کواکبیان: آقای روحانی چرا به وعده‌هایی که به مردم داده‌اید عمل نمی‌کنید؟/ می دانید امروز چه ناسزاهایی به ما اصلاح‌طلبان بابت حمایت از شما سر داده می شود

گروه سیاسی الف،   3960926154 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس با انتقاد از قوای سه‌گانه در کشور در مورد جایگاه مجلس، رییس مجلس را هم مورد خطاب قرار داد و گفت: به جای اینکه ایشان خود را سخنگوی مجلس بداند همه کاره مجلس می‌داند.

کواکبیان: آقای روحانی چرا به وعده‌هایی که به مردم داده‌اید عمل نمی‌کنید؟/ می دانید امروز چه ناسزاهایی به ما اصلاح‌طلبان بابت حمایت از شما سر داده می شود

به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس با مورد خطاب قرار دادن سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه، گفت: اول از خودمان یعنی مجلس شورای اسلامی شروع می‌کنم، حدود ۱۹ ماه از وقت مجلس دهم گذشت، باید محاسبه کنیم تا چه میزان توانسته‌ایم مشکلات انباشت شده بر دوش مردم را برداریم. به خودم می‌گویم از فقر و فلاکت تا انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی همچون کودکان کار، زنان بدسرپرست، کارتن‌خواب‌ها و ... گرفته تا ایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان. آیا ما نمایندگان صرفا باید دولت را مقصر بدانیم؟

وی افزود: یادتان است هنگام تنظیم برنامه ششم گفتند چندصد هزار میلیارد تومان بر دوش دولت می‌گذاریم، لایحه ۳۴ ماده‌ای را به ۱۴۴ ماده تبدیل می‌کنیم، حاصل آن چه شد؟ جز اینکه بودجه ۹۷ تقدیم مجلس شده و ارتباطی با برنامه ششم ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: رییس مجلس ما هم موضوع را به شوخی، خنده و تمسخر می‌گیرد، راستی چرا رییس مجلس به جای اینکه خودش را سخنگوی مجلس بداند همه کاره مجلس می‌داند؟

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس ادامه داد: شفافیت مالی برای شما نمایندگان یک اصل اساسی است، آیا بهتر نیست این شفافیت از مجلس شروع شود؟ بنده به عنوان رییس شورای اجرایی بین‌المجالس جهانی بارها تقاضای یک اتاق معمولی کردم، می‌گویند نداریم. حتی تقاضای ارائه گزارش مجالس قبلی از فعالیت‌های IPU داشته‌ام اجازه نمی‌دهند. آن وقت شما می‌خواهید در اصلاح مواد آیین‌نامه باز هم به قدرت رییس مجلس اضافه کنید، اشکالی ندارد.

کواکبیان ادامه داد: توجه کنید فقط یک سال برای پاسخگویی به ملت نداریم. قرار بود مجلس را خانه تکانی کنیم، نکند که ملت ما را خانه تکانی کند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق خود با مورد خطاب قرار دادن قوه قضاییه، گفت: آقای رییس قوه قضاییه آیا به تازگی متوجه شده‌اید که رییس دولت سابق و چهار وزیر وی در پرونده بابک زنجانی نقش داشته‌اند، بارها در مجلس هشتم و این مجلس در مورد تخلفات عدیده آن دولت به شما تذکر دادیم، چرا اقدام نکردید؟ احتمالا پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه زیاد بوده و شما فرصت نداشتید.

وی اظهار کرد: در ژاپن ۱۲۰ میلیونی فقط ۶۰۰ هزار پرونده ورودی سالانه وجود دارد اما ما با جمعیت ۸۰ میلیونی چرا باید در سال ۱۰ میلیون پرونده ورودی به دستگاه قضا داشته باشیم؟ در این مدت چند سال چه کرده‌ایم، ممکن است بگویید خلاء قانونی وجود دارد، بسم الله، چند لایحه به مجلس آورده‌اید که تاکنون تصویب نشده است؟

کواکبیان همچنین با مورد خطاب قرار دادن رییس‌جمهور، اظهار کرد: آقای رییس‌جمهور آیا در فضای مجازی هستید که امروز چه ناسزاهایی به ما اصلاح‌طلبان بابت حمایت از شما سر داده می‌شود. چرا به وعده‌هایی که به مردم داده‌اید عمل نمی‌کنید؟ اگر اصولگرایانی به اصطلاح نمی‌گذارند چرا به مردم گزارش نمی‌دهید؟

نماینده مردم تهران در مجلس ابراز عقیده کرد: البته بنده از اول هم این دولت را اصلاح‌طلب نمی‌دانستم و خود این دولت هم خودش را اصلاح‌طلب نمی‌دانست و احتمالا به خاطر همین مشکلاتی که برایش پیش می‌آید نمی‌خواهد اصلاح‌طلب باشد اما بحث ما این است که مردم به خاطر ما اصلاح‌طلبان به شما آقای روحانی رای دادند، هیچ حزب اصولگرایی در این کشور به روحانی رای نداد، دوستان ما در جمنا جمع شده بودند.

وی افزود: آقای رییس‌جمهور شما هم فرصت چندانی ندارید، چشم بجنبانید این چهار سال هم تمام می‌شود، بیایید صادقانه مشکلات را بگویید. فقر مردم را ببینید، وقتی در بودجه می‌گویید بنزین گران شود، عوارض اضافه و یا یارانه قطع شود شاید ما هم در بحث‌های کارشناسی به این حرف‌ها برسیم اما چقدر درآمد مردم بالا رفته است، آیا مردم فقیرتر نشده‌اند؟

کواکبیان در پایان خطاب به روحانی، گفت: یک مقدار برای تهران وقت بگذارید، شورای ساماندهی امور پایتخت را تشکیل دهید.

به گزارش ایسنا، علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، پس از اتمام نطق میان دستور کواکبیان، گفت: در جریان هستید که هنگام انتخابات ستاد اصولگرایان حامی آقای روحانی هم تشکیل شده بود و بالاخره خیلی از اصولگرایان هم به ایشان رای داده بودند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۹۳۲۹۱۳:۲۲:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
سازمانهای دولتی باید پول برگزاری همایشها و کارهای نمایشی را صرف مردم کنند. من اگر رییس جمهور بودم, دستور لغو تمام همایشها را میدادم. مگر در دوران جنگ همایش کجا برگزار میشد؟ در داخل مساجد. الان هم بروند در داخل مساجد همایش برگزار کنند
ناشناس۱۶۹۶۱۷۱۶:۱۴:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
رایی که با گفتمان « بزن و برقص » و هیجانی جمع شود ، نتیجه اش می شود هشتک « پشیمانیم»....
ناشناس۱۷۰۱۴۶۰۱:۰۲:۳۷ ۱۳۹۶/۹/۲۷
این پشیمانی هم با یه اب نبات چوبی به حمایت تبدیل میشه.
ناشناس۱۶۹۳۶۶۱۳:۳۶:۰۱ ۱۳۹۶/۹/۲۶
چه جالب!!! با تحلیل جناب کواکبیان مردم همه اصلاح طلب هستند و به خاطر ایشان و حزبشان به روحانی رای داده اند! آن 16 میلیون هم همه اعضای نهادهای اصول گرا بوده اند!!!! نه بخشی از مردم کشور. کی میخواهید چشمتان را باز کنید؟ شما چه بخواهید چه نخواهید، به خاطر تمام تبلیغات آنچنانی که در زمان رای گیری داشتید گرفتار شده اید.
ناشناس۱۶۹۴۷۰۱۴:۳۳:۵۳ ۱۳۹۶/۹/۲۶
من شخصاً به خاطر اصلاح‌طلبان به روحانی رأی دادم
ناشناس۱۷۰۶۶۳۱۳:۴۷:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۲۷
حالا هم روحانی تنها مملکت رو اداره نمیکنه تمام دم دستگاهش اصلاح طلبن حتی شهردار تهرانم اصلاح طلب فرا روبه جلو جواب نمیده چهار سال قبل احمدی نژاد مقصر بود حالا دشمن فرضی
ناشناس۱۶۹۴۸۰۱۴:۳۹:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
این آقا هم ازنمایندگی فقط دادوبیداد کردن یادگرفته
ناشناس۱۶۹۴۸۷۱۴:۴۵:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۲۶
شما 4 درصدی ها اهل کار نیستید، چرا الکی گردن این و ان می اندازید شما تشنه قدرت بودید و بس من متعجب هستم از آن 23 میلیونی که بر بقای این گروه بی تدبیر مهر تایید زدند؟!!! دولتی که طی این چهارسال جز هیچ، هیچ دستاوردی نداشت
تبریزی۱۶۹۶۷۶۱۷:۰۶:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
چرا هیچ دستاوردی نداشت؟ بدبخت کردن مردم یکی از دستاوردهای بزرگش بود.
ناشناس۱۶۹۷۸۹۱۸:۳۲:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
تو خوبی!
ناشناس۱۷۲۱۳۸۱۷:۲۱:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۲۸
نه، تو خوبی!!!
ناشناس۱۶۹۷۹۹۱۸:۵۱:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۶
4 درصدی های شما چه کار کردند مثلا؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۶۹۵۰۲۱۴:۵۵:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۲۶
احسنت به کواکبیان
ناشناس۱۶۹۵۲۹۱۵:۱۰:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۲۶
شما به اصطلاح اصلاحاتی ها بیش از اینها استحقاقشو دارین
ناشناس۱۶۹۵۵۹۱۵:۳۸:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
آقای کواکبیان اصلاح طلب شما به عنوان یک سمنانی که از سمنان انتخاب نشدید و چون مردم تهران به صورت فله ای رای میدهند(همه گروهها) شما هم در این بین نماینده مجلس شدید. لطفا چند تا از کارهایی که برای این مردم فلک زده تهران انجام داده اید قید بفرمایید . به جای این همه حرفی اگر عملی ،کاری برای این مردم انجام دهید بهتر است. در ضمن آن کسی برای این مردم عزیز است که قدم خیری بردارد و کمک نماید که وضع معیشت و آسایش و فرهنگ مردم بهتر شود
ناشناس۱۶۹۶۰۹۱۶:۰۸:۳۸ ۱۳۹۶/۹/۲۶
برادر عزیز ماموریت روحانی همین بود که شما اصلاح طلبان را زمین بزند تا دیگر کمر راست نکنید تو این کشور به هیچ احد الناسی نباید اطمینان کنید چون برای ادامه بقا خود و اطرافیانش نیاز به حمایتهای بعدی دارد
بابک۱۶۹۶۳۱۱۶:۲۸:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۲۶
چه عجب صدای یه نماینده اصلاح طلب در اومد... خوب موقع انتخابات وعده اصلاحات میدادید! چی شد پس!؟
ناشناس۱۶۹۶۹۲۱۷:۱۳:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۲۶
سیاه کاریه
ناشناس۱۶۹۷۶۴۱۸:۱۰:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
جناب کواکبیان چرا شما به وظیفه ی نمایندگی تان عمل نمی کنید؟ آیا به یاد دارید یکی از وظایف شما نظارت است؟ چرا به وظیفه ی مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار نمی رسید؟
کیوان سپانلو۱۶۹۸۰۱۱۸:۵۲:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
با سلام و احترام فرق بین تئوریسین و عملگرا این است که تئوریسین وعده و وعیدهایی را می دهد که از پیاده کردنش عاجز است اما یک عملگرا واقعیت را می سنجد و بعد تصمیم به بیانش می گیرد و چون کارشناسانه جلو می رود تمام حرفهایش را عملی می کند . شعار دادن و وعده وعید دادن بدون سنجش امکانات اجرایی مثل اسکناس بدون پشتوانه چاپ کردن است و حاصلش بی ارزش شدن حرفهایشان است.
ناشناس۱۶۹۸۵۷۱۹:۳۳:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۲۶
اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب نداره تا زمانیکه انتصابات بدلیل وابستگی فامیلی،جناحی ،داشتن سوابق قبلی و امثال اینها باشه ،نه لیاقت و شایستگی مدیریتی همین اشه و همین کاسه ....این جناح و اون جناح نداره ....باید اموال مدیران چنان زیر ذره بین بذه که کسی جرات نکنه با سواد کم و بدنبال ثروت رانتی بیاد جلو مدیر بشه ...اینجوری میشه بخشی از فساد رو کم کرد ....
حسین۱۶۹۸۶۵۱۹:۴۱:۰۱ ۱۳۹۶/۹/۲۶
اصلاح طلب اصوالگرا چه کلمات وزینی ولی اقایان این کلمات خیلی بی مثما شده شما فقط فکراینکه ماشینهای قشنگ خانهای مجلل محله های اعیان نشین خویس رابهبود بخشید چه کاردیگری کردیید چرا هیچکدام پاینترازمحلهای ۱۲۳۴نیستیید چرا چرا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد۱۶۹۸۸۵۱۹:۵۵:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
چرا اینقدر غوغا به پا می کنید البته که آقای روحانی دارند ریشه ای و زیربنای عمل می کندمسلما در کوتاه مدت سختیها و مشقت های دارد ، من به روحانی رای ندادم ولی از عملکردش در این یکی دوماه اخیر واقعا متشکرم چون دارد برای منفعت مملکت واقعا کار می کند.
ناشناس۱۷۰۲۵۸۰۷:۴۷:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۲۷
اگه راست میگی به افزایش 70 درصدی حقوقتون اعتراض کنید
جلال۱۷۱۲۴۴۲۳:۰۸:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۲۷
مگر اقای روحانی چهار سال اول کار اقتصادی انجام داد . قول صد روزه داد ... بعد زد زیرش
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  22. یک سیلی برای تنبیه

  23. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  24. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

  25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

آخرین عناوین