توییت احمد توکلی، اصلاح‌ طلبان را بهم ریخت + تصاویر

گروه سیاسی الف،   3961222178 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

واکنش اصلاح طلبان به توییت اخیر احمد توکلی جالب توجه است. برخی چهره های اصلاح طلب بدون توجه به کم کاری های دولت درباره شفافیت مالی مسئولینش تلاش کرده اند توییت احمد توکلی را به ادامه اغتشاشات دی ماه ربط بدهند! جالب تر آنکه آنها احمد توکلی را متهم کرده ادند که می خواهد رهبری معترضان را هم برعهده بگیرد.

توییت احمد توکلی، اصلاح‌ طلبان را بهم ریخت + تصاویر

احمد توکلی، اقتصاددان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتی دولت را برای عدم اجرای یک قانون تهدید به اعتراضات خیابانی کرد. او در توئیتر خود نوشت: «اگر دولت تا پایان سال قانون انتشار علنی حقوق و مزایای مسئولان را اجرا نکند، با استفاده از اختیارات دیده‌بان شفافیت ‌و عدالت، مردم را به تجمع قانونی و اعتراض خیابانی علیه دولت دعوت می‌کنیم.‌»

به گزارش جهان نیوز، اشاره او به ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه است که می‌گوید «دولت مکلف است طی سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند و امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ها به مقامات، روسا، مدیران کلیه دستگاه‌های اجرائی شامل قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و دانشگاه‌ها، شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانک‌ها و موسسات اعتباری دولتی، شرکت‌های بیمه دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی (در مواردی که آن بنیادها و نهادها از بودجه کل کشور استفاده می‌نمایند)، موسسات عمومی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی، بنیادها و موسساتی که زیر نظر ولی‌فقیه اداره می‌شوند و همچنین دستگاه‌ها و واحدهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است اعم از اینکه قانون خاص خود را داشته و یا از قوانین و مقررات عام تبعیت نمایند نظیر وزارت جهاد کشاورزی، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های تابعه آنها، ستاد اجرائی و قرارگاه‌های سازندگی و اشخاص حقوقی وابسته به آنها را فراهم نماید، به نحوی که میزان ناخالص پرداختی به هر یک از افراد فوق مشخص شود و امکان دسترسی برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود.»

دولت مکلف بود مطابق قانون، در سال جاری این کار را انجام دهد که تاکنون انجام نشده و کار به جایی می‌رسد که یک عضو مجمع تشخیص برای اجرای قانون باید ناچار متوسل به تهدید شود!(1)

*اولین آثار تهدید دولت توسط احمد توکلی

اما واکنش اصلاح طلبان به توییت اخیر احمد توکلی جالب توجه است. برخی چهره های اصلاح طلب بدون توجه به کم کاری های دولت درباره شفافیت مالی مسئولینش تلاش کرده اند توییت احمد توکلی را به ادامه اغتشاشات دیماه ربط بدهند! جالب تر آنکه آنها احمد توکلی را متهم کرده ادند که می خواهد رهبری معترضان را هم برعهده بگیرد.

*کرباسچی: الان دیر شده!

غلامحسین کرباسچی، دبیر حزب کارگزاران سازندگی طی یادداشتی نوشته است: " سوالی که مطرح می‌شود، این است که چرا اینقدر دیر به فکر چنین شفافیتی افتاده‌اند و حالا به فرض که دلسوزانه است و هرجا جلوی ضرر را بگیری منفعت است... می‌توان ساده از کنار خیالی که به ذهن می‌رسد گذشت که در دولتی با این مقدار مساله که بسیاری از این مسائل میراث کسانی از جنس خود شما و سال‌ها مورد تایید شما بوده‌اند و حالا در داخل و خارج، چپ و راست هرکدام نوعی شاخ و شانه می‌کشند، شما او را تهدید به تظاهرات خیابانی می‌کنید؟ این دولت که عادت به تهدید‌هایی اینچنینی و تهدید به تظاهراتی که چه‌بسا عامل آن دیگران هستند، دارد اما شما خود چه هدفی را دنبال می‌کنید؟ پاسخ این سوال را هم در توییت‌های خود بنویسید که در تمام این چهار سال که الحمد‌الله هم مسوول بوده‌اید، آیا تا به حال چنین تهدیدی کرده بودید؟ چنین اصراری بر شفافیت داشته‌اید؟ برای همه دولت‌ها و به ویژه دولت فخیمه نهم و دهم چنین ضرورتی احساس کردید؟ و غیر از حقوق، برای باقی مواردی که ممکن است شبهه خلافی در ذهن‌ها شکل گرفته باشد مانند زمین‌های واگذار شده، بورسیه‌های اعطایی، امتیازات داده شده و... می‌شود چنین تهدیدی کرد؟"

*روزنامه اعتماد: اول باید مجوز بگیرید، اگر ندادند دیگر تجمع نکنید

روزنامه اصلاح طلب اعتماد نیز طی گزارشی نوشته است: " آنچه دیروز احمد توکلی در صفحه توییتر خود نوشت یک پیام ۱۴۰ کاراکتری ساده نبوده و از جهات مختلف قابل توجه است. نخست آنکه یک چهره سیاسی اتفاقا با سابقه، مردم را به تجمع علیه دولت فرا می‌خواند. توکلی از تجمع قانونی سخن گفته اما نکته اینجا است که تشخیص قانونی بودن یا قانونی نبودن یک تجمع به عهده وزارت کشور است، نه هیچ نهاد دیگری. گویا این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی حدود اختیارات و امکانات تشکل‌های مردم نهاد را در نظر نگرفته و فراموش کرده است که حداکثر امکان نهاد «دیدبان شفافیت» نامه‌نگاری با وزارت کشور و درخواست برگزاری یک تجمع قانونی، مسالمت آمیز و اعتراضی است. بدون شک توکلی و همراهانش در دیدبان شفافیت یا هر فرد حقوقی دیگر بعد از اخذ مجوز برگزاری تجمع، مختار هستند که مردم را به محل برگزاری تجمع دعوت کنند. اما اقدام به این کار قبل از دریافت مجوز و در شرایطی که کشور هنوز متاثر از ناآرامی‌های دی ماه است، جای تامل دارد."

در ادامه این گزارش نیز آمده است: " فرض کنیم آقای توکلی و دیگر اعضای دیدبان شفافیت، راه‌های متعدد را آزموده‌اند و موفق نشده‌اند دولت را به اجرای ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه وادارند، در صورت صحت این فرض و با توجه به شرایط و فضای سیاسی کشور، اولتیماتوم او به دولت را چگونه می‌توان تفسیر کرد؟ توکلی در شرایطی برای دولت ضرب‌الاجل تعیین کرده که هنوز از ناآرامی‌های توام با خشونت دی ماه زمان زیادی نگذشته است. ناآرامی‌هایی که از قضا با یک تجمع علیه دولت آغاز شده بود. عجیب است اگر مخالفان و منتقدان دولت فراموش کرده باشند نتیجه دعوت مردم برای مشارکت در تجمع «نه به گرانی» به کجا کشید. دو ماه زمان زیادی نیست برای آنکه فراموش کنیم جرقه‌ای در مشهد، چگونه شهر به شهر شعله کشید. همین دو ماه قبل بود که آقایان دیدند شعارها ممکن است با «مرگ بر روحانی» آغاز شود اما به همان ختم نمی‌شود.دیدبانان شفافیت در چنین بستری دولت را از تجمع مردمی می‌ترسانند. آن هم در شرایطی که اغلب تحلیل‌گران مسائل سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا بارها از امکان تکرار اعتراضات اخیر سخن گفته‌اند و اتفاقا هشدار داده‌اند که در این صورت باید منتظر اوضاع وخیم‌تری نسبت به دی ماه باشیم. به این ترتیب اگر دولت ظرف ۵ روز آینده رضایت اعضای تشکل مردم نهاد دیدبان شفافیت را جلب نکند، آنها اولین درخواست برگزاری تجمع در سال ۹۷ را به وزارت کشور ارایه خواهند داد و انتظار می‌رود که در صورت مخالفت وزارت کشور از دعوت مردم به خیابان‌ها بپرهیزند چراکه در غیر این صورت برای یک تجمع غیرقانونی فراخوان صادر کرده و بر آتش زیر خاکستر مانده از سال جاری دمیده‌اند. البته در ناآرامی‌های دی‌ماه، تحلیلگران خارج و داخل در یک نکته همداستان بودند و آن نکته این بود که این اعتراضات سر ندارد و نمی‌توان برای فهم آنچه رخ می‌دهد به یک حزب، جریان یا فرد اشاره کرد و با آن طرف شد. شاید این ویژگی باعث شده است تا احمد توکلی بخواهد سر جریان بشود و رهبری مطالبات را بر عهده بگیرد. این یعنی دیدبانان شفافیت تصمیم گرفته‌اند نقص اعتراضات دی ماه یعنی عدم رهبری را رفع کرده و در قامت لیدر معترضان ظاهر شوند. اگر این فرض به نیت توکلی نزدیک باشد این سوال مهم‌تر ایجاد خواهد شد که او و تشکیلاتش چه ویژگی مشخصی دارند که می‌توانند مرجعیت اعتراضات و انتقادها را بر عهده بگیرند آیا آنها در مقابل این جمله معروف پاسخی درخور دارند که در ۸ سال دوران احمدی‌نژاد کجا ایستاده بودید؟ این جمله را شاید بتوان سنگ‌محک عیار سیاستمداران دانست. آیا در آن ۸ سال هم توکلی به قانون حق تجمعات قانونی نظری انداخته بود؟"
 

*علی صوفی: توییت توکلی بوی تهدید می‌دهد

علی صوفی از چهره های اصلاح طلب نیز نوشته است: " با این وجود باید شرایط را نیز سنجید و فعالان سیاسی نباید نسنجیده حرفی زده یا اقدامی انجام دهند. این روزها جامعه ایران به واسطه اعتراضات دی ماه بسیار ملتهب شده و حتی ممکن است انتقادات نسبت به قوای دیگر نیز بیان شود. درست است که دولت وظیفه نظارتی داشته و باید با مدیریت مسائل اجازه بروز فساد را ندهد اما برداشتن گام نخست برای مبارزه با فساد بر عهده قوه قضاییه است. نقش قوه قضاییه در این خصوص بسیار مهم است زیرا در صورت مواجهه دولت با فساد و اعلام آن، قوه قضاییه باید مجری بی‌کم و کاست و بدون ملاحظه سیاسی عدالت باشد. اعمال فشار بر دولت و فراموش کردن نقش نهادهای دیگر نوعی انحراف از اصل موضوع و رد گم کردن است. اگر آقای توکلی موارد تخلفی سراغ دارند باید توجه به آن را از همه نهادهای مرتبط پیگیری کنند. بدون شک همه می‌توانند از دولت مطالبه داشته باشند و کسی با این امر مخالف نیست. حتی در صورت مشاهده بی‌تفاوتی دولت می‌توان برای دریافت مجوز تجمع اقدام کرد و مردم را فراخواند اما لازم است که شرایط کشور را نیز در نظر بگیرند. فساد گسترده‌ای که در کشور دیده می‌شود این ضرورت را ایجاب کرده که همه قوا به میدان آمده و برای کاهش فساد چاره‌ای بیندیشند. اعتراضات دی ماه سبب شده است که برخی گمان کنند دعوت به برگزاری تجمع در شرایط فعلی تلاشی برای مصادره اعتراضات آخر است اما به اعتقاد من با توجه به زمانی که از آن اعتراضات گذشته است، هیچ فرد یا جریانی نمی‌تواند خود را در راس اعتراضات مورد اشاره قرار دهد. نکته دیگری که سبب می‌شود این گمانه را در مورد آقای توکلی قابل طرح ندانم این است که وی در زمان حضور در مجلس شورای اسلامی نیز واضع ضد فساد داشت و بارها در خصوص این دغدغه‌ها سخن گفته است. تشکیل سازمان مردم نهاد شفافیت و عدالت نیز اقدامی در همین راستا است. طرح و پیگیری این دغدغه اما موجب نمی‌شود که مسیر او لزوما منجر به نتیجه شود. لازم است که همه نهادهای مرتبط را در این زمینه مسوول دانست و بر یک نهاد خاص حمله نکرد."

*ظریفیان: سر دولت شلوغ است

غلامرضا ظریفیان، معاون وزیر دولت اصلاحات، در واکنش به توییت احمد توکلی به «اعتماد» گفت برخی جریان‌ها تلاش دارند مدیریت اعتراض‌های اقتصادی را برعهده بگیرند که اتفاقا دولت را نشانه می‌گیرد. جریانی که او معتقد است همواره در حاشیه امن به سر می‌برد. ظریفیان گویش توکلی را غیرمتعارف توصیف کرده و تاکید دارد سیاست تهدید راه به جایی نمی‌برد.

وی همچنین گفته است: شاید منطقی این باشد که با توجه به مشغله‌هایی که دولت در انتهای هر سال دارد زمانی داده شود تا با آغاز سال ۹۷ نه تنها دولتمردان بلکه این قانون در مورد همه مسوولان اجرایی شود. قطعا اگر این اتفاق به شکل فراگیر نه فقط در مورد مدیران دستگاه مجریه در راستای شفاف‌سازی رخ دهد، اتفاق مثبتی است. از سویی انجام چنین کاری و محقق شدن این شفافیت به برنامه‌ریزی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جدی نیاز دارد که احتمالا زما‌نبر خواهد بود. در واقع اگر این اتفاق با یکی دو ماه تاخیر انجام شود بهتر از ناقص انجام شدن آن است که افکار عمومی به سامانه‌ای مراجعه کنند و به اطلاعات دقیقی از مزایا و حقوق مسوولان به صورت تجمیعی دسترسی نداشته ‌باشند. چرا که معیوب بودن این سیستم امیدوار‌کننده نیست و نقض غرض می‌شود اما مسلما تحقق چنین شفاف‌سازی می‌تواند به جلوگیری از فساد کمک کند. به هر روی سیاست تهدید، ‌سیاست خوبی نیست آن هم حالا که هم مجلس و هم دولت عزم جدی برای سامان دادن به این موضوع دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۷۴۶۴۶۱۵:۰۸:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
بنده خدا چوب را برداشته ذینفعان به دست و پا افتاده اند چقدر وقاحت میخواهد که کسی مثل ... به خودش اجازه بدهد با گستاخی تمام در اینباره صحبت و مخالفت کند خدایا چرا این مملکت اینجوری شده؟ لقمه های حرام امان از اشرافیگری امان از دنیا دوستی و...
ناشناس۲۷۴۶۹۹۱۵:۴۱:۴۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
این اشرافی ها به پشتوانه رای « احساسی و تَکرار» این چنین رجز می خوانند...
ناشناس۲۷۴۷۴۲۱۶:۲۸:۳۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اخرین راه کار ..
حافظه ضعیف۲۷۴۹۰۶۱۹:۳۲:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
جالبه که دائما میگویند، توکلی و امثالهم در دوران احمدی نژاد کجا بودن؟در صورتی که توکلی بهمراه نادران و منتجب نیا یک مثلث همیشه منتقد احمدی نژاد بودن.!!!!!!!
محمد۲۷۴۹۳۹۲۰:۰۲:۵۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
حیف که حافظه تاریخی ملت ایران کوتاه است. هنوز تصاویر محاکمه آقای کرباسچی عزیز به جرم فساد در شهرداری تهران جلوی چشمانم است.
ناشناس۲۷۴۶۵۱۱۵:۱۲:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اصلاح طلب ها فقط به فکر حقوق های نجومی خودشان هستند. هنوز حق اوقات فراغت ، روز زن، روز مرد، روز دختر، هزینه مطالعه، هزینه موبایل، هزینه تلفن منزل ، کمک هزینه ماه رمضان ، کمک هزینه رفت و آمد و ..... موجود در فیش آقایان ذخیره نظام یادمان نرفته!
ناشناس۲۷۴۶۵۶۱۵:۱۴:۴۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اصلاح طلبان چون خودشان عابربانک و سطل اشغال اتش می زنند ، تصورشان از اظهارات توکلی نیز همین است.. نترسید ، منظور توکلی ، تجمع ارام و مجوز دار است...
ناشناس۲۷۴۶۵۹۱۵:۱۵:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اصلاح طلبان که ادعای شفافیت دارند ، از طرح شفافیت حقوق ، براشفته اند!!????
ناشناس۲۷۴۹۱۷۱۹:۴۹:۳۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
من اصلاح طلبم. نه تنها از این طرح بلکه از طرح های مشابه این به شدت حمایت میکنم. حتی اگر طراحان بخواهند از آن استفاده ابزاری کنند و بخواهند تنها اصلاح طلبان را بکوبند. این برای آگاهی مردم بسیار خوب است
ناشناس۲۷۴۶۶۸۱۵:۲۱:۱۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
چیه ترسیدن از اینکه دیده با ن شفافیت مشت تون را بازکنه
محسن۲۷۴۸۸۵۱۹:۰۶:۳۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
شخصا توییت اقای توکلی را تایید میکنم.چون به یک اصل قانونی استناد کرده.اما میشه شما بفرمایید کدام پیگیری و عدالتخواهی .. به نتیجه رسیده؟! در حد حرف و ارمانهای قشنگ..
ف۲۷۵۰۴۴۲۲:۲۷:۴۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
با این استدلال شما باید بگیم پس هیچ کاری نکنیم دست رو دست بگذاریم آخه باید از یک جا شروع کرد قدم به قدم یکهویی که نمی شه اتفاقا خیلی هم حرکت مبارکی است انشاالله
ناشناس۲۷۴۶۷۳۱۵:۲۳:۵۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
چرا حرف مبارزه با فساد و شفاف سازی میشه انگار موی اصلاح طللبا رو آتشی می زنی از چی می ترسید؟
محمد قاسمی۲۷۴۷۹۵۱۷:۲۲:۲۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
زیاد فرقی باهم ندارن
ناشناس۲۷۴۹۱۹۱۹:۵۱:۱۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
از چیزی نمی ترسیم بسیار هم خوب است دنبال کنید ...؟
کارشناس مدیریت۲۷۴۷۱۹۱۶:۱۰:۰۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
با سلام مناسب است همه حوزه های حاکمیت (مجلس ،قوه قضاییه ،دولت ) را آقای توکلی مخاطب قرار دهد تا با رقابت سازنده آنان با یکدیگر مردم نیز سریعتربه شفافیت اطلاعاتی برسند بعد این اطلاعات چه مشکلی را حل می کند؟
حسین۲۷۴۷۴۳۱۶:۲۹:۱۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
سلام... ببنید بحث درمورد اجرا نکردن یک مصوبه قانون هست دولت باید اجرا کنه بقیه چرا گارد میگیرن... آقای کرباسچی....آقای توکلی همیشه منتقد اصلی احمدی نژاد بود ..
ناشناس۲۷۴۷۵۱۱۶:۳۷:۴۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
چوبو که برداری...حساب کار دستش میاد چه اصولگرا چه اصلاح طلب
ali۲۷۴۷۵۲۱۶:۳۷:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
شخصیت جناب توکلی در حد یک وکیل سابق مجلس و فعال سیاسی است. ایشان توان و جذبه بسیج عمومی یک حرکت اعتراضی را ندارند. تهدید ایشان در واقع ناامیدی از ..مسئولین ،سیستمهای نظارتی است.
علیرضا۲۷۵۰۴۵۲۲:۲۹:۱۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
با عرض پوزش ایشون از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند شما کمی اطلاعاتت را بروز کنی بد نیست
ناشناس۲۷۴۷۵۶۱۶:۴۱:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
آقای کرباسچی از چی ناراحتی این قدر
مهدی۲۷۴۷۶۱۱۶:۴۹:۱۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
کسی که سیر نخورده دهنش بو نمیده. این ها از چی میترسن مگه فسادی انجام دادن ک میترسن ؟ بزارن دستشون رو بشه؟ درود بر شفافیت.
ناشناس۲۷۴۷۶۹۱۶:۵۶:۴۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
یک بار جستی ملخک, دوبار جستی ملخک, بار سوم در کف دستی ملخک. دمت گرم دکتر توکلی عالی بود.
ناشناس۲۷۴۷۷۷۱۷:۰۴:۱۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
جناب اقای توکلی عزیز در مبارزه با فساد شهره هستند ولی فقط مقطعی وبویژه برای جناح مخالف ومتاسفانه برای جناح موافق تلاشی ..نکردند
ناشناس۲۷۵۰۴۸۲۲:۳۲:۱۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
انصافتو شکر برو یک سرچی تو گوگل بزن ببین ایشون چقدر انتقاد و گزارش اعتراضی داره علی الخصوص تو دولت نهم و دهم که دادگاهی ش هم کردن بنده خدا را
ناشناس۲۷۴۷۸۵۱۷:۱۰:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اصلاح طلبان همیشه دنبال منافع خودشان هستند ..درود بر توکلی
س۲۷۴۷۹۶۱۷:۲۲:۵۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اقای توکلی وقتی خودش نماینده بود چرا این کار رانکرده الان برای ما مدافع حق و عدالت شده
هوتن۲۷۵۰۴۹۲۲:۳۳:۲۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
نه عزیز همون زمان هم مدافع حق و عدالت و منتقد بی قانونی ها بود شما مطالعه ت کمه
ناشناس۲۷۴۸۱۸۱۷:۳۹:۴۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
آقای توکلی عزیز!.. مدیر بی لیاقت مفت هم کار کند باز هم گران است. البته مدیر با لیاقت ..
dayani۲۷۴۸۳۵۱۸:۰۱:۲۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
..چرا مردی با اینهمه سابقه کار دولتی و حضور در حوزه سیاست، خیال میکند که در این مملکت امور با یک تظاهرات بهبود می یابد و اوضاع بدتر از آنی که هست نمی شود؟
ناشناس۲۷۴۸۶۶۱۸:۳۲:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اگر راست می گویید بسم الله .اگر ادعا صداقت دارید و می گویید مشکلی با شفافیت نداریم باید عملا نشان دهید.خوددولت.. بودجه ارسالی به مجلس را علنی کرد پس حالا نوبت پرداخت ها و دریافت های دولت. شفاف باش و از آن نترس.
ناشناس۲۷۴۸۶۸۱۸:۳۹:۲۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
اتفاقا آقای کرباسچی حمایت کردن .نه تنها در قوه مجریه که در قوای، نظامی قضایی و....
ناشناس۲۷۴۸۸۷۱۹:۰۸:۲۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دست آقای توکلی درد نکنه
ناشناس۲۷۴۹۰۸۱۹:۳۵:۲۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
بحث اصلاح طلب و اصولگرا نیست ، الودگی های اقتصادی با صدا و بی صدا در همه جناحها است و از قضای روزگار.... ، حکومت عربستان سعودی بخوبی اوضاع زمان و مکان و جهان کنونی را درک کرده و اقدام به اصلاحاتی به نفع جامعه عربستان و زنان عربستان نموده اند ، حکومت و نظام ما نیز چاره ای جزء اصلاح امور و قوانین ندارد ، اگر مدیریت کشور و نظام و مجمع تشخیص مصلحت و خبرگان که همگی در حقیقت بنوعی نماینده ملت در امور حکومت هستند با برنامه ریزیهای صحیح و دقیق و با توجه به اوضاع جهان و زمان و سرعت تحولات در جهان اصلاح امور را مد نظر داشته باشند و برای ان اقدام نمایند هزینه های سیاسی کشور کاهش یافته و اعتماد عمومی ملی نیز افزایش خواهد یافت ، غیر از این و تن ندادن به اصلاح امور و قوانین میتواند موجبات هزینه های سنگین سیاسی و به تبع ان اقتصادی بر کشور وارد نموده و موجبات کاهش اعتماد عمومی نیز گردد ، بنظر میرسد با اصلاح امور میتوان از گسست بیشتر نسلها و فاصله بین نسلی نیز جلوگیری نمود . افراد مصلح و منصف بسیاری از همه جناحها در کشور وجود دارد که میتوان از پتانسیل انها برای بهبود اوضاع استفاده نمود ، افرادی همچون دکتر توکلی ، دکتر عارف دکتر حداد عادل ، و بسیاری دیگر......
حمید۲۷۴۹۰۹۱۹:۴۱:۴۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
مردم هم از کارنامه اقای توکلی خوب خبر دارن و هم اقای کرباسچی
ناشناس۲۷۴۹۲۳۱۹:۵۴:۰۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
در اینکه این دولت سر تا پا اشکال داره و داره در همه عرصه ها ضعیف عمل می کنه و صدای اعتراض همه رو بلند کرده هیچ شکی نیست اما فقط یه سوال: اگر یکی از فعالان اصلاح طلب در دوره احمدی نژاد همچین حرفی زده بود چه برخوردی باهاش میشد؟!
ناشناس۲۷۵۰۵۲۲۲:۴۰:۴۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
والا اصلاح طلب را نمی دونیم ولی خود جناب دکتر توکلی از منتقدان سرسخت دولت احمدی نژاد بود که هم سایت الف بابتش 7.8 ماه فیلتر شد هم خودشون فکر کنم محاکمه شدن http://www.jahannews.com/analysis/232871/ https://www.isna.ir/news/96081408293
ناشناس۲۷۴۹۷۸۲۱:۰۳:۳۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
این شفاف سازی.. قابل قبول نیست باید همه که سر سفره بخور بخور هستند بدارایی خود را اعلان کنند نه فقط بک عده خاصی
اکبری۲۷۴۹۸۴۲۱:۰۷:۱۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
آقایان اگر ریگی در کفشتان نیست(که با این استدلالهای سوفسطایی نشان دادید هست) بایداز شفاف سازی استقبال هم بکنید...
ناشناس۲۷۴۹۸۵۲۱:۰۹:۱۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
خب اگر شفافیت باشه معلوم میشه کرباسچی با رشت الکتریک چی کرد و ن.ه و آ.ی و وزیران صدها ملیاردی دولت و صدها ملیونی حقوقان نجومی و وام های کلان از کجا آمده است لذا احساس ترس کردند...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین