معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد: افزایش ۱۵۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

گروه اقتصادی الف،   3961212126

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی با اشاره به مطالعات انجام شده روی میدان‌ها در قالب یادداشت تفاهم با شرکت‌های داخلی و خارجی گفت: نتایج مطالعات این نوید را می‌دهد که بتوانیم در آینده ذخایر اثبات شده نفت ایران را حداقل ۱۰ درصد افزایش دهیم. همچنین تولید روزانه نفت ایران با اجرای کامل ۳ قرارداد جدید ۱۵۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

افزایش ۱۵۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

به گزارش ایسنا، غلامرضا منوچهری  در دومین کنگره و نمایشگاه بین المللی اکتشاف و تولید و پنجمین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی صنعت حفاری ایران گفت: همه ما دست‌درکاران صنعت نفت در این گردهمایی جمع شده‌ایم تا ضمن طراحی، بازخوانی و بازبینی راهکارهای تحول و حرکت به سمت جلو، صنعت نفت را برای فعالیت گسترده‌تر تجهیز کنیم. الگوی جدید قراردادهای نفتی  یکی از راهکارهای عمده و بخش‌های اساسی برای این حرکت رو به جلو است. با توجه به پیچیدگی که در فرآیند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای طی کردن این مسیر طولانی داریم، معتقدیم تنها قراردادهای نفتی گره کار را باز نمی‌کند.

وی با اشاره به بخش پیمانکاران بالادست صنعت نفت تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر پیمانکاران بالادستی صنعت نفت رشد بسیار خوبی داشته‌اند و در مقایسه با گذشته به قابلیت‌های بالاتری دست یافته‌اند، به نحوی که این موضوع پشتوانه‌ای برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در اتکا به داخل، خودکفایی و خودباوری شده است. این موضوع سبب شده است برای ظرفیت‌سازی در صنعت نفت به توان داخل تکیه کنیم و تحت عنوان گسترش فعالیت در این زمینه به بخش بین‌المللی و داخلی نیز توجه داشته باشیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان این‌که شرکت ملی نفت ایران در بخش بالادستی به ظرفیت‌سازی در این بخش توجه کرده است، گفت: احراز صلاحیت شرکت‌های E&P و توسعه آنها از برنامه‌های محوری وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران است.

منوچهری تجهیز منابع مالی از طریق صندوق‌های مالی، مشارکت سرمایه‌های کوچک و استفاده از منابع مالی بانک‌ها را از جمله سیاست‌های مورد حمایت وزارت نفت دانست و افزود: در کنار سرمایه‌گذاری خارجی یا غیاب آن، این بخش مورد توجه است و تلاش داریم آن را گسترش دهیم. ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور  از جمله سازوکارهایی است که شرایطی فراهم کرده تا بتوان از بسته‌های اقتصادی کاری متحولی برای توسعه این فعالیت از آن استفاده کرد.

وی از آغاز برگزاری مقدمات مناقصه پروژه‌های یی‌پی‌س‌سی‌اف (EPCF) بالادستی خبر داد و گفت: از ابتدای سال آینده روند برگزاری این مناقصه‌ها را به صورت جدی‌تر دنبال می‌کنیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به مطالعات انجام شده روی میدان‌ها در قالب یادداشت تفاهم  با شرکت‌های داخلی و خارجی، تصریح کرد: خوشبختانه نتایج ارزشمندی از مطالعه میدان‌های جدید و میدان‌های قدیمی به دست آمده است که نوید می‌دهد در آینده ذخایر اثبات شده نفت ایران را حداقل ۱۰درصد افزایش دهیم. برای توسعه صنعت نفت و گسترش اجرای برنامه‌های خودبه جذب سرمایه از طریق بین‌المللی و سایر بخش‌ها نیاز داریم، اما در کنار این راهبرد، وزارت نفت برنامه گسترده‌ای را برای تجهیز منابع خود دارد تا بتواند ضمن حفظ تولید نفت به افزایش آن نیز بپردازد.

افزایش ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه ای تولید نفت

منوچهری در ادامه این برنامه در جمع خبرنگاران نیز از افزایش ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه ای تولید نفت خبر داد و افزود: با اجرا و تکمیل سه قراردادی که تا پایان سال پاراف آن نهایی می‌شود، روزانه ۱۵۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه می‌شود.

وی افزایش ذخایر قابل برداشت نفت را مزیتی مهم برای صنعت نفت عنوان کرد و افزود: نتایج مطالعات انجام شده روی میدان‌های ایران حاکی از آن است که توان افزایش ۱۰ درصدی این ذخایر در ایران وجود دارد.

منوچهری در پاسخ به پرسشی درباره مذاکرات شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی نفت آذربایجان (سوکار) به ادامه روند مذاکرات اشاره کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین