چرا دانشگاه آزاد با صادق زیبا کلام قطع همکاری کرد؟

گروه اجتماعی الف،   3961209183 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرکل رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی علت قطع همکاری با صادق زیبا کلام را تدریس همزمان در دانشگاههای دولتی دانست

چرا دانشگاه آزاد با صادق زیبا کلام قطع همکاری کرد؟
مدیرکل رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به کارگیری اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی بر اساس ماده ۲۱ آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی و درخواست‌های مکرر وزارت علوم تحقیقات و فناوری برخلاف قانون است.
 

صالح اسکندری مدیرکل رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با  فارس در واکنش به حاشیه سازی‌های اخیر صادق زیباکلام ضمن تاکید بر حفظ کرامت و شان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های مختلف گفت: به کارگیری اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی بر اساس ماده 21 آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی و درخواست‌های مکرر وزارت علوم تحقیقات و فناوری برخلاف قانون است.


وی با بیان اینکه بر اساس ماده 21 آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی ساعت خدمت اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی 40 ساعت در هفته است که در روزهای کاری توزیع می‌شود، گفت: بر اساس تبصره 4 این ماده عضو هیات علمی دانشگاه‌های دولتی نمی تواند با سایر دانشگاه‌ها یا موسسات عالی، پژوهشی یا فناوری دولتی، غیر دولتی- غیر انتفاعی و دستگاه های اجرایی  دولتی و غیر دولتی قرارداد همکاری تمام وقت یا نیمه وقت داشته باشد.

خبرگزاری فارس: بکارگیری اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی در دانشگاه آزاد خلاف قانون است


وی افزود: از طرفی بر اساس تبصره یک همین ماده عضو هیات علمی دانشگاه‌های دولتی نمی تواند وظایف محوله طی 40 ساعت موظفی خود را به دیگری تفویض کند لذا به طور منطقی عضو هیات علمی دانشگاه‌های دولتی اگر 5 روز هفته متوسط 8 ساعت زمان برای تدریس و پژوهش در دانشگاه محل خدمت خود بگذراند دیگر زمانی برای حضور تمام وقت و یا نیمه وقت در دانشگاه‌های دیگر باقی نمی‌ماند مگر اینکه این افراد تبدیل وضعیت به حق التدریسی شوند که آن هم تابع ضوابط خاص خود است.


مدیرکل رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با اشاره به درخواست‌های مکرر وزارت علوم برای به کارگیری اعضای هیات علمی جوان و ممانعت از استخدام اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی به عنوان پیش شرط توسعه رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: وزارت علوم در تایید رشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی حاضر نیست اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی را بپذیرد.


اسکندری ضمن تاکید بر حفظ شئون و تکریم تمام اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها افزود: التزام به قانون سبب می‌شود زمینه برای جذب اعضای هیات علمی جوان با توجه به بیکاری بالای جوانان تحصیل کرده که بعضا دانشجویان همین اساتید هم بوده‌اند فراهم شود و من مطمئنم قاطبه اساتید و دانشگاهیان ما از این تصمیم دفاع می‌کنند.

 

توییت نادری سردبیر رجا نیوز 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۶۱۷۲۸۱۹:۵۸:۰۵ ۱۳۹۶/۱۲/۹
دلیلش اینکه دانشجو کم شده و توی همه دانشگاه های آزاد دارند استاد و کارمند را کم می کنند و صداشم جایی در نمیاد ولی این آقای زیبا کلام تریبون داره زود صداش به همه جا میرسه
ناشناس۲۶۱۷۴۳۲۰:۱۴:۵۱ ۱۳۹۶/۱۲/۹
دقیقا.. روزنامه های زنجیری
ناشناس۲۶۱۷۶۰۲۰:۲۶:۰۴ ۱۳۹۶/۱۲/۹
آقای صادق زیبا کلام همزمان بسیاری از اساتید فرهیخته این مرز وبوم را به عنوان قطع همکاری از دانشگاه آزاد کنار گذاشتند چنانکه بعضی از رشته ها فقط یک استاد تمام وقت وبعضی گرایشها همان استاد تمام وقت را نیز دیگر ندارد وقرار بر ان بود که جوانان را استخدام کنند اما همان اساتید جوان که پیمانی بودند نیز بصورت حق ا‌لتدریس و با بعضی اساتید جوان دیگر نیز قطع همکاری شده است در واقع در دانشگاهی یک رشته در مقطع دکتری و ارشدبا یک استاد یا دو استاد اداره میشودحقیقتا تشخیص مازاد بودن اساتید  با چه معیارهایی صورت می گیرد در حالی که حداقل سه عضو هیئت علمی  برای  ادامه یک رشته  در هر دانشگاه ضروری است ایا تمام درسهای دکتری مربوط به یک رشته میتواند فقط با یک یا دو استاد بر گزار گردد  وایا  عدم تکمیل ساعت موظف یک استاد جوان در واحد های دیگر یا همان واحد صلاحیت این فرد را برای تدریس در مقطع دکتری تایید میکندکه ان درس را به او سپرده اند اگر وزیر محترم علوم اینکه دانشجویان از سالها تجربه و علم اساتیدبازنشسته محروم شوند را مهر تایید گذاشته اند ایا مشکلاتی از این قبیل را هم در نظر داشته اند که همین چند ماه پیش بسیاری از رشته های کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی را وزارت علوم در شهرستانها که تنها پایگاه اقتصادی ان شهر شاید همین دانشگاه ازاد بود را بدلیل نداشتن استاد تمام وقت حذف نمود امید است که تدبیر وامید به ناامیدی اندیشه منجر نشود
ناشناس۲۶۱۷۶۸۲۰:۳۹:۰۶ ۱۳۹۶/۱۲/۹
عجب رسوایی بزرگی. بعد فقط همین صادق زیباکلام فقط این حالت را داشته؟ بقیه اساتید دولتی هیچ کدام در دانشگاه آزاد عضو نیستند؟
ناشناس۲۶۲۰۵۲۰۷:۴۲:۳۵ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
بقیه رو هم بیرون کردن منتها خبرش جایی درز نکرده !
ناشناس۲۶۲۰۸۹۰۸:۳۹:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
بقیه اساتید ادعای پاکدستی و همه چیز دانی ندارند و عملشان با حرفشان یکی نیست اما آقای زیبا کلام این ادعاها را دارند اگر آقای زیبا کلام حقوق این چند سال را به خزانه واریز کنند و عذر خواهی کنند یعنی به گفته هاشون اعتقاد دارند
سارنگ۲۶۱۷۸۷۲۱:۰۴:۰۳ ۱۳۹۶/۱۲/۹
یعنی 25 سال بوده که دانشگاه آزاد خبر نداشته ایشان عضو هیئت علمی دانشگاه تهران هستند؟!!
رضایی۲۶۱۸۵۱۲۲:۳۹:۰۱ ۱۳۹۶/۱۲/۹
شما بروید نگاه کنید ۲۵ سال دانشگاه در دست چه کسی بوده است بعد اظهار فضل بنمایید.
علی۲۶۲۰۹۵۰۸:۴۳:۴۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
... همسر من 10 سال پیش علارغم اینکه از چند جا پذیرش کار داشت با معدل 19 الکترونیک هیات علمی دانشگاه آزاد شده الان به تبعیت از همسر می خواهد انتقالی بگیرد و آقایون میگن امکانش نیست می خوای استعفا بده!..
ناشناس۲۶۲۱۰۰۰۸:۴۹:۲۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
شایدم مدیریت قبلی متوجه نشده بوده یا نمیخواسته متوجه بشه! آخه جدیدا مدیریت دانشگاه آزاد تغییر کرده
ناشناس۲۶۲۱۴۱۰۹:۳۸:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
نخیر. خبر داشته ولی غیر قانونی با ایشون همکاری میکرده. لطفا کمی عینک سیاست را از چشمان مبارک بردارید تا ببینید اعضای قدیمی هیات علمی همزمان در چند دانشگاه مختلف در حال فسیل شدن هستند، اما جوانانی که علم به‌روز و توانایی بیشتر دارند، امکان استخدام در هیچ دانشگاهی را ندارند. غیر از ایشون، حدود هزار نفر دیگر هم اخراج شده اند، تا طبق قانون فقط با یک دانشگاه قرارداد داشته باشند، اما تریبون سیاسی برای توجیه گرفتن چند حقوق ندارند.
اتا۲۶۱۷۸۹۲۱:۰۶:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۹
خود دکتر رهبر هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس است. دکتر ولایتی هم علاوه بر رییس هیات امنا دانشگاه آزاد
ناشناس۲۶۱۷۹۳۲۱:۱۴:۲۸ ۱۳۹۶/۱۲/۹
دلیل اعتبار زیاد واحد علوم تحقیقات به اساتید مدعو این دانشگاه هستش. آقایی که مدعی هستند برخی اساتید در دانشگاه‌های سراسری هم مشغول بوده‌اند، باید بدانند که در بسیاری از رشته‌ها واحد علوم تحقیقات نمیتوانست صرفاً به اساتید جوان و کم‌تجربه اتکا کند.
ناشناس۲۶۱۹۱۸۰۰:۰۰:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
کدام اعتبار را منظورتانه. چند تا ساختمان و چند تا استاد کذایی
ناشناس۲۶۱۸۰۲۲۱:۳۰:۲۵ ۱۳۹۶/۱۲/۹
فقط ایشون چند شغله بودند از توییت اقای نادری کاملا معلومه که سیاسی کاری شده وبه مذاق رقبای دکتر زیبا کلام خوش اومده
نیما۲۶۱۸۰۶۲۱:۳۴:۰۳ ۱۳۹۶/۱۲/۹
خود اقای دکتر رهبر همه استاد اقتصاد دانشگاه تهران هستند و رییس دانشگاه ازاد که !
ناشناس۲۶۱۸۱۲۲۱:۵۲:۲۷ ۱۳۹۶/۱۲/۹
دانشگاه آزاد همینجوری مدرکش بی ارزشه حالا با اخراج اساتید با سابقه دیگه پشیزی ارزش علمی نداره.
ناشناس۲۶۱۸۱۴۲۱:۵۷:۱۷ ۱۳۹۶/۱۲/۹
دو شغله دیگری در کشور سراغ نداشتید. فقط همین پیدا شد
رضایی۲۶۱۸۵۲۲۲:۴۰:۳۲ ۱۳۹۶/۱۲/۹
بالاخره باید از جایی شروع شود یا نه؟ چرا همیشه ساز مخالف میزنید. آن از بازداشت برادر روحانی و جهانگیری این هم از این . مبارزه با فساد باید در کشور نهادینه شود. همه باید حمایت کنیم تا سراغ نفرات بعدی هم بروند. از هر دو جناح.
ناشناس۲۶۱۸۶۲۲۲:۴۶:۰۹ ۱۳۹۶/۱۲/۹
همه از همین حزب پاکدست اسلاح طلبایند
ناشناس۲۶۲۰۴۷۰۷:۲۸:۰۶ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
از یه جایی باید شروع کرد. کار درست را باید ترویج داد نه کوبید.
یک استاد دانشگاه از مازندران۲۶۱۸۳۵۲۲:۲۲:۱۴ ۱۳۹۶/۱۲/۹
با سلام. من 16 سال است که در دانشگاههای مختلف استان مازندران تدریس میکنم. حتی رییس کنونی دانشگاه ما.. بله آقای زیبا کلام دو شغله بودند. ولی 3 شغله ها و 4 شغله ها رو هنوز دارید استفاده می کنید. بویژه این که خود دانشگاه آزاد به واسطه مدرک ایشون از وزارت علوم مجوز رشته گرفته.
ناشناس۲۶۱۸۸۱۲۳:۱۲:۰۱ ۱۳۹۶/۱۲/۹
دو شغله بودن غیر قانونیست.37شغله بودن چطور؟؟!! سایت الف مدیونی اگه منتشر نکنی.
محمد۲۶۱۸۹۸۲۳:۳۸:۰۹ ۱۳۹۶/۱۲/۹
به اعتبار همین اساتید دانشگاه های دولتی دانشگاه آزاد توانست دوران رونق را پشت سر بگذارد و حالا که با مشکلات درگیر است ابتدا همین اساتید را اخراج می کند. واقعا چه سیستم بی رحمی است.
ناشناس۲۶۱۹۰۱۲۳:۴۳:۵۹ ۱۳۹۶/۱۲/۹
یعنی جناب اقای دکتر رهبر یا... فقط یک شغل دارن؟
ناشناس۲۶۱۹۰۵۲۳:۴۶:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۹
این ربطی به اجرای قانون نداره همه می دونن سیاسی کاریه!
ناشناس۲۶۱۹۳۴۰۰:۲۰:۲۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
بسم الله الرحمن الرحیم عجب! آقای هاشمی رفسنجانی آقای سید حسن خمینی آقای جاسبی آقای زیباکلام هم ۲۵ سال داشته هم از دانشگاه دولتی و هم دانشگاه آزاد حقوق میگرفته؟ یکی نیست جواب بده
ناشناس۲۶۱۹۳۶۰۰:۲۵:۰۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
به اسم کمک به اساتید جوان مسئله را تمام نکنید. تمام استادان جوان علوم تحقیقات هم قطع حقوق شده اند و وضعیتی بدتر از اساتید قدیمی دارند. فقط متاسفانه تریبونی برای بیان مشکلات ندارند.
ناشناس۲۶۱۹۷۹۰۱:۲۶:۴۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
پس چرا در ۲۵ سال این کار رو نکردید.وزارت علوم امروز بخشنامه کرده؟بابا یک کلام بگید ما تحمل حضور ایشان رو نداشتیم.دیگه دنبال دلیل مگردید
مجید۲۶۱۹۹۶۰۳:۱۱:۴۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
پس لطفا به آقای دکتر رهبر نیز بفرمایید چطور همزمان عضو هیات علمی دانشگاه تهران و رییس دانشگاه آزاد هستند. لطف بفرمایند از دانشگاه تهران استعفا دهند و یا مدیریت دانشگاه آزاد را به اساتید تمام وقت دانشگاه آزاد بسپارند. این امر در راستای پیشرفت اساتید جوان نیز خواهد بود. تقریبا تمای هیات امنای دانشگاه آزاد و رییس و معاونین همگی عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه های سراسری هستند!!!!
ناشناس۲۶۲۰۰۰۰۳:۵۹:۵۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
این امر دروغه. اساتید هیئت علمی دولتی میتونستند در قالب هیئت علمی پاره وقت با دانشگاه آزاد همکاری کنن و غالبا پنجاه درصد حقوق هیئت علمی دولتی رو بهشون میدادند. فقط هم آقای زیباکلام نیست که..
ناشناس۲۶۲۰۳۰۰۶:۴۱:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
مرگ فقط برای همسایه خوب است با این داستان بالاترین مقام های دانشگاه آزاد خود دچار مشکل هستند چون چندین جای مختلف سمت دارند و مشغول هستند زمانی کشور اصلاح می شود که قانون برای همه یکسان اجرا نشود
ناشناس۲۶۲۰۳۷۰۶:۵۹:۳۴ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
مملکت را همینطوری از لحاظ علمی در سرازیری قرار دادید. همینطوری به یک نفر که دکترا گرفته و جوان است کرسی استادی پروفسوری را می دهید که سالیان سال تجربه دارد درست بر عکس تمام دانشگاه های خوب دنیا. درگذشته فارغ التحصیلان دانشگاه ازاد واحد های مراکز با توجه به اینکه دارای سهمیه نبودند و با نتایج خوب کنکور نمی توانستند وارد دانشگاه های دولتی شوند، دانشگاه ازاد را انتخاب می کردند ولی حالا با این نحوه مدیریت....
محمد۲۶۲۰۵۳۰۷:۴۵:۱۱ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
کلا ما در از بین بردن سرمایه هامون مهارت خاصی داریم،ضمناً با دلایل بیخود مردم را نادان فرض نفرمایید،درود بر انسانهای آزاد اندیش.
؟؟؟۲۶۲۰۶۳۰۸:۰۲:۳۸ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
هزاران مورد دیگری مثل ایشون هستش ایا پیگیری میشود هرچند که ۲۵سال میدونستن وکاری نداشتن این مورد استثنا بوده
ناشناس۲۶۲۰۸۸۰۸:۳۷:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
اگه واقعا منطق این کار همین باشه (که نیست) عالیه و لطفا در کل کشور تعمیم بدن برای شروع رئیس دانشگاه آزاد
ناشناس۲۶۲۱۴۴۰۹:۴۳:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
۹۰%اساتید علوم و تحقیقات همینجوری اند. شما مشکلتون با زیبا کلام طرز فکر ایشونه نه ...
ناشناس۲۶۲۱۸۶۱۰:۴۰:۵۳ ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
دانشگاه ازاد کم کم داره میشه در انحصار یه گروه فکری خاص پس دلیلی نداره که از ایشون بخوان استفاده کنن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین