فلاحت پیشه در گفتگو با الف مطرح کرد؛ نباید در تسویه با سپرده گذاران موسسات مالی–اعتباری نوع تازه ای از کلاهبرداری شکل بگیرد

گروه اقتصادی الف،   3960923190 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از عملکرد موسسات مالی در پرداخت پول سپرده گذاران افزود: شاهد نوع تازه ای از کلاهبرداری از سوی این موسسات در تسویه با سپرده گذاران هستیم.

نباید در تسویه با سپرده گذاران موسسات مالی–اعتباری نوع تازه ای از کلاهبرداری شکل بگیرد

حشمت اله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با اشاره به اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور در صحن مجلس مبنی بر اینکه 98 درصد سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری پول های خود را دریافت کردند، گفت: آمار اعتراضات مردمی که به ما گزارش می شود و همچنین از تماسهای مکرر تلفنی مردم و حجم پیامک های آنها به نمایندگان، خلاف این ادعا را نشان می دهد.

وی تاکید کرد:اگر بنا به گفته رئیس جمهور، واقعا تنها 2 درصد سپرده گذاران باقی ماندند که پول خود را دریافت نکردند، پس چرا دولت زودتر آنها را تعیین تکلیف نمی کند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: سپرده گذاران زیادی هستند که هنوز به نمایندگان مراجعه و شکایت می کنند.

فلاحت پیشه با اشاره به نحوه پرداخت پول های سپرده گذاران گفت: نحوه پرداخت این موسسات نیز نادرست  است چرا که نه اصل سود مردم را می دهند و نه اصل پول آنها را. وی افزود: متاسفانه این موسسات در هنگام تسویه، سودهایی که تا کنون به مردم دادند را بعنوان اصل پول آنها حساب کردند و بدتر آنکه حتی با همین شیوه هم کل پول سپرده گذاران پرداخت نشده است و این موسسات بخشی از اصل سپرده مردم را نمی دهند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه موسسات مذکور از بانک مرکزی مجوز فعالیت داشتند، افزود: مسئولین بانک مرکزی باید پاسخگو باشند. فلاحت پیشه گفت: نباید در تسویه با سپرده گذاران این موسسات نوع تازه ای از کلاهبرداری شکل گیرد.

حسن روحانی رئیس جمهور روز یکشنبه در هنگام ارائه لایحه بودجه در صحن مجلس، با اشاره به مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری گفت که 98 درصد پول سپرده گذاران پرداخت شده و تنها 2 درصد سپرده گذاران باقی ماندند.

این ادعا قبلا از سوی سیف رئیس کل بانک مرکزی هم در مجلس بیان شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۶۵۰۳۱۲:۳۹:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۲۳
متاسفانه در فرهنگ عمومی مردم ایران جا نیفتاده است که کلاهبرداری و تقلب زرنگی نیست.
ناشناس۱۶۶۵۰۴۱۲:۴۰:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
کسی که خربزه می خورد، باید پای لرزش هم بنشیند.
ناشناس۱۶۸۰۱۵۱۰:۰۱:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۵
شما خربزه نخوردی؟ ما مردم ایران خیلی نسبت به هم بی رحم شدیم. من در تابستان سال گذشته میتوانستم خانه بخرم اما پولم را موسسه کاسپین خورد و نداد و الان که مثلا بخشی از پولم را پس داده نمیتوانم خونه بخرم و ظاهرا رئیس جمهورو رئیس بانک مرکزی می ایند و میگویند مشکل حل شده . و دیگر نگاه به این نمیکنند که چه ضرر هنگفتی به من و امثال من زدند
ناشناس۱۶۶۵۴۴۱۳:۲۰:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۲۳
خربزه پای لرز.شما میدونید چند نفر از مردم ایران درگیر موسسات مالی شدن ؟ دست کم دومیلیون حساب .یعنی حداقل 4 میلیون نفر درگیر .این یعنی یه عده اومدن رسما و با مجوز سر مردم رو کلاه گذاشتن .
علی طباطبایی۱۶۶۵۷۷۱۳:۵۸:۳۸ ۱۳۹۶/۹/۲۳
ناشناس محترمی که در مورد خربزه و لرزش آن گفته اند؛ آیا به تاییدیه بانک مرکزی نسبت به موسسه کاسپین( فرشتگان) اطمینان نیاید کرد ؟ مردم فریب این تاییدیه را خوردند که ظاهراً اعتماد به دولت اشتباه می باشد.
ناشناس۱۶۶۹۳۱۲۲:۰۲:۳۱ ۱۳۹۶/۹/۲۳
به نظرم اینهایی که می گویند ما به تایید بانک مرکزی اعتماد کردیم چندان درست نمی گویند . من با برخی ازآنها صحبت کرده ام . تیپ رفتاری بسیاری از انها نشان می دهد که اعتمادی به نظام و مسئولان آن و بخصوص به مسئولان قتصادی آن ندارند. آیا آنها همه توصیه ها و در خواست ها و تایییده های مسئولان اقتصادی کشور را گوش میکنند و محترم می شمارند . به نظرم بیشتر سود زیاد و سرمایه گذاری بدون احتمال ضرر جذبشان کرده بود و حالا دولت از جیب کل ملت باید ضرر آنها را جبران کند . تصمیم دولت است و حلالشان. اما مواظب باشند دیگر گول طمع را نخورند
ناشناس۱۶۷۳۹۵۱۳:۰۷:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۴
نمیدانید سود یعنی نزول این مردم چرا رفتند اینجا چون پول سود میگرفتند بزار بمانند . حقشونه پولشونو میاوردند تو بازار کار و تولیددست دو نفر هم میگرفتند
ناشناس۱۶۷۷۰۰۲۰:۵۵:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۲۴
حسن روحانی رئیس جمهور روز یکشنبه در هنگام ارائه لایحه بودجه در صحن مجلس، با اشاره به مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی- اعتباری گفت که 98 درصد پول سپرده گذاران پرداخت شده و تنها 2 درصد سپرده گذاران باقی ماندند. رییس جمهور رسما دروغ می گوید و این مایه تاسف است
ناشناس۱۶۸۰۰۱۰۹:۴۶:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۵
با سلام خدمت اقاي توكلي و سايت الف. خدا خيرتون بده كه آه مظلومان رو منعكس ميكنيد. اينكه ميگويند 98% پول مردم را داده اند، دروغ محضه و اينكه ميگويند موسسه فرشتگان غيرمجاز بوده، دروغي بزرگتر .من قبل از سپرده گذاري، ابتدا مجوز بانك مركزي رو توي سايت بانك مركزي ديدم و بعد، سپرده گذاري كردم. من 25 ميليون تومان سپرده در فرشتگان داشتم كه تا بحال نتوانسته ام پولم را پس بگيرم. وقتي به شعب كاسپين مراجعه ميكنم به بهانه هاي مختلف پول ما را نميدهند. به رييس بانك مركزي بفرماييدكه، طبق آموزه هاي دين ما، دروغ گناه كبيره است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین