پزشکیان: بحث افزایش۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مطرح است/ حقوق نمایندگان مجلس از رانندگانی که آنها را جابجا می‌کنند کمتر است

گروه سیاسی الف،   3960928005 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسعود پزشکیان با بیان اینکه بحث افزایش۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مطرح است، گفت: بزرگ‌ترین مشکل فعلی در کشور فساد است و قدم اول برای راه‌حل این مشکل، قوی کردن سیستم اطلاعاتی و داده‌ها است.

پزشکیان: بحث افزایش۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مطرح است/ حقوق نمایندگان مجلس از رانندگانی که آنها را جابجا می‌کنند کمتر است

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی عصر روز دوشنبه در دانشگاه اصفهان در برنامه‌ای با عنوان فریاد سکوت به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: برای حل مشکلات قدم اول این است که بدانیم همه مشکلات به این سادگی‌ها قابل حل نیست. ما قبل از انقلاب دانشجو بودیم و اعتراض زیادی نسبت به مسائل داشتیم منتهی در دانشگاه‌های قبل از انقلاب چپ، راست، کمونیست و مجاهد خلق فکر و ذکرشان آبادانی کشور بود. همه طیف‌ها برای آباد کردن کشور متفق‌القول بودند. آنقدر شان دانشجو بالا بود که دانشجویان اجازه نمی‌دادند یک ارکستر از سوی خواننده‌های آن زمان در دانشگاه‌ها برگزار شود. ما با این اعتقادها در دانشگاه‌ها درس می‌خواندیم.

وی تصریح کرد: همه دنیا می‌خواستند انقلاب اسلامی پیروز نشود اما دانشجویان پشت انقلاب ایستادند و کسی زیر بار قلدری‌های آمریکا نرفت بنابراین باید به فکر فردای کشور باشیم و نقدهایی که می‌کنیم نباید فردا به خودمان این نقدها باز گردد.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات با بیان اینکه اگر همه کارمان را درست انجام دهیم کسی به ما ایراد نمی‌گیرد، گفت: اگر ساختاری عادلانه بسازیم و کارمان را به خوبی انجام دهیم آیا کسی می‌تواند جلوی ما را بگیرد و بگوید چرا این کار را می‌کنید؟ اینکه ما می‌خواهیم کاری کنیم یک بحث است و اینکه بتوانیم آن کار را انجام دهیم بحث دیگری است.

پزشکیان افزود: بزرگ‌ترین مشکل فعلی در کشور فساد است و قدم اول برای راه‌حل این مشکل، قوی کردن سیستم اطلاعاتی و داده‌ها است. در جامعه برای نسخه نوشتن حل مشکلات باید داده جمع کنیم و این سوال را بپرسیم که برای حل مشکلات جامعه تخصصی به مسائل نگاه می‌کنیم بنابراین انتظاری که باید از دانشگاه داشت این است که برای آینده نقشه داشته باشد.

وی خطاب به دانشجویان، گفت: فردای این مملکت را برای مبارزه با ظلم آماده کنید. در خیلی از جاها نتوانستیم به نگاه مشترک برسیم و برای ساختن یک سیستم باید قدم و زبان مشترک داشته باشیم چرا که هر کسی که رییس باشد نباید این فکر را بکند که هر کاری دوست داشته باشد می‌تواند انجام دهد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی افزود: پس این همه مشکلات ناشی از چیست؟ بدون شک این مشکلات زاییده خود ما است، برای هر مشکلی صدها راه‌حل وجود دارد پس یا ما روش‌ها را نمی‌دانیم یا مهارتش را نداریم.

پزشکیان گفت: چرا در کشور همه ساز خودشان را می‌زنند. حل مشکل جامعه ساده نیست و با داد زدن این مشکلات حل نمی‌شود. ما باید مملکت را بر اساس عدالت و انصاف درست کنیم که متاسفانه تاکنون این کار را انجام ندادیم.

وی بیان کرد: دعواهای ما همیشه بر سر پول، پست و نان بوده است نه دعوای خدمت. توقع دارید اینگونه مملکت درست شود، واقعیت این است که ما تحمل‌مان نسبت به یکدیگر کم است. باید بپذیریم که همه نباید مثل هم فکر کنند و در قرآن هم این موضوع به صراحت آمده است. به زور که نمی‌شود مردم را مسلمان کرد، اگر خدا می‌خواست این کار را انجام می‌داد. من از شما دانشجویان می‌خواهم در برابر ظلم بایستید و کسانی که داناترند بدون شک کارها را بهتر انجام می‌دهند پس نباید با هم دعوا کنیم.

پزشکیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما میلیون‌ها مشکل در مدیریت کشور داریم. از این شاخه به آن شاخه پریدن آن هم در فضای دانشگاهی، نشان توسعه نیافتگی ماست. در دانشگاه جای این حرف‌ها نیست که بگوییم مثلا سپاه و بسیج پول از دولت نمی‌گیرند و خودشان درآمد کسب می‌کنند و به مناطق زلزله زده کمک می‌کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات ما انتخاب مدیرانی است که حزبی و جناحی فکر می‌کنند. همچنین ما در مجلس مشکل بودجه‌نویسی داریم. در کشور برای تمام پروژه‌ها پول می‌گذاریم در حالیکه پول کافی برای یک پروژه وجود ندارد اما آن را قانون می‌کنیم. برای مثال محمود احمدی‌نژاد ۶۰۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌ها کلنگ به زمین زد که درست نبود بنابراین اشکالاتی که در بودجه‌نویسی داریم غیرقابل انکار است.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی افزود: تغییر رفتار در کشور فقط ۱۰ سال طول می‌کشد پس نباید به شعار دادن بسنده کنیم.

وی افزود: اولویت من در مجلس قانون‌مند کردن داده‌هاست و تا زمانیکه به دنبال منیت در کشور باشیم و به دنبال سوپرمن، مشکلات حل شدنی نیستند.

پزشکیان در خصوص اضافه شدن حقوق نمایندگان مجلس،‌ گفت: البته بحث افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مطرح است اما هنوز تصویب نشده است. من به صراحت می‌گویم که حقوق نمایندگان مجلس از رانندگانی که آنها را جابجا می‌کنند کمتر است و این را می‌توانم ثابت کنم.

وی بیان کرد: اینکه می‌گوییم برجام هیچ مشکلی را حل نکرده درست نیست. قبل از برجام روزانه هزار میلیارد تومان عربستان از ما پول می‌برد، اگر برجام نبود کشتی‌های ما هنوز در دریا سرگردان بودند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم مکانیزم پرداخت در کشور ما غلط است و این مشکل باید از طریق سیستم داده حل شود و با سیستم داده می‌توانیم جلوی فساد را بگیریم.

دیدگاه کاربران

علی۱۷۱۳۰۷۰۱:۵۷:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۸
اقای پزشکیان شما هم نماینده مجلس بوده اید هم وزیر هم نایب رئیس تاکنون به فکر بازنشستگان بخصوص فرهنگیان بوده اید که یک سوم راننده شما حقوق می گیرد البته با مدرک لیسانس اگر به فکر ابادی کشور باشید دم از افزایش ۷۰درصدحقوق خودنمی زنید
ناشناس۱۷۱۳۲۵۰۳:۵۳:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۸
کدوم راننده ماهی ۵ میلیون حقوق می گیره جناب پزشکیان؟
ناشناس۱۷۱۳۳۲۰۶:۲۵:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۲۸
راننده نمی خوای؟ اگر حقوق شماها کمتر است، حقوق عامه مردم از رانندگان شما چندین مرتبه کمتر است
ناشناس۱۷۱۳۳۷۰۶:۵۷:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۲۸
مگر رانندگان نمایندگان چند میگیرند که حقوق نمایندگان از آنها کمتر است یه سری گفتند با اضافه شدن 70 درصد میانگین حقوق نمایندگان به 32 میلیون تومان میرسد اونوقت یه نماینده از راننده اش کمتر میگیرد آقای پزشکیان حرفی بزن که قابل قبول باشه برادر
ناشناس۱۷۱۳۳۹۰۷:۰۵:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۸
جناب آقای پزشکیان برای پول وارد مجلس شده اید یا خدمت ؟ ای کاش طرحی را در مجلس به تصویب برسانید که حقوق صفر برای نمایندگان تعیین کند تا آنکه قصد خدمت دارد وارد مجلس شود نه آنکه قصد سرکیسه کردن مردم را دارد به یاد بیاورید که درامد اکثریت مردم چقدر است و کسانی هستند که ماه ها حقوق نگرفته اند
فوق لیسانس بیکار۱۷۱۳۴۵۰۷:۲۰:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۸
چجوری میشه راننده مجلس بشم؟
ناشناس۱۷۱۳۵۶۰۷:۴۱:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۲۸
شما لطف کنید بگید 560 میلیارد بودجه سالانه مجلس که 60 برابر سرانه بودجه آموزش و پرورش است، دقیقا صرف چه چیزهایی می‌شود؟
مهدی۱۷۱۳۶۱۰۷:۴۹:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۲۸
چرا قانونی تصویب نمیشه که درصد افزایش حقوق رجال از کارگران وکارمندان بیشتر نباشه؟ کارگر وکارمند 10درصد رجال 70درصد ،این یعنی چی؟
ناشناس۱۷۱۳۶۵۰۷:۵۳:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۸
اثبات کنید لطفا
ناشناس۱۷۱۳۶۶۰۷:۵۶:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۲۸
این نمایندگان اگر نماینده ملتند باید در این وضعیت کمبود منابع کشور به فکر ملت باشند نه خودشان ضمنا دریافتی نمایندگان خیلی بیشتر از پنج میلیون ادعایی است که نظر شما را به مطلب زیر جلب میکنم ....حقوق نمایندگان را کمیسیون برنامه و بودجه و هیأت رئیسه مجلس تعیین می‌کند. میزان حقوق نمایندگان برای سال ۹۵با احتساب افزایش تورم حد اکثر تا ۵میلیون و ۴۰۰هزار تومان تعیین شده است که این فقط میزان حقوق نمایندگی است که البته به این میزان مبالغ دیگری نیز اضافه می‌شود که در بخش بعدی به آن توجه می‌کنیم. علاوه برحقوق، هرماه حدود ۲۴میلیون تومان هم به نمایندگان داده می‌شود که به‌عنوان هزینه‌های نمایندگی است. پرداخت این ۲۴میلیون تومان به نمایندگان دلایلی دارد که در ادامه می‌آید. نماینده می‌تواند ۲نفر نیرو بگیرد که یکی راننده و دیگری محافظ وی است که برای این منظور به هر نماینده ۶میلیون تومان داده می‌شود. البته نمایندگان می‌توانند از بازنشستگان استفاده کنند تا مبالغ کمتری به آنها داده شود. اما این میزان از حقوق را نمایندگان به هر حال دریافت می‌کنند. هزینه‌های دفتر نمایندگان هم حدود ۴میلیون تومان است که هر نماینده هر‌ماه آن را دریافت می‌کند. هزینه موبایل نمایندگان حدود ۵۰۰هزار تومان است که به آنها داده می‌شود. هزینه ماشین در شهر ۵۰۰هزار تومان است که نمایندگان می‌توانند از خودروهای خود مجلس برای رفت‌وآمد استفاده کنند که هزینه آن برای هر بار۷ هزار تومان درنظر گرفته شده است. پول اجاره مسکن هر نماینده هر‌ماه بین ۵تا ۶میلیون تومان است که می‌توانند آن را به‌صورت یک‌جا و به‌عنوان رهن منزل هم دریافت کنند که در آن صورت به آنها حدود ۲۰۰میلیون تومان وام مسکن داده می‌شود. وام خرید خودرو هم در مجلس دهم ۷۰میلیون تومان شده است و نمایندگان می‌توانند با آن خودرو بخرند. البته این دو وام از سوی نمایندگان بازگشتی ندارد و از همان میزان ۲۴میلیون تومان دریافتی هزینه‌های نمایندگان کسر می‌شود.این درحالی است که ریاست مجلس هر چند ‌ماه یک‌بار حدود ۳میلیون تومان پاداش می‌دهد و برای برخی از نیازمندان که به دفاتر نمایندگان مراجعه می‌کنند هم حدود ۳میلیون تومان درنظر گرفته می‌شود که پیش از این در لیستی این هزینه‌ها نوشته می‌شد که امروز دیگر آن لیست وجود ندارد. البته برخی از نمایندگان برای رعایت حلال و حرام این مبالغ را یادداشت می‌کردند که مشکل شرعی برای آنها به‌وجود نیاید.....خدا به ما مردم کمک کند ....
ناشناس۱۷۱۳۶۸۰۷:۵۶:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۲۸
ایشان که می گفتند در دولت احمدی نژاد بعنوان پزشک به اندازه سی سال پول دریافت داشته.بقیه نماینده ها هم همینطور.
فریدون۱۷۱۳۸۶۰۸:۲۱:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۲۸
راننده بازم یک هنر و کارایی داره میشه بگید نمایندگان چه هنری دارن روز حمل ونقل بر تمامی رانندگان مبارک
ناشناس۱۷۱۴۱۵۰۸:۴۷:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۲۸
شما الان بايد خودتو بزني به كوچه علي چپ
ناشناس۱۷۱۴۴۳۰۹:۱۲:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۸
جناب آقای پزشکیان: شما هرگز نمیتونی پایینتر بودن دریافتی نماینده از راننده رو ثابت کنی.چون اصلا" اینطور نیست. ضمن اینکه ما مردم به دلیل اشتیاق کاندیداها به خدمت بهشون رای میدیم. اگر نمیتونن با حقوق 4-5 میلیون خدمت کنند، برگردند به همون وظایف قبلیشون و زندگی خودشون، و میدان خدمت رو برای کسانی که میتونن با 4-5 میلیون خدمتگذار مردم باشند خالی کنند.
محمد۱۷۲۸۳۶۱۱:۱۳:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۹
مالیات هم داده؟
ناشناس۱۷۱۳۷۶۰۸:۱۱:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۸
بهتره به جای استفاده از راننده برای جابجایی ، خودشون مثل مردم عادی برن و بیان و اون حقوق راننده رو هم خودشون بگیرن دیگه اعتراضی هم نکنن.
ناشناس۱۷۱۴۱۰۰۸:۴۰:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۲۸
الهی بمیرم. من راننده حاضرم شغلمو با شما عوض کنم. گناه دارین بخدا
ناشناس۱۷۱۴۲۱۰۸:۵۲:۳۸ ۱۳۹۶/۹/۲۸
جوانی هستم سی و سه ساله با یک اتوموبیل مدل بالای ایرانی آماده خدمت به نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تنها 30درصد حقوق و مزایای ماهیانه آنها
حسن۱۷۱۴۳۵۰۹:۰۷:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۸
آقای پزشکیان با همان چشم که رانندگان خوشبخت مجلس با نمایندگان را مقایسه می کنید زحمت بکشید بخاطر رضای خداوند به باز نشستگان سال قبل از 1386هم مثل بازنشستگان بعد از1386 مقایسه کنید ومابه التفاوت 80% آنها را تصویب کنید
ناشناس۱۷۱۴۴۷۰۹:۱۳:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۲۸
ادامه بدین جناب پزشکیان. منم کمکتون می کنم 1- حقوق نمایندگان از رانندگانشون کمتره 2- حقوق رانندگان از کارمندان دولت کمتره 3- حقوق کارمندان از رفتگران محترم کمتره 4- حقوق رفتگران از حقوق بازنشستگان کمتره .... نتیجه : یارانه همه رو قطع کنین بجز نمایندگان زحمت کش مجلس رو...
ناشناس۱۷۱۴۵۴۰۹:۲۱:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۲۸
مجلس راننده نمیگیره بریم راننده آقایون بشیم؟ ظاهرا درآمد خیلی خوبی داره
ناشناس۱۷۱۴۹۵۰۹:۵۲:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۲۸
کی استخدامیش را میزنند؟! بند پ هم میخواهد
ناشناس۱۷۱۴۵۵۰۹:۲۱:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۸
عجب استدلالی ! حقوق من بازنشسته رسمی که مسوول بودم هم از حقوق پیشخدمت اداره که بیمه تامین اجتماعی بود خیلی کمتره.
علی۱۷۱۴۷۹۰۹:۴۳:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۲۸
سیستم داده چی هست؟ لابد اثبات دریافتی بیشتر راننده هم اینطوری که ، من که نماینده هستم، پول خودکار و قلم م کاغذ دفتر میدم، غر مردمو میشنوم و ... خلاصه یک فاکتور میده دست شما و ثابت میکنه راننده مفتی حال میکنه و خط ویژه با چراغ میره و میاد.
شیدا۱۷۱۵۰۷۱۰:۰۳:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۸
این آقا که تخصص پزشکی داره نتونست جلوی اجرای غلط طرح تحول سلامت رو بگیره حالا چطور میخاد تو حوزه ای که تخصص نداره موفق بشه ؟ مبارزه با فساد از طریق اصلاح داده ها ؟؟؟؟؟ طبق معمول حرفهای بزرگ زدن و بعدا بهانه آوردن که ما خواستیم درست کنیم دیگران نگذاشتند ............... ما قانون خوب تصویب کردیم دیگران اجرا نکردن ....................
ناشناس۱۷۱۵۲۱۱۰:۲۱:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۲۸
حقوق کارمندان و کارگران با مدرک و تخصص از حقوق رانندگان شما خیلی خیلی پایین تر است پس چرا حقوق انها را افزایش نمیدهید
عادل۱۷۱۵۵۰۱۰:۴۱:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۸
طبق احکام کارگزینی حقوق پزشکان مظلوم هم به پنج میلیون نمی رسه ولی همین پزشک مظلوم کارانه چند صد میلیونی میگیره و وزیر بهداشت هم میگه از شیر مادر حلال تر است حالا هم حکایت حقوق نمایندگان از این مقوله است با این تفاوت که اون قسمت قانونی شفاف هست ولی سایر دریافتی ها شفاف نیست
پیمان۱۷۱۵۵۴۱۰:۴۴:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۲۸
راننده ماهی 20 میلیون دریافتی داره?
ناشناس۱۷۱۶۰۸۱۱:۲۹:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۸
جناب پزشکیان ، حقوق خیلی ها با درجه علمی بالاتر از نمایندگان از شماها کمتر است. امروز میزان دریافتی یک استادیار با ۲۰ سال سابقه تدریس در دانشگاه ازاد چهار میلیون بیشتر نیست اونوقت دغدغه شما شده افزایش حقوق خودتان?
دلسوز۱۷۱۷۱۵۱۲:۳۹:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۸
در مورد حقوق ومزایا چرا نمایندگان خودشون را با سایر کشور هامقایسه نمی کنند?موقع افزایش قیمت ها و خدمات که میشه قیمت ها را با سایر کشور ها مقایسه می کنند ولی اینجا با قشر زحمت کش راننده وغیره?در ضمن آقایان بعد از حدد 40 سال که از انقلاب گذشته چرا باید محافظ و راننده و... داشته باشند? یک نگاهی به نمایندگان و سیاست مداران اروپایی که به نظر بعضی ها کافر و وحشی هستند بکنید ، بدون محافظ و راننده و... خودشون با وسایل نقلیه عمومی به محل کارشون میرن ، دارای درجه تحصیلی غیر سیاسی هم نیستندکه حداقل دو موقعیت شغلی را اشغال کنند ، از مردم خودشون هم دور نیستند، در ضمن شعار مردمی بودن هم نمیدهند.اصلاح امور از بالای هرم باید شروع شود. بقول ضرب المثل معروف" ماهی از سر گنده گردد نی ز دم" .
جعفر۱۷۱۹۵۰۱۵:۱۰:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۸
چرا حقوق راننده نمایندگان مجلس اینقدر بالاست و حقوق سایر رانندگان کمه چرا بازنشستگان حقوق ناچیز میگیرن و توجهی نمیشه تو رو خدا
میربلوکی۱۷۱۹۴۶۱۵:۰۶:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۲۸
نمایندگان چه گلی سر این مردم زدند
محمد منفرد۱۷۲۶۳۴۰۷:۴۷:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۹
حقوق یک نماینده بهیچ وجه 5 میلیون در ماه نیست. آقای پزشکیان به حق مسکن ، حق ماشین ، حق راننده و محافظ ، پاداشها و سایر هزینه های دیگری که از جیب این ملت نجیب برای ایشان و سایر نماینده ها هزینه میشود ، اشاره نکرده اند.
محمد۱۷۲۶۸۵۰۸:۴۳:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۲۹
بنده حاصرم رانندگی حصرتعالی را با نصف حقوقی که شما میگیرید انجام دهم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین