واکنش کیهان به بیانیه 16 تن از فعالین اصلاح‌طلب درباره اتفاقات اخیر

گروه سیاسی الف،   3961017032 ۳۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

کیهان نوشت:اغلب مواضع و تحلیل‌هایی که این روزها درباره قضایای اخیر کشور ارائه می‌شود در پی پاسخ دادن به این سوال هستند که منشا و عامل اغتشاشات اخیر چه یا که بود.

واکنش کیهان به بیانیه 16 تن از فعالین اصلاح‌طلب درباره اتفاقات اخیر

اغلب پرسش‌کنندگان به دنبال پاسخ‌های ساده و سرراست هستند. در این میان برخی به اصطلاح تحلیلگران به طرز عجیب و غریبی سعی دارند به مشتریان خود بقبولانند که عامل و منشا این آشوب و اغتشاش هرچه باشد، خارجی نیست و به آنهایی که از دشمن و نقش آن سخن می‌گویند، نهیب می‌زنند که 40 سال از توطئه دشمن گفتید و دیگر بس است! نمونه‌اش بیانیه دیروز 16 تن از فعالین اصلاح‌طلب که مدعی شده‌اند؛ «تمرکز روی عوامل خارجی، علاوه‌بر توهین به جامعه ما، باعث غفلت یا تغافل از ریشه‌های اعتراض و نارضایتی و درمان آنها می‌شود.»

حال گمان می‌کنید این جماعت و هم‌پیاله‌هایشان وقتی روی گزینه عامل خارجی خط می‌کشند، به سراغ چه گزینه‌های دیگری می‌روند؟ یک نمونه از آنها که دیروز در یکی از روزنامه‌های مدعی اصلاحات منعکس شده جالب و قابل تامل است. از منظر این آقایان آشوب‌های اخیر زیر سر کیهان است! بله درست خواندید کیهان! نوع استدلال هم بدیع و درخور تامل است. کیهان با تیترهای اقتصادی اخیر خود درباره تورم و قیمت بنزین، باعث القای حس بدبختی و فقر میان مردم و در نتیجه ناراضی‌سازی، اعتراض و آشوب شده است! به روی مبارک هم نمی‌آورند که تا دیروز می‌گفتند تیراژ کیهان 7هزار نسخه بیشتر نیست و اصلاً مگر کسی کیهان هم می‌خواند.

از نظر این جماعت، دستگاه‌های امنیتی سیا و موساد و ام.آی6 با همراهی پادوهای منطقه‌ای خود اساساً نمی‌توانند تاثیری بر وقایع ایران داشته باشند و نداشته‌اند، اما یک روزنامه که حتی در رسانه ملی(؟!) کشور هم سانسور می‌شود، عامل همه این قضایاست! وقتی فضای غالب رسانه‌ای کشور در سیطره چنین زردنامه‌هایی است که افکار مالیخولیایی خود را به‌جای تحلیل به خورد مخاطب می‌دهند، اینکه مردم اقبال چندانی به مطبوعات ندارند بیش از آنکه جای تاسف داشته باشد، جای شکر دارد!

دیدگاه کاربران

استاد دانشگاه۱۹۶۲۵۹۰۸:۴۷:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
باید تمام صداها شنیده شودو مردم بهترین انرا انتخاب کنند.
ناشناس۱۹۶۳۶۴۱۰:۱۷:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
اصلاحاتی های اصلاح ناپذیر و تدبیریان بی تدبیر همیشه سعی دارند ذهنیات خود را به جامعه القاء کنند
ناشناس۱۹۶۳۰۲۰۹:۳۵:۰۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
من چند ساله که کیهان رو به همراه چند روزنامه اصلاح‌طلب مطالعه می‌کنم و به جرئت می‌تونم بگم که بیش از 90درصد تحلیلای کیهان واقعیه، گرچه دیگران او رو به ناحق به تندروی متهم می‌کنن، و در خوشبینانه‌ترین حالت 40درصد تحلیلای بعضی روزنامه‌های دیگه به درد می‌خوره. کیهان به‌درستی مدتهاست به مشکلات واقعی کشور، از جمله همین مشکل بانک‌ها و رکود و غیره، می‌پردازه (و بر خلاف تصور غیرواقعی بعضیا زمان احمدی‌نژاد هم به موقعش انتقاد می‌کرد)، اما روزنامه‌های دیگه تیتر درشتشون کنسرت و وزارت زنان و حضورشون تو ورزشگاه و رفع حصر و چند مطلب بی‌ارزش دیگس. حالا که در اعتراض‌ها سخن از مطالبات اقتصادی هم به میون اومده این آقایون اصلاح‌طلب یادشون افتاده قشر کم‌درآمدی هم داریم و احتمالاً باید بدونن مشکل میلیون‌ها زن مطلقه و بیوه و دختر ازدواج‌نکرده مهمتر از حضور چندهزار زن در ورزشگاهه!! کیهان از روز اول توافق به‌درستی گفت نباید مبنای اقتصاد رو بر توافقی بنا کرد که هیچ تضمینی نیست درست اجرا بشه و البته که نشد، اما روزنامه‌های دیگه از فتح‌الفتوح و صبح بدون تحریم گفتن ... خلاصه اینکه چه خوشتون بیاد چه نیاد کیهان خیلی بیشتر از روزنامه‌های اصلاح‌طلب حرف حساب میزنه و اصلاً هم به تعداد منفی و مثبتای کامنت من ربطی نداره!
امیر۱۹۶۷۲۲۱۳:۵۶:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
علی الخصوص تحلیل های کیهان در زمان احمدی نژاد. از رونق اقتصادی و مهار تورم و از بین رفتن بیکاری و حفظ بیت المال و.......... و آنچیزی که بر خلاف نظرات کیهان نشینان اتفاق افتاد رکود اقتصادی و تورم 50 درصدی و موج بیکاری و خانه نشینی و حیف و میل بیش از 700 میلیارد دلار بیت المال و ..... بود.و البته خیلی چیزهای دیگر
ناشناس۱۹۶۷۵۶۱۴:۲۲:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
اصلا من میگم کل مملکت و 4سال بدن دست کیهان چطوره تو همه کارها تبحر و تخصص داره
ناشناس۱۹۶۹۳۱۱۶:۰۳:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
خوش به حالت
ناشناس۱۹۷۱۰۲۱۸:۵۶:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
میشه بگی این 40 درصد و 90 درصد را چطوری بدست اوردی جناب تحلیلگر
ناشناس۱۹۶۳۰۹۰۹:۳۸:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
تحلیلی های برخی از اقایان اصلاح طلب یکی از یکی عجیب تر و غیرقابل قبول تر است.
ناشناس۱۹۶۳۹۱۱۰:۳۱:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
بعضی از اصلاح طلب ها در ضمن نفی مسئولیت خود در بافتار ذهن خود ساخته خود اسیرند
ناشناس۱۹۶۳۱۸۰۹:۴۴:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
درست است که کیهان تیراژش پایین است اما تاثیر کیهان بخاطر همراهی بخش بزرگی از رسانه های رسمی کشور از جمله صدا و سیما و فارس و بسیاری از خبرگزاریهای دیگر که همان کیهان بعدی هستند تاثیر بالایی بخاطر پروپاگاندایی که در مورد مسایل ایجاد می کنند برروی مسیولین و دستگاههای تصمیم ساز اثر گذاری بالایی دارند.
ناشناس۱۹۶۴۰۲۱۰:۳۹:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
تیتر صفحه اول رو همه رو دکه ها می خونن.
نجوا۱۹۶۴۴۹۱۱:۱۳:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
دوست عزیز لطفا این اصطلاح پروپاگاندا رو بیشتر توضیح بدین !!!!
ناشناس۱۹۶۳۳۴۰۹:۵۲:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
گفتار کیهان مرا یاد فیلم دایی جان ناپلئون میاندازد که تمام مشکلات خود را به انگلیس نسبت میداد وباعث تمسخر خود از طرف اطرافیان شده بود
علی۱۹۶۳۸۱۱۰:۲۸:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
اصلاً حرف شما درست و منشا در داخل هست- دولت هم نماینده اصلاح طلبان بفرمائید بعد شش سال چه گلی بسر ملت زدید.؟؟
ناشناس۱۹۶۴۶۹۱۱:۳۱:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
من هم کیهان و هم شرق را می خوانم. همچنین سایت های شاخص اصلاح طلب و اصولگرا کیهان تمام مشکلات را به خارجی ربط نمی دهد. و البته خیلی از تحلیل هایش درست در می آید. فقط مقایسه کن ماجرای هسته ای در کیهان و شرق چطور منعکس شده. خداییش کیهان را می خوانی که این طوری می نویسی؟
حقگو۱۹۶۳۷۹۱۰:۲۶:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
باید اذعان کرد که روزنامه کیهان علی رغم همه دشمنیها محل توجه مردم حتی مخالفین نظرات کیهان است لیکن هرگز مشاهده نشده است کیهان برخلاف برخی نشریات د اصلاح طلب مردم را دعوت به شورش نماید.
ناشناس۱۹۷۱۰۴۱۸:۵۷:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
اولاً بفرمایید کدام نشریه اصلاح طلب مردم رو به شورش دعوت کرده؟!!!! ثانیاً شما که کیهان میخونی اگه بتونی یک خبر (تاکید می کنم فقط یک خبر) مثبت از کارهای دولت روحانی رو بگی که تیتر صفحه 1 کیهان شده باشه جایزه داری. فقط اخبار منفی، یاس آور و تحریک کننده. اینجور اخبار ذهنیت افراد رو برای آغاز حرکتهای اعتراضی شکل میده بدون اینکه صراحتاً دعوت به آشوب و اعتراض کرده باشه.
ناشناس۱۹۶۳۹۷۱۰:۳۵:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
اونهایی که از کیهان انتقاد میکنن ظاهرا اصلا تا به حال آنرا نخونده اند.وفقط با توجه به مطالب سایر روزنامه های مخالف کیهان به آن می تازند.که البته این خود نشان میدهد که این افراد تا چه حد بی انصاف هستن که بدون آگاهی قضاوت می کنن.کیهان حتی در زمان احمدی نژاد هم هرجا اشتباهی میدید با اینکه حامی دولت بود اما منصفانه انتقادش را میکرد و از کسی ترسی نداشت.جقدر بچگانه است که فکر کنیم تیتر کیهان باعث آشوب شده اینم مثل بقیه ی تحلیلهای اصلاحطلبهاست پر از منطق و فکر و انصاف!!!!
ناشناس۱۹۶۴۱۵۱۰:۴۸:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
فرافکنی دیگربس است به فکرمردم باشید.
یاور۱۹۶۴۱۷۱۰:۴۹:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
واقعا چرا هروقت اصلاح طلبان وهمه کسانیکه که چشم به دست خارجی ها دارند وفرش قرمز برای آنان پهن می کنند به قدرت می رسند مملکت آشوب می شود . البته شخصی که خودش رابه خواب بزند هرگز بیدار نمی شود.
امیر۱۹۶۷۳۳۱۳:۵۹:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
میشه یک وزیر اصلاح طلب رو در دولت آقای روحانی نام ببری؟؟
ناشناس۱۹۷۲۱۳۲۰:۰۸:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
وزیر کشاورزی :)))
ناشناس۱۹۶۷۶۴۱۴:۲۵:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
خوب چرا یه ذره اونوری فکر نمیکنی همه ابزار قدرت دست رقیب اصلاح طلبه و برای خدشه وارد کردن نمیزاره کار درست پیش بره میشه به نظرت نمیشه
س۱۹۶۴۶۳۱۱:۲۶:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
ینی هر تقی به توقی خورد بگیم کار خارجیاس؟ حداقل نشینیم بحث کنیم چرا بعضی از مردم انقد راحت از بی بی سی و من و تو و آمدنیوز استقبال میکنن؟
امیر۱۹۶۶۳۰۱۲:۵۷:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
تقصیر احمدی نژاده
مدرسی۱۹۷۱۵۹۱۹:۳۴:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
احمدی نژاد بطور نا آگاهانه به مملکت حداقل به اندازه 100 سال ضرر همه جانبه و غیر قابل جبران زد.
افضلی۱۹۶۷۴۴۱۴:۰۶:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
«تمرکز روی عوامل خارجی، علاوه‌بر توهین به جامعه ما، باعث غفلت یا تغافل از ریشه‌های اعتراض و نارضایتی و درمان آنها می‌شود.» جمله قابل تاملی است و بخش عمده مشکلات ما را رفع خواهد نمود.
حسین۱۹۶۷۴۵۱۴:۰۷:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
میشه حامیان کیهان نشینان بگویند چرا کیهان نشینان که داعیه ولایتمداریشان گوش فلک را کر کرده،درباره خانه نشینی و بست نشینی احمدی نژاد و دوستانش سکوت کرده اند؟ چرا در برابر حیف و میل گسترده بیت المال زمان احمدی نژاد سکوت کرده بودند؟ چرا وقتی احمدی نژاد میگفت پراید کیلویی چند یا گوجه در نارمک ارزونه تیتر یک نمیکردند؟ چرا وقتی احمدی نژاد مخالفان خودشو خس و خاشاک نامید بیانیه ندادند؟ چرا وقتی احمدی نژاد مشایی رو بر خلاف نظر رهبری به معاون اولی منسیوب کرد و تا وقتی که نامه حضرت آقا علنی نشده بود زیر بار نمیرفت مقاله ننوشتند؟ و صدها چرای دیگر...
ناشناس۱۹۶۷۷۰۱۴:۲۹:۱۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
علی رغم میل باطنی ام؛ حرف های کیهان منطقی و مستدل است . اصلاحات باید از برج عاج بیاید پایین . مادر بزرگ من هم می فهمد که تحریک عوامل خارجی منجر به وقایع اخیر شد. مردم در هر صورتی برای اعتراض پرچم آتش نمی کشند و تخریب نمی کنند و این جز کار فریب خوردگان خائن نبود که هدف اعتراض را بازیچه خود کردند و صدای مردم به گوش دولت بی تدبیر نرسید
ناشناس۱۹۶۸۲۵۱۴:۵۱:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
کیهان، احمدی نژاد و سایر رفقای هم سو به دو روش در این اعتراضات مقصر هستند، اول اینکه دایم در حال سیاه نمایی اوضاع کشور هستند و دوم اینکه اینطور القا میکنند که دولت و سایر نهاد های انتخابی توان مقابله با تصمیمات نهاد های غیر انتخابی را ندارند و یعنی رای مردم پوچ است. امیدواریم عقل سرشان برگردد که در غیر این صورت آتش تر و خشک را با هم میسوزاند.
محمد۱۹۶۹۵۰۱۶:۱۵:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
بی غرض ترین روزنامه و دلسوزترین روزنامه برای ملت و مملکت را من فقط کیهان را می شناسم.
ناشناس۱۹۶۹۵۴۱۶:۲۱:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
یکی ازمشکلات مردم همین باصطلاح اصلا طلبانست که موضع درستی ندارند وبا باد حرکت میکنند واما این حرکتها را نباید متصل به خارج وبیگانگان نمود چرا نمیخواهید واقعیتها را درک وراه حل ارایه نمایید بنظر میرسد وصل کردن حرکتهای اعتراضی مردم به خارج دیگر کارایی موثر ندارد وباورش بدون مدارک ومستندات بیطرفانه دشوار باشد مشکلات مردم بیکاری فراگیر تبعیض ؛ شیوع دروغ واختلاسهای کلان میباشد وهمچنین فضای بسته سیاسی اجتماعی است باید بجای حرف بدون عمل مقامات وقتی کاری کردند اعلام کنند نه اینکه دیمی برنامه ای را بگویند وبعد مردم عملی مشاهده نکنند
ناشناس۱۹۷۰۶۲۱۷:۵۸:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
برای پایان ایناعتراضات مسئولین دولتیو قضایی باید قربانی به ملت بدند چند ده نفر از مفسدان اقتصادی و نجومی بگیرانرو اعدام کنند همه چی تا چند سال روم میشه ولی نمیدونم چرا همه دارند ازاد میشند و هیشکی ترس از نجومی دزدی نداره و در انتها بازم مردم قربانی میدند
ناشناس۱۹۷۱۱۱۱۹:۰۰:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
اختلاف عقیدتی ونظری کیهان با اصلاح طلبان باعث شده که همه مشکلات کشور را چه در دوره اصولگرایان وچه الان وچه در گذشته واینده همه را مربوط به اصلاح طلبان می داند و کیهان هم نمی خواهد دولت روحانی در حل مشکلات کشور موفق شود وبیشتر بدنبال تخریب دولت است که موجب شود اصولگرایان مورد نظر کیهان در دوره بعددولت را بدست بگیرند
بازنشسته۱۹۷۲۸۳۲۱:۳۵:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
انصافا جمله ای درست است : تمرکز فقط روی عوامل خارجی، علاوه‌بر توهین به جامعه ما، باعث غفلت یا تغافل از ریشه‌های اعتراض و نارضایتی و درمان آنها می‌شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین