چرا گوگل ادوردز بهترین پلتفرم تبلیغات در فضای دیجیتال است؟

گروه فناوری الف،   3961117168

دنیای بازاریابی در سالهای اخیر به شدت تغییر کرده است. در گذشته بازاریاب‌ها خانه به خانه می‌رفتند تا کمپین خود را معرفی و محصول خود را نشان دهند. امروز اما شما می‌توانید سرویس یا محصول خود را در هرجایی از اینترنت به نمایش دهید و آن‌را تبلیغ کنید.

در بین تمام روش‌های مختلفی که برای تبلیغات دیجیتالی وجود دارد، بدون شک می‌توان گفت تبلیغ در گوگل بهترین روش تبلیغاتی است. این سرویس همانطور که از اسمش پیداست، توسط شرکت گوگل ساخته شده و تبلیغ شما را می‌تواند در سرویس‌های مختلف این شرکت از جمله در صفحه نتایج جست‌وجو، نشان دهد. این یعنی شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت، به رتبه ۱ نتایج جست‌وجوی گوگل برسید.

هزاران کسب‌وکار کوچک و بزرگ از ادوردز برای تبلیغات خود استفاده کرده‌اند و امروز نوبت شماست که به سراغ این پلتفرم بروید.

ادوردز چیست؟

ادوردز یک سرویس تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک است. یعنی شما یک تبلیغ روی یک سری کلمه کلیدی خاص تعریف می‌کنید و سپس همان تبلیغ در زمان جست‌‌وجوی کلمه کلیدی که مشخص کرده‌اید نمایش داده خواهد شد. سپس اگر کسی روی آن کلیک کند، مبلغی از حساب شما کم خواهد شد. این مبلغ را خودتان می‌توانید تعیین کنید. ادوردز البته نمی‌توان گفت سرویس ارزان قیمتی است؛ اما با توجه به اینکه نرخ هر کلیک را خودتان مشخص می‌کنید، می‌توان گفت می‌شود به نحو احسنت از بودجه تبلیغاتی استفادتاه کرد.

همچنین فراموش نکنید که شما به ازای کلیک هرکسی که می‌تواند مشتری شما باشد و برای شما سودآوری کند، پول می‌پردازید بنابراین با یک سیستم تبلیغاتی برد-برد طرف هستیم.

مستقیما به هدف بزنید

با گوگل ادوردز می‌توانید جامعه هدف خود را آنقدر محدود کنید که تبلیغ شما دقیقا به همان کسانی نشان داده شود، که به دنبال محصول شما هستند. در طول اجرای کمپین نیز می‌توانید با آماری که ادوردز به شما می‌دهد، به صورت مرتب تبلیغ خود را بهتر کنید تا بتوانید کلیک‌های بیشتری از این تبلیغات دریافت کنید.

درواقع انعطاف پذیری در گوگل ادوردز بسیار بالاست. شما حتی می‌توانید جنسیت کاربر را هم محدود کنید تا تبلیغ شما فقط به زنان یا فقط به مردان نمایش داده شود. در زمینه کلمات کلیدی نیز دست شما باز است. می‌توانید حالتی در نظر بگیرید که تبلیغ شما به کسانی نمایش داده شود که عینا کلمه کلیدی مورد نظر شما را جست‌وجو کرده‌اند و یا در حالتی دیگر، کسانی که کلمه کلیدی شما در متن جست‌وجویشان هست هم تبلیغ شما را ببینند.

با این میزان از انعطاف پذیری، می‌توانید مطمئن باشید که تبلیغ شما به خوبی در بین جامعه هدف شما پخش خواهد شد و دیده خواهید شد. 

ادوردز از سئو سریعتر است

در ابتدای این مطلب گفتیم با ادوردز می‌توانید به سادگی به رتبه یک نتایج جست‌وجوی گوگل برسید. دیگر روشی که می‌تواند شما را به رتبه یک نتایج جست‌وجوی گوگل برساند، سئو نام دارد. اما سئو فرآیندی بسیار زمان‌بر بوده و ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد تا شما فقط به صفحه یک برسید. از آن‌جا به بعد تازه مسیر شما برای رسیدن از رتبه ۱۰ به رتبه یک در صفحه اول شروع می‌شود.

در ادوردز اما شما می‌توانید در کمتر از یک ساعت به رتبه اول صفحه نتایج جست‌وجوی گوگل و حتی بالاتر از نتایج ارگانیک که با سئو به دست می‌آیند، برسید.

ادوردز بازگشت سرمایه شما را تضمین میکند

راه‌های مختلفی برای تبلیغات وجود دارد. مثل تبلیغات بیلبوردی یا تلویزیونی که شما باید پول زیادی را به یکباره خرج کنید تا تبلیغ شما به هزاران یا حتی میلیون‌ها نفر نشان داده شود و در این بین چند نفر از این جمعیت مشتری شما شود. طبیعتا نمی‌خواهیم تبلیغات سنتی را به طور کل نفی کنیم اما برای بسیاری از کسب‌وکارها و برای بسیاری از هدف‌های بازاریابی، تبلیغات سنتی مناسب نیست.

در طرف دیگر تبلیغات در فضای دیجیتال، مخصوصا گوگل ادوردز، وجود دارد. انتشار تبلیغات در این پلتفرم رایگان نیست و پیش از این هم، این مطلب را گفتیم. اما از آنجایی که هر کلیکی که دریافت کنید می‌تواند مشتری بالقوه شما باشد، یعنی شما توانسته‌اید یک مشتری جدید برای خود به دست آورید. شما قرار نیست پول برای بازدید‌ها و کلیک‌هایی بدهید که پس از ۱۰ ثانیه سایت شما را ترک می‌کنند و دیگر هم بر نمی‌گردند. شما پول به ازای مشتریان آینده‌تان خواهید داد و از این رو، نرخ بازگشت سرمایه شما در این پلتفرم تبلیغاتی، عددی مثبت خواهد بود.

با این دلایل فکر نمی‌کنیم لازم باشد بیش از این توضیح دهیم که چرا گوگل ادوردز می‌تواند بهترین پلتفرم تبلیغات اینترنتی لقب بگیرد. مسیر شما با ادوردز ساده و مشخص است؛

  • شما یک سری محصول یا یک سرویس دارید
  • یک مجموعه کلمات کلیدی برای محصول/سرویس خود انتخاب می‌کنید
  • یک تبلیغ برای آن کلمات کلیدی و محصول/سرویس خود می‌سازید
  • قیمت هر کلیک را مشخص می‌کنید
  • خود را برای مشتری‌های جدید آماده می‌کنید!

از کجا باید شروع کنیم؟

به گفته آژانس بازاریابی دیجیتال فرنیان، به دلیل تحریم‌های موجود از طرف گوگل علیه ایران، نمی‌توان به سادگی حساب کاربری ادوردز ساخته و آن‌را شارژ کرد. اما خوش‌بختانه این آژانس به واسطه دارا بودن حساب بانکی قانونی در خارج از کشور، نه تنها می‌تواند حساب کاربری ادوردز شما را ایجاد کند بلکه به سادگی می‌تواند حساب شما را شارژ کند تا همین امروز تبلیغات گوگل ادوردز را شروع کنید. البته این تمام ماجرا نیست؛ اداره کردن حساب کاربری ادوردز کار سخت و پیچیده‌ای است و حتی در ازای آموزش کار کردن با این ابزار، گوگل به شما گواهینامه اعطا می‌کند. آژانس بازاریابی دیجیتال فرنیان توانسته گواهی‌نامه‌های مربوط به ادوردز را از گوگل اخذ کند و در این‌کار متخصص و همراه شما خواهدبود. با سپردن کارها به این آژانس شما دیگر نگران هیچ‌چیزی نخواهید بود چرا که آن‌ها تبلیغات گوگلی شما را به بهترین شکل اجرا خواهند کرد و شما تنها هزینه اجرای کمپین و همینطور هزینه مدیریت حساب کاربری‌تان را پرداخت خواهیدکرد. همچنین آژانس فرنیان یک آکادمی شامل مقالات و مطالبی درباره ادوردز آماده کرده که با خواندن آن‌ها می‌توانید با ادوردز بیشتر آشنا شده و ریزه‌کاری‌های آن‌را بیشتر بشناسید. شاید یک‌شبه به پول رسیدن کار سختی باشد اما یک‌شبه به صفحه اول گوگل رسیدن دیگر کار سخت و زمان‌بری نیست.

ضمنا شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به https://farnian.org/  مراجعه کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین