تقسیم نشدن زمان تعطیلات از علل گرانی سفر است

گروه اجتماعی الف،   3960927364

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: یکی از علل گرانی سفر در ایران و البته همه دنیا تقسیم نشدن تعطیلات است و بدترین تعطیلات برای سفر نیز نوروز است.

 

به گزارش ایرنا حرمت الله رفیعی روز دوشنبه در نشست خبری شصتمین سالگرد انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی، افزود: بالا بردن هزینه توسط ایرلاین ها در تعطیلات مانند تعطیلات نوروز که ارتباطی به آژانس های مسافرتی هم ندارد باعث گران تمام شدن مسافرت در زمان اوج تقاضای سفر است.
وی ادامه داد: افزایش عوارض خروج از کشور اشتباه است بلکه باید کمتر شود این نوع پرداخت ها مربوط به این دور و زمان نیست.
رفیعی اظهار کرد: تصمیم افزایش عوارض خروج از کشور امری غیرکارشناسی است نمی دانیم چه کسانی چنین تصمیمی را گرفتند، بنابراین درخواست داریم دولتی ها به حرف های کارشناسی بخش خصوصی گوش دهند و اگر مصوبه ای می خواهند ارائه کنند از تجربیات فعالان گردشگری استفاده کنند.
رفیعی با نقد این مسئله که اگر با افزایش مبلغ عوارض خروج از کشور می خواهند از مسافرت خارجی بکاهند گفت: این کار درست نیست، مگر چقدر گردشگری داخلی پتانسیل سفر دارد؟ نمونه بارز آن در تعطیلات مشخص است که جاده ها شلوغ می شود در حالیکه امکانات مناسب و جاده و زیرساخت صحیحی نیز در گردشگری داخل کشور وجود ندارد.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با گلایه از زیرساخت های ضعیف گردشگری در کشور گفت که در عین حال بسته سفر در ایران را بسیار گران است بنابر این دولت نباید برای سفر عوارض تعیین کند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره مشکلات گردشگری اظهار کرد: گردشگری در ایران به خصوص نسبت به کشورهای گردشگرپذیر، شاید صنعت گردشگری بتواند جایگزین نفت شود ولی به شرط اینکه از تجربیات فعالان گردشگران استفاده شود.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی بیان کرد: در تمام دنیا هزینه نمایشگاه ها را دولت ها پرداخت می کنند مانند کشور ترکیه که بزرگترین غرفه ها را برای تبلیغات ارائه می دهند تا فعالان گردشگری حضور یابند و مصوبه دارند که آژانس های مسافرتی هر چقدر گردشگر وارد کشورشان کنند به آژانس ها پول می دهند. در ایران علاوه بر اینکه آژانس ها از دولت پول نمی گیرند ، هر روز حضور فعالان گردشگری کشورمان در نمایشگاههای دنیا کم رنگ تر هم می شود.
رفیعی در بیان گرانی سفر به هزینه های هتل پرداخت و گفت: هتلداران می گویند در دو مقطع از سال ورود گردشگر زیاد است ولی نمایشگاه های دولتی نیز دقیقا در این دو مقطع برگزار می شود که سبب گرانی هتل ها را در بر خواهد داشت و هنور چاره ای برای آن اندیشیده نشده است.
این فعال صنعت گردشگری ادامه داد: هزینه هتل های ایران چند برابر کشورهای همجوار ما مانند ترکیه است یعنی بسته سفر در ایران بسیار گران است که عوامل متعددی دارد.
بنابر اعلام روابط عمومی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی رفیعی از جمله نقائص زیرساخت های گردشگری در کشور را کمبود شدید یک نیاز اولیه و عادی گردشگری یعنی سرویس های بهداشتی عمومی ذکر کرد.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درباره وزارت شدن سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: شخصا مخالف هستم زیرا این تبدیل باعث بزرگ شدن این سازمان و سخت تر شدن ارتباط با مدیران سازمان خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین