افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان/ ‏میانگین حقوق یک نماینده مجلس منهای پاداش، 32میلیون تومان در ماه

گروه سیاسی الف،   3960926102 ۱۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

کمیته بودجه نویسی مجلس برای افزایش حقوق نمایندگان تا 10میلیون تومان در‌ ماه به توافق رسیده است. افزایش حقوق نمایندگان از 5 میلیون و 800هزار تومان به 10 میلیون تومان تنها خبر خوش این کمیته برای مجلسی‌ها نیست و قراراست هزینه دفاترآنها نیز بنا به تورم 10تا 15درصد اضافه شود.

افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان/ ‏میانگین حقوق یک نماینده مجلس منهای پاداش، 32میلیون تومان در ماه

 احتمالا توجیه این کمیته برای افزایش حقوق نمایندگان قانون خدمات کشوری است. ماده 71قانون خدمات کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی را هم‌تراز وزرا و معاونان رئیس‌جمهور تعریف می‌کند.

تیرماه گذشته محمدباقر نوبخت، سخنگوی هیأت دولت از آخرین تصمیم هیأت وزیران برای حقوق مدیران دولتی خبر داد و اعلام کرد: براساس مصوبات شورای حقوق و دستمزد، مدیران سیاسی کشور باید کمتر از 10میلیون تومان و سایر مدیران حدود 18میلیون تومان دستمزد دریافت کنند.

به گزارش همشهری،تصمیم هیأت وزیران درباره تعیین سقف حقوق مدیران دولتی در پی جنجال‌آفرینی ماجرای حقوق‌های نجومی صورت گرفت. اواسط خردادماه سال 95با فاش‌شدن فیش‌های حقوقی جمعی از مدیران بیمه‌ای و بانک‌های دولتی بحث حقوق‌های نجومی مطرح شد و به استعفا و برکناری بعضی مدیران دولتی انجامید. در پی خبر استعفای برخی مدیران دولتی، دولت اعلام کرد در سامان دادن حقوق مدیران ارشدش جدی است و پیگیر ماجرا.

حالا اما افزایش حقوق نمایندگان درحالی به توافق کمیته بودجه‌نویسی مجلس رسیده که در لایحه بودجه امسال قرار است یارانه نقدی30میلیون نفر حذف شود. منتقدان لایحه دولت می‌گویند کاهش یارانه نقدی 40درصد از جمعیت یارانه‌بگیرها در کنار افزایش احتمالی قیمت بنزین شرایط دشواری را برای طبقه متوسط اقتصادی و ضعیف کشور رقم خواهد زد.

به گفته یکی از نمایندگان مجلس که خواست نامی از او برده نشود، جمع دریافتی مجلسی‌ها در سال‌جاری به حدود 30میلیون تومان می‌رسد که این دریافتی شامل حقوق نمایندگی بالای 5میلیون تومانی و حق دفاتر نمایندگی، حق نقلیه، حق دفاتر نمایندگان و خودرو در حوزه‌های انتخابیه و حق مسکن می‌شود. نمایندگان همواره از حقوق‌شان گلایه‌مندند و به همین دلیل است که برخی ترجیح می‌دهند منهای مزایای نمایندگی که مربوط به حق دفاتر و حق نقلیه‌شان است، اصل حقوق‌شان را از مراکزی که در استخدام آنها هستند؛ یعنی سازمان‌های دولتی و دانشگاه‌ها گرفته یا قوه قضاییه دریافت کنند.

در همین راستا یحیی کمالی‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون قضایی به همشهری گفت: حقوق نمایندگان واقعا خیلی کم است و به همین دلیل نمایندگان ترجیح می‌دهند حقوقشان را از نهادهایی که قبلا در آنجا مشغول به خدمت بوده‌اند بگیرند؛ مثلا بنده شخصا حقوق نمایندگی را دریافت نمی‌کنم و به‌عنوان یک قاضی همچنان از قوه قضاییه حقوق می‌گیرم چرا که حقوق دستگاه قضا به بنده 4میلیون بیشتر از حقوقی است که مجلس به من می‌دهد. او می‌افزاید که مزایا و حق نمایندگی نمایندگان هم بسته به تعداد حوزه‌های انتخابیه‌شان متفاوت است و آنها که حوزه انتخابیه بیشتری دارند به نسبت حق دفاتر و روسای دفاترشان هم بیشتر است. مجلس دهمی‌ها تنها منتقدان حقوق نمایندگان نیستند و این موضوع در ادوارگذشته مجلس نیز از سوی نمایندگان همواره مطرح بوده است. حالا باید دید نگاه خود نمایندگان به افزایش70درصدی حقوقشان چیست و آیا در روزگاری که دولت مردم را به سیاست انقباضی برای فقرزدایی برای رشد اقتصاد تشویق می‌کند از این رقم استقبال خواهند کرد یا خیر؟

 چه کسانی درباره بودجه مجلس تصمیم می‌گیرند؟

کمیته بودجه نویسی بهارستان جمعی 5نفره‌ای است که زیرنظر مستقیم ریاست مجلس امور مالی بهارستان را پیش می‌برد. در این کمیته بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه و حسن زمانی، مشاور رئیس مجلس به نمایندگی از هیأت رئیسه در جلسه‌ای مشترک با محمدرضا تابش، محمدحسینی و عبدالرضا مصری 3تن از اعضای کمیسیون برنامه و  بودجه درباره بودجه مجلس رایزنی می‌کنند و برای فهرست دخل و خرج مجلس بودجه می‌نویسند. کمیته‌ای که جز رقم کلی که در 5ردیف بودجه (مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های مجلس، کتابخانه و مرکز اسناد، دیوان محاسبات و اداره تنقیح قوانین) به صحن علنی بهارستان ارجاع می‌شود، جزئیات بیشتری در اختیار نمایندگان قرار نمی‌دهد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۹۰۹۴۱۰:۴۹:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
یعنی نماینده های مجلس در کل سالی 100 میلیار هزینهدارن برای کشور. یه براورد بکنین ببینین این مقدار فایده هم دارن؟
ناشناس۱۶۹۱۷۸۱۱:۴۰:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۲۶
100 هزار تومان هم فایده ندارند
تبریزی۱۶۹۶۶۰۱۶:۵۱:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
نمی دونم منتشر می کنین یا نه. به نظر میاد این فسادهای علنی و افزایش فشارهای همه جانبه بر مردم کاملا تعمدی از سوی گروهی داره انجام می شه تا مردم کارد به استخونشون برسه و یه کاری بکنن ... بوی توطئه و خیانت می شونم. حالا ببینین کی گفتم.
ناشناس۱۷۰۲۲۶۰۶:۵۲:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۲۷
برادر هر چیزی که هست دارن واقعیت ها رو برای مردم مشخص میکنند با عقل جور در نمیاد یک نماینده اینقدر حقوق دریافت کنه بدتر از این افزایش 70 درصدی دریافتی هاشون با توجه به تورم مثلا 9 درصدی که اعلام میکنند
ناشناس۱۷۱۹۹۸۱۵:۴۳:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۸
مقصر آنهایی هستند که به شخصیتی مانند آقای دکتر توکلی رای ندادند و در اثر تبلیغات فرصت طلبان و بیگانگان به لیستی رای دادند که نمیشناختند ولی بدانید که خدا با کسی شوخی ندارد زیرا خودمان اینها را سرور خودمان قرار دادیم. و وقتی اشرافیت را برگزیدیم فکر این روزها را هم میکردیم .در دولت نیز وضعیت مشابه است.
ناشناس۱۶۹۷۴۹۱۷:۵۶:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
اصلا وابدا
ناشناس۱۶۹۷۹۵۱۸:۴۱:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۲۶
ضرر هم دارن. افزایش حقوق باید برای همه یکسان باشد، کارمندان کشوری، نیروهای مسلح، مجلس، وزیر، وکیل، افزایش حقوق کسانی که از بودجه دولت حقوق میگیرند باید یکسان باشد، اگر کارمند 10 درصد افزایش حقوق دارد بقیه هم باید 10 درصد افزایش حقوق داشته باشند.
ناشناس۱۷۰۱۳۴۰۰:۳۴:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۷
اونوقت این مجلس میخواد جلوی روحانی رو بگیره !!!
ناشناس۱۷۰۱۵۵۰۱:۲۷:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۷
تکرار کنید همه با هم
ناشناس۱۷۰۲۳۷۰۷:۱۳:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۲۷
تكرار مي كنم ليستي راي دهيد...با چشم و گوش بسته بدون حتي يك شناخت مختصر از انتخاب هايمان
ناشناس۱۷۰۲۳۸۰۷:۱۴:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۲۷
جناب لاريجاني، پزشكيان و مطهري...اگر اين فساد و تبعيض نيست پس چيه؟
ناشناس۱۷۰۲۸۱۰۸:۱۱:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۲۷
جالب این جاست که با این حقوق کم تو هر دوره ی انتخابات تو شهر های کوچک نزدیک به 1 میلیارد تومن فقط برای تبلیغات هزینه میکنند . دیگه شهرهای بزرگ بماند . خدایا این مملکت رو از دست این نماینده ها نجات بده . آمین .
ناشناس۱۷۰۳۸۷۱۰:۱۹:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۷
حقشونه بالاخره ژن خوب باید یه فرقی باژن معمولی داشته باشه
ناشناس۱۷۰۴۶۱۱۱:۲۸:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۲۷
در حالی که اکثریت مردم نیازمند حداقل های زندگی شون هستند این پرداحتها چه توجیهی داره کاشکی حداقل از حقوق مردم هم دفاع میکردند بیشتر دنبال لابی کردن، امتیاز گرفتن و .... هستند البته هر از گاهی...
پاپی تال۱۷۰۶۶۷۱۳:۴۹:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۷
حداقل بهتر است دولت امید و نمایندگان مجلس با این حقوق های چند ده میلیونی کمی سریال ( جومونگ ) را از شبکه تماشا نگاه کنند .شاید به فقرا بیفتند
رضا۱۷۰۹۴۲۱۷:۲۱:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۲۷
کارشون اینه که یک روز از تقویم رو تعطیل اعلام کنن و سال بعد برعکس کنن. یا به احمدی نژاد بیچاره گیر بدن.
ناشناس۱۷۲۳۹۰۲۱:۵۹:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۲۸
حق با شما است بهتر است همه ارکان انتخابی تعطیل شوند تا بودجه مملکت هدر نرود
ناشناس۱۶۹۱۰۴۱۰:۵۵:۰۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
والا ما هم به کمی حقوقمون معترضیم اگه میشه یه 70 درصد هم برای ما در نظر بگیرید. باتشکر کارمند بخش خصوصی. ولی گذشته از این حرفا به نظر میاد افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان یه جور تشکر باشه برای تصویب بودجه سال 97 که پیش پیش بهشون پرداخت میشه
ناشناس۱۶۹۱۰۶۱۰:۵۶:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
ایا این فساد نیست که برای خود چنین میخواهند تصویب کنند
ناشناس۱۶۹۱۸۸۱۱:۴۷:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
نه آقا این چه حرفیه. فساد فقط دستفروشی کنار خیابونه برای یه لقمه نون که اون هم بصورت خیلی محترمانه با کتک و لگد به سرعت باهاش مقابله میشه.
ناشناس۱۶۹۱۰۸۱۰:۵۸:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
شما هم مثل کارمندها 10درصدی باشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۶۹۱۱۴۱۱:۰۰:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۲۶
ببین کیا قراره از حق ملت دفاع کنند!
کوروش۱۶۹۵۲۴۱۵:۰۴:۳۷ ۱۳۹۶/۹/۲۶
اینا فقط سنگ خودشونو ب سینه میزنند.ب والله اگر قانونی هم تصویب میکنند اول باید مصالح و سود خودشون درش لحاظ بشه.
ناشناس۱۶۹۱۱۷۱۱:۰۲:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۶
چرا مثل بقیه 10 درصد زیاد نشه؟
ناشناس۱۷۰۲۹۱۰۸:۳۸:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۲۷
به خدا 10 درصد هم زیادشونه . مگه غیر از استفاده از...برای خودشان کار دیگری هم انجام می دهند . من برای یک ریال هم به ایشان پرداخت بشود راضی نیستم.
ناشناس۱۷۰۵۵۵۱۲:۲۶:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۷
اصلا چه دلیلی داره که نماینده ها وقتی در کار نمایندگی مردم هستن حقوق از سازمانشون بگیرن؟وقتی دیگه در پست سابقش خدمت نمیکنه باید حقوقش از اون سازمان تا پایان دوره نمایندگی قطع بشه و حقوق نمایندگی رو بگیره.ماشاالله نوبت به خودشون که میرسه همیشه دست بالا رو میگیرن.
ناشناس۱۷۰۶۱۶۱۳:۱۰:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۷
امسال قراره حقوق كارمندان ٥ درصد اضافه بشه
ناشناس۱۶۹۱۲۱۱۱:۰۴:۰۷ ۱۳۹۶/۹/۲۶
واقعا که ! با حذف یارانه ها تقریبا سال آینده و امسال هیچ تفاوتی در دریافتی به وجود نمی آید و حالا نمایندگان 70 درصد حقوقشون افزایش پیدا می کند . مثل اینکه منتظر هستند تا یارانه ها حذف شود و به اونها پرداخت بشه
ناشناس۱۶۹۱۷۹۱۱:۴۱:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۲۶
خدایا چه خبره تو این کشور؟
ناشناس۱۷۰۰۹۳۲۳:۳۵:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۲۶
هیچ خبری نیست؟؟؟؟؟یه عده خدمتگزار دارن فقط خدمت میکنن؟؟؟؟؟همین
ناشناس۱۶۹۱۸۱۱۱:۴۲:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
من که راضی نیستم ضرر آنها از فایده شون بیشتره
ناشناس۱۶۹۱۹۱۱۱:۴۹:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
محل مصرف حذف یارانه ها داره پیدا میشه. بعد میگن چرا مردم از دریافت یارانه انصراف نمیدن.
ناشناس۱۶۹۲۱۳۱۲:۰۹:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
سلام علیکم ما راضی نیستیم یا حق
ناشناس۱۷۰۱۱۸۰۰:۰۲:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۲۷
سلام علیکم ما راضی نیستیم نشد حرف اگه اون موقع که التناسمون میکردن برای انتخابات باید فکرشو میکردیم
موسوی۱۶۹۲۱۷۱۲:۱۳:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۲۶
200 میلیون پول رهن و ماهی 6میلیون هم اجاره !!!!! مگه کجا و تو چه خونه ای قراره بشینن !! اگه همون بهارستان یا پایینتر یه آپارتمان معمولی اجاره کنن چی میشه ؟ اونوقت ما توقع داریم اینها به فکر کارگران و کارمندان و قشر مستضعف باشند.
ناشناس۱۷۰۲۰۶۰۴:۵۷:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۲۷
یکی از دو مورد ، یا اجاره ، یا رهن ، البته جالبش این است که دقیقا با نرخ ۳% بازاری و بنگاهی و نه ۱۵% قانونی و بانکی جایگزین کرده اند .
ناشناس۱۶۹۲۲۱۱۲:۱۶:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
كنار قشر مردم بود ايكاش بدور از هر تقدم بود ايكاش وكيلي را كه مردم راي دادند شبيه قشر مردم بود ايكاش
رضا۱۶۹۲۲۸۱۲:۲۱:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۲۶
بنظرم خیلی مفید فایده نیستن نمایندگان بهتره برن همشون تو خونه و سر مشاغلی که قبلن داشتن اگه نیازی بود تو تلگرام بهشون پیام بدن بنظرم اقتصاد مقاومتی رو میشه اینجوری شروع کرد حاشیه های مملکت هم کم میشه کشور ارامش بیشتری اره هزینه ها هم کم میشه این همه برای رسیدن به مجلس هم دعوا نمیشه و.... هزار و یک حسن دیگر
ناشناس۱۶۹۲۳۴۱۲:۲۳:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۶
خیلی جالب است "قراراست هزینه دفاترآنها نیز بنا به تورم 10تا 15درصد اضافه شود." مگر تورم تک رقمی نیست؟؟!!!!!! پس این صحبت های چیه . خیلی .....
محسن۱۶۹۲۶۰۱۲:۴۲:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
از حالا رفتم تو کار نمایندگی مجلس
ناشناس۱۶۹۲۷۳۱۲:۴۸:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۶
این افزایش 10 درصدی حقوق کارمندان هم با خذف یارانه ها از بین میره . بیچاره اقشار حقوق بگیر.
پیمان۱۶۹۳۰۳۱۳:۰۸:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
فقط ماهی 6 میلیون هزینه کرایه خونه بهشون میدن؟
ناشناس۱۶۹۶۹۷۱۷:۱۴:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
نماینده مردم باید ساده ریست باش نه این که تو محله لاکچری زندگی کنه
مهدی۱۶۹۳۲۰۱۳:۱۷:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
تاکور شوم که رای دادم
ناشناس۱۷۰۳۳۱۰۹:۲۳:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۲۷
چشمت سلامت! فقط دفعه بعد به جای اینکه لیستی رای بدید و تَکرار!! کنید، با تأمل و تحقیق رأی بدید
ناشناس۱۶۹۳۳۵۱۳:۲۴:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۶
متاسفانه نماینده های ما به جای اینکه فکر مردم باشند وارد مجلس میشن که فقط منافع خودشونو رو ببرن اخه حقوق ثابت شما غیر از مواردی که از راههای دیگه بدست می اورید وبه غیر از سایر مزایا که در لیست حقوق داده میشه حدود شش ملیون تومنه و باز مینالید حال ان ادمی که با حقوق زیر دومیلیون داره یک خانواده چند نفره رو می چرخونه کی باید بفکرش باشه چند روز دیگه بحث افزایش حقوق و عیدی کارمندان و باز نشسته گان مطرح میشه انجا چطوری فکر و عمل میکنید
ناشناس۱۶۹۳۶۲۱۳:۳۵:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۲۶
با این افزایش حقوق وکلای عزیز افزایش قیمت بنزین و گازوییل و اب و برق و گاز و عوارض تنفس را انجام شده فرض کنید.
ناشناس۱۶۹۳۷۲۱۳:۳۷:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
چرا این اقایان تافته جدا بافته شدن ؟؟؟؟ مگه اینا نباید از جنس مردم باشند ؟؟ خون اینا از خون بقیه ، از خون اون کارگر و کارمندی که 10 درصد حقوقش زیاد میشه رنگین تر است !!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۷۰۴۴۱۱۱:۱۷:۲۴ ۱۳۹۶/۹/۲۷
بله خونشون پررنگ تر از مردم عادی. می دونی که در طیف رنگها بنفش در ان ور طیف قرار دارد.
ناشناس۱۶۹۳۸۳۱۳:۴۵:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۶
مگه ملت و ما کارمندان چه فرقی داریم که ما با 10 درصد سال جدیدو 14 سال سابقه کار با مدرک مهندسی برق و پیمانی حقوقمون باید برسه به 2700 زیر حکم و دریافتی 2400
ناشناس۱۷۰۳۱۴۰۹:۰۱:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۲۷
برو خداروشکر کن کار داری حاجی منه مهندس عمران با کلی مدرک و ضریب بالای هوشی بیکارم
بهداشت حرفه ای۱۷۰۵۸۰۱۲:۴۳:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۲۷
شما که خوبه حقوقتون کارگران بنده خدا باماهی یه تومن چی بگن
رودباری۱۶۹۴۴۹۱۴:۲۵:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۲۶
فقط بودجه برای همسان سازی بازنشستگان وجود ندارد و در اینخصوص دولت و مجلس و شورای نکهبان نظر مساعدی ندارند بیایید به فکر افرادی باشید که با یک میلیون سیصد و کمتر از آن زندگی میکنند
ناشناس۱۶۹۴۹۸۱۴:۵۲:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
این نمایندگان ،.... نشسته اند آن جا فقط برای خود و باندشان از بودجه بیت المال بذل و بخشش کنند. کجایی عدالت در این مملکت. ایا این عدالت است که حقوق کارکنان زحمتکش 10 درصد و نمایندگان بی .. 70 درصد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۶۹۵۷۹۱۵:۵۰:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۲۶
یکوقت رودل نکنند!
ناشناس۱۶۹۶۱۱۱۶:۰۹:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۲۶
انوقت ماكارمندان شركت ارتباطات زير ساخت 28 سال از اضافه كاري جهت بيمه از حقوق كسر داشتيم و در دوسال آخر با يك بخشنامه كسر از اضافه كاري جهت بيمه تامين اجتماعي را برداشتند و به اين همه كارمند ظلم شد ودر اين دو سال گذشته با حقوق نا چيز بازنشسته مي شويم واعتراضات به هيچ جايي نرسيد وهمچنان بدنبال حقوق از دست رفته خودمان هستيم ..چرا با يك بخشنامه بدون فكر هزاران كارمند ضرر بسيار زيادي بكنند و مشكلات خانوادگي و اجتماعي بوجود بيايد
ناشناس۱۶۹۶۹۱۱۷:۱۲:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۶
اینا نماینده ملت هستند یا نماینده خودشان. واقعا که کثیری از مردم تو این مملکت دارند با ماهی 1میلیون زندگی می کنند.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۶۹۷۱۵۱۷:۲۷:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۲۶
مشخص شد سر وصدای فیش های نجومی برای چی بود.بعضیها عقب افتاده بودند.
ناشناس۱۶۹۷۱۹۱۷:۳۲:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
قبل از تصویب افزایش هزینه بنزین خودشون به استقبال رفتن!
ناشناس۱۶۹۷۵۲۱۸:۰۰:۰۷ ۱۳۹۶/۹/۲۶
دولت و مجلس کلا می خواهند تیر خلاص به محرومین بزنند
ناشناس۱۶۹۷۸۲۱۸:۲۵:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۶
قانون و خدا و پیغمبر برای کارمند جماعته. تهش سال بعد میخوان 10 درصد اضافه کنن . اونم اقای نوبخت فکر می کنه از جیب خودش میده. چرا به اونا گیر نمیدن . چون جراتشو ندارن
ناشناس۱۶۹۸۱۵۱۹:۰۴:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۶
چه خبره..‌‌امسال حقوق من کارمند قرادادی فوق لیسانسه فقط ۵درصد اضافه میشه.‌‌.مگر نماینده ها چکار می کنند؟
ناشناس۱۷۰۱۷۰۰۱:۵۸:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۲۷
خوش بحالتذقرار دادی هستی من فوق دارم و بیکارم حاصرم برم ...
ناشناس۱۶۹۸۴۲۱۹:۲۶:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
مگه نمیگن دغدغه ای جز خدمت ندارند. مشخص شد دغدغشون چیه
ناشناس۱۶۹۸۶۱۱۹:۳۷:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۲۶
شما که سی ملیون حقوق میگیرید درد مردم با حقوق یکی دو ملیون را هیچوقت درک نمیکنید.واقعا احساس بدی بهم دست داد.چرامن سرنوشتم باید این باشه.تابود جنگ بودوسازندگی وتحریم حالا هم‌ تبعیض ونابرابری.یک نماینده مگه چند برابر من کارمند کار میکنه که حقوقش بایدبیست برابرمن باشه.یه وزیر حتی اگه شب هم نخوابه وبراش اضافه کارحساب کنن والا حقوقش این نباید بشه.بابا یکی به داد ما برسه.ما همین حالاش هم تو خرج گاز وبرق وبنزین موندیم.تازه میخوان گرونش هم بکنن.جناب روحانی اگه میخوای نام نیک برات بمونه تموم این حقوق بالاها را کم کن فوقش نهایتش برسه به دو برابر یا سه برابر یک کارمند معمولی.اینجوری ما به هیچ جا نمیرسیم.یه حرکتی باید انجام بشه .اقایان نماینده دیگه من توقعی از شما ندارم.جانباز جنگی.بازنشسته آموزش وپرورش.
ناشناس۱۶۹۸۶۴۱۹:۳۸:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
دوستان بنده در جریان میزان دریافتی نمایندگان مجلس هستم. واقعا دریافتی نمایندگان کم است و در شان آنان نیست.
ناشناس۱۷۰۰۳۹۲۲:۴۵:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۲۶
در شآن ملت هست که بی پولی بکشن؟
ناشناس۱۷۰۳۵۰۰۹:۴۰:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۲۷
شما حتما خودت نماینده ای ...
حسین۱۷۰۸۱۶۱۵:۳۰:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۲۷
جوک سال
ناشناس۱۶۹۹۱۷۲۰:۳۷:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۲۶
قیام ما گرسنگان را جدی بگیرید
ناشناس۱۷۰۳۰۷۰۸:۵۳:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۲۷
طبق محاسبات دقیق شما چون اینترنت دارید که توانستید این پیام را بگذارید وضع معیشتی نیمه لوکس به بالا داشته و گرسنه محسوب نمیشوید. به همین علت یارانه شما نیز در سال جدید حذف ممکن است حذف شود!!!!!
امیر۱۶۹۹۳۸۲۱:۰۸:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
آخه اینها با این حقوق ها وپاداش ها که میگیرند می‌توانند به فکر من امثال بنده که با ماهی۱۴۰۰بعد از ۱۷سال کار باشند که به بدبختی روز را به شب می رسانیم متاسفم که رای دادم به کسانی که فقط به فکر خودشان هستند راست گفتند هیچ سواری به فکر پیاده وهیچ سیری به فکر گرسنه نیست خدایا خودت ناظر بر اعمال ما هستی
ناشناس۱۶۹۹۷۱۲۱:۳۷:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
جدا چه خبره تو این مملکت ؟ چی شد که به اینجا رسیدیم؟ ما از افرادی که حاضر به نشستن روی صندلی نرم مجلس نبودن که مبادا نرمی صندلی و حس قدرت جایگاهش اون هارو بگیره رسیدیم به اینگونه تبعیض های اشکار بین مردم و نماینده مردم در مجلس! افزایش حقوق 70 درصدی ؟! معلومه که نماینده ای که فقط ماهی 6 میلیون پول بابت کرایه خونه میگیره درک درستی نمیتونه داشته باشه از وضعیت اجاره نشین ها و ... فرقی هم بین اصلاح طلب و اصولگرا نیست متاسفانه
ناشناس۱۶۹۹۷۵۲۱:۴۵:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
چرا ٧٠ در صد افزايش حقوق نمايندگان براي شما جاي تعجب داره طبق قانون افزايش حقوق بايستي بر اساس نرخ تورم باشه پس افزايش كاملا قانوني است حال اگر به كارمندان ١٠ در صد اضافه مي كنند لطف است محبت است چون تورم براي كارمندان و ديگر اقشارمردم ( باستثنائ نمايندگان ) تك رقمي شده و براي اين عزيزان ....
سیاوش۱۷۰۵۳۶۱۲:۱۵:۰۱ ۱۳۹۶/۹/۲۷
انها فرشته اند و ژن خوب با آی کیو بالا
ناشناس۱۷۰۰۰۴۲۲:۱۲:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
اینا نماینده خودشون هستن.
طهماسبی۱۷۰۰۳۷۲۲:۴۴:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۲۶
چه گلی بر سر کشور زدن حقوقشون زیاد بشه
کارشناس ارشد بیکار۱۷۰۰۶۴۲۳:۱۱:۵۸ ۱۳۹۶/۹/۲۶
خود ما بخاطر همزبان بودن، فامیل فلان کس بودن، ...خوشتیپ بودن و غیره و غیره یه مشت...رو انتخاب کردیم فرستادیم ...مجلس، چی میفهمن اینا از درد مردم؟ از گرون شدن نون چی میفهمن اینا، بخدا قسم من راضی نیستم ... هرچی آدم ظالم و حق خوره از ماست که بر ماست، والسلام...
بابی۱۷۰۱۱۳۲۳:۵۳:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
خوش بحالتون ما که حقوقی نمی گیرم که بخواد 10 یا70درصد بهش اضافه بشه!
ناشناس۱۷۰۱۲۴۰۰:۰۹:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۲۷
این ها نمایندگان من نیستند!!!!!!!!
كوروش۱۷۰۱۶۶۰۱:۵۱:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۲۷
بالاخره بايد... تا اون بودجه سال ٩٧ دولت رو تصويب كنن ديگه!
ناشناس۱۷۰۱۶۹۰۱:۵۷:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۷
اگر نمی توانند برای مردم کاری بکنند لااقل برای خودشان که می توانند. !
علی۱۷۰۱۷۸۰۲:۱۱:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۲۷
پس این همه تلاش برای نماینده شدن بی دلیل نیست تاحالاکدام نماینده به خاطر مردم وبرای مردم کار کردن من با31سال کار وتدریس با مدرک لیسانس کمتر ازنصف حقوق راننده اقای نماینده حقوق می گیرم گویا وقتی باز نشسته شدی جز امار کشور محسوب نمی شوی مگر زمان انتخابات اقای رییس جمهورتاوقتی اقای داری نگران نباش وبه وعده هایت عمل نکن چون نگرانی نداری برای دور بعدی برای اینکه نمی توانی کاندید شوی
Sir_nicholas۱۷۰۱۸۴۰۲:۲۱:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۷
خب بازم خدارو شکر حرف دل هزاران کارگری که چندین ماه حقوق نگرفته رو شنیدن و با افزایش 70 درصدی حقوق خودشون موافقت کردن! نماینده های ملت اگه اینا باشن وای به ....
ناشناس۱۷۰۱۹۸۰۳:۵۸:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۲۷
خدا بخیر کنه اتفاقات خیلی عجیبی تو مملکت داره میوفته....
ناشناس۱۷۰۲۰۴۰۴:۴۶:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۲۷
&; ما ز ایشان چشم یاری داشتیم ،، خود غلط بود آن چه می پنداشتیم؟؟؟؟
کارمند۱۷۰۲۵۴۰۷:۴۵:۳۱ ۱۳۹۶/۹/۲۷
کاشکی این نمایندگان حداقل بلد بودند کاری هم می کردند آدم دلش نمی سوخت. چه گلی به سر ما زدند جز گرانی بیکاری و فقر و فلاکت. من یک کارشناس ارشد در سازمان میراث فرهنگی هستم با 15 سال سابقه کار یک و نیم میلیون حقوق میگیرم که تا سه روز هم این پول دستم نیست چرا همه برای اجاره خرج مدرسه و ایاب و ذهاب و قسط میره باقیش رو نه با سیلی که بقول همکارها با لگد صورتمون رو سرخ نگه میداریم و دائم داریم از این و اون قرض میکنیم.
مریم۱۷۰۲۷۳۰۸:۰۱:۰۷ ۱۳۹۶/۹/۲۷
الان تو این وضعیت اقتصادی واقعا ما همین رو کم داشتیم!!!!!الان دور و بر من چند تا زندگی بخاطر وضعیت اقتصادی دارن از هم می پاشن، اونوقت اقایون این تصمیم رو میگیرن؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۷۰۲۷۵۰۸:۰۶:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۲۷
یعنی همه اینها - حتی انهایی که از تهران امدند- بی خانه بودند و حالا باید ماهی 6 میلیون بابت اجاره و 100 تا برای رهن بگیرند انهایی که شهرستان بودند هم که سابقه نشان می دهد در پایان نمایندگی در تهران رسوب کردند و همین جا مکانی دائمی دست و پا کردند و اصلا دیگر شهرستانی نیستند الا موقع انتخابات
علی۱۷۰۲۹۴۰۸:۴۰:۰۲ ۱۳۹۶/۹/۲۷
از الف تقاضا میکنم لطفا یک مطالعه ای بفرمایند و چند کشور اروپایی و آسیایی و امریکایی را بررسی بفرمایند و نتیجه تحقیقشان را منتشر کنند و ببینیم واقعا در کجای دنیا حقوق و دریافتی یک نمبنده مجلس سی برابر یک کارگر و یا کارمند ساده حقوق میگیرند ؟ و اصولا حقوق نمایندگان چند برابر حقوق یک کارمند با سابقه و تخصص مشابه این نمایندگان در ادارات آن کشورها است؟ و ضمنا میزان حقوق دریافتی شهید مدرس به نسبت یک کارمند عالی رتبه زمان خودشان چند برابر بوده ؟
عبدالله۱۷۰۳۱۲۰۸:۵۸:۳۷ ۱۳۹۶/۹/۲۷
هزینه اجازه مسکن 6000000 ریال؟؟؟ اونی ک به نمایندگی میرسه حتما بنیه مالی قوی داشته ک تونسته تا اونجا پیش بره پس اجاره نشین نیست و این توجیحات نمادین است... درضمن اگر اجاره مسکن ششصد هزارتومانه پس چرا حقوق اداره کار 1 تومنه؟؟؟ چرا از خدا نمی ترسید؟ تفکرات من نماینده ای نداره توی این مجلس پس اینا نماینده من نیستن... من جوان بیکارم هیچ مجلسی لایحه ای تصویب نکرد که بیکاری منه مهندس رفع شود پس نماینده ای ندارم... من اینده روشنی نمیبینم و ب هیچ ارزویی از خواسته هام نرسیدم پس این مجسل با من صنمی نداره اگر یک ریال حقی گردن این اقایان دارم نمی گذرم الله وکیل و قاضی من است.
ناشناس۱۷۰۳۳۵۰۹:۲۵:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۲۷
نتیجه تَکرار می‌کنم، به کل لیست رأی بدید!!!
ناشناس۱۷۰۳۷۲۱۰:۰۵:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۷
این نمایندگان چه اندازه برای کشور مفید هستند چند درصد آنها برای کشور مفید هستند
ناشناس۱۷۰۳۸۸۱۰:۱۹:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۲۷
آنوقت اگر سالی 2 میلیون مسافر خارجی داریم که بخواهیم 220 هزار تومان از آنها عوارض بگیریم میشود سالی 400 میلیارد تومان..جناب ریس جمهور به جای فشار به مردم حداقل با یکسان سازی حقوق و اجرای قانون خودتان این فشار را از مردم بردارید..فقط اگر حقوق این 200 نفر را یکسان سازس کنید فشار را از روی 2 میلیون آدم برداشته اید..
ناشناس۱۷۰۴۱۴۱۰:۵۳:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۷
این کار دولت یعنی رشوه دادن و خود این کار جرم است
ناشناس۱۷۰۴۳۳۱۱:۱۲:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۲۷
نوش جونشون فقط یه لطفی کنند حقوق من مهندس جوان و زحمت کش رو هم از 930 هزارتومان اقلا به خط فقر یک خانوار شهری یعنی 3.5 میلیون در ماه ارتقاء دهند تا ما هم بتوانیم اندکی مزه زندگی را بچشیم
ناشناس۱۷۰۴۳۶۱۱:۱۵:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۲۷
به به کم کم میوه های درختی که مردم در 29 اردیبهشت کاشتند نمایان می شود درخت رای لیستی به نمایندگان مورد حمایت دولت مردم خودشان وکیل الدوله را با شوق و نبات و شکلات به مجلس فرستادن پس نباید انتظار دیگری از نمایندگان داشته بشاند مجلس برای دولت دولت برای مجلس
ناشناس۱۷۰۴۵۸۱۱:۲۷:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۲۷
همه نمایندگان در حوزه انتخابه شوناز خودروهای ادارات دولتی استفاده می کنند.
naderehabedi@yahoo.com۱۷۰۵۰۹۱۱:۵۱:۳۱ ۱۳۹۶/۹/۲۷
قابل توجه هموطنان عزیزی که برای جریان اعتدال و اصلاح طلبی سینه چاک می کردید!!!!!!! تحویل بگیرین لطفا
ناشناس۱۷۱۳۷۸۰۸:۱۴:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۲۸
مگر وقتی که آقایان اصول گرا در مجلس بودن تورم و این چیزها نبود ؟ یا به نفع خودشون کاری نمی کردند ؟ بدبختی مردم فرصتی شده برای تبلیغ جناحی بی خاصیتی که هیچکدام برای مردم کاری نمی کنند
ناشناس۱۷۰۵۱۴۱۱:۵۸:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۷
با سلام خدمت آقای دکتر توکلی عزیز یه خواهشی ازتون داشتم ترو خدا کمتر از اختلاس، باند بازی و....بگید.هر روز که این اخبار رو میخونیم و میبینیم حالمون بدتر میشه داریم به مرز افسردگی میرسیم بزارید دوستان مجلسی و سایر مدیران با خیال راحت جهت بهبود حال خود و خانوداشون قانون تصویب کنن و حقوقهای نجومی و پاداش های آنچنانی رو که قطعا ازهرچیزی هم بدتر است نوش جان کنند. بهرحال این عزیزان ر هم ژن خوب دارند و هم سابقه خانوادگی قوی ولی ما ملت به قول امام راحل پا برهنه ایم و در شان این دوستان نیستیم که به فکرمون باشند. با تشکر
سیاوش۱۷۰۵۲۶۱۲:۰۹:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۲۷
همین اعمال و مشابه انست که مردم مسئولین و نمایندگان را از خود نمیدانند و هر روز این فاصله و احساس انزجار مردم بیشتر میشود. حضرت علی را بیاد آوریم که در حد پایینترین سطح مردم زندگی میکرد.لااقل شما مشابه مردم باشید
ناشناس۱۷۰۵۴۲۱۲:۱۹:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۷
خب به سلامتی محل هزینه شدن صرفه جویی حاصل از حذف یارانه هم مشخص شد و طبق معمول همیشه به جیب فقرا سرازیر میشه(میدونید که نماینده ها جز اقشار کم درآمد جامعه هستن)
منتظر فرج۱۷۰۶۱۳۱۳:۰۹:۲۴ ۱۳۹۶/۹/۲۷
اللهم عجل لولیک الفرج....
علي۱۷۰۶۳۳۱۳:۲۵:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۷
بي علت نيست كه بعضي ها درايام انتخابات آن همه هزينه مي كنند تا وارد مجلش شوند فقرا ومحرومين درحال خردشدن درزير گراني وهزينه هاي بالاي معيشت بيكاري وركود هستند آقايان افزايش حقوق 70درصدي براي خودشان مصوب مي كنند.آيا اين همان مجلس است كه امام فرمودند عصاره فضايل ملت است
ناشناس۱۷۰۶۵۲۱۳:۳۹:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۲۷
وای بر نمایندی که از حق مردم دفا نکند
ناشناس۱۷۰۷۴۹۱۴:۴۲:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۲۷
نمایندگان محترم تهران لطفا هزینه دفاتر خود را شفاف سازی کنید...نمایندگان تهران که حوزه انتخابیه و‌ محل خدمت آنها یکی است، نباید برای دو دفتر هزینه و‌حق خودرو و...دریافت کنند...آقای صادقی نماینده تهران که ادعای مبارزه با فساد دارند از خودشان شفاف سازی هزینه های دفاتر و‌خودرو را شروع کنند.
معلم۱۷۰۷۷۴۱۵:۰۰:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۲۷
لطفا برا حقوق معلم ها هم فکری بکنید. قطره چکانی حقوق ما اضافه میشه. آقای نماینده با حقوق ۲ میلیونی یک معلم با این وضعیت گرونی و اجاره خونه ۴ روز هم نمیشه زندگی کرد. اونوقت یارانه ها رو هم میخواید قطع کنید و بنزین رو گرون کنید. بی عدالتی تا کی...
ناشناس۱۷۰۷۷۹۱۵:۰۵:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۲۷
مردم دارن زیر این همه بدبختی خُرد میشن ...
ناشناس۱۷۰۸۶۱۱۶:۰۱:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۷
-- حالا آقا ابراهيم ، بالاخره معلومه كه نرخ تورم چند درصده ؟!! ... آخه قيمت ها تو بازار يك عددي ميگن و مسئولين مربوطه عددي ناقابل ديگر ، حالا ما نميدونيم بازار درست ميگه يا دولتيان ...حالا گرچه كمرم زير بار گراني شكسته و بخوبي حس مي كنم كه نرخ تورم چند درصده !! ... ها آقا ابراهيم ؟!! ... بفرما !! -- اين كه معلومه برادر ! نرخ تورم ٧٠ درصده !... بي برو برگرد !! از كجا ميدونم ؟! ... خب معلومه قربونتم ، از آنجا كه براي مجلسيان افزايش ٧٠ درصد اعلام شده ، ... افزايش حقوق متناسب با تورم !! ديگه چي ميگي تصدقتم !!
راد از شهر شبستر۱۷۰۹۳۲۱۷:۱۴:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۲۷
با سلام/اقای تابش فقط خجالت بکش و حرف نزن/ مردم دیگر به امثال شما ها اعتماد ندارند ودر ضمن حقوق یک نماینده بیش از 40 میلیون تومان است؟ انهایکه ردیف کردید مگر حقوق نیست در کجای دنیا حقوق کارمند یا کارگر 10% و حقوق نمایندگانش بیش از 70% باشد ای ملت عزیز اگاه و اطلاع داشته باشید چه نمایندگانی داریم ما!
من۱۷۰۹۵۷۱۷:۳۵:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۷
یارانه رو قطع میکنن که بدن به این نمایندگان فقیر و مستضعف مردم.چرا ناشکرین مملکت به این خوبی داریم خداروشکر کنید که تنفسمون پولی نیست
ناشناس۱۷۰۹۹۳۱۸:۰۶:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۲۷
اگر نمایندگان خدوم این افزایش رو بپذیرند. معنی اش ان است که نماینده مردمشون نیستند. چطور نماینده می پذیره شهروندی که کارمند دولته 10 درصد افزایش داشته باشه و خودش 70 درصد. نانواهایی محل ما هم آزاد پز شده اند و نان سنگگ هزار تومانی شده 1300 تومن یعنی 30 درصد افزایش داشته. لبنیات و گوشت و حبوبات رو هم اگر قیمت کنید بی سر و صدا همش افزایش پیدا کرده. البته ترفندهای جدید هم هست که قیمت ثابت مونده اما وزنش کم شده و یا قطعش کوچکتر. آقای روحانی معنی پایین امدن تورم را خوب به ملت فهماندید . دست مریزاد
ناشناس۱۷۱۰۶۲۱۹:۳۰:۲۴ ۱۳۹۶/۹/۲۷
این افزایش واین امکانات برای نماینده ملت خلاف دین وقرآن وانسانیت است
ناشناس۱۷۱۰۸۵۱۹:۵۰:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۲۷
حقوق نماینده-وزیر -کارمند -کارگر و..........تابعی است از میزان ناکارامدی وبه فکر مردم نبودن وغیره حالا قضاوت بفرماید حقوق چه کسانی باید ۷۰دصد افزایش یابد وچه کسانی ۱۰درصد
ناشناس۱۷۱۲۰۲۲۲:۱۸:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۲۷
خدا خيرت بده كه اصل كلام رو گفتي، واقعا گل گفتي
ناشناس۱۷۱۲۷۲۲۳:۵۰:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۲۷
یک پزشک که 15 برابر نماینده می گیره
مرضيه۱۷۱۳۲۹۰۶:۰۴:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۲۸
يه سري از مردم حقوق ماهي يك ميليون تومانو سه ماه نميگيرن اين بنده خداها هنوز هفتاد درصد به حقوقشون اضافه شده
مجید۱۷۱۴۹۳۰۹:۵۰:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۲۸
اینجانب با 30 سال خدمت با لیسانس و پست مدیریتی حقوق بازنشستگیم با احتساب تمامی مخلفات و بدون کسورات تنها 2100000 تومان است
طرفدار غرب۱۷۱۸۸۳۱۴:۴۰:۳۱ ۱۳۹۶/۹/۲۸
من لیسانس دارم بیکارم اینا هفتاد درصد حقوق بیشتر میگیرن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. این صدای اقتدار ایران است ...

    2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    3. وحدت ملی با وعده صادق

    4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    12. اسراییل چه باید بکند؟ 

    13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

    16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

    17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

    18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

    19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

    21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

    22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

    23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

    24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

    25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

    آخرین عناوین