سیف: دلار باز هم ارزان تر می‎شود/ قیمت هر دلار 4534 تومان

گروه اقتصادی الف،   3961108171 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه کاهش نرخ ارز تا حدود زیادی در بازار ادامه خواهد یافت، گفت: هنوز زمان یکسان سازی نرخ ارز فرا نرسیده ولی فهرست دریافت کنندگان ارز مبادلاتی همچنان درحال کاهش است.

 سیف: دلار باز هم ارزان تر می‎شود/ قیمت هر دلار 4534 تومان

این اظهارات سیف در حالی است که پس از افزایش شیید هفته اخیر در بازار قیمت های ارز، در چند روز گذشته دلار در محدوده تا ۱۰ تومن نرخ کاهشی را تجربه کرده است. البته امروز این کاهش متوقف شد و کمی هم افزایش بود.

به گزارش خبرگزاری ها، ولی الله سیف در حاشیه مراسم پنجاه سالگی بازار سرمایه ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان حباب نرخ ارز با توجه به روند کاهشی که در بازار آغاز شده است، گفت: بازار ارز در حال طی کردن شرایط خاص خود است و طبیعی است که بانک مرکزی طبیعتا نظارت بر این روند دارد؛ البته به نظر می رسد که یک التهاب در یک تا دو ماه گذشته در این بازار رخ داد که اکنون، در حال تعدیل شدن است.
رئیس کل بانک مرکزی افزود: تا حدود زیادی کاهش نرخ ارز در بازار ادامه خواهد یافت، البته این کاهش در حد رقم و اعدادی خواهد بود که بتواند آن را برساند که حبابی در آن وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: البته برای کاهش نرخ ارز در بازار نمی توان رقم خاصی را اعلام کرد.

سیف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به رانتی که تفاوت ارز مبادله ای با آزاد برای عده ای ایجاد کرده است، آیا تغییری در فهرست دریافت کنندگان ارز مبادله ای صورت خواهد پذیرفت، گفت: در مورد ارز مبادله ای، قرار ما بر یکسان سازی نرخ ارز است و این کار حتما عملیاتی خواهد شد؛ اما با توجه به شرایط ما در رابطه با ارتباطات بانکی بین المللی که در وضعیت کامل نیست و هنوز کمبودهایی در رابطه با ارتباطات بانکی در برخی کشورها داریم، لذا احتمال می دهیم که اجرای یکسان سازی نرخ ارز با ریسک هایی همراه باشد.

وی اظهار داشت: ما نیاز به مانور کامل بر روی منابع ارزی داریم، به خصوص در شرایطی که منابع ارزی کشور به صورت کافی وجود دارد، محدودیت های بین المللی در مقاطعی مشکلاتی ایجاد می کند که یکسان سازی را با وقفه مواجه خواهد کرد؛ بنابراین آن را به تعویق انداخته ایم که امیدواریم در اولین فرصتی که شرایط مناسب حاصل شود، آن تصمیم را در یکسان سازی نرخ ارز ایجاد کنیم.

سیف تاکید کرد: در شرایط کنونی، زمان مشخصی را برای یکسان سازی نمی توانم اعلام کنم.

رئیس شورای پول و اعتبار در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر تغییر فهرست دریافت کنندگان ارز مبادلاتی در دستور کار دولت برای سال آینده هست، خاطرنشان کرد: به تدریج کالاهای مشمول ارز مبادله ای کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: برای کاغذ، حذف ارز مبادلاتی شایعه بود و کاغذ یکی از کالاهای اساسی به شمار می آید که بانک مرکزی مراقبت لازم را در ارتباط با آن خواهد داشت.

سیف همچنین در خصوص حراج های سکه نیز گفت: این کار بانک مرکزی برای تخلیه حباب سکه در بازار است، به این معنا که اگر نرخ طلا در نرخ ارز ضرب شود، آن گاه می توان نرخ بدون حباب سکه را به دست آورد، هر رقمی که مغایر با آن باشد، حتما حباب خواهد بود.

سیف در پاسخ به سوالی در خصوص تامین مالی بنگاه های بزرگ در بازار سرمایه گفت: بازارسرمایه در ایران رقیب بانک مرکزی نیست؛ در دنیا تامین مالی بین بازار پول و سرمایه صورت می گیرد، این درحالی است که تامین مالی بلندمدت و بنگاههای بزرگ از سوی بازار سرمایه صورت می گیرد و تامین مالی کوتاه مدت و بنگاههای کوچک و متوسط را نظام بانکی تغذیه می کند و هم اکنون هم در این رابطه در حال حرکت به سمت چنین مدلی هستیم.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: بازار سرمایه نیز باید به این سمت حرکت کند تا به این نقش برگردد و بانک مرکزی نیز تلاش خود را در این زمینه مبذول داشته است. هم اکنون سهم ده درصدی بازار سرمایه اکنون به ۱۵ درصد رسیده است؛ اما به نظر می رسد که ترکیب ۶۰ به ۴۰ بین بازار پول و سرمایه مناسب است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۶/۱۱/۰۸

در حال حاضر قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید در بازار سبزه‌میدان یک‌میلیون و 483 هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم یک میلیون و 451 هزار تومان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 734 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 436 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 289 هزار تومان اعلام شده است.

همچنین قیمت طلای 18عیار هر گرم در بازار  144 هزار و 498 تومان است.

گفتنی است، قیمت دلار که مدتی است ریزش قیمت داشته، امروز با اندکی رشد به 4552 تومان در بازار رسیده است. قیمت یورو نیز با قیمت 5705  تومان و پوند انگلیس 6640 تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

** توجه داشته باشید نرخ دلار در جدول زیر با نرخ لحظه‌ای دلار در کف بازار متفاوت است, در این خبر منظور از نرخ دلار که در بالا هم درج شده، قیمت لحظه‌ای دلار است که مقابل پاساژ افشار معامله می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۵۰۴۰۱۴:۰۷:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۸
کاهش اندکی از قیمت دلار به خاط کاهش ارزش جهانی ان است نه تدبیر دولت
ناشناس۲۲۵۲۶۰۱۶:۳۰:۵۳ ۱۳۹۶/۱۱/۸
معوقات کلان بانکی را که بسیاریشون حاصل فساد مقامات بانکی با بدهکاران کلان بانکی است چطوری می خواهید وصول کنید
ناشناس۲۲۵۲۷۴۱۶:۴۰:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اقای سیف شما از گفته های خودتان خنده تان نمی گیرد این لاطایلات چیه به خورد مردم میدی
ناشناس۲۲۵۴۴۷۱۸:۴۱:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
به عکس خبر توجه کنید چه پوزخند معنا داری زده
ناشناس۲۲۵۴۵۲۱۸:۴۳:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۸
زین پس بگوییم دولت تردید و بیم
ناشناس۲۲۷۳۰۹۱۱:۵۲:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
مردم منتظر کاهش قیمت دلار به قیمت واقعی آن که قیمت قبل از تحریم ها هستند
ناشناس۲۲۵۰۴۲۱۴:۰۸:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اگه تو که اسمتو گذاشتی ریس کل ول کنی و این پست را به ی کاردون بدی شاید قیمت پایین بیاد تو و نوبخت خودتون استعفا بدید
ناشناس۲۲۵۰۶۴۱۴:۱۵:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
بیا ضمن عذر خواهی از ملت شریف ایران استعفا بده برو دست نوبخت را هم بگیر با خودت ببر
ناشناس۲۲۵۰۷۷۱۴:۲۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
خجالت داره والا صد تومن صدتومن بالا میره ده تومان میاد پایین به این میگی ارزونی
ناشناس۲۲۵۰۸۳۱۴:۲۶:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۸
عامل موسسات غیر مجاز بانک ها بودند که برای اینکه پول موسسات به بانک انها بیاید بودند و مرجعی که باید جلوی اینکار را می گرفته بانک مرکزی است لذا در کنار مدیران متخلف موسسات باید ندیران بانک مرکزی و مدیران عامل بانک ها را نیز محاکمه کرد
ناشناس۲۲۵۰۹۶۱۴:۴۱:۵۲ ۱۳۹۶/۱۱/۸
منظورش این است که 5000 هزارتومان می شود.
ناشناس۲۲۵۱۰۶۱۴:۵۰:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
جناب ریس کل چرا یکی از بانک های شما در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال و با وجود زیان سنگین و جذب سپرده های 23 درصدی و بسته بودن نماد بانک به مدت زیادی در چند سال گذشته و حتی امسال اقدام به پرداخت پاداش تراز و پرداخت وام صوری خودرو به کارکنان خود که قریب 20000 هزار نفر بوده کرده اند ایا با پول این تخلفات نمیشد تعداد بسیار زیادی اشتغال ایجاد کرد یا شما رسیدگی کنید یا سازمان بازرسی کل کشور
امیر۲۲۵۱۰۷۱۴:۵۱:۱۰ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اگه قرار بود دست شما باشه که بالا نمی رفت . اگه هم دست شماست که حتما خودتون بالابردین
ناشناس۲۲۵۱۰۹۱۴:۵۲:۱۴ ۱۳۹۶/۱۱/۸
دلار از شهریور تا دی ماه 1000 تومن گرون تر شد وبعدش 200 تومن ارزونتر ...فکر میکنه هنر کرده
ناشناس۲۲۵۱۱۲۱۴:۵۵:۴۷ ۱۳۹۶/۱۱/۸
معوقات کلان بانکی را کی وصول میکنی
پیمان۲۲۵۱۳۷۱۵:۱۱:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۸
وای وای چقدر خوشحالیم که دلار رو از 3700 کردید 4700 و الان باید بال در بیاریم که شده 4500.
ناشناس۲۲۵۱۴۵۱۵:۱۴:۴۹ ۱۳۹۶/۱۱/۸
الان چندین سال است که هرزچندگاهی بحث وصول مطالبات معوق کلان بانکی داغ و دوباره به دست فراموشی سپرده می شود در دل این معوقات کلان بانکی رشوه های بسیار سنگینی وجود دارد که در حین پرداخت تسهیلات و تمدید انها صورت گرفته است
ناشناس۲۲۵۱۴۹۱۵:۱۷:۵۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
دلار رو بیار رو 3800 تا دیگه کسی دلار نخره به امید پولدار شدن !
ناشناس۲۲۵۱۷۵۱۵:۳۰:۳۳ ۱۳۹۶/۱۱/۸
جناب سیف شما که هر حرفی میزنی عکس اون واقعیت پیدا میکنه پس بهتره که هیچ نظر و پیش بینی نکنی ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید
ناشناس۲۲۵۲۰۲۱۵:۴۷:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۸
یه جوری آقای سیف میگه قیمت دلار ارزان تر خواهد شد که انگار به قیمت های قبل برمیگرده. بله ارزون تر خواهد شد ولی به قیمت های جدید که بالاتر از قیمت های سابق هست تعدیل میشه.
ناشناس۲۲۵۲۰۶۱۵:۴۹:۱۹ ۱۳۹۶/۱۱/۸
همیشه همینطور بوده. به مرگ میگیرن که به تب راضی شن مردم.
ناشناس۲۲۵۲۲۱۱۵:۵۷:۲۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
هر موقع زیر 3700 امد حرف از ارزانی بزنید عمدا قیمت دلار را به 4700 رسوندید که مردم به 4300 راضی شوند این کارهای شما ، عدم تطبیق حرف و عمل کاملا غیر اخلاقی است دولتی که دلار را 2600 تحویل گرفت و قول داده بود که ثبات ایجاد کند چرا عامدانه به 4500 رسانده است؟؟؟؟؟!!!
ناشناس۲۲۵۲۲۴۱۵:۵۷:۵۵ ۱۳۹۶/۱۱/۸
واقعا که چه شیر تو شیری درست کرده ای اقای ولی اله سیف
ناشناس۲۲۵۲۶۱۱۶:۳۲:۵۴ ۱۳۹۶/۱۱/۸
امروز دوباره رفت بالا...! آقای سیف کریسمس و سال نوی میلادی تمام شد، ۱۰ روز هم از بهمن ماه سپری شد ولی بازار دقیقا عکس گفته های شما پیش میره.....! شما همه اش دارید وعده و وعید میدید و همه را سرکار گذاشتید! بهتر نیست از شغلی که توان و سوادش را ندارید استعفاء بدید؟؟
ناشناس۲۲۵۲۸۱۱۶:۴۸:۳۹ ۱۳۹۶/۱۱/۸
مردم را دست انداخته به خدا یا اینکه نمیداند چه میگذره امروز 40 تومن گران شد دوباره تا این حرف زد چرا برکنار نمیشه تا یک فرد لایق و شایسته جایگزین شود و نوبخت هم همینطور
ناشناس۲۲۵۳۷۷۱۷:۴۰:۳۳ ۱۳۹۶/۱۱/۸
باز هم؟؟!! یعنی اینقدر مردم باید ذوق زده باشن که بگی باز هم؟! دلار بیش از سیصد تومن توی این چند هفته گرون شده و طی سه روز نزدیک 20 تومن اومده بود پایین که امروز طی 2 ساعت دوباره همونقدر افزایش پیدا کرد
محمدی۲۲۵۴۱۲۱۸:۰۲:۵۰ ۱۳۹۶/۱۱/۸
به مرگ می گیرد که به تب راضی بشیم، دلار که ارزان نشده، هر وقت آمد بخ 3800 تومان تازه به نرخ چند ماه قبل رسیده است.
ناشناس۲۲۵۵۰۷۱۹:۲۹:۰۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
به این میگید ارزونی؟!!!
ناشناس۲۲۵۶۰۴۲۱:۰۹:۰۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
قیمت را مشخص کن چقدر باید باشد
ناشناس۲۲۵۶۰۷۲۱:۱۰:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۸
خیلی رو دارید..خیلی..800 تومان بالا رفته و حالا 10 تومان پایین آمده..
ناشناس۲۲۵۶۳۷۲۱:۴۰:۲۷ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اواخر سال 91 دلار به حدود 3500 تومان رسید چه انتقادات تندی علیه دولت وقت شد باوجود فشارتحریم ها،بعداعلام شد که درآن مقطع زمانی تورم 42% بوده اما امروز دلا از مرز 4500 گذشته وتورم 10% است.
ناشناس۲۲۵۶۴۴۲۱:۵۰:۳۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
حیف شد که ارزان شد، آخه سود دولت در گران شدن دلار است
ناشناس۲۲۵۶۵۸۲۲:۰۵:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۸
آقای سیف رئیس بانک مرکزی باید برای بلای خانمان بر افکنی که بر سر ارزش پول ملی آورده و می آورد به مردم و نظام پاسخگو شود؟؟؟!!! کار بانک مرکزی نیست که حدود پنج سال بی تفاوت یا برای اهداف نامشخصی نظاره گر افزایش روز افزون قیمت ارز خارجی باشد و پدرانه مردم را نصیحت کند که ارز نخرند؟؟؟!!!
ناشناس۲۲۵۶۷۳۲۲:۱۶:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۸
کمی هم بهتر است آقایان در میان مردم بیایند تا ضمن آشنا شدن با درد مردم بر اثر بیکاری و فقر کمی هم حرفشان را بشنوند. عموم گرانی دلار را به تصمیمات ایشان می دانند که گویا در سوابق مدیریتی ایشان بر سایر بانک ها نیز این شاهکارها وجود دارد.مردم معتقدند گرانی دلار به خاطر تدبیر خود دولت در کسر جبران هزینه ها است نه عوامل دیگر . چون دلار و فروش نفت دست خود دولت است نه مردم.ایشان همیشه با لبخند ویژه خودش وعده ارزانی میدهند ولی 1000 میبرند بالا و 10 تومن با خنده میارند پایین. و کلی هم به به و چه چه بر این تدبیر می کنند.اگر این تدبیر و امید است بهتر است نکنند. بگذارند به حال خودش رها شود که خیلی بهتر است.بهتر است سیف و نوبخت استعفا دهند.تا قبل از اینکه قیمت ها بالاتر رود.
جهان۲۲۵۷۶۰۰۰:۰۷:۲۰ ۱۳۹۶/۱۱/۹
بیا وبخاطر ارزانی دلار استعفا بده
ناشناس۲۲۶۰۲۴۱۰:۲۴:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۹
4534؟ ارزانتر؟
ناشناس۲۲۶۱۲۳۱۱:۳۶:۲۳ ۱۳۹۶/۱۱/۹
جناب سیف من و دوستم در زمانی که کسی مانند شما به نام بهمنی ریس بانک مرکزی بود و در زمان دلار 1000 تومان می گفت مردم نخرند که بیچاره میشوند به حرف دوستم گوش کرده بودم و مانند او 200 میلیون سرمایه ام را دلار خریده بودم الان نزدیک به 1 میلیارد پول داشتم ولی الان 200 میلیون من شده 40 میلیون و سرمایه دوست من شده میلیارد....چون من به شما اعتماد کردم .چون من مانند خیلی های دیگر فریب شما را خوردم...فکر نمی کنید جناب سیف دروغ بس است..
ناشناس۲۲۶۱۳۶۱۱:۴۱:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۹
دلار برگشت به ۴۶۰۰ و امروز بعلت بارش برف حتما بالای ۴۷۰۰ خواهد رسید این مملکت و اقتصاد ما
فرهنگ۲۲۶۴۶۶۱۴:۴۲:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۹
اول هزار تومن گرون میکنیم بعد ده تومن کم میکنیم میگیم دلار اومد پایین ملت هم خیلی خوشحال میشن و ازمون بخاطر پایین اوردن نرخ ارز تشکر میکنن اب از اب هم تکون نمیخوره!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۲۶۴۸۱۱۴:۵۳:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۹
رو که نیست ، سنگ پاست .
حسین۲۲۶۸۱۵۲۰:۴۵:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۹
نمیگیم هزار تومان شود ولی حداقل 3500 تومان شود وقتی گران میشود کسی اطلاع رسانی دقیق نمیکند طی مدت کوتاهی از 3500 میرسد به 4500 و حالا تیتر میزنند ارزان شد چقدر 8 تا 10 تومان فوقش 80 تا 100 تومان اینها دندان مردم را شمرده اند در زمینه نان هم همینطور بود یک دفعه گران میکردند اعتراض میکردیم میگفتند کیفیت بالا رفته و گاهی کمی کنجد هم اشانتیون میزدند ولی بعد مدتی قیمت محکم میشد ولی کیفیت همان قبلی و باز هم سیکل ادامه پیدا میکرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین