محسن رضایی: مسیر پرواز تهران ـ یاسوج بازنگری می‌شود‌

گروه اجتماعی الف،   3961212205 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسیر پرواز تهران ـ یاسوج بازنگری می شود، گفت: باید طوری برنامه ریزی شود که نیازی به عبور از بالای قله های بلند دنا وجود نداشته باشد.

محسن رضایی: مسیر پرواز تهران ـ یاسوج بازنگری می‌شود‌

سرلشکر محسن رضایی در گفت و گو با تسنیم در یاسوج، با بیان اینکه امیدوارم این آخرین حادثه‌ای باشد که در استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: ملت ایران در این حادثه نشان دادند که در مشکلاتی که برای یک استان یا منطقه پیش می‌آید همه اظهار همدردی می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز پیشرفت عملیات جستجو را از نزدیک دیدم و امروز پیشرفت‌های خوبی صورت گرفت، افزود: من نسبت به این نوع رویدادها نمی‌توانم بی‌تفاوت باشم در حوادثی از این قبیل اگر کاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم و اگر در استان‌هایی باشد که نسبت به آنها احساس تعلق می‌کنم تاثرم بیشتر می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در آمریکا، چین و اروپا حوادثی بزرگ‌تر از این رخ می‌دهد اما هیچ‌گاه کل آن ملت ابراز همدردی نمی‌کند اما در این حادثه سراسر کشور نوعی احساس همدردی واحد و نوعی وحدت ملی در این احساس همدلی شکل گرفت و این نشان می‌دهد ملت ایران یک ملت یکپارچه است.

رضایی ابراز کرد: دیشب وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شدم و صبح زود به سمت شهرستان دنا حرکت کردیم، امدادگران آماده پرواز بودند، من از تک تک اولین تیمی که قصد پرواز داشتند تشکر کردم.

وی با بیان اینکه سه ماموریت در این سفر برای خود تعریف کردم، گفت: هدف نخست من از سفر به کهگیلویه و بویراحمد دلداری به مردم استان مان بود، مسئله دوم این بود که 14 روز تعدادی در ارتفاعات دنا زحمت کشیده بودند و باید از طرف نظام جمهوری اسلامی از آنها تشکر می‌کردیم و مسئله سوم اینکه پیدا شدن جعبه سیاه طول کشیده بود و می‌خواستیم در این موضوع تسریع شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از دیدار با تیم های عملیات جستجو، از سی سخت به ایستگاه کوه گل که قرارگاه اعزام نیروهای زمینی بود رفتم و وقتی در آنجا توضیحات را شنیدم به آقایان گفتم که مطمئن باشید اکثر بقایای اجساد باید بالای خود کوه در محل حادثه باشد و اینطور نبود که به دره سقوط کرده باشند و خوشبختانه این پیش‌بینی درست درآمد و برخی جنازه‌ها را که خود را به صندلی بسته بودند ظهر امروز پیدا کردند.

رضایی با بیان اینکه امیدوارم ظرف چند روز آینده بقایای اجساد پیدا شود، ابراز کرد: جعبه سیاه هواپیما نیز کشف شده و کمیسیون اصل 90، دادستانی و سازمان هواپیمایی کشور باید سر فرصت علت این حادثه را بررسی کنند.

وی به کمبود برخی امکانات در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و عنوان کرد: به اندازه فداکاری هایی که مردم این استان انجام داده اند به آن خدمت نشده است، مردم این استان قبل از انقلاب و بعد از آن فداکاری های بسیاری در بویراحمد، بهمیی، گچساران، باشت، دهدشت، لیکک و سایر نقاط انجام دادند، در دفاع مقدس در تیپ 48 فتح و اعزام نیرو اقدامات زیادی انجام دادند و قبول دارم با وجود این فداکاری ها هنوز هم عقب ماندگی هایی در این استان داریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باید امکانات بیشتری برای مدیریت بحران وارد این استان شود، گفت: شاید برای قضاوت زود باشد اما در حادثه سقوط هواپیما یک سری مسائل مشهود است از جمله اینکه باید مسیر پروازی اصلاح شود و باید سیستم های فنی بیشتری وارد استان شود.

رضایی با تاکید بر اینکه کریدور پرواز تهران ـ یاسوج را باید بازنگری کنند که نیاز به عبور از بالای دنا نباشد، عنوان کرد: به نظر می رسد مسیر پرواز تهران ـ یاسوج در دالان پرواز شیراز است و نرسیده به یاسوج از بالای بلندترین قله منطقه عبور می کند اما اگر از اصفهان به سمت چهارمحال و بختیاری و از آنجا به سمت یاسوج باشد یک دالان طبیعی خواهد بود و نیازی به عبور از قله های بلند دنا نیست.

وی بیان کرد: کمبودهایی که در این سفر مشاده کردم را یادداشت کرده و این کمبودها را هم در مجلس دنبال می کنم هم به مسئولان دولتی می گویم و هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام آنها را مطرح می کنم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۶۴۲۲۹۲۰:۱۲:۴۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
با سلام از روی دلسوزی همه میتوانند مصاحبه بفرمایند لیکن مسیر پرواز را مسئولین مربوطه مشخص کنند بهتراست /
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین