سقوط قیمت خود در سپتامبر سال گذشته حدود نیمی از ارزش خود را از دست داد، شهر تاشکند بیشترین رکورد کاهش هزینه های زندگی را به ثبت رساند و از رتبه ۳۵ سال گذشته به صد و دوازدهمین شهر گران قیمت جهان تبدیل شد.

همچنین تا پایان سپتامبر ۲۰۱۷، از منطقه خاورمیانه شهر امان در رده ۲۸، دوبی در رده ۶۶، دوحه در رده ۱۰۱، جده در رده ۱۰۷ و ریاض در رده ۱۱۷ گران ترین شهرهای جهان قرار دارند.

تهران و قاهره هر دو مشترکا در رده ۱۲۱ قرار دارند و تنها شهرهای الجزایر و دمشق، هزینه های زندگی پایین تری از تهران دارند. دمشق ارزان ترین شهر دنیا نیز به شمار می رود. طبق آمارهای اکونومیست، هزینه زندگی در تهران تقریبا نصف هزینه زندگی در شهر نیویورک است.

در اروپای شرقی، پراگ گران ترین شهر است و پس از آن مسکو و ورشو قرار دارند. ارزان ترین شهرها هم آلماتی و بخارست هستند. در اروپای غربی، پاریس و زوریخ گران ترین شهر ها و لیسبون و آتن ارزان ترین شهر ها هستند.

اما در آمریکای شمالی، نیویورک گران ترین شهر منطقه و سیزدهمین شهر گران جهان است و پس از آن لس آنجلس قرار دارد. ارزان ترین شهر ها هم به ترتیب تورنتو، آتلانتا و کلیولند هستند.

ارزان ترین شهر جهان دمشق است و پس از آن کاراکاس و آلماتی در رده های ۱۳۲ و ۱۳۱ قرار دارند.

دیدگاه کاربران

تبریزی۲۷۷۴۶۰۱۹:۰۳:۰۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
نویسنده این مطلب معلوم نیست با خودش چند چنده. تهران برای مردم کشورهای دیگه ارزان ترین شهر جهانه چون پول ایران یکی از بی ارزش ترین پول های دنیاست و به همون نسبت هم برای مردم تهران گران ترین شهر جهانه چون هیچ تناسبی بین درامد اکثر مردم ایران با هزینه های زندگی وجود نداه. ارزان و گران بودن باید در مقایسه با درآمد مردم خود کشورها باشه نه مردم کشورهای دیگه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  17. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  18. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  19. قبور لاکچری

  20. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  21. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین