بیانیه نماینده‌ای که نام موزه لوور را اشتباهی تلفظ کرد‌

گروه اجتماعی الف،   3961224146 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو هیئت رئیسه مجلس که هنگام سخنرانی در جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، موفق نشد نام «لوور» را به خوبی تلفظ کند، توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

بیانیه نماینده‌ای که نام موزه لوور را اشتباهی تلفظ کرد‌

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی که هنگام سخنرانی در جلسه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، مطالبی را درباره موزه «لوور» پاریس مطرح کرد اما موفق نشد نام «لوور» را به خوبی تلفظ کند، توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی
من بعدسلام و صلوات و با آرزوی توفیق روز افزون برای شما در آستانه فصل بهار برخود شایسته و لازم میدانم که بر عهد و تعهد دیرین خود بر خدمتگزاری شما مهر تایید نهم و خود را فرزندی برخاسته از خواست و اراده شما بدانم.

آنچنان‌که مطلع و آگاهید، اینجانب اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تقریر بیانیه‌ای با موضوعیت اصالت اسمی خلیج همیشه فارس در برخورد با کلمه لوور، دچار اشتباه در قرائت اصل واژه شده، که دلیل آن، خستگی ناشی از شرکت در جلسات مختلف مجلس، ارتباط کاری با وزراء و مسئولین نهاد‌ها در برنامه استیضاح و همزمانی با شمارش آرا و شلوغی زیاد در صحن مجلس بوده است، همچنین اصرار به قرائت تذکر دست نویس و ناخوانای همکار عزیزم.همه این‌ها موجب آشفتگی در واخوانی درست واژه گشت.

اینجانب با اذعان به اشتباه در تلفظ یک کلمه، آنچنان که در حرفه و هنر دیگران، از جمله مجریان صاحب نام نیز دیده و شنیده شده، با احترام به ملت شریف ایران، ضمن پوزش از ایشان، بدین امر مقر و مستظهرم که آنچه در درگاه حضرت حق نابخشودنی است، کاهلی و سستی در امور نمایندگی، تضییع حقوق مردم، ثروت اندوزی از راه‌های نامشروع و حرام و برگشت از اهداف انقلاب امام راحل و رهبری معظم است؛ که بنده همواره خود را مکلف به ترسیم راه درست میدانم و هزار شکر و سپاس از پروردگار عالمیان.

چه اینکه به مصداق بیت وزین سعدی شیراز معتقدم:
بنده همان به که ز تقصیرخویش
عذر به درگاه خدای اورد
ورنه سزاوار خداوندی اش
کس نتواند که به جای آورد

پس فرصت راغنیمت شمرده، مراتب تقصیر و عذر خواهی خود را طی این مرقومه باستحضار عموم هموطنان و همچنین نمایندگان فاضل و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌رسانم.

ضمنا گله مندم از فضا‌های حقیقی و مجازی که باتشبث به فضاسازی‌های نامامون در جهات تخریب و تلاشی اشخاص، از هیچ کوششی دریغ نورزیده و ایکاش که در مواجه با تمامی تضییقات وکاستی‌ها بدین روش متمسک شوند و یار و یاور مردم باشند.

انشاءالله که خادمی خدوم و درخور اقبال
شما باشم و در هماره ایام در آبادانی مرز و بوم کوشا

اکبررنجبرزاده اسفند ۱۳۹۶

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۷۶۹۸۶۲۳:۴۱:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
نخیر آقا جان. دلیلش خستگی و این طور حرفا نیست... و گرنه هر بچه ای لوور را میشناسه و با هر دستخطی هم نوشته شده باشه قابل تلفظه... اون بیماری که میاد پیش شما ویزیت بشه چی.
ناشناس۲۷۷۲۰۳۱۰:۵۰:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
چرا اتفاقا آدم وقتی چند جا فکرش مشغوله و فشار کاری زیاد باشه اسم خودش هم یادش میره چه برسه به تلفظ یه طرفه قاضی نرو
سیما۲۷۷۲۰۵۱۰:۵۲:۲۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
بنده خدا به این تفصیل عذر خواهی کرده یعنی شما خودت اصلا تا اشتباه نکردی و همیشه صحیح و سلیس تلفظ داشتی ای بابا
مهدی۲۷۶۹۹۱۲۳:۴۵:۰۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
نماینده ای که نتوانست اسم موزه لوور را درست بخواند در دفاع از خود گفت، ;آنچنان‌که مطلع و آگاهید، اینجانب اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تقریر بیانیه‌ای با موضوعیت اصالت اسمی خلیج همیشه فارس در برخورد با کلمه لوور، دچار اشتباه در قرائت اصل واژه شده، که دلیل آن، خستگی ناشی از شرکت در جلسات مختلف مجلس، ارتباط کاری با وزراء و مسئولین نهاد‌ها در برنامه استیضاح و همزمانی با شمارش آرا و شلوغی زیاد در صحن مجلس بوده است، همچنین اصرار به قرائت تذکر دست نویس و ناخوانای همکار عزیزم.همه این‌ها موجب آشفتگی در واخوانی درست واژه گشت بجای اینهمه صغری و کبری .. بهتر بود مثل تمام انسانها دانا ..میگفتی، بابا اشتباه کردم، آیا گفتن این جمله که اشتباه کردم برای شما اینقدر مشکل است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آقای محترم همه آدمها اشتباه میکنند، ولی آدم بزرگ و با خرد و توانا کسی است که با شجاعت تمام به اشتباه خود اقرار کند. ..
رسول.ف۲۷۷۲۰۶۱۰:۵۳:۳۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
همین فقط آماده ایم که یک موردی پیش بیاد همه داد و قال کنیم خودمون هم که همه علامه َدهر یم
ناشناس۲۷۷۲۳۱۱۱:۳۶:۴۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
ایشان نماینده مردم هستند تازه عضو هیئت رئیسه هستند با حقوق و مزایای آنچنانی . فرض کن ایشان می رفتند فرانسه و این سناریو آنجا پیش می آمد .
اردوان۲۷۶۹۹۵۲۳:۴۹:۲۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
..ضمنا گله مندم از فضا‌های حقیقی و مجازی که باتشبث به فضاسازی‌های نامامون در جهات تخریب و تلاشی اشخاص، از هیچ کوششی دریغ نورزیده و ایکاش که در مواجه با تمامی تضییقات وکاستی‌ها بدین روش متمسک شوند و یار و یاور مردم باشند.. آقای رنجبرزاده همین قسمت بیانیتو از رو بخون
ناشناس۲۷۶۹۹۶۲۳:۵۰:۵۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
خدا خیرتان بدهد
ناشناس۲۷۷۰۰۶۰۰:۰۸:۱۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
به نقل از یکی از خبرگزاری های معتبر: ;اگر این نماینده دکتری پزشکی نداشت و نایب رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و فرانسه نبود شاید می‌شد سهو لسان دانست اما این بی سوادی علامت بدی است و دل آدم برای بچه‌هایی که با مدارک دانشگاهی بیکارند و به حال پولی که صرف...می‌شود می‌سوزد و به جای خنده ترجیح می‌دهد بگرید" نباید به حال خودمان بگرییم؟
عماد۲۷۷۰۱۲۰۰:۲۴:۲۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
خوب بود عناوین علمی ایشان هم ذکر میشد. چون توقع به اندازه ادعا است.
محمد رضا۲۷۷۰۱۳۰۰:۲۴:۵۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
باشه تو راست میگی
محسن۲۷۷۰۱۴۰۰:۲۶:۳۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
اکثرا این اشتباه را بدلیل عدم مطالعه کافی برداشت نمودند ، در صداقت و بزرگی این نماینده محترم شکی نیست ولی لازم است که اهمیت مطالعه از دوران کودکی را جدی بگیریم تا انشاءالله نمایندگان ادوار بعدی با این مشکل مواجه نگردند
ناشناس۲۷۷۰۲۰۰۰:۴۶:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
نامامون ?
ناشناس۲۷۷۰۲۱۰۰:۴۸:۰۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
حالا نیاز به بیانیه نبود. اینکه...ولی در نوع خودش ایرادی به تلفظ اشتباهش وارد نیست. یه موردی پیش اومد باعث شادی و..مردم هم شد. شما هم سخت نگیر. حلال کن اگر زیاد خندیدیم درود
ناشناس۲۷۷۰۲۴۰۰:۵۲:۱۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
استعفاء ...
ناشناس۲۷۷۰۳۰۰۱:۰۶:۴۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
وقتی مدارک دکتری وغیره...تحویل افراد میشود شرایط مسوولین ونمایندگان از این بهتر نمیشود یادمان نرفته که نماینده ای دیگر در زمان مذاکرات بجای mptتلفظ می کردnpt
ناشناس۲۷۷۲۹۵۱۳:۲۸:۰۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
پروفسور NPT صحیح است. Non Proliferation Treaty.
حمید۲۷۷۰۳۱۰۱:۰۷:۳۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
واقعا اینا دلیل اشتباه بود؟ خب بگو نمیدونستم.... بازم صادق نبودی!
ناشناس۲۷۷۰۳۳۰۱:۱۳:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
خسته نبودی ظاهرا ...
علی۲۷۷۰۳۸۰۱:۲۰:۱۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
خداوکیلی ایشون چجوری عضو هیات رئیسه مجلس با این اطلاعات عمومی؟
ناشناس۲۷۷۰۴۶۰۱:۳۳:۱۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
دکتر..، خسته نباشی
ناشناس۲۷۷۰۶۵۰۳:۱۴:۵۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
عذر بدتر از گناه
حسین۲۷۷۰۶۶۰۳:۱۶:۵۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
سلام... احسنت.. بارک الله.. بارک الله..
ناشناس۲۷۷۰۸۰۰۵:۰۶:۲۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
ایکاش که در مواجه با تمامی تضییقات وکاستی‌ها بدین روش متمسک شوند و یار و یاور مردم باشند. تضییقات یعنی چی؟ اشتباه تایپی سایت الف بوده یا ایشان در جوابیه تلفظ اشتباهشان یک کلمه جدید هم به زبان فارسی اضافه کرده اند؟
ناشناس۲۷۷۰۸۵۰۶:۲۰:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
ترا بخدا بهانه بهتر می آوردی ... بخدا اینقدر دفاع کردیم خسته شدیم بگو بلد نبودم
ناشناس۲۷۷۰۹۱۰۶:۴۵:۲۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
ممنون وسپاس از اینکه بالاخره یکی عذرخواهی کرد.
ناشناس۲۷۷۰۹۲۰۶:۵۱:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
شما بهتره که از نماینده مجلس بودن استعفا بدین
بیگی29۲۷۷۰۹۸۰۷:۲۱:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
اعتراض مردم به این است که نباید فردی که شاید مطالعه چندانی ندارد و اطلاعاتی از جهان ندارد برای سرنوشت آنها تصمیم گیر باشد.
ناشناس۲۷۷۱۰۳۰۷:۴۱:۲۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
مردم انتظار دارن نماینده گان افرادی اگاه و با معلومات باشن.خستگی باعث نمی شه نام موزه معروف فرانسه را 4 جور تلفظ کنیم !
محسن۲۷۷۱۰۴۰۷:۴۵:۰۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
عجب توجیهی!!
رضا۲۷۷۱۰۵۰۷:۴۷:۳۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
ملت ما از کسانی که ... خاص وارد دانشگاه و مجلس و ... می شوند زیاد توقع ندارند . شماهم خودشو ناراحت نکن . با تشکر از شما که ملت در در این اوج گرانی شب عید شاد کردی .
ناشناس۲۷۷۱۰۶۰۷:۴۹:۳۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
ماهم کمتر از جنابتان خسته نیستیم
ناشناس۲۷۷۲۶۳۱۲:۲۰:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
دقیقا
علي۲۷۷۱۱۳۰۸:۰۹:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
یعنی نماینده ...؟ تو یه بار هم این کلمه به گوشت نخورده؟ یعنی تو چجوری به اونجا رسیدی که یه کلمه رو بلد نیستی بخونی؟ ...
ناشناس۲۷۷۱۴۹۰۹:۱۶:۴۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
جالب هست،یک عذرخواهی درست و حسابی هم برای مسولین ما سخت هست. نایب رئیس نمیدونم چی چی دوستی ایران و فرانسه گناه را گردن خستگی انداخت. پناه می بریم به خدا ...
ایرانی۲۷۷۱۵۱۰۹:۱۸:۵۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
کاش سکوت کرده بودی برادر...
ناشناس۲۷۷۱۵۷۰۹:۲۲:۱۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
اتفاقا خوب شد چون همین واکنش مردم باعث میشه نماینده ها بیشتر حواسشون را جمع کنن و بدونن که زیر ذره بین مردم هستن
ناشناس۲۷۷۱۶۲۰۹:۴۱:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
دوست عزیز نماینده چرا ناراحت شدی.شما با این حرکت خود باعث شادی..مردم شدی .مردمی که ادعا دارید برایشان نمایندگی میکنید...این کار را بگذار به حساب تنها کاری که فعلا توانستید انجام بدید.
علي۲۷۷۱۶۵۰۹:۴۴:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
یعنی شما پزشک این مملکت هم بودی؟ آخه ...داروها رو چجوری به مریضات میگفتی که بفهمن؟ یعنی هر کی هر متنی داد بدون اطلاع از محتویاتش میخونی؟ خب همون...
ناشناس۲۷۷۱۶۸۰۹:۴۸:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
...سنگین تر این بود که ساکت باشی و دیگه چیزی نگی!!! خستگی کاری، بد نوشتن و ... حقوق مردم و ... آوردن هیچکدام دلیل این اشتباه به این بزرگی و تکرار چند باره ی آن نمیشد! آن خطا و این عریضه نویسی توجیه گرانه همه و همه یک چیز را بیان می کند: ضعف معلومات عمومی شما و بس!
ناشناس۲۷۷۱۸۵۱۰:۰۸:۴۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
دکتر جان دقت کن
ناشناس۲۷۷۱۹۴۱۰:۳۴:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
دلیلش خستگی نبوده چون اگر بود باید بیشتر بقیه ی کلمات رو هم اشتباه تلفظ می کردی. البته راحت ادم می تونه بگه بلد نبودم و اشتباه کردم. به جایی هم بر نمی خوره.
ناشناس۲۷۷۱۹۵۱۰:۳۵:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
...توجیه! من داشتم گوش میکردم. صدا هم ضبط شده. شما ده بار خواندی و هربار اشتباه خواندی و در حالیکه اصلا درست هم نوشته بودند برای شما ...
ناشناس۲۷۷۲۰۰۱۰:۴۶:۳۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
صد آفرین به این نماینده متعهد که عذرخواه اشتباهات بسیار بسیار ناخواسته و بزرگش شده است ...!
ناشناس۲۷۷۲۶۵۱۲:۳۱:۲۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
مشت نمونه خروار است ..
ناشناس۲۷۷۳۳۱۱۴:۵۶:۴۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
عدم آگاهی ایشان قابل توجیه نیست اما کار آقای رشیدپور هم اصلا درست نبود. مسخره کردن یک نماینده مجلس از تلویزیون رسمی کشور چه کمکی به اعتلای فرهنگی آن مملکت میکند؟ به نظر من این نماینده میتواند از آقای رشیدپور شکایت کند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین