ماجرای فردی که ماهانه ۱۸۰ میلیون تومان سودبانکی می‌گرفت

گروه اقتصادی الف،   3961001014 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران گفت: «ما با این روش غلط که نرخ سود سپرده را بالا بردیم و از سوی دیگر، نرخ سود تسهیلات را افزایش دادیم، کشور را از حالت مولد خارج کردیم.»

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا نجفی‌منش، با انتقاد نسبت به نرخ سود بالای بانکی، اظهار داشت: «ما الان کاری کردیم که هیچ‌کسی سراغ تولید نرود، چون می‌گویند پول داریم و در بانک می‌گذاریم.»

وی افزود: «الان نرخ سود بانکی 15 درصد است. کسی که پول دارد، پول خود را در بانک می‌گذارد و سود آنها را می‌گیرد.»

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: «من فردی را می‌شناسم که 10 میلیارد تومان در بانک گذاشته بود و سالانه 2 میلیارد تومان سود می‌گرفت. در ماه نزدیک به 180 میلیون تومان می‌شود. این فرد دیگر باید برای چه، کار می‌کرد؟ در واقع یک فرد مولد به یک فرد مصرفی بی‌خاصیت تبدیل شده بود. این در حالی است که این فرد می‌توانست در جامعه مولد باشد.»

نجفی‌منش عنوان کرد: «ما با این روش غلط که نرخ سود سپرده را بالا بردیم و از سوی دیگر، نرخ سود تسهیلات را افزایش دادیم، کشور را از حالت مولد خارج کردیم.»

وی متذکر شد: «حالا بگذریم که بعضا مسایلی پیش می‌آید که آش را با جاش می‌خوردند و بامزه‌تر این‌که همه هم اعتراض و شکایت می‌کنند که چرا پول ما خورده شده است. هیچ‌کسی نمی‌گوید که آخر سر چرا پول خود را این‌طور معطل نگه داشتی. این نشان می‌دهد که ما هنوز فرهنگ تولید را در جامعه نهادینه نکردیم.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۴۰۳۲۰۷:۴۷:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱
چرا مصرفی؟ خب وظیفه بانک هستش که با پولها مولد بشه...هرکس که نمیتونه یا سوادشو نداره مستقیم وارد اقتصاد بشه. درنتیجه سرمایه رو میسپره به بانک و مولد شدن سرمایه افراد وظیفه بانکه...نمیدونم چرا میخاییم شیپورو از سر گشادش بدمیم؟؟
ناشناس۱۷۴۲۱۳۱۴:۰۸:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱
اگر همین الان همه پولهایشان را از بانکها بکشند بیرون نظام بانکی ما ورشکسته می شود . چند وقت پیش یکی از سرمایه داران بزرگ که مقیم انگلیس بود می خواست سرمایه اش را از یک بانک دولتی بکشد بیرون با کلی التماس منصرفش کردند .
ناشناس۱۷۴۲۱۹۱۴:۱۷:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱
به نام خدا سلام به نظر این جانب فرمایش شما نظر دهنده محترم به این صورت «مطلق» درست نیست.علاوه براین، مطالب بالاهم،به نظرم، مطلق نبود؛ایشان فرمودند طرف ده میلیار تومان سپرده کرده است.از این رو،فکر نمی کنم،ایشان نظرشان به سپرده گذاران جزءبوده باشد.به نظر این جانب،علاوه براین، جای سئوال است:آن فرد دارنده ده میلیاردتومان وامثال اواین مبالغ کلان را از کجا آوده اند؟مگرنه این است که این ثروت را از قبل کار وزحمت و،درنتیجه،تجربه سالیان درازبه دست آورده اند؟خوب،اگر چنین است می توانند در همان زمینه تجربه کاری شان سرمایه گذاری وضمن کسب سود مشروع وموجه، اشتغال زا هم باشند.اما، وقتی آن سپرده گزار کلان محترم وامثال اوپول های هنگفت خود را از ترس خطرات سرمایه گذاری و،احتمالا،برای پرهیز از رودرروئی با سازمان های از قبیل تامین اجتماعی ومالیاتی و..،با توسل به این روال معیوب،یعنی،سپردن مبالغ کلان به بانکهابرای مصون ماندن از خطرات..،در ازای سودهای کلان باعث وبانی فساد عظیمی می شوندکه ناشی «معوقات بانکی» وفسادهای مالی تبعی آنها است؛زیرا که بانک ها،با درنظرگرفتن تعهدات خود در قبال سپرده گزاران، مجبورند آن قبیل سپرده را به هر نحو ممکن به صورت وام های بزرگ به متقاضیان آنچنانی وبا سوءاستفاده های احتمالی پرداخت نمایند واین زنجیره فسادانگیز وغیرشرعی همچنان ادامه یابد.البته،مطالب مذکور نظر یک فرد عادی است که نه اقتصاد می داند ونه واقف برمبنای شرعی وقانونی مسئله است
ناشناس۱۷۴۴۸۹۲۱:۲۱:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱
خوب ممکن هست یک ملکی که ارزش پیدا کرده را فروخته باشد می گویید تولید سوال من اینست چه تولیدی؟؟ به وضعیت برنج کاران و مرغداران و کارخانه جات و ... نگاه کنید که چه بر سر آنها آمده من هم 10 میلیارد داشته باشم در بانک می گذارم
من من۱۷۴۵۹۳۰۰:۴۵:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲
نه اینکه موافق سود بانکی بالا باشم... نه اینکه مشکلات تولید رو ندونم ... اما ... حتی سود بیست درصدی یعنی به ازای هر یک میلیون تومن تنها ماهیانه 16.5 هزار تومن سود و درامد داشته باشی... کدوم تولید کننده یا توزیع کننده و ... به ازای یه همچین درصدی حاضره کار کنه؟ یعنی این فرد هیچ اطلاعی از نرخهای بازار نداره؟ فقط محصولات ساده غذایی چیزی حدود 100 درصد سود برای شبکه توزیع میزارن... یعنی مثلا ربی که قیمت نهاییش 5 تومنه کارخونه به توزیع کننده عمدش میده 2.5.. که خودش هم سود نصف داشته ازون 2.5 ... بحثی نیست که اون کارخونه هزینه نیروی انسانی داره ..هزینه دستگاه داره .. هزینه تعمرات و مالیات و .. داره و مهمتر از همه مشکل فروش و یا عدم استفاده از کل طرفیت خط تولیدش رو داره... ولی دیگ نگید واسه 20 درصد سود کار می کنن.. که خیلی بی ربط و خنده داره...
رضا۱۷۴۰۳۴۰۷:۵۴:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱
برادر من سود بانکی بالا خود معلول عدم انضباط مالی و پوپولیسم است.شما برای پرداخت نکردن چنین سودی باید حجم افرایش نقدبنگی در سال را به حداکثر ۵ درصد کاهش دهی تعداد کارکنان دولت را یک سوم کنی سن بازنسستگی را افزایش دهی افزایش سطح دستمزدها در سال را به حداکثر ۳ درصد محدود کنی مالیات بر مصرف را جایگزین مالیات بر درامد کنی و همه بنگاههای دولتی و شبه دولتی را خصوصی کنی و هزینه های دستوری تولید مثل بیمه و مالیات را کاهش دهی اگر این کارها را کنی اقتصاد شکوفا می شود وگرنه اگر بزرگترین دغدغه تولید وصول طلبش از دولت و شبه دولتی ها باشد آش همین است و کاسه همین
علی۱۷۴۳۶۳۱۸:۰۴:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱
کاملا معلومه که شما تو آلمان زندگی میکنی، عزیز من این چیز هایی که شما میگویید در آن کشور برقرار است ، اینجا از این خبر ها نیست یا میلی به آن نیست.
ناشناس۱۷۴۰۳۹۰۸:۲۱:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱
کشور را از حالت مولد خارج کردیم؟ یعنی قبلش مولد بودیم؟ نه بگید بی خاصیت بودیم با این سیاست بی خاصیت تر شدیم.
ناشناس۱۷۴۸۶۱۱۱:۱۴:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲
من با نظر دوستم موافقم. من علم و تجربه کار تولیدی را ندارم بنا بر این یا باید پولم را به دست یک نفر خبره بسپارم تا او با سرمایه من به کار تولیدی بپردازد. یا اینکه به بنگاه های مالی بسپارم تا آنها به بخش های تولید اختصاص داده و پول مولد شود . تجربه خودم را می گویم به کسی که سالها در کار ساخت و ساز بودهخ و تجربه کاری فراوان داشته پول را سپردم تا پول در نزد بانک نباشد . نتیجه اش این شده که پس از گذشت 2/5 سال پولم را که نمیدهد بلکه دو برگ چک که بعید می دانم نظام قضایی ایران بتواند انرا برای من نقد نماید . کارمان به دادگاه کشیده شده است. بنابراین راه کار ساده و آسان سپرده گزاری در بانک می شود. انهم با وجود موسسه ای به نام کاسپین اعتماد را از مردم گرفته است بنا براین تنها راه کار سرمایه گزاری در بانک است . چ.ن نه اعتمادی به سرمایه پذیران دارم و نه نسبت به بازگشت پولم از موسسات میتوانم مطمئن باشم.
تبریزی۱۷۴۰۴۰۰۸:۲۹:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱
واقعا که. شما با پایین تر بردن سود بانکی کمتر از نرخ تورم واقعی دارین به اکثریت مردم ظلم می کنین. چطور فقط دو سه نفر میلیاردر رو می بینین ولی نمی بینین که اکثر سپرده ها سپرده های خرد هستن. من خودم پولی رو که با ده سال کار کردن به دست اوردم گذاشتم تو بانک ولی هر سال با پایین تر بودن نرخ سود کمتر از نرخ تورم ارزش پولم کمتر و کمتر شد. جواب امثال من رو که اکثریت سپرده گزارها رو تشکیل می دیم می خواین پیش خدا چی بدین؟ حقوق درست و حسابی و مکفی که نمی دین مجبوریم سود بانکی رو بذاریم روی حقوقمون تا بشه بتونیم تو این گرونی یه زندگی حداقلی داشته باشیم. من حتی ماشین هم نخریدم چون واقعا صرف نمی کنه. راه حل شما برای سو استفاده از سود بانکی اینه که برای پولی که در ازاش سود پرداخت می شه سقف تعیین کنین (مثلا 5 میلیارد) یا با رد شدن پول سپرده گزاری شده از یه حد معین نرخ سود هم متناسب بیاد پایین (مثل همون مصرف منصفانه که برای دانلود از اینترنت تعیین کردین) نه اینکه سود بانکی رو برای همه ببرین پایین تا بالای 90 درصد سپرده گزارها هر سال فقط ضرر کنن.
ناشناس۱۷۴۰۴۲۰۸:۴۳:۴۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱
یه حرفهایی میزنن که آدم واقعا" در عجب میماند . حالا فرض کنیم که سود بانکی شد 1 درصد و این فرد هم مولد شد آنوقت با این همه کالاهایی که اشخاص معلوم الحال وارد میکنند این طرف سودی میکند یا ورشکسته میشود .
محمد۱۷۴۰۴۳۰۸:۵۵:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱
جناب آقای نجفی شما یک فرد ر میشناسید بنده دها نفر را می شناسم آن وقت یک زیال هم مالیات نمی دهند بند دومیلیون حقوق می گیرم اول مالیاتش را می گیرند.
ناشناس۱۷۴۱۸۸۱۳:۱۴:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱
تا دو میلیون مالیت نداریم
ناشناس۱۷۴۰۴۴۰۸:۵۶:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱
چرا هیچوقت در مورد کاهش نرخ سود وامهایی که به مردم میدین حرف نمیزنین؟؟؟؟؟؟؟. خدایاااااااااااااا وجدان کجاست؟؟؟؟؟
ناشناس۱۷۴۰۵۰۰۹:۰۲:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱
خوب 180 میلیون سود بانکی بگیرد بهتر از کسی است که مسوول است و روزی 180 میلیون اختلاس می کند یا 180 نفر از اشنایان و بستگانش را بدون صلاحیت با حقوق های بالای ده میلیون استخدام کرده باشد بجای اقدامات تنبیهی برای تولید تسهیلاتی فراهم کنید و امنیتی تا وقتی کسی سرمایه و زندگیش را چند سال برای کاری گذاشت یک نفر نتواند کلت روی سرش بگیرد و تمام هستی او را بطور قانونی در دفترخانه بصورت رسمی تصاحب کند! ناراحت هستید معوق های بانکی را از دولت و ابربدهکاران پس بگیرید و مطابق مقررات بین المللی شفاف و بدون پولشویی کار کنید.
ناشناس۱۷۴۰۵۷۰۹:۳۷:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱
ظاهرا راست گفته اما بانک با این پولها چکار میکرد؟ تولید یا دلالی؟ اگه اولی باشه که فرقی نمیکنه به هر حال پول رفته تو بخش تولید اما اگه بانک دلالی میکرد تقصیر فرد سپرده گذار نیست. باید پرسید که نهادهای نظارتی کجان؟
ناشناس۱۷۴۰۵۸۰۹:۴۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱
همه که نمیتونن دنبال تولید باشن، یک پیرمرد پیرزن، یک مبلغی گذاشتن و با سودش زندگی میکنند، اینا فکر میکنند همه مثل خودشون سرمایه دار و پولدار هستند و ملیاردر، اکثر کسانی که پول توی بانک می ذارن، اقشار ضعیف هستند، کاهش سود، تبعات اجتماعی داره
ناشناس۱۷۴۰۶۱۰۹:۴۹:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱
اینکه کسی پولشو بگذارد در بانکی و سود آنرا بگیرد شاید خیلی به نفع جامعه نباشد، ولی اصلا دلیل نمیشود که سیستم بانکی بصورت رسمی از مشتریان خود کلاهبرداری کند با این توجیه که ما به شما قبلا سود میدادیم حالا نداریم پس اصل پولتان را هم نمیدهیم
روشن۱۷۴۰۶۶۱۰:۰۵:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱
بامزه ش اینکه همه اعتراض چرا پول ما خوردن!!!!!!
ناشناس۱۷۴۰۶۹۱۰:۱۱:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱
بانک ها باید مدیریت داشته باشند ودر کشور ما که زیرساختهای ضعیفی دارد سرمایه گذاری کند در تمام دنیا مردم حتی یک دلار هم داشته باشند در بانک سرمایه گذاری می کنند بانکهای ایران نا کار آمد هستند با مدیریت ضعیف وناتوان که فقط سرمایه گذاری در خدمات وخرید فروش سرمایه گذاری می کنند پس بانکها بی مصرف وبی خاصیت هستند
ناشناس۱۷۴۰۷۰۱۰:۱۴:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱
این دوستمان ساده ترین اصول اقتصاد را نمیداند و ان امنیت سرمایه گذاری و ثبات بازار است در کدام ثبات و ارامش باید پول را به چرخه تولیدی وارد کنیم که احتمال راندمان و بازدهی بسیار پائین است شما ارامش را به بازار ارز - صادرات -مواد اولیه -رقابت بازگردان همه به چرخه تولید بازمیگردند ضمن اینکه دوستمان از اینکه مالباختگان موسسات مای معترض خسران خویش میشود تعجب زده است و این خود نشان از غرض و مشکل فکری میباشد یعنی چون پولمان را در تولید وارد نکرده ایم باید از بین برود و اعتراض هم نکنیم ؟ جل الخالق
میرحسین۱۷۴۰۷۹۱۰:۳۳:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱
آقای نجفی منش من نمی دونم چرا همیشه یک روی سکه رو می بینید همش می گویید سرمایه دار پولش رو می گذارد بانک و سود می گیره. سود بانکی زیاده و ... ی بار شده بیایید بررسی کنید ببینید موانع کسب و کار چیست؟ ما با سرمایه دارهایی که می خواهند مولد باشند چه می کنیم؟ آیا به راحتی می گذاریم در کشور تولید کنند؟ خدمت انجام دهند؟ باور کنید سرمایه دار ببینه و بداند فرآیند ایجاد کسب و کار در کشور بسیار راحت است مگه بدش میاد تعدادی جوان را استخدام کند و هم اونها درآمد داشته باشند و هم ایشون. منتهی بنده خدا، عطایش را به لقایش می بخشد و دنبال دردسر نمی گردد. بد نیست در این رابطه کشور استونی را ملاحظه کنید. کمی تامل کنیم
ناشناس۱۷۴۰۸۸۱۰:۴۶:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱
مطمئن باشید امنیتی توی سرمایه گذاری نیست که کسی جرات کنه بیاد پولش رو تو چرخه تولید وارد کنه
ناشناس۱۷۴۰۹۴۱۰:۵۰:۰۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱
جناب آقای نجفی اگر می خواهید در کشور تولید رونق داشته باشد ابتدا باید نرخ مالیات بردرآمد و ارزش افزده و نرخ عوارض دریافتی را پایئن بیاورید تاتولید در این کشور رونق داشته باشد و هم چنین بنکداران و مغازه داران نیز بتواند به راحتی اجناس ایرانی بفروشند نه اینکه یک جنس ایرانی با بیش از حداقل 20 درصد سود بفروشند تا بلکه در پایان سال بتوانند مالیات بدهند
ش۱۷۴۰۹۸۱۰:۵۷:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱
بانک با اون 10 میلیارد چکار می کرد ؟
ناشناس۱۷۴۱۰۱۱۱:۰۲:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱
این اقتصاد با کاهش یا افزایش سود بانکی اتفاقی براش نخواهد افتاد تا زمانی که پول ملی روز به روز ارزش خودش در مقابل ارزهای دیگر ازدست می دهد به معنی اینکه قدرت خرید مخصوصا طبقه متوسط جامهعه روز به روز پایین و پایین تر خواهد امد بدون اینکه درامدهای این گروه افزایش پیدا کنه واین یعنی یک حرکت دوینو وار برای نابودی تولید کننده این دومینو اکنون در جریان است
ناشناس۱۷۴۱۲۲۱۱:۴۷:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱
نوش جونش
ناشناس۱۷۴۱۲۵۱۱:۵۷:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱
با تورم 10% این سود 15% یعنی هیچ !!!
ناشناس۱۷۴۲۶۷۱۵:۳۳:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱
یعنی سدد واقعی پرداخت شده پنج درصد هست
ناشناس۱۷۴۱۳۰۱۲:۰۳:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱
برخی جاهها ۳۰درصد هم بهش میداند.ولی ظاهرا به ۲۰درصد قناعت کرده ایشون.
ناشناس۱۷۴۱۴۰۱۲:۱۵:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱
نزول خواری با نام بانکداری...
ناشناس۱۷۴۱۵۱۱۲:۲۴:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱
چرا به ایران خودرو و سایپا اعتراض نمی کنید که سود بیست در صد میده از جیب مردم بدبخت که به ماشین نیاز دارن به بهانه مشارکت کجا دنیا مصرف کننده را مجبور به سود دادن به دیگران میکنند
ناشناس۱۷۴۱۵۳۱۲:۲۵:۵۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱
اگر عرضه داشته باشیم از سرمایه این شخص برای دادن تسهیلات به کسانی که در حال فعالیت کاری هستند استفاده مینماییم نه اینکه بانکها بدنبال دلالی املاک باشند. چرا از بانکها سئوال نمیشود که به این شخص 20 درصد سود داده شده ولی خودشان از وام گیرندگان 30 درصد سود میگیرند ؟
ناشناس۱۷۴۱۵۸۱۲:۳۴:۵۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱
ایران‌که جای کسب و کار بزرگ نیست ، امنیت سرمایه نیست، قوانین هم یکی از یکی مسخره تر، مثال کوچکش قالب کردن خودرو داخلی به مردم و بالا بردن قیمت ماشین با کیفیت خارجی است کلا سیستم بزن در رو شده
ناشناس۱۷۴۱۹۲۱۳:۲۲:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱
سود بانکی رو کم کنید دوباره تورم بره بالا و سکه و دلار !
رضا۱۷۴۲۳۹۱۴:۵۳:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱
سود این فرد به یورو صفر درصد بوده چون یورو در یک سال گذشته ۲۰ درصد نسبت به ریال افزایش قیمت پیدا کرده برادر این سیستم مقایسه تورم زدایی نشده را کنار بگزارید چون جواب نمی دهد
ناشناس۱۷۴۲۹۷۱۶:۲۵:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱
از وقتی که سود بانکی کم شده است کم اجاره منازل بالا رفته؟ کم قیمت دلار بالا رفته؟ بسه تون نیست؟!
mmf۱۷۴۳۰۰۱۶:۳۲:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱
با این قانون (عدم قانون) کار و فساد موجود خود شما اگر پول داشتید میرفتید سراغ تولید؟ بدمون بیاد یا خوشمون بیاد سرمایگذار بسیار محافظه کار است تا امنیت نداشته باشد مطمئن باشید نمیاید سرمایه گذاری کند. مطمئن باشید ترامپ با طرح جدیدش در مورد مالیات در آمریکا هر چند به ضرر طبقه متوسط و ضعیف است ولی سیل سرمایه گذاری را در آنجا راه میاندازد فقط چون امنیت سرمایگذاری را تضمین میکند. حالا ما با هر دلیلی هر که پوا بیاورد یا سرمایه گذاری کند در جامعه جا انداختیم زالو است از کجا آورده و از این قبیل صحبتها. اگر دستگاههای نظارتی درست عمل میکردند هر پولداری یا سرمایه گذاری را تبهکار یا دزد نمیدانستیم و اگر سرمایه اش بی عیب و نقص باشد دستش را هم میبوسیم بیاید سرمایه گذاری کند . ولی براستی اینجور است یا در ابتدا او دزد معرفی میشود تا به آخر؟
عباس اصغری۱۷۴۳۱۱۱۶:۴۴:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱
بغیر از بانکها, کجا امن تر, برای پول مردم هست؟؟؟؟؟ موسسات که پول مردم رو خوردن, تولید که ورشکسته هست, کارهای عمرانی که خوابیدست و ...
ناشناس۱۷۴۳۲۱۱۷:۱۵:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱
همین 10 میلیارد اگر در تولید به کار گرفته میشد انتهای سال باید 2 میلیارد مالیات و بیمه و جریمه های متعلقه را میداد بنده هم شخصی را میشناسم که بیش از 60 میلیارد خود را در کار تولید گذاشته که سال قبل 7 میلیارد درامد داشت و 6 میلیارد و 800 میلیون هزینه مواد و دستمزد کارگر و بیمه و مالیات شد بعنی 200 میلیون تومان سود کرد که البته بیش از 2 میلیارد فروشش هنوز وصول نشده و بابت حقوق کارگران مجبور به دریافت وام شد این شخص اگر 60 میلیاردش را در بانک میگذاشت با سود 15 درصد ماهیانه 750 میلیون تومان سود میگرفت شما بودید چکار میکردید؟؟؟ تازه ایشان بابت وامهای دریافتی ممنوع الخروج هم هستند
جلال۱۷۴۴۰۱۱۸:۵۸:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱
کجای دنیا بانک بیست درصد سود میگرفتند یا بیست درصد سود میدهد. بانک های خارجی حاضرند در ایران شعبه بزنند سود ۴درصد بگیریند فقط لطفا اسم اسلامی را از بانکها بردارید
کاردان۱۷۴۴۴۸۱۹:۵۲:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱
1- پولش را از کشور خارج نکرده 2- اگر زمین یا خونه می خرید با این شرایط امروز که بیشتر سود می برد و بد نام هم نمی شد.
ناشناس۱۷۴۴۵۷۲۰:۰۱:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱
مقصر اصلی دس اندر کآران اقتصادی کشورن مردم چه گناهی دارن اونا باید زمینه های لازم را برای به صرفه بودن تولید آماده کنن ودر ضمن خودشان از دلال بازی و رانت خواری دست بردارن مردم ما په پول دار چه بی پول همه خوب نازنینن اگه همین خیران را درست سازمان دهی کنیم خیلی از کارهای زمین مانده در شهر و روستا انجام میشه ولی ......
ناشناس۱۷۴۵۳۵۲۲:۳۹:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱
باافزایش قیمت حامل های انرژی تولید ازبین رفت و کارخانجات تعطیل شد
ناشناس۱۷۴۵۷۰۲۳:۵۲:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱
سوال اصلی اینه که: بانکها با اون 10 میلیاردها چیکار می کنند (آیا با سرمایه گذاری بیش از 2 میلیارد سود میکند؟) اگر جواب مثبت است در کدام پروژه ها ؟ و چرا آثار آن سرمایه گذاری ها را مثلا در اشتغال زائی قابل مشاهده نیست؟
saeed۱۷۴۶۷۷۰۸:۱۱:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲
من که 20 میلیون وام ازدواج گرفتمه و یه چیزی گذاشتم روش تا بتونم با سود خودش قسطشو بدم چیکار کنم ها ؟؟؟ آقای رئیس جمهور شمایی که هروز همه چیزو گرانتر میکنی یه فکری هم به حال ما جوونا بکن که میخوایم ازدواج کنیم نمیگی از کجا قسطشو بدیم؟ اینهمه وام به زور به مردم میدی بعد قسطش خیلی زیاده اما از اون طرف میای سود سپرده هارو هم کم میکنی خو اینجوری که نمیخونه ؟؟ اینجوری فقط پولدار پولدارتر میشه فقیر فقیرتر ؟ نکن اینکارو عاقبت خوبی نداره برات !
ناهید۱۷۵۱۵۷۱۷:۰۱:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲
کسانیکه پول خودشان به بانک میسپارند دلیلشان این است که خود قادر به تولید نیستند چنانکه میبینیم بسیاری ورشکست شدند تعدادی سرمایه خود را برداشتند و از ایران رفتند کارخانه ها تعطیل شدند چرا؟ چون همه قادر به تولید نیستند پس بهتر که کار را به کاردان بسپارند تا توان تولید داشته باشند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین