نوسانات قیمتی ۸ گروه کالایی در آستانه نوروز

گروه اقتصادی الف،   3961208059

بر اساس گزارش‌های رسمی مرکز آمار ایران، قیمت هشت گروه کالایی در آستانه فرارسیدن سال نو، با تغییرات محسوسی مواجه نشده؛ اگرچه تخم‌مرغ و لبنیات در صف گرانی‌ها قرار دارند.

نوسانات قیمتی ۸ گروه کالایی در آستانه نوروز
 
به گزارش مرکز آمار ایران، گزارش متوسط قیمت مناطق شهری کل کشور برای اقلام خوراکی منتخب در بهمن ماه ۱۳۹۶ را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج ایرانی (هاشمی) درجه یک در بهمن ماه سال جاری ۱۳۴۶۲۶ ریال بوده است که با توجه به این اطلاع در دی ماه (۱۳۴۳۰۹ ریال) تغییر محسوسی نداشته است.

گروه نان و غلات

متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج ایرانی (هاشمی) درجه یک در بهمن ماه سال جاری ۱۳۴۶۲۶ ریال بوده است که با توجه به این اطلاع در دی ماه (۱۳۴۳۰۹ ریال) تغییر محسوسی نداشته است. درماه مذکور متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج خارجی درجه یک ۶۵۰۳۷ ریال بوده است که نسبت به ماه قبل (۶۲۳۸۴ ریال)، ۴,۲۵ درصد افزایش داشته است.

گروه گوشت قرمز و سفید و فرآورده های آنها

متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفند در این ماه به ۴۰۷۱۶۱ ریال رسیده است که نسبت به ماه قبل (۴۰۶۰۲۷ ریال)، تغییر محسوسی نداشته است. متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گاو یا گوساله (در بهمن ماه ۳۸۷۰۵۵ ریال و دی ماه (۳۸۶۸۶۰ ریال) تغییر محسوسی نداشته است. در این گروه متوسط قیمت یک کیلوگرم مرغ ماشینی با افزایش ۳,۱۸ درصدی مواجه بوده است (بهمن ماه ۷۴۶۲۸ ریال و دی ۷۲۳۲۵ ریال).

گروه شیر، پنیر و تخم مرغ

متوسط قیمت یک لیتر شیر پاستوریزه ۲۸۲۲۴ ریال و یک کیلوگرم ماست پاستوریزه ۳۸۹۸۸ ریال می باشد که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰,۵۹ و ۰.۸۵ درصد افزایش قیمت داشته اند. در این ماه قیمت یک بسته ۵۰۰ گرمی پنیر ایرانی پاستوریزه ۵۹۳۳۴ ریال است که نسبت به ماه قبل  تغییر محسوسی نداشته است. همچنین متوسط قیمت یک کیلوگرم تخم مرغ ماشینی در بهمن ماه برابر ۸۱۶۰۸ ریال است که نسبت به ماه قبل (۸۰۴۰۶ ریال) با افزایش ۱.۵ درصدی مواجه بوده است.

 گروه روغن ها و چربی ها

متوسط قیمت یک بسته ۱۰۰ گرمی کره پاستوریزه (کره حیوانی) ۳۳۵۵۳ ریال است که نسبت به دی ماه ۰,۴۵ درصد افزایش داشته است. در این گروه متوسط قیمت یک بطری ۹۰۰ گرمی روغن مایع ۵۳۸۵۷ ریال است که تغییر محسوسی نسبت به ماه قبل نداشته است.

گروه میوه و خشکبار

متوسط قیمت یک کیلوگرم موز در بهمن ماه ۶۲۴۸۶ ریال بوده است که نسبت به ماه قبل (۵۶۱۸۲ ریال) با افزایش ۱۱,۲۲ درصدی مواجه شده است. متوسط قیمت یک کیلوگرم سیب درختی زرد در بهمن ماه ۳۷۶۰۲ ریال بوده که نسبت به ماه قبل (۳۷۸۲۳ ریال) تغییر محسوسی نداشته است. متوسط قیمت پرتقال محصول داخل در بهمن ماه ۳۳۵۳۶ ریال است که نسبت به ماه قبل (۳۳۳۷۷ ریال) تغییر محسوسی نداشته است .

گروه سبزیجات

متوسط قیمت یک کیلوگرم خیار در بهمن ماه ۲۸۴۰۴ ریال و یک کیلوگرم گوجه فرنگی ۲۲۷۰۶ ریال بوده که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۵,۶۱ و ۱۴.۵۹ درصد کاهش داشته اند. متوسط قیمت یک کیلوگرم سیب زمینی ۱۷۷۹۹ ریال که نسبت به ماه قبل (۱۷۳۱۸ ریال) ۲.۷۸ درصد افزایش داشته است. متوسط قیمت یک کیلوگرم پیاز ۲۵۴۸۳ ریال بوده که نسبت به ماه قبل ۱۵.۵۹ درصد افزایش داشته است.

گروه قند، شکر، شیرینی ها و چای

متوسط قیمت یک کیلوگرم قند در بهمن ماه ۴۰۸۱۱ ریال است که نسبت به ماه قبل (۴۰۷۰۷ ریال) ۰,۲۶ درصد افزایش داشته است. متوسط قیمت یک بسته ۵۰۰ گرمی چای خارجی در بهمن ماه ۲۱۲۳۵۷ ریال است که نسبت به ماه قبل (۲۰۸۸۸۷ ریال) افزایش ۱.۶۶ درصدی داشته است.

گروه محصولات خوراکی طبقه بندی نشده درجای دیگر

متوسط قیمت یک کیلوگرم رب گوجه فرنگی در بهمن ماه ۵۶۶۰۷ ریال است که نسبت به ماه قبل (۵۵۹۲۷ ریال) ۱,۲۲ درصد افزایش داشته است. اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

منبع: مهر

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین