راننده تویوتا، مقصر واژگونی اتوبوس دانش آموزان

گروه حوادث الف،   3960923069

رئیس پلیس راه خوزستان، راننده تویوتا هایلوکس را به‌دلیل انحراف به چپ ناشی از سرعت زیاد، مقصر ۱۰۰ درصد واژگونی اتوبوس راهیان نور دانش‌آموزی در سوسنگرد معرفی کرد.

راننده تویوتا، مقصر واژگونی اتوبوس دانش آموزان

به گزارش ایران، سرهنگ رضا دولتشاهی گفت:حدود ساعت ۱۷ و پنج دقیقه سه‌شنبه، پنج دستگاه اتوبوس حامل دانش‌آموزان کاروان راهیان نور از دهلاویه به سمت اهواز با فاصله در حرکت بودند که متأسفانه یکی از این اتوبوس‌ها در کمربندی سوسنگرد با یک دستگاه وانت هایلوکس دو کابین به صورت رخ به رخ برخورد کرد و واژگون شد.
طبق کارشناسی‌های صورت گرفته، راننده خودروی هایلوکس به‌دلیل انحراف به چپ ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه ۱۰۰ درصد مقصر اصلی واژگونی اتوبوس راهیان نور دانش‌آموزی در سوسنگرد است. چرا که راننده با این انحراف باعث کشیده شدن اتوبوس به سمت چپ و در نهایت واژگونی آن در حاشیه جاده شده است. همه مصدومان این حادثه ابتدا به بیمارستان سوسنگرد منتقل و چهار تن از آنها (دو دانش‌آموز، مربی زن و راوی مرد) در بیمارستان جان باختند. همه مصدومان نیز به وسیله آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به بیمارستان‌های شهید بقایی و گلستان اهواز منتقل شدند؛ در حال حاضر تنها هشت نفر از مصدومان در این دو بیمارستان بستری هستند که مقرر شده همه را در بیمارستان بقایی بستری کنند. حال عمومی مصدومان خوب توصیف شده و وضعیت آنها نیز تحت کنترل تیم‌های پزشکی است.
دولتشاهی در واکنش به اینکه آیا جاده محل وقوع حادثه اشکال فنی داشته یا نه گفت: این جاده خیلی عالی و به صورت بزرگراهی تعریض شده است.ولی هنوز هم یک سری نقایص دارد اما جاده هیچ تأثیر و تقصیری در وقوع این حادثه نداشته است.وی اضافه کرد: گاهی وضعیت جاده نیز در وقوع تصادفات تأثیر دارد و میزان تقصیر آنها تعیین می‌شود ولی در مورد این حادثه چون راننده در روز روشن با هوایی بدون بارندگی، مه گرفتگی و غبار هیچ مانعی برای دید نداشته و به سمت چپ انحراف داشته ۱۰۰ درصد مقصراست.
رئیس پلیس راه خوزستان در ارتباط با نقص‌های جاده سوسنگرد گفت: شاید یک مسیر این جاده هنوز آسفالت نشده باشد و تابلونیز به اندازه کافی درآنها نصب نشده یا اینکه خط کشی‌ها کامل نشده باشد ولی هیچ کدام از این موارد تأثیر یا نقش اساسی در وقوع تصادف اتوبوس راهیان نور دانش‌آموزی نداشته است.
 تناقض درآمارقربانیان
 به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، عصر سه‌شنبه یکی از اتوبوس‌های دانش‌آموزان مقطع متوسطه شهرستان نظرآباد استان البرز که برای اردوی راهیان نور به سمت استان خوزستان در حرکت بود، در محور سوسنگرد به بستان با وانت تویوتا برخورد کرد و واژگون شد. با وجودی که در گزارش‌های نخستین، این سانحه آمار متفاوتی از تعداد کشته و مجروحان منتشر شده بود اما براساس آخرین پیگیری‌ها مشخص شد در این تصادف هولناک، فتح‌الله سامانی‌پور (معلم بازنشسته)، ‌سکینه بیات (مربی) و زهرا صابری و فائزه دریایار (دانش‌آموز‌) جان خود را از دست داده‌اند.این درحالی است که مرکزاطلاع‌رسانی وزارت آموزش وپرورش شامگاه سه‌شنبه ازمرگ قطعی هفت تن ازدانش‌آموزان وسرنشینان اتوبوس خبرداده بود.
تشکیل پرونده قضایی
مرانی‌پور، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دشت آزادگان نیز با اشاره به تشکیل پرونده قضایی درباره این سانحه گفت: عوامل پلیس راه استان خوزستان با حضور در محل، بررسی‌های خود را انجام داده‌اند.
پرونده مقدماتی نیز در وقت کشیک تشکیل و دستورهای قضایی لازم هم صادر شده است و پرونده برای بررسی به دادسرا انتقال خواهد یافت. همچنین خودروی تویوتا دارای پلاک منطقه آزاد و اتوبوس حادثه دیده توقیف شده‌اند.محمد قیومی، دادستان عمومی و انقلاب نظرآباد نیزاظهارداشت: خبرجان باختن تعدادی از دانش‌آموزان و مربیان اردوی راهیان نور نظرآباد در سانحه تصادف بسیار ناراحت‌کننده بود و همه مردم را داغدار کرد. از زمان وقوع این حادثه تلاش برای هماهنگی با دادستانی سوسنگرد صورت گرفت تا اقدامات لازم و مورد نیاز در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت بگیرد. به همین دلیل نیازی به حضور خانواده‌های مصدومان و کشته‌ها در خوزستان نیست.صادق سلامت، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان هم گفت: بر اساس اعلام پلیس راهور، انحراف به چپ تویوتا هایلوکس باعث تغییر مسیر و برخورد اتوبوس به حاشیه جاده شده است. پس از حضور۲۰ امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر دشت آزادگان درمحل حادثه، عملیات رهاسازی مصدومان و ساماندهی محل حادثه در دستورکار قرارگرفت. در ساعت‌های نخست پس از این سانحه، ۲۵ نفر از مصدومان به وسیله اتوبوس آمبولانس به بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز منتقل شدند. ۹ نفر از مصدومان بدحال نیز به‌وسیله آمبولانس به بیمارستان گلستان انتقال یافتند.
تشییع جانباختگان سانحه تصادف اتوبوس
حجت‌الله صادقی، فرماندار شهرستان نظرآباد-استان البرز- هم اظهارداشت: مراسم تشییع دانش‌آموزان کشته شده حادثه سوسنگرد امروز(پنجشنبه) در شهرستان نظرآباد برگزار می‌شود. ضمن اینکه شامگاه سه‌شنبه به همراه فرمانده سپاه و امام جمعه شهرستان با خانواده‌های دانش‌آموزان حادثه ملاقات داشتیم و از آنها دلجویی شد.
همه حادثه دیدگان اسکان داده شده‌اند
حسین‌زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیزگفت: بلافاصله بعد از این واقعه تأسفبار تمامی ارگان‌های مربوطه در صحنه حضور داشتند و مصدومان را به بیمارستان‌های گلستان و بقایی منتقل کردند. آنهایی که نیازمند درمان سرپایی یا دارای جراحات سطحی بودند به بیمارستان بقایی منتقل شدند؛ در بازدیدی که از این افراد داشتیم مشخص شد درمان آنها انجام شده و بزودی هم مرخص می‌شوند. محل اسکان نیزبرای همه افراد در خانه معلم و اردوگاه‌ها معین شده است. مجموعه‌های دیگر بویژه سپاه آمادگی کامل خود را برای اسکان آنها اعلام کرده و دانش‌آموزانی که به صورت سرپایی درمان شدند نیز بزودی به این اماکن منتقل خواهند شد. نیروهای آموزش و پرورش نیزهمراه دانش‌آموزان بودند و اکنون هم بالای سر آنها حضور دارند.
محل تصادف مشکل فنی نداشت
عباس پورسلان، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: حادثه واژگونی اتوبوس راهیان نور در مسیری رخ داده که عملیات تعریض آن از یک طرف به اتمام رسیده و به لحاظ فنی مشکلی برای تردد خودروها وجود نداشته است. این حادثه در مسیر قطعه‌ای از محور چهار خطه اهواز، سوسنگرد، بستان و چزابه رخ داد که عملیات تعریض آن از یک طرف به اتمام رسیده و به لحاظ فنی مشکلی برای تردد خودروها نداریم.عرض آسفالت این مسیر۱۷ متر و مناسب بوده است. خطوط بین مسیر رفت و برگشت هم کاملاً مشخص و از هم جدا هستند. گرچه در این محور مشکلی از لحاظ فنی نداشتیم ولی باز هم بررسی‌های کلی را انجام می‌دهیم تا نقاط حادثه خیز احتمالی را برطرف کنیم.
حال مصدومان رو به بهبودی است
خسرو ساکی، مدیر کل آموزش و پرورش البرزهم گفت: ۳۱ نفر از مصدومان حادثه رانندگی سوسنگرد از مراکز درمانی مرخص شده‌اند. ‌از میان مصدومان این حادثه ‌یک مربی و سه دانش‌آموز به‌دلیل آسیب دیدگی بیشتر در بیمارستان گلستان اهواز بستری هستند.
خوشبختانه وضعیت این مصدومان رو به بهبودی است و ‌احتمال اینکه بزودی از بیمارستان ترخیص شوند، وجود دارد. تیم اعزامی از استان قبل از ساعات نخست چهارشنبه در اهواز مستقر شده تا فرآیند سازماندهی مسافران راهیان نور نظرآبادی با سرعت بیشتری مورد پیگیری قرارگیرد. درتلاش هستیم تا دانش‌آموزان و مربیان راهیان نور نظرآبادی از راه هوایی یا راه‌آهن به استان بازگردانده شوند. در این حادثه راننده تویوتا مقصر بوده و مراحل قانونی رسیدگی به این موضوع به طور کامل طی خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  24. وحدت ملی با وعده صادق

  25. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

آخرین عناوین