نوبخت: رییس جمهوری از افزایش نرخ ارز بسیار مکدر است/ قسم می خورم ماهی حدود هشت میلیون و 700 هزار تومان حقوق می گیرم/ قیمت کنونی بنزین 1200 ارزان تر از فوب خلیج فارس است

گروه اقتصادی الف،   3960923257 ۸۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در جلسه ای که امروز(پنجشنبه) با رییس جمهوری داشتیم، وی از افزایش نرخ ارز بسیار ناراحت و مکدر است.

نوبخت: رییس جمهوری از افزایش نرخ ارز بسیار مکدر است/ قسم می خورم ماهی حدود هشت میلیون و 700 هزار تومان حقوق می گیرم/ قیمت کنونی بنزین 1200 ارزان تر از فوب خلیج فارس است

محمد باقر نوبخت عصر پنجشنبه در گردهمایی دانشجویان و جوانان حزب اعتدال و توسعه با عنوان جوانان، نقش آفرینی و مسوولیت پذیری با بیان این مطلب افزود: اسم اصلی حزب اعتدال و توسعه اعتدال برای توسعه است و دیگر زمان اینکه بگوییم مشکلات کشور بر گردن دولت های نهم و دهم بوده گذشته و باید به فکر کشور باشیم.


وی اظهار داشت: این روزها درباره بودجه حرف های زیادی می شنویم ولی باید به منتقدین بگویم اگر امروز بودجه کاملا شفاف نبود آیا می توانستید اجزای آن را تحلیل کنید و دستگیر نشوید؟


سخنگوی دولت افزود: البته قبول دارم بیماری مزمن اقتصادی در کشور وجود دارد که نمی توان آن را با دارو درمان کرد بلکه باید دست به جراحی بزرگی زد ولی راه حل دیگری وجود دارد که می توانیم دست بر روی دست بگذاریم و دو سه سال آینده را نیز بگذرانیم و همین بیماری مزمن را با رعایت امانت به دولت بعد بسپاریم.


نوبخت با تاکید بر اینکه حق نداریم جامعه را متشنج کنیم و باید با آرامش کار خود را پیش ببریم، گفت: از همه می خواهیم انتقاد کنند و هیچ کس در زمینه بودجه مسوول نیست بلکه خودم به عنوان محمد باقر نوبخت شخصا مسوول بودجه هستم و اگر اشتباه می کنم بگویید که برگردم.


به نوشته ایرنا،وی یکی از ویژگی های بودجه سال آینده را توجه به اشتغال دانست و اظهار داشت: در بودجه سال آینده پیش بینی 980 هزار فرصت جدید شغلی را کرده ایم زیرا در هر خانه ای که می روید حداقل سه بیکار تحصیل کرده وجود دارد.


دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه یکهزار و 194 هزار میلیارد تومان در کشور هزینه خواهد شد که ما فقط می توانیم 368 هزار میلیارد تومان از خزانه دولت برداشت کنیم، گفت: جامعه حق دارد که این سوال را بپرسد که مابقی این هزینه را از کجا می خواهید بیاورید؟


نوبخت گفت: در جدول بودجه سال های گذشته 59 ردیف و موسسه وجود داشت که از دولت کمک می گرفتند و حتی بسیاری از این موسسات را ما نمی شناختیم که در سال جاری این ردیف ها حذف شد، البته 194 هزار میلیارد تومان نیز از حقوق گمرکی و مالیات درآمد کسب خواهیم کرد که در عین حال 500 هزار میلیارد تومان نیز طرح و پروژه نیمه تمام در کشور داریم.


وی ادامه داد: پس باید چیزی بفروشیم تا بتوانیم این میزان را تامین کنیم که اولا ساختمان های دولتی است که پیش بینی کردیم یکهزارو 500 میلیارد تومان و فروش سهام شرکت های دولت که آن نیز حدود 106 هزار میلیارد تومان خواهد بود و برای تامین بقیه آن مجبور شدیم اوراق قرضه بفروشیم که آن نیز حدود 47 میلیارد تومان است.


سخنگوی دولت افزود: هزار میلیارد تومان نیز باید به بازنشستگان برای همسان سازی پرداخت کنیم که با این کسری بودجه مجبور شدیم 20 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اتمام پروژه های نیمه تمام استفاده کنیم.


نوبخت با بیان اینکه برجام توانست برای دولت گشایش ایجاد کند، گفت: برخی می گویند برجام هیچ دستاوردی نداشته ولی من به عنوان رییس سازمان مدیریت می گویم حداقل گشایشی که داشته این بود که فروش نفت ما از حدود یک میلیون بشکه به دو میلیون و 410 هزار بشکه رسید که توانستیم با پول آن هزینه های جاری دولت و حقوق کارمندان را پرداخت کنیم البته ترامپ از اقدام و مذاکرات ما و به ثمر رسیدن برجام بسیار می سوزد و می داند که اگر برجام به ثمر نمی رسید مشکلات زیادی در کشور وجود داشت.


وی به بحث قبلی خود برگشت و ادامه داد: خلاصه برای طرح های عمرانی پول کافی نداریم و برای این کار مجبور شدیم سال گذشته 17 هزار میلیارد تومان از بانک ها پول بگیریم تا بتوانیم واحدهای متوقف و نیمه تعطیل را دوباره فعال کرده و فرصت شغلی ایجاد کنیم.


نوبخت خاطر نشان کرد: تصمیم گرفتیم اگر اصلاح قیمتی روی حامل های انرژی رخ دهد و مجلس مجوز آن را دهد 17 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم تا بتوان 83 هزار واحد صنفی نیمه کاره ای که باید کامل شود را تکمیل کنیم.


وی توضیح داد: در قانون هدفمندی یارانه ها قرار بود با اصلاح حامل های انرژی و منابع حاصل از آن نصف آن به مردم برای پرداخت نقدی یارانه ها و از نصف دیگر 30 درصد به واحدهای تولیدی و 20 درصد نیز در جیب دولت قرار گیرد ولی امروز نه فقط آن 30 درصد به واحدهای تولید داده نشد و 20 درصد نیز به جیب دولت نرفت بلکه 12 هزار میلیارد تومان نیز به مبلغ قبلی افزوده و به عنوان پرداخت نقدی یارانه به مردم دادیم.


رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه عده ای به این پول نیازمند هستند و نمی توانیم تحت هیچ شرایطی آن را قطع کنیم، گفت: بنده قسم می خورم ماهی حدود هشت میلیون و 700 هزار تومان حقوق می گیرم و هیچ پول دیگری از هیچ جای دیگر دریافت نمی کنم و دریافت این 45 هزار تومان هیچ تاثیری در زندگی من ندارد اما می توان با جمع این 45 هزار تومان مشکلات زیادی را حل کرد البته امسال یارانه تحت پوشش افراد کمیته امداد و بهزیستی3.4 برابر شده است و سعی داریم هر کسی که زیر خط فقر باشد پول دیگری به نام بیمه سلامت به آنها بدهیم و سال آینده بطور قطع سه دهک افراد بی نیاز از یارانه را قطع خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: برای ایجاد حدود یک میلیون فرصت شغلی نیاز به اصلاح قیمت حامل های انرژی در سال آینده است.


رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: قیمت فوب خلیج فارس که مبنای قیمت گذاری حامل های انرژی در کشور است حدود 2200 تومان است که با قیمت کنونی بنزین 1200 ارزان تر است و حتی قیمت بنزین و گازوییل در ایران بسیار ارزان تر از افغانستان است.


نوبخت با بیان اینکه رییس جمهوری در جلسه امروز نیز با وی تاکید کرده که درباره افزایش نرخ ارز بسیار نگران است، ادامه داد: آقای روحانی اصلا و به هیچ عنوان افزایش نرخ ارز را بر نمی تابد و از افزایش آن بسیار مکدر است.


وی با تاکید بر اینکه باید قیمت ارز کنترل شود و برای این کار دولت باید در بازار مداخله کند، افزود: برای اینکه بتوانیم تقاضای بازار را متعادل کنیم باید ارز تزریق کنیم ولی متاسفانه بانک مرکزی اگر ارز بیشتری داشت قطعا ورود می کرد.


سخنگوی دولت ادامه داد: در بازار ما دلار زیاد است ولی برای کنترل نرخ آن باید بانک مرکزی ورود کند که متاسفانه برای تهیه ارز مشکل دارد.


نوبخت به میزان سفرهای خارجی از کشور اشاره کرد و گفت: سالانه 9 میلیون و 200 هزار نفر به مسافرت خارجی می روند که اگر هر کدام هزار دلار با خود ببرند می شود 9 میلیارد دلار، که همین میزان برای دولتی که تامین 200 میلیون دلار برایش سخت است بسیار زیاد است و بار بسیار زیادی را به بازار وارد می کند.


وی گفت: خروج ارز از کشور به بازار فشار وارد می کند و یکی از عوامل جلوگیری خروج ارز از کشور می تواند افزایش عوارض خروج مسافران باشد.
پیش از سخنان نوبخت علی جنتی معاون کانون ها و سازمان های حزب اعتدال و توسعه سخنرانی کرد.

دیدگاه کاربران

حسنی دخت۱۶۶۷۴۳۱۸:۰۸:۰۱ ۱۳۹۶/۹/۲۳
کسی که دکترین ژن برتر و ذخایر انقلاب را مطرح می کند جایز نیست سخنگو و از مسولین نظام باشد
مرادی۱۶۶۸۲۰۱۹:۱۷:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۲۳
یکی از کارهایی که اقای روحانی باید در دور دوم می کرد برکناری ایشون بود که مردم به خاطر صحبت های ایشون در مورد نجومی بگیران و مدیران اقازاده دلشون از دست ایشون خون شده بود
ناشناس۱۶۷۱۰۵۰۳:۴۶:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۴
ایشان و اقای سیف اگر سکوت میکردند مردم اینقدر عصبانی نمیشدند
ناشناس۱۶۷۸۳۶۰۱:۲۱:۰۱ ۱۳۹۶/۹/۲۵
تمام فایل های قدیمی قیمت مسکن رو بنگاهها جمع کردن آماده پرش شدن شما مکدری به چه درد من می خوره؟؟؟
ناشناس۱۶۶۹۸۸۲۳:۳۱:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
بحث درآمدها و دارایی شما و خانواده ی شماست آقای نوبخت نه صرفا" حقوق معاون اولیتان . یعنی شما منظور مردم را متوجه نمیشوید ؟ !!!!! ضمنا" چطور میشود کسی در مقام معاون اولی دولت تدبیر باشد و تمام عایداتش این باشد و از حرامخواران و نجومیان غارتگران بیت المال بعنوان ذخایر و مستحقان نام ببرد ؟؟؟ !!!!!
ناشناس۱۶۸۶۵۵۱۸:۵۸:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۵
بحث تابعيهاي دوگانه و انتقال ارز به انجاها است در راس ان كانادا است ،بيشتر دكترها و مديران دارند تابعيت كانادا ميگيرند و خروج ثروتي است كه اتفاق افتاده است .
ناشناس۱۶۷۱۱۸۰۴:۲۶:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۴
راستی سیف کجاست
ناشناس۱۷۰۹۱۱۱۶:۵۵:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۷
هر روز قیمت دلار را بالا می برند و بعد می گویند قیمت ها با فوب و نرخ جهانی فاصله دارد. حقوق کارگران و کارمندان با نرخ جهانی چه فاصله ای دارد؟؟
حمید۱۶۶۷۴۴۱۸:۱۰:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۳
سلام بدون قسم هم حرفتان قبول لطف کنید فیش حقوقی و مزایای آقای مونسان و معاونانشان در سازمان منطقه آزاد کیش را تا قبل از انتصاب به سرپرست میراث فرهنگی برای مشاهده عموم منتشر نماید تامردم ما ببینند که بستگان رییس جمهور حقوق اضافه نمیگیرند
ناشناس۱۶۶۷۴۵۱۸:۱۱:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۳
آقای نوبخت قبل از انتخابات قول یکسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها را دادند ولی بعد از انتخابات گویا فراموش کردند؟! چطور حقوق حوزه ریاست‌جمهوری را 35 درصد افزایش دادند ولی وقتی به ما که حقوق‌های زیر یک ونیم میلیون داریم رسیدند به کلی فراموش کردند؟
ناشناس۱۶۶۷۴۸۱۸:۱۲:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۲۳
آقای نوبخت مرهم درد مردم استان کرمانشاه پرداخت وام بلاعوض نبود بلکه پیشگیری از قبل برای چنین حوادثی بود. اما تعریف پیشگیری برای دولت به استقبال از اروپایی‌ها و رفتار منفعلانه خلاصه شده است و توهم سایه جنگ و ضعف دولت در مقابله با دشمن باعث شده مردم از خدمات دولتی بهره‌ای نبرند.
ناشناس۱۶۶۷۴۹۱۸:۱۲:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۳
به نظر با عوارض 220 هزار و 300 هزار و .... نمیشه جلو خروج ارز را توسط مسافر گرفت پیشنهاد میکنم هرکس خواست بره خارج کشور ، قبل از خروج و بعد از برگشت یک کتک درست و حسابی بهش بزنند!!! من هر وقت حرف های این آقا را گوش میدم یا میبینم عصبی میشم . خیلی حرفهای الکی میزنه مثل همین قیمت بنزین ، یکی به این بشر بگه بابا ما قیمت بنزین نمیدیم ما هزینه سقوط ارزش پول ملی را میدیم . آقای رئیس جمهور نباید از افزایش قیمت ارز عصبانی بشه باید عوامل این سیاست ها را که در دولتش وجود دارد از کابینه بندازه بیرون و ... . از رئیس جمهور خواهش میکنم سخنگوی دولت را عوض کند . خیلی از مردم احساس خوبی از دیدن این فرد ندارند و...
ناشناس۱۶۶۷۵۰۱۸:۱۳:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۳
آقای نوبخت در پاسخ انتقادات عادل آذر از افزایش بی‌انضباطی‌های بودجه برآشفت و گفت، من در سال‌هایی که مجلس بودم هشدارهایی داده بودم! آقای نوبخت. 5 سال مقررات کشور در دست شما بوده است، چرا اصلاح نکردید؟ چه نفعی برای شما داشت که هیچ‌ گامی در اصلاح آن برنداشتید؟
مسعود۱۶۶۷۵۲۱۸:۱۳:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۲۳
بمیرم برای رییس جمهور مکدرمون آخه چرا ما باید یه کاری بکنیم که رییس جمهورمون مکدر بشه خجالت هم خوب چیزیه فقط بلدن بگن بنزین از فوب خلیج فارس ارزونتره بقیه چیزها رو هیچی نمیگن مثلا قیمت ماشین تو کشورهای عربی و ایران رو نمیبینن یا هزار تا چیز دیگه رو بدترین دولت جمهوری اسلامی از بدو تشکیل تا الان این دولت بوده ریا کار ترین دولت بوده موقع انتخابات حتی یارانه افرادی روکه قطع کرده بودند وصل کردند الان که خرشون از پل گذشته یارانه بدبخت بیچاره ها رو هم میخوان قطع کنن
ناشناس۱۶۷۱۰۳۰۳:۴۴:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۴
ورشکستگی اقتصادی در بودجه و حرف های این جماعت موج میزنه فقط میگن نخورید نپوشید نروید. نکنید. و الا اخر اقایان 80 درصد مردم مفلس شدند گاز و اب و برق را در 5 سال گذشته ده برابر کردید بماند بقیه چیز ها مردم که مثل شما دستگاه چاپ اسکناس ندارن اخوی
ناشناس۱۶۶۷۵۴۱۸:۱۸:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۳
با ناراحت شدن مملکت اداره نمیشه برعکس باید با تدبیر جلوی گرانی دلار رو میگرفت
ناشناس۱۶۷۱۰۹۰۴:۰۵:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۴
برادر خودت را خسته نکن دلاری نمانده کفگیر به ته دیگ خوردو صدای ورشکستگی به گوش میرسه
اسدي۱۶۶۷۵۸۱۸:۲۳:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۲۳
اگر آزاديهاي اجتماعي مردم در داخل تامين شود نيازي به خروج از كشور نيست.
ناشناس۱۶۶۷۶۷۱۸:۳۱:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۲۳
آقای نوبخت هفته گذشته قیر در شهرستان سنقر و کلیائی بشکه ای 350 هزار تومن بود-آلان نمی دانم قیمتش چنده چون اوجا نیستم_جنابعالی بفرمایید چطور نفت خام را بشکه ای 50 دلار به فوب خلیج فارس می فروشید که میشود حدود 200 هزار تومن اما ته مانده نفت خام را به ملت خود می دهید بشکه ای 350 هزار تومن؟ فوب این 350 هزار تومن دقیقاً کجاست؟ به بقیه کلام شیرینت دیگه کاری ندارم.
ناشناس۱۶۶۷۶۸۱۸:۳۱:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
جناب سخنگو با چه رویی وعده های قبل از انتخابات را فراموش می کنید چرا برای مردم پیامک دادید و انهایی را که یارانه انها هم قطع شده بود وعده برقراری مجدد یارانه دادید اون کاندیدها که وعده 200 هزار تومان یارانه می دادند از کجا این حرف را میزدند
ناشناس۱۶۶۷۷۱۱۸:۳۴:۲۴ ۱۳۹۶/۹/۲۳
مشکل اینجاست که اخر سال بعد مردم زمانیکه می خواهند نتیجه ی فعالیت های سال را با اعمال این بودجه ببینند به این ننایج می رسند یارانه ان سه دهکی که باید حذف میشد نشده و به جایش فقرا محروم از یارانه باقی مانده اند. همچنان همان سه بیکار تحصیل کرده در هر خانه ای هست یارانه ای هنوز به تولید داده نشده است مدیران ارگان ها عوض شده اند اما مدیران تغییر نکرده اند یعنی ربیعی شده وزیر نفت، زنگه وزیر اطلاعات و مصلحی وزیر ارتباطات. در مدیریت مدیران فقط اینکه مدیران اینکه مدیر کجا هستند تغییر کرده است
مرتضی۱۶۶۷۷۶۱۸:۳۹:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۳
حقوق به ریال ، هزینه به فوب خلیج فارس ؟؟؟ این ثمره اینهمه کار کارشناسی و تخصصی بود؟؟ تازه سر مردم منت هم میگذاری؟؟ اگه واقعا اداره کردن مملکت از جیب مردمه ، که دیگه کارشناسی نمیخواد اقای نوبخت ،هشت میلیون و هفتصد هزار تومان ارزش آه مظلوم را نداره ،چه برسه به نزدیک هشتاد میلیون ادم .استعفا بدی خیلی عاقلانه تره .
ناشناس۱۶۶۷۸۱۱۸:۴۶:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۳
اقای نوبخت مردم چوب نااقتصادی و هدایت مدیریت اقتصادی شخص شما را میخورند
علی۱۶۶۷۸۲۱۸:۴۶:۵۳ ۱۳۹۶/۹/۲۳
آقای نوبخت شما که ملاک قیمت بنزین رو فوب خلیج فارس میدونید میزان حقوق و افزایش سنواتی آن رو هم با فوب خلیج فارس بسنجید . حقوق ۱۲۰۰۰۰۰ تومان هم از فوب خلیج فارس پایین تر است.
ناشناس۱۶۶۷۸۹۱۸:۵۲:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۳
ایشان مظلوم نمایی میکنند ایشان میگوید بنزین فوب خلیج فارس 2200 تومان است ان طور که دولت دارد پول ملی را بی ارزش میکنه از 3200 به 4200 رسانده و چاپ اسکناس و سه سال دیگه که دلار به جای انکه 4200 باشد حتما 8500 است و بنزین فوب خلیج فارس میشود 5000 تومن این چرخه معیوب که دولت ها یک راه حل دارد ان باطل کردن چاپ پول و خارج کردن ان از سیستم و افزودن به پول ملی فکر کن اگر دلار از 3200 به 2200 رسیده بود احتیاجی به افزایش قیمت هیچ چیز نبود بلکه رو به ارزانی همه چیز ختم میشد ولی این مخارج اضافه و ولخرجی دولت ها امان مردم را بریده و هر سال کسری بودجه و پرداخت از جیب مردم با گرانی هایی که نفس اکثر مردم را بریده دوم انکه ایشان توضیح دهد چگونه عده ای دسترسی به رانت و اطلاعات دارند و 5000 خودرو گرانقیمت وارد میکنند و درست بعد از واردات ان یک دفعه تعرفه ان سه برابر میشود پس یک بام و دو هوا نمیشود و با سفسطه و لبخند مشکل اقتصادی مردم حل نخواهد شد لطف کن پاسخ این ابهامات را توضیح بدهید متشکرم
ناشناس۱۶۶۷۹۱۱۸:۵۴:۰۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
مکدر شدن ایشان برای مردم نان و اب نمیشه
ناشناس۱۶۷۱۰۸۰۴:۰۳:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۲۴
ورشکستگی بزرگ در راه است انطور که بویش می اید
ناشناس۱۶۷۱۱۶۰۴:۲۳:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۲۴
البته برای عده ای هم اب و هم نان میشه
مهدی۱۶۶۷۹۷۱۹:۰۲:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۲۳
جناب نوبخت ، من پیشنهاد میکنم کلا مرز رو ببندید که کسی اصلا نتونه خارج شه . اینطوری مطمئن تره . فقط دکتر ظریف و یکی دو نفر دیگه مجوز خروج داشته باشن .بقیه هم میتونن با اسکایپ در جلسات و کنفرانس های بین المللی شرکت کنن . با این سیاست میتونیم دست کره شمالی رو از پشت ببندیم و در این زمینه هم در دنیا یکه تاز باشیم . فقط صادرات سنگ پای قزوین فراموش نشه. با تشکر.
شیرین۱۶۶۸۰۲۱۹:۰۶:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۳
بنزین و گازوییل ارزآنتره از افغانستان چون خودمون داریم چرا باید گرون باشه این یکی را که نمی تونن تحریممون کنن شماها هی گرون میکنید ای بابا دولت مرفه های..
ناشناس۱۶۶۸۰۳۱۹:۰۶:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۲۳
جلوي تابعيت هاي دوگانه را بگيريد كه ارز كشور به يغما نرود ، اكثر متمولين و اطبا و صاحبان بيمارستانها و مديران ارشد و و و و يا تابعيت دوگانه دارند و يا در حال اقدام هستند و هرخانواده كه مهاجرت ميكند ميتواند مليونها دلار ارز خارج كند ، يكي از عوامل مفاسد اقتصادي همين سكوت نظام براي تابعيتهاي دوگانه ميباشد .
ناشناس۱۶۸۸۶۴۰۲:۰۰:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۶
میلیونها دلار؟ چند تا دوتابعیتی داریم و اگه هر کدوم میلیونها دلار در کشور دارن چقدر دلار در کشور هست با این حساب؟ حالا این میلیونها رو چجوری خارج میکنن؟ تو پاچه شلوارشون میذارن میبرن؟ تو عمر تا به حال چقدر دلار دیدی؟ کلاس چندمی عمو جون؟
ناشناس۱۶۶۸۰۵۱۹:۰۸:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۳
مرد حسابی! مگه مسافر ارز مجانی ازتون میگیره که منت میگذاری؟ چندرغاز ارز مسافرتی که حذف شد، همه مسافران باید ارز خودشون رو از بازار آزاد تهیه کنند که اون هم به لطف مدیریت عالی شما!! ظرف همین چند روز حدود 15 درصد افزایش قیمت داشته که با توجه به اینکه عمده ارز کشور هم در اختیار دولت است، با همین افزایش نرخ دلار، ریال خوبی به جیب زدید و حسابی کسر بودجه و مدیریت افتضاحتان را جبران کردید. بجای اینکه بشینین واقعا فکر کنین چرا همه و با هر سطح درآمدی میخوان چند روز از کشور بیرون برن تا از دست شما و قوانین عجیب غریب تون راحت باشن، مردم رو جریمه می کنین؟
کرامت سلیمی math.salimi@gmail.com۱۶۶۸۱۳۱۹:۱۳:۵۸ ۱۳۹۶/۹/۲۳
اقای نوبخت حرف شما این معنا را می دهد که افراد و سازمانهایی غیر از دولت در موضوع افزایش قیمت ارز تصمیم گرفته اند و اقای روحانی قدرت مقابله با انها را ندارد و به همین دلیل رییس جمهور مکدر شده اند. اگر شما و اقای روحانی در این ادعا که ناراضی هستید عملا" نارضایتی خود را نشان دهید و اقای روحانی و هیئت دولت استعفای خود را تقدیم ملت ایران کنند
ناشناس۱۶۶۸۳۱۱۹:۲۷:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۲۳
تو را خدا ببین میگه بنزین ارزان تر از افغانستان است یکی بپرسه افغانستان دارای ثروت ملی نفت داره دوم چرا همیشه شما یاد گرفتید خود را مقایسه کنید با افغانستان و بنگلادش چرا مقایسه با اروپا و امریکا نمیکنید این نشان از درماندگی شما و دولت است که چنین توجیح میکنند
علی۱۶۷۲۳۷۱۰:۱۱:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۴
این را هم اضافه کنید که ۸۰%ماشین ها درافغانستان تویوتای کم مصرف است
ناشناس۱۶۶۸۴۴۱۹:۵۰:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۳
عجب رییس جمهور مردم دوستی داریم
ناشناس۱۶۶۸۴۷۱۹:۵۲:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۲۳
قیمت خودرو و سطح درامد هم با فوب خلیج فارس مقایسه کنید
ناشناس۱۶۷۱۳۱۰۶:۴۲:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۴
فقط جمعیت کرج چند برابر جمعیت امارات است
امید۱۶۶۸۴۸۱۹:۵۲:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
ببخشید لطفا افزایش حقوق های کارگران و کارمندان را هم با “فوب خلیج فارس” محاسبه فرمایید. از این گذشته اگر حقوق من هم بالای هشت میلیون تومن بود نیازی به چهل و پنج هزار تومن نداشتم.
ناشناس۱۶۶۸۵۳۱۹:۵۸:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۲۳
بازار از وقتی فهمیده چنین بودجه ای پیشنهاد شده خیلی ها از همین حالا رفتند تو فکر احتکار چرا ارامش بازار را بهم می زنید
ناشناس۱۶۶۸۵۷۲۰:۰۲:۰۱ ۱۳۹۶/۹/۲۳
به حرفهای ایشون اگر بادقت نگاه کنیم حرف بدی نزدند .همین انتقادهایی که ازدولت تواین چندروز شد اتفاقا نشانه انتقاد پذیری دولت هم هست .ایشون راست میگن میلیاردها دلار ارز کشور وقتی خوددولت توتامین ارز مشکل داره نباید بره دوبی وانتالیا وتایلند وگرجستان.ببینین چه شانتاژی برای عوارض خروج از کشوردرست شد .یارانه هم تکلیف مجلس بوده وواقعا هم درست نیست به همه پرداخت بشه .اما پرداختی کسانی که زیر پوشش کمیته امداد هستند سه برابر شده .جراحی اقتصاد خرج داره .بگذاریم از این گذرگاه عبور کنیم .کمی منطقی با اعداد وارقام کارنامه دولتها روببینیم .خوب بود دولت مثل احمدی نژاد بودجه رو بهمن تحویل میداد تا دودوازدهم بودجه تصویب بشه؟الانم مجلس قطعا این انتقادهای مردمی رو لحاظ میکنه .
مهرداد۱۶۶۸۵۸۲۰:۰۶:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۲۳
مسوليني كه قيمت بتزين رادر بازهاي خارجي وخليج فارس مطرح ميكنند وخواستار برابري نرخ بنزين هستند با قيمتهاي بين المللي چرا درمورد حقوق و مزايايي كارگران وكارمندان اونور صحبت نمي كنند وخواستار برابري حقوق نيستند
ناشناس۱۶۶۸۵۹۲۰:۰۷:۳۱ ۱۳۹۶/۹/۲۳
دقیقا خالص دریافتی شما سه برابر ونیم من معلم با مدرک کارشناسی ارشد وبیست سال سابقه خدمته.مطمئنم اضاف کار ،ماموریت ،حق الجلسه ،ماشین وراننده دولتی ،.....وامتیازات دیگری هم دارید که ما از آن محرومیم .در ضمن اگر دریافتی شما کمه میتونید یارانه ما را هم قطع کنید.
جواد۱۶۶۸۶۱۲۰:۰۸:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۲۳
کشور را در آستانه بازگشت بحران های ارزی و تورمی دهه 70 قرار داده اید... باید هم مکدر باشید!!!
ناشناس۱۶۶۸۶۴۲۰:۱۲:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۲۳
متاسفم برای خودم و خودمون.....
ناشناس۱۶۶۸۶۸۲۰:۱۹:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۲۳
این فوب خلیج فارس چیه که فقط موقع گرانی اجناس و بنزین مطرح میشه. خوب چرا حقوق ملت رو به فوب خلیج فارس نمیدین
احمد۱۶۶۸۷۵۲۰:۲۸:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۲۳
ای کاش سطح زندگی ما رو هم با جاهای دیگه مقایسه کنن نه فقط موقع گرون کردن اجناس مورد مقایسه قرار بگیریم
پویان۱۶۶۸۷۹۲۰:۴۲:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۲۳
نوبخت: روحانی از افزایش نرخ ارز بسیار مکدر است و اصلا و به هیچ عنوان افزایش نرخ ارز را بر نمی تابد. چشم داداش به گوشمون رسید، حتما میدیم بچه ها پیگیری کنند، مکدرات و مخدرات عالیجناب برطرف بشه.
ناشناس۱۶۶۸۹۲۲۱:۰۸:۳۷ ۱۳۹۶/۹/۲۳
از خونه های چند میلیاردیتون پیداست
ناشناس۱۶۶۸۹۳۲۱:۰۹:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۳
دولتی که امثال آخوندی وزیرش هستند، نمیتواند باعث رفاه مردم باشد.
سعید۱۶۶۹۰۲۲۱:۲۰:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
واردات بنزین رو بخش خصوصی بدون رانت بدین ببینیم بنزین اینجا ارزونتره یا امارات؟
ناشناس۱۶۶۹۰۵۲۱:۲۱:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۲۳
خب اگه راست بگی و ماهی 8 میلیون و 300تومن حقوق بگیری معلومه نمی تونی بفهمی کسی که 800 تومن حقوق می گیره چجحوری زندگی می کنه و می گی که نداری نخور نداری زندگی نکن نداری مسافرت نرو!
سیاوش۱۶۶۹۱۱۲۱:۳۱:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۲۳
ای کاش میشد اینجا باهات مناظره کرد. من بیسواد حاضرم تو هر جایی که بگی بیام دونه به دونه جواب این حرفات رو بدم.
ناشناس۱۶۶۹۱۶۲۱:۴۱:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۳
با این حرف شما کلید افزایش نرخ ارز زدید عملا ثابت کردید دلار ندارید
ناشناس۱۶۶۹۱۹۲۱:۴۴:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۲۳
جناب آقای نوبخت. خوب است که همه مسئولین دولتی میزان حقوق دریافتی خود را اعلام کنند.ولی حقیقت این است که با حقوق 8 میلیونی فشاری با بنزین 1200 تومانی بر زندگیت نمی آید. باور کن برای کسی که به زحمت ماهی 1 میلیون در میارد بنزین 1200 تومانی فشار بر زندگی اش است. میدانید چرا؟ چون وقتی بنزین بالا می رود بهانه ای می شود برای بالا بردن سایر اجناس. و اینچنین کمر بعضی ها می شکند.
زارع۱۶۶۹۲۸۲۱:۵۷:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۲۳
این از شانس ماست که عزیزان حاکمید اگر روزی توانستید کیفیت زندگی نه کیفیت بنزین برسونید ب فوب خلیج فارس قیمت ببر سطح اروپا!!!!!!!
ناشناس۱۶۶۹۳۴۲۲:۰۷:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۳
قسم نخور، هر جا شما گفتنی من نشان می دهم که یک فرد در این زیر مجموعه با 17.5 میلیون بازنشسته شده و مجددا به کار گرفته شده است. احتمالا شما همان حقوق پایه شما 8.5 هست
مسعود۱۶۶۹۳۶۲۲:۱۰:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۲۳
من شهروند عادی میفهمم که با گرانی بنزین تورم افزایش پیدا میکنه و با افزایش تورم قدرت خرید مردم کمتر از این میشه و با کاهش قدرت خرید رکود ایجاد میشه و همین 4 تا کارخانه و بنگاه هم که زیر ظرفیت تولیدشون کار میکنند دچار بحران می شوند و این یعنی بیکاری پس این آقا چطور میخواهد با افزایش حامل انرژی اشتغال ایجاد کنه نمیدانم، این دقیقا تکرار یک سناریوی قدیمی و پوچ است
علیمراد۱۶۶۹۴۶۲۲:۳۱:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۲۳
حقوق را به دلار بدهید بنزین را هم قیمت فوب خلیج همیشه فارس حساب کنید
ناشناس۱۶۶۹۸۰۲۳:۱۹:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۲۳
اقای نوبخت دولت یک بیستم حقوقی که کشورهای عربی همسایه به کارکنانشان میدهند به حقوق بگیران (بغیر از نفت وگاز که حقوقهای چندین برابر سایر شاغلین میگیرند) پرداخت کند بعد شما حرف فوب را بزنید اینگونه سخنان کهنه ودیگر دربین حتی افراد خرفت هم اعتبارندارد با این سخنان جز داغ مردم رابیشتر کردن عایدی ندارد والبته حسن اینگونه سخن گفتن اگاهی بیشتر میباشد باور کنید روال کاری دولت فقر را بیشتر وثروت عده ای خاص را افزایش داده قرار بود حداقل شاهد دزدیهای میلیاردی نباشیم که نه تنها مانعی ایجاد نشد بلکه دزدان طلبکار هم شدند وبا سرعتی چند برابر ادامه دارد
محسن۱۶۶۹۸۴۲۳:۲۷:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۲۳
((نوبخت:قیمت فوب خلیج فارس که مبنای قیمت گذاری حامل های انرژی در کشور است حدود 2200 تومان است و حتی قیمت بنزین و گازوییل در ایران بسیار ارزان تر از افغانستان است)) خدایا خودت به خیر کن . یکی نیست از این آقا بپرسه آیا قیمت مسکن و اجاره خونه و گوشت و خوراکی رو هم با افغانستان مقایسه می کنید.؟؟
سهند۱۶۶۹۸۶۲۳:۲۹:۰۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
اقاي سخنگو من به اين 45 هزار تومان خيلي نياز دارم و 5 سر عايله دارم و نه ميليون حقوق نميگيرم و يك ميليون و نيم حقوق ميگيرم .و از دهها رانت متل راننده شخصي مسكن دولتي نهار و شام مجاني بر خور دار نيستم . اخر قيمت اب برق گاز و نان گران شد تا يارنه بدهند ما و هزاران ديگر به رايانه ها سخت نيار داريم ترا خدا نكنيد ....
ناشناس۱۶۶۹۸۹۲۳:۳۲:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۲۳
دستمزدها چقدر کمترازفوب خلیج فارس است ؟بالاخره فوب خلیج فارس هم طبق ضابطه مشخصی تعیین نرخ می کندقرارنبوداین دولت ماننددولتهای قبل گرانفروشی کند اصلن فلسفه ساعتها درصف ایستادن ورای دادن به آقای روحانی تغییرو سروسامان دادن به اقتصادبودحالا بایدبگوییم پشیمانیم ازرای دادن به ایشان؟ده درصداضافه حقوق ؟که چهاردرصدش به انواع بیمه هاکه درفیش مشخص است تعلق می گیرد درواقع شش درصدبه حقوق ها افزوده میشودگرانیها چنددرصداست بیش ازچندین برابر.
ناشناس۱۶۶۹۹۲۲۳:۳۳:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۳
چرا فقط گیر دادین به قیمت بنزین، شما ماشین خارجی رو به همون قیمت عرف خلیج فارس بدید نامرده کسی به بنزین 5 تومنی یورو 4 اعتراض کنه.
سعید۱۶۶۹۹۴۲۳:۳۵:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۲۳
بانک مرکزی چرا مشکل ارزی دارد؟ مگه نمیگی برجام مشکل حل کرده و فروش نفت بعد از برجام غوغا شده؟ اقای دکتر روحانی با مخفی شدن پشت سر مسوولین و مکدر شدن بنظر شما مردم قانع میشن و میپذیرن؟
محسن۱۶۷۶۷۹۲۰:۱۱:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۲۴
احسنت واقعا مگه با برجام مشکل فروش نفت و دریافت پولش حل نشده .مگه هنوز برای ارتباط با بانکهای خارجی مشکل دارید؟؟؟ اره!!!!یعنی تو این مدت به مردم دروغ گفتید.؟
ناشناس۱۶۷۰۰۵۲۳:۴۷:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۲۳
جناب آقای دکتر نوبخت اگر اجازه بدهید حاضرم " بارها سرم را محکم بکوبم به زمین اما این مطالب را .......... نکنم !!!
ناشناس۱۶۷۰۲۸۰۰:۲۰:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۲۴
استدلات حرف نداره مرغ گرون میشه نخورید خودرو بی کیفیته نخرید پول نداریم ارز بدیم خب مسافرت نرید کلا بیشتر از این کاری بلد نیستن . یعنی کلا مدیر میخوایم که بهمون بگن نکنید
ناشناس۱۶۷۱۱۲۰۴:۱۴:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۲۴
اقا یک کلام راستش را بگو اه در بساط نداریم و ورشکسته ایم چون باید پول ها را خرج کشور های دیگر بکنیم
ناشناس۱۶۷۱۱۹۰۴:۲۹:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۲۴
خنده داره نزدیک نه میلیون حقوق میگیره منت هم سر مردم میگذاره که یارانه نمیگیرم اینا اصلا از جامعه خودشون اطلاع گویا ندارند فقط دور و بر خود را میبینند
ناشناس۱۶۷۱۴۵۰۷:۵۳:۵۸ ۱۳۹۶/۹/۲۴
حقوق مهم نیست بایست دید دریافتی در ماه چقدر است.
ناشناس۱۶۷۱۶۲۰۸:۳۷:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۲۴
تو رو خدا ب گوش این مسئولین ت برسونین کسری بودجه دولت چرا از جیب مردم مردم تامین میشه!!!!!!!!! چرا مالیات هارو درست نمیکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا هزینه های دولت را کاهش نمیدن ؟؟؟ فقط بلدن ب جیب مردم فشار بیارن فرماندارای شیشلیگ خور رو بزارن کنار ی آدم دلسوز بزارن ببینم این مشکلات حل میشه یا نه سفرای خارجی مسئولین شورای شهر ، نماینده مجلس،دولت و.... (اردوی دسته حمعی دولت و مسئولین ) رو کم کننه
ناشناس۱۶۷۱۸۰۰۹:۰۴:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۲۴
اگر راست میگی قیمت بنزین را بر اساس شاخص قدرت خرید ppp حساب کن بایک کشور پیشرفته، مثلاً با آمریکا که حساب کنید لیتری 700 تومان میشه مصرفش هم 20 برابر ماست با امارات نیز حدود 550 تومان با قطر حدود 160 تومان زیرا قدرت خرید قطری 7 برابر ماست البته کشوری مثل اریتره هم هست که گرانترین بنزین در جهان را دارد هر لیتر بالای 3 دلار که قدرت خریدش یک پانزدهم ماست ولی قیمت بنزین اریتره ده برابر ایران است
ناشناس۱۶۷۳۵۶۱۲:۰۹:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۲۴
سلام اقای نوبخت مردم را راهنمایی کنید با حقوق هشت میلیون تومان در ماه ، چگونه می توانند در خانه های میلیاردی زندگی کنند .
ناشناس۱۶۷۳۷۳۱۲:۳۵:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۲۴
می بایستی بخشی از اصلاح یارانه بگیرها را که اقشار بی نیاز به آن تشکیل می دهند صرف همسان سازی حقوق بازنشتگان شود. که عیال وار بوده و دارای فرزندان بیکار در منزل می باشند.
ناشناس۱۶۷۴۳۰۱۳:۵۰:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۲۴
اموال منقول و غیر منقول تون رو رو کنید و تعهد بدید اگه باحقوقتون معقول نبود همه اموال مصادره بشه
محمد۱۶۷۶۲۹۱۸:۵۴:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۲۴
آقایان به والا در روز قیامت باید پاسخگو باشید من بسیار آدم ها و خانواده ها را می شناسم 50سال سن دارند ولی نه خود و نه خانواده شان هنوز رنگ شمال کشور را ندیده اند و فاصله شان تا شمال حدود 500کیلومتر است این سزاوار نیست بنزین ارزان بدهید تهرانیها هر هفته راهی شمال شوند نظام سهمیه بند برقرار شود ماهی 60لیتر 1000تومانی مازاد آن لیتری 5000تومن تفاوت این افزایش قیمت خرج آبادانی برای افراد و مناطق محروم شود که اگر امکان مسافرت به شمال را ندارند لااقل محرمیت زدایی در منطقه شان بشود.
ناشناس۱۶۸۷۰۰۲۰:۰۸:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۲۵
خدا از باعث بانی این تبعیض ها و ناعدالتی ها نگدرد.
ناشناس۱۶۷۷۸۲۲۲:۳۲:۳۷ ۱۳۹۶/۹/۲۴
عامل افزایش ارز بانکها هستند وقتی به ازای هرده نفر یک بانک وجودداشته باشد همین می شود که بانکها پول مردم را بگیرند وارز بخرند وباعث افزایش نرخ ارز شوند
ناشناس۱۶۷۷۹۷۲۲:۵۹:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۲۴
برقم دريافتي چقدر است رقم حكم سازماني با مبلغ دريافتي متفاوت است واينكه قبل از راي گيري قولهاي زيادي براي معيشت مردم داديد از جمله همسان سازي حقوق ضايع شده باز نشسته ها بوده ولي اكنون مي گوييد پول نداريم اگر نداريد دريافتهاي بالاي ده ميليون را جلوگيري كنيد از ريخت وپاس زياد دستگاه هاي دولتي با پول بيت المال جلوگيري كنيد از بر گذاري همايشها وجلسه هاي بي خاصيت فراوان جلويري كنيد جلوي استفاده شخصي را از خودروها وامكانات دولتي را بگيريد حتما شرايط بودجه بهتر ميشود وبه قولي كه داديد براحتي حق بازنشستان را پرداخت كنيد
سعید۱۶۷۸۶۰۰۲:۵۳:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۲۵
میلیونها نفر به روحانی رای دادن که ایشون در برابر مشکلات اساسی ملت حداکثر کاری که میکنن این باشه که مکدر بشن؟؟؟
پرویز۱۶۷۸۶۸۰۳:۴۳:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۲۵
برای این دولت و سخنگویش خیلی متاسفم که اینگونه همه چیز را نقد میکنه.........
ناشناس۱۶۷۸۹۸۰۷:۴۲:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۵
یک بار هم قبلا مکدر شده بودند. کی بود؟ آهان! سر حقوق های نجومی!
ناشناس۱۶۷۹۶۲۰۹:۰۷:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۲۵
آنچه به نظر می رسد متاسفانه مدیران ما آسوده ترین راه حل یعنی افزایش قیمت ها را آموخته اند که نه تنها به نطر منطقی نمی رسد، یک سوال اساسی ایجاد می کند و آن این است که تا کی؟ تا چه زمانی می شود قیمت بنزین و گاز و برق و ... را افزایش داد ؟ تا چه زمانی میتوان مالیات ها را افزایش داد؟ تا چه زمانی می شود با افزایش 10% حقوق در ابتدای هر سال کلیه قیمت ها را 20 تا 30 درصد افزایش داد؟تا کی؟
ناشناس۱۶۸۰۴۲۱۰:۴۴:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۲۵
نمیفهمم چرا این قدر هر چیزی را با این جا و آن جا مقایسه میکنید؟؟ مگه شرایط یکسانه؟ آقایون تحصیل کرده, دو چیز را وقتی میشود مقایسه کرد که متشابه باشند. دو تا خواهر دو قلو را میگن مقایسه نکنید. به فکر درست کردن کشور باشید دیگه.
ناشناس۱۶۹۷۰۹۱۷:۲۴:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
پارسال اعلام کردید بعد از چند دهه تراز بازرگانی ایران مثبت شده اگر راست گفتید چرا دلار کم ارزشتر نشد اگر دروغ گفتید از مردم معذرت خواهی کنید.فراوانی هر چیزی ارزانتر شدن اون را در پی داره اقای اقتصاد دان مگر غیر از اینه؟
ناشناس۱۶۹۹۹۶۲۲:۰۲:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۲۶
آنهائیکه قونون تصویب کردند و برای سوخت معیار فوب گذاشتند از این مردم نبودند. درآمد کشورهای جنوب خلیج سه برابر ایران است آیا به این هم توجه می کنید.ند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین