مساله فقط یک روسری است؟

سید محمدمهدی غمامی،   3961221051 ۱۰۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

آزادی زنان به معنای انتخاب پوشش توسط آنها یک نشانی اشتباه است چرا که پرسودترین صنعت دنیا، ایجاب می‌کند که زنان به نحوی لباس بپوشند که مردان دوست دارند و مردان دنیای مدرن از لباس‌های تحریک‌کننده استقبال می‌کنند به‌ویژه مردان کشورهای پیشرفته. در پیشرفته‌ترین کشورها مانند آمریکا بریتانیا و.. مردان آمارهایی دهشتناک از خود را با ترویج آزادی به سبک خودشان به‌جای گذاشته‌اند.

مساله فقط یک روسری است؟

این روزها مساله حجاب با عنوان داشتن و نداشتن روسری در جمع مرکز نشینان پر رنگ شده است. آیا نداشتن روسری مساله بسیار مهمی است؟ آیا کسی که روسری ندارد گناه بزرگی انجام داده است؟ آیا می‌شود انتخاب زنان را برای آزاد بودنشان و انتخاب لباس یا نداشتن لباس خاصی گرفت؟ آیا واقعاً یک روسری این‌قدر مساله است که همه در مورد آن صحبت می‌کنند؟ آیا مسیح علی‌نژاد برای هیچ چیز 231 هزار دلار از 2015 تا 2018 - www.insidegov.com - گرفته است تا یک تمرکز اجتماعی روی روسری راه بیندازد؟

به نظر نمی‌رسد برای آزادی زنان ایرانی، خزانه ایالات متحده آمریکا که ترامپ برای رهایی آن با رژیم داعش‌پرور منطقه قرارداد 500 میلیارد دلاری بسته است این‌گونه حاتم‌بخشی کند؟ از اینها بگذاریم و برگردیم به موضوع مساله روسری و نسبتش با حجاب؟

چرا حجاب در اسلام از واجبات شرعی شناخته شده است؟ پاسخ به این سوال نیاز به بازگشت به تاریخ اسلام و تحلیل شرعی ندارد بلکه تعرف الاشیاء باضدادها. یعنی فرض کنیم الزام عمومی حجاب وجود نداشته باشد و زنان برای هر پوششی آزاد باشند.

 آزادی زنان به معنای انتخاب پوشش توسط آنها یک نشانی اشتباه است چرا که پرسودترین صنعت دنیا، ایجاب می‌کند که زنان به نحوی لباس بپوشند که مردان دوست دارند و مردان دنیای مدرن از لباس‌های تحریک‌کننده استقبال می‌کنند به‌ویژه مردان کشورهای پیشرفته. در پیشرفته‌ترین کشورها مانند آمریکا، کانادا، بریتانیا، دانمارک و سوئد، مردان آمارهایی دهشتناک از خود را با ترویج آزادی به سبک خودشان به‌جای گذاشته‌اند. حدود 36 درصد از زنان در سرتاسر جهان، هم خشونت فیزیکی و هم خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند. در ایالات متحده، 83 درصد از دخترهای 12 تا 16 ساله برخی از انواع آزار و اذیت جنسی را در مدارس موسوم به مدارس آزاد - بخوانید مختلط تحت آموزه‌های سند 2030- تجربه کرده‌اند. در انگلستان، از هر پنج زن، یک نفر (در سنین 16 تا 59 سال) برخی از انواع خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند. از هر سه زن در اروپا، یک نفرشان آسیب فیزیکی یا جنسی را تجربه کرده و 5 درصد آنها مورد تجاوز قرار گرفته‌اند. با توجه به تحقیقات انجام شده در سال2014 که توسط آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق بنیادی منتشر شد، گفته می‌شود که حدود 47 درصد از زنان در فنلاند و 52 درصد زنان در دانمارک دچار سوء استفاده جنسی یا فیزیکی شده‌اند. فنلاند یکی از آخرین کشورها در اتحادیه اروپاست که تجاوز را جرم شناخته و از سال 1994 آن را غیرقانونی اعلام کرده است. از هر ده زن، بیش از یک نفر آنها طی مصاحبه اعلام کردند که تا پیش از 15 سالگی برخی از انواع خشونت‌های جنسی را از سوی افراد بزرگسال تجربه کرده‌اند.

از هر 10 نفر، یک نفر هم اظهار داشت که از سن 15 سالگی، برخی از انواع خشونت جنسی را تجربه کرده و از هر 20نفر، یک نفر مورد تجاوز قرار گرفته است. از هر پنج نفر، بیش از یک نفر خشونت‌های فیزیکی یا جنسی را در رابطه با شریک فعلی یا گذشته خود متحمل شده‌اند. در این گزارش مشخص شده که تنها 13 درصد از زنان شدیدترینِ این اتفاقات را به پلیس گزارش داده‌اند. آزار زنان آن‌قدر در فرانسه شایع و عادی است که مارلن شیاپا، وزیر برابری زنان و مردان فرانسه، هفته قبل، لمس زنان توسط مردان را امری طبیعی می‌داند و از پروژه مهم‌تری برای حمایت از دختران زیر 15 سال که مجبور به ارتباط می‌شوند صحبت می‌کند. او می‌خواهد زنان را از هر نوع آزادی مبتنی بر رضایت نجات دهد چرا که دختران فرانسوی به‌شدت مورد آسیب واقع شده‌اند.

در ماه نوامبر یکی از دادگاه‌های فرانسه مردی را که متهم به تجاوز به دختری ۱۱ ساله بود، با این توجیه که عناصر تجاوز مانند اجبار، تهدید، خشونت و غافلگیری به اثبات نرسیده است، تبرئه کرد؛ اما در پرونده دیگری در ماه سپتامبر، دادگاه تصمیم گرفت جوانی ۲۸ ساله را در پی شکایت خانواده دختری ۱۱ ساله، به اتهام سوء‌استفاده جنسی محاکمه کند. همین اتفاقات را برای ایران بعد از آزادی روسری تصور کنید که قرار است به‌تدریج آزادی زنان در انتخاب لباس برای مردانی که در اروپا، کرامت زنان را هر دقیقه مورد تعرض قرار می‌دهند به کجا ختم شود؟ آیا آزادی مورد نظر به روسری اکتفا خواهد کرد یا یک دومینو آغاز شده است؟ در واقع اینجا اخلاق به‌تدریج در عرصه عمومی جای خود را به آسیب و تجاوز خواهد داد و وقتی که اخلاق عمومی به‌عنوان یکی از ارکان نظم عمومی مخدوش شد، نمی‌توان انتظار داشت که یک نظام امنیتی ایجاد کرد تا برای هر زن آزاد، یک بادیگارد با هزینه پلیس استخدام کرد. هرچند که ابزارهای پلیسی در آمریکا نیز فاقد نتیجه‌اند چرا که 68 درصد تجاوزات به پلیس گزارش نمی‌شوند و 98 درصد متجاوزان حتی یک روز هم در زندان بازداشت نشده‌اند. در واقع زنان از اعلام گزارش به پلیس می‌ترسند و مهم‌تر اینکه پلیس آمریکا هم آنقدر این مساله را عادی و شایع می‌داند که مردان را به این دلیل بازداشت نمی‌کند. همان‌طور که شیاپا از مجازات نشدن مردانی که در فرانسه زنان را لمس می‌کنند خبر می‌دهد. این عادی شدن مشمئز کننده به قول خانم سگولن رویال، وزیر پیشین محیط‌زیست و انرژی فرانسه در پیام توییتری نوزدهم دیماه (9 ژانویه) نا‌امید‌کننده است وقتی این رفتارهای جنسی، توسط فیمینیست‌ها و هنرمندان و خبرنگاران تحت عنوان «یک آزادی انکار نشدنی» تحلیل می‌شوند. از نظر او «جای تاسف است که هنرمند بزرگ ما کاترین دونو به این متن ناخوشایند پیوسته است. زنان و مردانی که در جامعه نگران شان زنان هستند، به آنهایی می‌اندیشند که به‌دلیل ترس از صحبت کردن درباره این آزارها، قربانی خشونت جنسی شده‌اند.»

البته حجاب فقط برای زنان نیست بلکه همان اخلاقی عمومی برای مردان هم حکم می‌کند که نمونه‌های آمریکایی از تجاوز گسترده به پسران و مردان نیز حکایت دارد.

در چنین شرایطی آیا نباید از دولت انتظار داشت که محیط به‌شدت مخاطره‌آمیز را کنترل کند؟ محیطی که حداقل 60 درصد زنان اروپایی را در اماکن عمومی تا سرحد مرگ تهدید می‌کند و نباید آنقدر سطحی موضوعات را تحلیل کرد که این محیط خطرناک برای ایران با طرح یک سوال اشتباه تکرار شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۷۳۱۷۸۰۹:۵۳:۰۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
کسانی که مدعی اند ، حجاب باید ازاد باشد ، خب! حد یقف این ازادی کجاست؟!
ناشناس۲۷۳۴۵۴۱۳:۴۲:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
اکثر مردم کشور ما بخصوص در شهرستان ها و روستا به حجاب اعتقاد دارند ولی نه اون مدلی که شما تبلیغ میکنید . ( اونقدر فرهنگ ما غنی بوده که قبل از اسلام هم ما مردمی نجیب و با حیا بودیم و پوشش مناسب داشتیم ) مشکل از زمانی شروع شد که حجاب از مسائل دیگر مثل برخورد با مفاسد و دزدی و اختلاس مهمتر شده و به عنوان اصل دین معرفی میشود در حالی که مردم به عینه دارند سوء استفاده و تبلیغ نمایشی از دین رو میبینند و اینکه مجریان این طرح ها هیچ اعتقادی به اصل دین و خدا ندارند . در مسائل دینی و اعتقادی زور و جبر همیشه برعکس جواب داده و خواهد داد همونطور که خداوند و پیامبر هم هرگز در دعوت از مردم به دین از اجبار و زور استفاده نکرده است
سید۲۷۴۴۱۶۱۲:۱۰:۳۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
بالاخره باید قانونی برای حجاب باشد یا نه؟ دعوا سر چه چیزی است. از نظر شرع که شرایط حجاب برای مرد و زن وجود دارد. اینکه چه کسی با این مخالف است یا موافق جای خود ولی در بحث حجاب که تنها بود و نبود روسری یک تار مو یا همه آن نیست. حجاب جنبه های اجتمایی روانشناسی و فرهنگی دارد. بالاخره چند در صد از بدن با چه چیزی پوشیده باشد حجاب به حساب می اید؟ هر فرد میتواند ایده و اعتقاد خود را داشته باشد ولی چهار چوب آن کجاست.
ناشناس۲۷۳۵۴۸۱۴:۳۶:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
در بدترین کشورهای دنیا هم کسی جرات قانون گریزی را ندارد . فقط مفسدان اقتصادی و منحرفین مخالف قانون الهی و آزادگی و عفتند . تمکین در برابر قانون و شرف نشانه ی عقلانیت است .
کریم خان رند۲۷۴۷۲۱۱۶:۱۱:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
99 نفری که این پست رو دیسلایک کردن فازشون چیه؟ یعنی با کدوم یکی از این گزاره ها مشکل دارن؟!! آدم به عقل بعضیا شک می کنه!
ناشناس۲۷۴۳۷۴۱۱:۳۲:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
جواب واضح است و غیر قابل چانه زدن: سنت رسول الله در زمان پیامبر، حجاب واجب بوده اما ظاهرا از نظر اجتماعی و حکومتی نه تنها اجباری نبوده بلکه استفاده از پوشش ویژه مسلمانان، برای اقلیتها ممنوع بوده است و حتی دخترکان کنیز نیز بدون حجاب در شهر تردد میکرده اند. مگر پیامبر اسلام کمتر از ما میدانسته؟ شاید بزرگان جامعه بگویند حجاب برای جامعه امنیت میاورد اما شاید دقیقا اینطور نباشد. شاید درجات کمی از عدم رعایت حجاب باعث ایمن شدن جامعه شود، درست مثل واکسن. شاید مضحک بنظر برسد اما وقتی ادوارد جنر کاشف واکسن آبله اظهار کرد تزریق میکروب به بدن باعث پیشگیری از ابتلای به آن بیماری میشود شدیدا مورد انتقاد و تمسخر قرار گرفت. شاید لازم باشد در چارچوب های فکری مان تامل و تجدید نظر کنیم. بارها این پیام را فرستاده ام اما حتی یکبار چاپ نشده چه برسد به اینکه پاسخی دریافت کنم.
ناشناس۲۷۳۱۸۱۰۹:۵۸:۰۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
اصلاح طلبان برای این که حمایت سیاسی و رسانه ای بیگانه رو داشته باشند و هم برای جمع کردن رای سیاه، موضوع حجاب را سیاسی کرده اند تا از ان ، پیاده نظام برای رسیدن به اهداف دیگر خود بسازند..
ناشناس۲۷۳۱۹۰۱۰:۰۳:۰۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
غربگراهای وطنی ، ازادی رو تو « بزن و برقص» و ولنگاری خلاصه کرده اند... نقد برجام و کرسنت ممنوع، نشریات دانشجویی پلمپ، بزن و برقص ازاد!!
شش۲۷۳۱۹۲۱۰:۰۳:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
اروپا یا امریکا رو دیدی اصلا و این متن رو نوشتی ؟؟؟
ناشناس۲۷۳۲۵۶۱۰:۵۰:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
یک مثال ساده: آیا هیچ زنی با حجاب کامل در ایران و فرقی نمی کند در چه شهری این جرات را دارد که نیمه شب تنها از خانه بیرون بیاید و در شهر قدم بزند؟ جواب مطمئنا خیر است. پس نه حجاب دلیلی بر مصون ماندن است و نه امنیت کاملی برقرار است.
ناشناس۲۷۳۴۶۶۱۳:۵۱:۲۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
البته نیمه شب یه جوان رعنا هم بره توی خیابون بعید نیست بلایی سرش بیاد! ولی اتفاقاً جاهایی که به فضای ایمانی نزدیکتر هست، امنیت هم بالاتر هست. شما 4 صبح برید حرم امام رضا(ع)، هم خیلی کاسب ها هستند و هم خیلی زائر... استدلال شما اصلاً موجه نیست. بر اساس نفس هست و نه فرمان خدا. تعارفی در کار نیست، انسان جاهل تر از این هست که با تجربه تنها چندسال، فهم و درکی از علم نامحدود خدا داشته باشه. برای همین حضرات تئوری های مختلفی میدن. چطوره از تئوری فروید عزیز و معتادمون استفاده کنیم؟!!؟ دانشمندای علوم انسانیشون خودشون تعادل نداشتند، حالا بر اساس فهم اونها ما برنامه ریزی کنیم؟ هرجور راحتید. ولی کسانی که در راه خدا قدم گذاشتند، تا لحظه ای که نفس میکشند جلوی هوا و هوس و جهل مدرن میایستند ان شاءالله.
ناشناس۲۷۴۳۹۰۱۱:۴۲:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
مثال شما صحیح نیست. طبیعاتا در مکانهای شلوغ کنترل و امنیت بیشتر است. حتی یک فروشگاه بزرگ شبانه روزی هم ساعت 4 صبح امنیت دارد. ضمنا این همه خادم حضور دارد و کلی دوربین مدار بسته هست. این رو چی میگید که یکی از جاهایی که کفش دزدی زیاد دیده میشه مساجد هست. پس هر چیزی را به هر چیزی ربط ندهید.
ناشناس۲۷۳۴۹۲۱۴:۰۰:۳۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
باسلام بله در ایران زنان در شب براحتی تردد می کنند
ناشناس۲۷۳۹۵۷۲۰:۰۷:۵۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
میشه اسم شهرتون رو بگید ما بیایم اونجا زندگی کنیم
مودی۲۷۴۲۰۷۰۹:۰۶:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
من چند تا شهرمیگم تو همین استان خودمون بیرجند؛ طبس ؛ فردوس قاین باز هم میخوای بگم بهت ؟؟!!!! تو شهرای ما کمتر از بعضی شهرا ادای غربیارو درمیارن بنابراین امنیت هم دقیقا به همین دلیل مهم خیلی بالاتر از شهرای دیگه ست. الف جان لطفا اینو منتشر کن
ناشناس۲۷۴۳۸۸۱۱:۴۱:۳۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
قم- سمنان
مهدي۲۷۳۸۰۶۱۷:۱۳:۱۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
خوب مگر در کشورهای لائیک و سکولار جرات این کار را دارند؟ کسانی که رفته اند میدانند که ندارند. پس طرح این فرضیه و حکم دادن به آن از طرف کسی معقول نیست.
ناشناس۲۷۴۰۶۸۰۰:۱۴:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
ما بودیم و جرات داشتند. البته جا به جا فرق داره
ناشناس۲۷۴۷۵۳۱۶:۳۸:۲۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
رفت امد در شب که معیار نیست. جاهایی که خلوت تر و تاریک تر است انسان طبیعتا احساس امنیت کمتری میکند. ولی در جاهایی که مشهور به جرایم زیاد هم اگر فروشگاهها باز باشند و رفت و امد زیاد باشد احساس امنیت هم بالا تر است.
ناشناس۲۷۳۳۷۴۱۲:۳۱:۱۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
حجاب اجباری، بی حجابی را بدنبال دارد. ضمن آنکه رعایت حجاب درونی به مراتب از رعایت حجاب ظاهری مهم تر است.
ناشناس۲۷۳۳۷۷۱۲:۳۶:۲۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
آن کسانی که قبله آمالشان غرب است و سخن از حجاب اجباری در داخل کشور می‌گویند پاسخ بدهند چرا از بی‌حجابی اجباری در برخی از مراکز اروپا انتقاد نمی‌کنند و همواره در این مورد سکوت اختیار کرده‌اند؟
ناشناس۲۷۳۳۸۳۱۲:۳۸:۵۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
چند زنی که در خیابان انقلاب کشف حجاب کرده‌اند مشکلشان حجاب نیست. نمی‌خواهند تن به قانون بدهند. به هر قیمتی که شده احترام به قانون باید حفظ بشود و قانون‌گریزها نازل‌ترین اقشار هر جامعه‌ای هستند و باید هزینه قانون‌گریزی‌شان را بدهند تا تربیت شوند.
ناشناس۲۷۳۴۱۱۱۳:۰۲:۵۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
فقط شما دیدی!! چیزی که به شما تو فیلماشون نشون میدن خیلی با اون چیزی که در واقعیت هست فرق داره.
ناشناس۲۷۵۲۳۰۰۸:۵۰:۴۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
معلومه تو اصلا ندیدی
ناشناس۲۷۳۱۹۴۱۰:۰۴:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
روندی هست که آغاز شده، با این متن و بگیر ببند نمیشه جلو ش رو گرفت
ناشناس۲۷۳۴۱۵۱۳:۰۴:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
این روندی که تمام شده است! چون ماهیت مردمی ندارد و بیشتر تزریق از بیرون است مانند هر توطئه خارجی دیگه ای توسط خود مردم تمام می شود.
ناشناس۲۷۳۵۱۵۱۴:۲۱:۲۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
این توهمات دایی جان ناپلئونی شماست. وگرنه قضیه خیلی جدی تر از این حرفاست
محمد۲۷۳۵۳۷۱۴:۲۹:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
توی باغ نیستی عمو...چشمت رو باز کن و جامعه رو ببین..
سهیل۲۷۳۵۷۳۱۴:۴۹:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
میبینی چقدر منفی گرفتی پس این روند تموم نشده. اگر شما فکر می کنید اکثریتید پس یه نظر خاهی رسمی بذارید
ناشناس۲۷۳۷۹۳۱۷:۰۰:۲۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
شما اول املا یاد بگیر بعد
ناشناس۲۷۳۷۸۷۱۶:۵۴:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
منظور از خود مردم چه کسانیست؟؟!!
ناشناس۲۷۳۱۹۸۱۰:۰۶:۵۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
کارنامه ای که در زمینه اقتصاد و معیشت نداشته باشی ، مجبوری روی رادیکالیسم فرهنگی و سیاسی ، مانور بدهی تا اذهان منحرف بشه..
ناشناس۲۷۳۴۵۶۱۳:۴۳:۵۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
دولت محبوب شما کارنامه ای در اقتصاد و معیشت داشت؟ همه چیز تا 5 برابر گران شد معیشت هم به نقطه ای رسید که پیشنهاد یک وعده غذا در روز و یا خوردن اشکنه دادند
Zxzx۲۷۳۶۴۲۱۵:۲۸:۲۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
واقعا حرف هزاران لایک داره،،
ناشناس۲۷۳۲۱۹۱۰:۲۳:۵۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
من در یک کشور پیشرفته زندگی و کار میکنم. احترام و حمایتی که زنان در جامعه و محل کار میگیرند غیر قابل انکار است. کوچکترین رفتار غیرحرفه ای نسبت به آنها با پاسخ قاطعی از سوی کارفرما مواجه می شود و به سادگی خاطیان اخراج می شوند. واقعا متوجه نمیشوم شما از چه صحبت می کنید.
رضا۲۷۴۳۴۵۱۱:۰۷:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
کدوم کشور؟ کدوم موسسه؟ و چند سال؟
احمد۲۷۳۲۳۴۱۰:۳۱:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
حرف شما و استدلال ها بسیار خوب و عالی است ولی چون دفاع از سایر واجبات و محرمات در مقابل حجاب کمرنگ شده است؛ دفاع تمام قد حکومت از حجاب را برای جوانان غیر قابل توجیه است. برای نمونه دروغگویی؛ خیانت؛ دزدی؛ بی عدالتی؛ نفاق؛ رشوه؛ ربا؛ رانت؛ عدم توجه به نظر مردم و .‌... مواردی است که هیچ وقت دفاع تمام قد و کامل از پیشگیری از آنها دیده نشده است؛ آنگاه مساله حجاب می شود گل سر سبد نظرات آقایون
ناشناس۲۷۳۲۳۸۱۰:۳۳:۴۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
باز که یک طرفه به قاضی رفتید.
ناشناس۲۷۳۲۳۹۱۰:۳۴:۲۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
مواردی که ذکر کردید در کشور خودمان هم به وفور یافت می شوند نبود آمار مستند دلیل بر وجود نداشتن این موارد نیست مثلا در آمریکا اگر زنی راضی به رابطه جنسی با همسرش هم نباشد و در اینکار مجبور شود می تواند شکایت کند اما در اینجا به دلیل عدم تمکین خودش محکوم می شود
حامد۲۷۳۲۴۱۱۰:۳۵:۱۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
میشه لطف کنید و آمار آزار جنسی زنان در ایران را هم عنوان فرمایید تا ببینیم با محدودیتهای حجاب، چقدر توانسته ایم محیط امن برای آنان ایجاد کنیم.
ناشناس۲۷۳۳۹۲۱۲:۴۴:۱۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
احسنت
ناشناس۲۷۳۴۳۷۱۳:۱۹:۰۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
محدودیت؟؟؟!!! مثل اینکه خودتونم باورتون شده!!! الان شما توی خیابونا محدودیتی برای حجاب میبینی؟؟ کاش لااقل اینطوری بود و یه محدودیت حجابی داشتیم، اونموقع میتونستی مقایسه کنی وضع جامعه ما رو با وضع غرب. الان شما توی جامعه ای هستی که زنای غربی میان اینجا تعجب میکنن از وضع آرایش خانوما، بعد میگی محدودیت ما با اونور فرق نداره!! خنده داره واقعا
سجاد۲۷۳۶۷۸۱۵:۵۶:۳۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
مرور آمار غرب نشان میدهد آن نسخه شفا بخش نیست و ما برای برون رفت باید نسخه خودمان را دنبال کنیم
ناشناس۲۷۳۲۴۲۱۰:۳۵:۲۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
یه لیوان آب خنک بخور یه کم آروم بشی با آرامش بنویس. عصبانیت از تمام متن میباره. بعدش به جای اینکه به در و دیوار بزنی و عربستان و دانمارک رو به هم ربط بدی ببین چه راه حلی پیشنهاد میدی؟ الان که دیدی اجبار جواب نمیده. و در نظر بگیر در هیچ کشور دیگری این اجبار نیست
ناشناس۲۷۳۳۳۶۱۱:۴۴:۱۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
احتمالا شما باید آب یخ بخوری خیلی عصبانی نباش
نجیب۲۷۳۵۸۲۱۴:۵۷:۱۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
میشه لطفا شما توضیح بدهی که چرا اصرار داری بر اینکه حرام خدا را در جامعه ترویج بدهی؟؟؟؟؟؟ غیر از اینکه سرباز شیطان هستی؟
ناشناس۲۷۳۹۲۹۱۹:۲۰:۱۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
تهمت در دین شما گناه نیست؟
ناشناس۲۷۳۲۵۰۱۰:۴۴:۳۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
این مسال مربوط به خود حجاب هست که کسی با آن مشکل ندارد مساله اجبار کردن آن به هر قیمتی هست هر کسی با عقل و فهم خودش هر کاری بکند تبعات هم پذیرفته واقعا هم آزار جنسی در ایران تفاوت فاحشی با آمریکا ندارد
ناشناس۲۷۳۴۱۳۱۳:۰۳:۱۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
بحث در مورد حضور در جامعه هست که در اینصورت شخص در قبال اجتماع نیز مسئول هست وگرنه کسی کاری به زندگی شخصی افراد نداره. اینکه آزار جنسی تفاوت نداره رو باید بررسی کرد. مشکلات در ایران بخاطر پوشش نیست بلکه عومل دیگه ای داره که اکثر مردم به اون واقف هستن. پس بی حجابی نتونست مشکلات آزار جنسی رو در غرب حل کنه .بنابراین اصرار بر این کار بی منطقی هست.
ناشناس۲۷۳۴۶۴۱۳:۴۷:۰۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
در کشورهای اروپایی مسلمانان با آرامش حجاب میگذارند بویژه کشور انگلیس. یعنی کاری بر خلاف فرهنگ اکثریت مطلق مردم. در ایران نیز غیر مسلمانان و یا مسلمانانی که مایل نیستند حجاب بگذارند می بایست در نداشتن حجاب آزاد باشند
ناشناس۲۷۳۲۵۳۱۰:۴۸:۲۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
آمار را ارائه کردید چون آمار وجود دارد و واقعیات عنوان می شود. لطفا آماری هم از کشور خودمان ارائه کنید!
ناشناس۲۷۳۲۶۳۱۰:۵۲:۵۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
والا همین الان با حجاب اجباری تو ایران اخبار بسیار وحشتناک تری وجود داره... فکر کنم نویسنده فقط اخبار خارج رو میخونه
ناشناس۲۷۳۲۶۹۱۰:۵۷:۱۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
مسئله زورگویی و اجبار است
ناشناس۲۷۳۹۴۱۱۹:۴۱:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
قانون یعنی اجبار!
ناشناس۲۷۳۲۷۱۱۰:۵۹:۱۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
اکثرا هوس ران ها مخالف حجاب هستند و به جایی هم نخواهند رسید
ناشناس۲۷۳۲۷۶۱۱:۰۲:۱۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
میزان آزار جنسی زنان در کشور مصر بیش از 80 درصد است، یعنی 80 درصد بانوان در مصر نوعی از آزار جنسی را تجربه کرده اند
ناشناس۲۷۳۳۳۹۱۱:۴۹:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
مساله روسری نیست. مشکل توسری است. مشکل زور و اجبار است
ناشناس۲۷۳۳۸۵۱۲:۳۹:۱۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
هزاران آفرین کیف کردم از این جواب
ناشناس۲۷۳۴۱۸۱۳:۰۷:۵۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
واااااای... میشه بگی کجای دنیا هیچ اجباری در جلوگیری از قانون شکنی وجود نداره؟ این چه مغلطه ایه دیگه؟
ناشناس۲۷۴۰۶۲۲۳:۴۸:۴۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
هیچ جای دنیا، زنها و دخترها رو بخاطر نوع پوشش با تحقیر و ضرب و شتم سوار ون نمی کنند و به بازداشتگاه نمیبرن. ضمنا قوانین شون بر اساس رای اکثریت و خواست جامعه تعیین میشه نه بر اساس خواست عده ای محدود. برای همین قانون شکنی در آنجا معنی نداره. هر وقت مردم تصمیم بگیرن، قوانین تغییر می کنند.
ناشناس۲۷۴۰۹۰۰۱:۳۴:۰۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
یک زمانی برده داری هم قانون بود و فرار برده ها قانون شکنی محسوب مبشد . بنظرت خوب بود .
ناشناس۲۷۳۳۵۵۱۲:۰۲:۰۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
فرق بین آمارهای که اعلام کردین تو ایران و این کشورها میدونید چیه؟ اول اینکه تمام این گزارشات و شکایت ها ثبت و پیگیری میشه ولی بعید میدونم تو ایران همچین اتفاقی بیوفته و اکثرا جایی ثبت و رسیدگی نمیشه.
حسین۲۷۳۳۶۶۱۲:۱۹:۰۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
دوست عزیز! حداقل در همان کشورهایی که نام میبری و حجاب ندارند خانم ها به حدی میرسن که رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر دفاع و ... بشوند. در کشور ما که ادعای کرامت زنان را داریم رئیس جمهور حق ندارد وزیر زن معرفی بکند
ناشناس۲۷۳۳۶۹۱۲:۲۶:۱۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
نخیر مساله در تبعیض جنسیتی ریشه داره
ناشناس۲۷۳۳۷۵۱۲:۳۵:۱۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
بنده جانباز جنگ تحمیلی هستم و یکی از دلایل حضورم در جبهه‌ها دفاع از انقلاب اسلامی و ناموس و شرف جامعه بود و غیرت جوانان در دفاع از حجاب و امنیت بانوان این سرزمین بود که در جبهه‌ها دشمن را به عقب می‌راند. این ارزش‌ها با خون شهدا عجین است و اجازه نخواهیم داد چند نفر بی‌هویت بیمار و حقیر روی آن پا بگذارند.
ناشناس۲۷۵۳۵۹۱۰:۲۰:۰۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
یاد همه شهیدان ایران زمین را گرامی میداریم . اما نمیدانم چرا خون شهیدان عزیزمان اینقدر به حجاب حساسیت دارد اما به فقر و گرانی و رشوه و سومدیریت و همه چیز خواری ( زمین کوه دریا هوا جنگل و ... ) ... ؟
ناشناس۲۷۳۳۷۹۱۲:۳۷:۲۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
ننگ و نفرین بر آن تفکر و جریان سیاسی که در فتنه 88 تعدادی از مردم مظلوم و بی‌گناه را به بهانه انتخابات به شهادت رساندند و خیمه‌گاه امام حسین(ع) را در روز عاشورا به آتش کشیدند، مسجد آتش زدند و حالا هم به جنگ ارزش‌ها و حجاب که از مسلمات دین است آمده‌اند و در روز ولادت صدیقه طاهره از بیت‌المال مسلمین در برابر دیدگان خانواده معظم شهدا و مردم ولایت‌مدار دختران را به رقاصی وا می‌دارند.
ناشناس۲۷۳۹۰۲۱۸:۴۸:۲۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
بکل خوابی و یا در خیال خود حال میکنی
ناشناس۲۷۳۳۸۴۱۲:۳۹:۰۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
الان کشور افغانستان کشوری است که حجاب به قول شما اسلامی کامل برقرار است و زنان با برقع در انظار عمومی ظاهر می شن. با این تفاصیل افغانستان نباید شاهد هیچ خشونت جنسی باشد. ولی آیا اینطور است.
ناشناس۲۷۳۷۶۸۱۶:۴۵:۲۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
جالب تاریخ پاکستان هست. اینها بدلیل نجس دانستن هندوها کشور جدید درست کردن و نام خود را پاک ها نهادند. امروز آمار تجاوز در پاکستان دویست میلیونی بیشتر از هند با 7 برابر جمعیت بیشتر است
ناشناس۲۷۳۳۹۵۱۲:۴۵:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
تعریف آزار جنسی در دانمارک با تعریف آزار جنسی در خاورمیانه متفاوته
ناشناس۲۷۳۳۹۶۱۲:۴۵:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
با این استدلال دیگه حتی یک زن هم در ایران نباید مورد آزار قرار گرفته باشه،انصافا این گونه است؟
ناشناس۲۷۳۴۰۰۱۲:۵۰:۰۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
چرا باید همیشه یک عده باشن که خودشون رو مامور و موظف فرستادن دیگران به بهشت باشن و به جای دیگران تصمیم بگیرن که چه بپوشن و چی نپوشن و کجا برن و کجا نرن؟؟ بخدا قدم اول در بحث خلقت انسانی از نظر خداوند رجوع به فکر خود ادمی هست و اگر جایی به شک و تردید افتادی میتونی از دیگران راهنمایی بگیری باز اونم نه چشم بسته که هر چی طرف گفت بگی چشم و اونو عملی کنی
نجیب۲۷۳۵۹۳۱۵:۰۱:۴۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
این دستور قرآن هست و باذن الله همواره در جامعه افرادی هستند که به دون ترس از سرزنش سرزنش گران به وظیفه دینی خود عمل می کنند.
محسن۲۷۳۴۰۶۱۲:۵۸:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
دردو بر شما بررسی خوبی بود، برداشتن یک روسری نهایتا ده سانتی که بی حجابی نیست چون اون کسی که اینکار رو میکنه اصلا حجاب نداره که بخواد اونو برداره پس این کارا استارت مسائلی دیگه هست که نقطه آغاز اون برداشتن روسری هست. آمارها به خوبی نشون میده که بی حجابی در غرب نتونست مشکلات جنسی رو حل کنه.
ناشناس۲۷۳۵۶۳۱۴:۴۴:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
کدوم آمار؟ شما از خونه ات تا حالا بیرون نرفتی و حرفهای دیگران رو قرقره میکنی
مازندرانی۲۷۳۴۱۶۱۳:۰۶:۵۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
مسئله حجاب ورعایت شان اسلامی بودن و حفظ شئونات اسلامی بواسطه اهداف انقلاب امری بسیار حساس است .باید دید چرا نتوانستیم نسل بعد ازانقلاب وجنگ تحمیلی را با اینهمه بودجه فرهنگی واسلامی ومشوق های دینی وقرآنی چه در صدا وسیما چه در مجالس وهمایشها وچه در آموزش وپروش و....به این امر فرهنگی مرتبط سازیم .چرا بجای تک همیشه داریم پاتک میزنیم ؟چرا کاری کردیم که اکنون باید هزینه کنیم تا مردم دین گریز نشوند.
ناشناس۲۷۳۴۶۵۱۳:۴۹:۰۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
خوب همه می دانیم آن بودجه ها صرف گذران زندگی بعصی ها شده است و کار فرهنگی در کار نبوده است
ناشناس۲۷۳۴۲۸۱۳:۱۳:۴۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
آقای نویسنده تمام حرفهای شمارا قبول داریم ولی آیا نباید نظر خانها نیز در نظر گرفته شود در جایی که خداوند دین خود را به زور بر کسی تحمیل نکرده چطور شما حجابی که حتی به طور صریح در قران نیامده بر خانمها تحمیل می کنیدو در ضمن با یک رفراندوم می توان تمام این مسائل را حل کرد.
ناشناس۲۷۳۴۵۰۱۳:۳۷:۲۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
چند بار قرآن رو خوندی جناب ... صدها بار آیه ی مربوط به نوع پوشش و حتی رفتار و نگاه مردان و زنان رو براتون جاهای مختلف نوشتند ولی شما بازم انکار میکنید.... حال قران خوندن نداری حداقل جواب به این شبهه رو که بخون...
نجیب۲۷۳۶۰۶۱۵:۱۰:۱۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
دین زوری و اجباری نیست اما وقتی که آن را پذیرفتید باید تمام قوانین آن را اجرا کنید وگرنه آن دین را به سخره گرفته اید. طبق آمار نیز بیش از نود درصد مردم ایران مسلمان هستند و قرآن را کتاب آسمانی میدانند.
ناشناس۲۷۳۶۰۷۱۵:۱۰:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
مطمئنی تا حالا قرآن خوندی؟ از کی تا حالا درمورد حلال و حرام باید از مردم نظر خواست؟ اگه به نظرخواهیه، تمام اختلاسگرا هم موافق اختلاسن! همه دزدا موافی دزدی هستن!
ناشناس۲۷۴۵۷۶۱۴:۰۳:۰۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
یا خدا! آمار مثبت هارو نگاه کن! بعید میدون جز اثر همون لقمه حروم باشه. چشم و گوش بسته، زبان تمسخر باز... همون بچه اختلاس گر ها هستند که مثبت هم میدن!
ناشناس۲۷۳۴۳۸۱۳:۲۱:۳۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
وقتی دستاورد دیگه ای نداشته باشی مجبوری همین چیزا رو بگی دیگه
ali۲۷۳۴۴۷۱۳:۲۸:۵۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
موضوع اصلا حجاب نیست'موضوع اجبارورفتارهای توهین آمیزوتحقیرآمیز است که روح وذات انسانها با آن سازگار نیست وگرنه جامعه ایران جامعه اسلامی است وهمه ما با این دغدغه ها بزرگ شده ایم وقطعا اکثریت مطلق خانواده های ایرانی درصورت نبودن زور واجبار وبگیر وببند خودشان بیشتر از حالا رعایت میکنند.
ناشناس۲۷۳۴۹۸۱۴:۰۶:۵۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
مریض جنسی در همه جا وجود دارد. ربطی به غرب و ایران ندارد. فرهنگ مردم را درست کنید و تفکرشان را، نه ظاهرشان را. بر آتنای اصلانی طفلک 6 ساله هم حجاب واجب بود؟ ظاهرا قاتل برای پسردایی آتنا هم نقشه داشته. بر پسردایی کوچک آتنا هم حجاب واجب بود؟!
ناشناس۲۷۳۵۴۳۱۴:۳۳:۴۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
کلاهتون رو قاضی کنید اگه به عقل خود مراجعه کنید حتما عقل نیز حکم به حفظ حجاب میدهد چرا که عقل برخلاف حکم خدا حکم نمیدهد.آنچه شما شما را مجبور می‌کند بر خلاف حکم خدا نظر دهید تنها و تنها هوای نفس است و بس.آدم اگه تابع هوای نفس نباشد که اینقدر رو حرف خدا حرف نمی زنه و برای پیروی نکردن از حکم دین اینقدر توجیهات مسخره و نا معقول نمی یاره
ناشناس۲۷۳۵۹۷۱۵:۰۳:۰۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
مسئله حجاب و پوشش دو موضوع متفاوت هستند ، نسل جوان امروز مخالف اجبار در نوع پوشش است ، اینکه آنها را مجبور کنیم یک نوع و رنگ خاص لباس بپوشند را نمی توان حجاب نامید ،
ناشناس۲۷۳۶۱۹۱۵:۱۵:۳۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
لا اکراه فی الدین در دین هیچ اجباری نیست. آیه قرآن
جواد۲۷۳۹۵۶۲۰:۰۷:۰۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
هنگامی که خدا و رسول حکمی دهند اختیاری برای مرد مومن و زن مومن نیست. آیه قرآن
ناشناس۲۷۴۳۵۸۱۱:۲۰:۲۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دین باید نذاشته شما باید میزارید.........
ناشناس۲۷۴۰۸۵۰۱:۱۷:۳۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
احسنت
ناشناس۲۷۳۶۲۱۱۵:۱۷:۲۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
حجاب در پوشش نیست حجاب در دل است, هر چند باید حداقلی از پوشش هم باشه.
امید۲۷۳۶۲۹۱۵:۲۱:۲۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
من از کشور سوید هستم. اینجا اگه شما متلک هم به یه دختر بگین میتونن شکایت کنن. دلیل بالا بودن امارها هم همینه. حالا شما حساب کن چیزایی که اینجا به عنوان جرم جنسی در نظر گرفته میشه رو بخواهیم تو ایران هم اعمال کنیم امار سربه فلک میزنه.
ناشناس۲۷۳۶۶۲۱۵:۴۶:۲۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
مسئله فقط به روسری ختم نخواهد شد. امروز روسری فردا مانتو پس فردا سواحل فرانسه!
ناشناس۲۷۳۸۶۱۱۸:۱۰:۵۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
ایران اب و ساحلش کجا بود داداش ...
ناشناس۲۷۳۹۴۵۱۹:۵۰:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
انها که میرونند سواحل فرانسه که حجاب نمی گذارند حال چه حجاب تو ایران اجباری باشه یا نباشه
ناشناس۲۷۳۷۰۳۱۶:۰۷:۱۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
ناامنی در اروپا و امریکا بیداد میکند و ما در امنیت شغلی و روانی و اجتماعی کامل بسر میبریم حال همگی ما خوب است
ناشناس۲۷۳۷۱۷۱۶:۱۳:۱۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
حجاب اجباری محکوم به شکست
ناشناس۲۷۴۰۳۲۲۲:۰۰:۰۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
حالا روسری هم اگه نباشه بالاخره یه حدی باید تعریف بشه. آخه بدون حد و حدود هم که نمیشه. تصورش هم در جامعه وحشتتاکه
ناشناس۲۷۴۱۱۲۰۳:۳۸:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
یادگیری خود کنترلی از کودکی آغاز میشود وهر چه عواملی حقیقی متناسب با شخصیت انسانی ومطابق با دنیایی که در ان زندگی میکنیم بیشتر باشد شکل دهی ان در ذهن و تثبیت ان بیشتر میگردد وگاه در اشخاص مختلف به روشهای مختلف انسانیت واحترام متقابل نهادینه میشودحقیقتا باید دید که  ایا این روشها ما را به هدف اصلی میرساند واگر فرض کنیم قانون وحمایتهای قانونی حذف شوند تا چه حد وجدانها مانع عمل غیر اخلاقی میگردد چنانکه میبینیم که در بسیاری موارد  به کسانی که تعرض میشود بی حجاب نبوده اند وحجابشان از بسیاری از زنان اروپایی بیشتر  بوده است چنانکه در همین عراق در ظهور  داعش فجایعی که اتفاق افتاد را نمیتوان فقط به پوشش ربط داد مهم ان است که چگونه میتوان معنویات را نهادینه کرد تا انجا که حتی اگر قانون در بعضی موارد اجازه کاری را دهد عرف جامعه و وجدان در فرد اجازه ان کار را ندهد به جهت انکه  نهادینه شدن اخلاق نه تظاهر مهم است   سخن از تایید غرب نیست اینکه در فنلاند یا کشورهای اروپایی یا امریکا مسئله خود کنترل ونهادینه کردن اخلاق در دوران کودکی سهمی از تحقیق را نداشته مشکل انان است که گاه جهان را به وحشت می اندازد اما چه روشها وزیر ساختهایی منجر به ثبات اخلاق و راه راست واحترام متقابل  غیر از دروغ ورشوه و خیانت  میشود بخصوص در نسل نوجوان وجوان
ناشناس۲۷۴۱۱۳۰۳:۴۹:۲۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
در اروپا وامریکا هر گونه لمس وحتی متلک جنسی، آزار جنسی به حساب میآید در ایران اگر آمار گرفته شود کم از انحا نیست بهتر است شما هم سری به آمار مرکز پزوهشهای مجلس خودمان بزنید تا کور خود بینای مردم نباشید.بر اساس ان امار بیش از 60 در صد پسران و45 در صد دختران تا قبل از 18 سالگی به نحوی تجربه جنسی داشته اند ضمن اینکه آمار تعرضات جنسی در ایران در حدود نیمی از آنها شامل ..
کریم خان رند۲۷۴۷۳۰۱۶:۱۸:۵۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
این دخترای فمنیست اگر می دونستن عروسک خیمه شب بازی چه جور مردهایی هستن!
ناشناس۲۷۴۷۵۰۱۶:۳۶:۱۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
یادگیری خود کنترلی از کودکی آغاز میشود وهر چه عواملی حقیقی متناسب با شخصیت انسانی ومطابق با دنیایی که در ان زندگی میکنیم بیشتر باشد شکل دهی ان در ذهن و تثبیت ان بیشتر میگردد وگاه در اشخاص مختلف به روشهای مختلف انسانیت واحترام متقابل نهادینه میشودحقیقتا باید دید که  ایا این روشها ما را به هدف اصلی میرساند واگر فرض کنیم قانون وحمایتهای قانونی حذف شوند تا چه حد وجدانها مانع عمل غیر اخلاقی میگردد چنانکه میبینیم که در بسیاری موارد  به کسانی که تعرض میشود بی حجاب نبوده اند وحجابشان از بسیاری از زنان اروپایی بیشتر  بوده است چنانکه در همین عراق در ظهور  داعش فجایعی که اتفاق افتاد را نمیتوان فقط به پوشش ربط داد مهم ان است که چگونه میتوان معنویات را نهادینه کرد تا انجا که حتی اگر قانون در بعضی موارد اجازه کاری را دهد عرف جامعه و وجدان در فرد اجازه ان کار را ندهد به جهت انکه  نهادینه شدن اخلاق نه تظاهر مهم است   سخن از تایید غرب نیست اینکه در فنلاند یا کشورهای اروپایی یا امریکا اتفاقاتی می افتد که گاه جهان را به وحشت می اندازد بدلیل ان است مسئله خود کنترلی ونهادینه کردن اخلاق در دوران کودکی سهمی از تحقیق را نداشته مشکل انان است اما حقیقتا تا چه حد روشها  بکار گرفته شده در طی این سالها منجر به ثبات  اخلاق و  به راه راست  غیر ازراه گمراهان غیر از دروغ ورشوه منجر شده بخصوص در نسل جوان و نوجوان و چه روشها وزیر ساختهایی منجر به احترام متقابل  و انسان دوستی   میشود
ناشناس۲۷۴۸۶۱۱۸:۲۹:۲۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
من تو آلمان زندگی میکنم. والا به خدا اینجا بی حجابی خانومها هیچ فسادی برای دیگران ایجاد نمیکنه، و هیچ نا امنی برای خودشون. امنیت خانومها اینجا به مراتب بیشتر از امنیت خانومها تو ایران خودمون هست. اینجا مردم پذیرفتند که هر کسی یه پوششی داره. یکی با پوشیه میاد بیرون یکی با تاب.
علی۲۷۵۰۰۲۲۱:۳۷:۳۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
سایه جنگ بر سر ایران است بعد این خانم نگران روسری است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  17. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  18. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  19. قبور لاکچری

  20. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  21. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  8. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  9. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  10. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  11. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  12. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  13. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  16. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  17. به تنهایی نمی توانست

  18. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  19. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  20. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  21. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  22. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  23. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  24. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  25. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

آخرین عناوین