آقای رئیسی شما خوش شانس بودید!

ابراهیم محمدی، گروه سیاسی الف،   3960922246 ۷۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

نگاهی به رویداد های خارجی و داخلی نشان میدهد که آقای ابراهیم رئیسی واقعاً خوش شانس بود که رئیس جمهور نشد وگرنه هر چه از زمین و زمان می بارید به پای دولت چند روزه او نوشته می شد.

آقای رئیسی شما خوش شانس بودید!

یادم می‌آید درروزهای منتهی به انتخابات، برادر عزیزی چند دوست را دورهم جمع کرده بود تا گپی در مورد انتخابات زده شود، در نهایت رفیقمان پرسید که شما به چه کسی رای میدهید. چهار نفر حاضر در اتفاق گفتند به آقای رئیسی رای خواهیم داد. اما بنده و یک دوست دیگر گفتیم به آقای روحانی باید رای داد. دوست عزیز میزبان، پرسید به چه دلیل؟ عرض شد، گل های کاشته شده در گلدان فقط توسط این دولت معلوم است کجا کاشته شده و چگونه کاشته شده و چگونه باید نگهداری شود، لذا ادامه دولت یازدهم از هر جهت صواب است.

امروز که رویداد های داخلی را مرور می کنیم، می بینم این نگاه تا چه حد درست بوده است، چون اگر غیر از این بود، دولت یازدهم می شد دولت محبوب سه ساله مرحوم امیرکبیر و دولت دوازدهم(به ریاست جمهوری آقای رئیسی) یک دولت متحجر، داعشی و قجر‌ی می بود.

 در دولت دوازدهم آمریکایی‌ها رسمأ برجام را هوا کردند، که خونش به گردن آقای رئیسی می افتاد و این کار و مخالفان این کار را به بی تجربگی در سیاست خارجی و بر فنا دادن دست‌آورد های عظیم برجام نسبت می‌دادند.

بن سلمان تازه به دوران رسیده، تصمیم های عجیب و غریب می گیرد و همه این تصمیم ها به حساب آقای رئیسی ریخته می شد، قدس را ترامپ یک شبه پایتخت اعلام کرد، این هم ضعف آقای رئیسی بود که نتوانسته است با آمریکا و جهان تعامل داشته باشد.

چه بسا  میگفتند زلزله آمد و می آید، آن هم از قدم دولت آقای رئیسی است، عوارض خروج از کشور از سر ناچاری، سه برابر می شد، این هم دلیلی می شد، که آقای رئیسی و دولتش با خارج رفتن مردم مخالفند، آن ها نمی خواهند مردم بروند و سایر کشورها را ببینند و چشم و گوششان باز شود صاحب توقع شوند.

یارانه ها حذف می شد، دلیلش ناتوانی اقتصادی و عدم مشورت آقای رئیسی با اقتصاد دانان مطلع کشور به حساب می آمد. یک میلیون شغل در سال باید درست کرد، که نمی شود، باز هم قوزی بالای قوز برای دولت آقای رئیسی بود.

 قیمت حامل های انرژی باید اصلاح شود، مالیات ها افزایش یابد، دلار از مرز ۴۲۰۰ تومان گذشته و می گذرد، همه این ها نشان می داد دولت آقای رئیسی بلد نیست مملکت را اداره کند.

 لایحه بودجه ۹۷، به ما می گوید، هر اتفاق عجیبی که قرار است رخ دهد، یک مصیبت و گرفتاری برای دولتی مثلا آقای رئیسی بود.

اصلاً خود آقای رئیس جمهور روحانی فرمودند، که اگر این بودجه با این شکل تصویب نشود، دولت بعدی نمی تواند مملکت را اداره کند. یعنی تا حالا هم مصیبت داشتیم و داریم تا اداره‌اش کنیم.

من فکر می کنم آقای روحانی در ته دلش می گوید، ای کاش همان یک دوره رئیس جمهور بودم، تا مثل قهرمانان در اوج رفته بودم و لااقل در حد قول و قرار‌هایم "امیرکبیر" دوره خودمم می شدم. ولی بودن و ادامه دادن یعنی روز به روز کاهش محبوبیت ها و نا توانی در انجام وعده‌ها و شعار های انتخاباتی، به طوری که نمی شود این کاستی را هم به گردن کسی انداخت. ولی اگر آقای رئیسی دولت دوازدهم را تشکیل داده بود، چقدر عالی بود، به راحتی می شد، همه امور ارضی و سماوی را به او منتسب کرد.

ولی من خوشحالم که در نظام سیاسی ها رئیس جمهور حتماً دو دوره انتخاب می شود. چون دوره اول فقط ماه عسل است، این دوره دوم است که نشان می دهد، مسئولیتی به این بزرگی مرد اقدام عمل می خواهد و نمی شود همه چیز را به قبل و بعد موکول کرد و گردن این و آن انداخت .

آقای رئیسی خدا شما را دوست داشت که رئیس جمهور نشدید و خادم حضرت امام رضا (ع) ماندید. اصلاً خدا رحم کرد تا با انتخاب جناب آقای روحانی اندک گفتمان واقعی اصول گرایی باز هم باقی بماند و سوسو بزند.

همه اصول گرایان واقعی باید خود را مدیون آقای روحانی بدانند که قرار است، چهار سال بسیار سختی را امتحان پس بدهد. البته ناگفته نماند، اصلاح طلبان هم باید از آقای روحانی متشکر باشند که این مسئولیت را پذیرفت، چون آن ها هم کمی بعد می توانند دبه کنند و بگویند دولت دوازدهم اصلاً اصلاحاتی نبود و باز هم در حیات سیاسی مملکت به بقاء خود ادامه دهند و با این کل کل اصولگرایی و اصلاح‌طلبی، همچنان ما مردم ساده را سر کار بگذارند.

ولی من دلم برای دولت دوازدهم خیلی می سوزد، کار خیلی سختی را پیش رو دارد، خدا کمک کند، موفق شوند. که اگر غیر این باشد باید برای” تدبیروامید” فکر دیگری کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۶۳۴۴۰۸:۵۳:۴۵ ۱۳۹۶/۹/۲۳
اگر روحانی بتواند تورم و دلار را حفظ کند که علامت نگران کننده ای در این دو باب دیده نمیشه در آینده از او به نیکی یاد می‌شود
ناشناس۱۶۶۵۶۶۱۳:۴۵:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۲۳
وقتی جناب آقای روحانی همه چیز را به برجام وصل کرد و مملکت را این ۴ سال معطل کرد و برجام هیچ دستاوردی نداشت شروع کرد به دستاورد سازی برای برجام . مهمترین دستاورد برجام را که در هر سخنرانی آقای روحانی مطرح می کند این است که ایران یک طرف میز نشسته و شش قدرت بزرگ جهانی در طرف دیگر میز در حالی که این یک دروغ واضح است چون ایران در ۸ سال دولت احمدی نژاد هم. در یک طرف میز می نشست و شش قدرت جهانی در طرف دیگر . ببینید جناب آقای روحانی از بی دستاوردی برجام به چه چیزی متوسل می شود ؟!!!! نشستن ایران در یک طرف میز و ۶ قدرت جهانی در طرف دیگر میز کاری که ۸ سال قبل از برجام اتفاق افتاده و مربوط به دولت قبل است ؟؟!!!!
ناشناس۱۶۶۵۹۳۱۴:۲۳:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۳
ما از ترس رئیسی به روحانی رای دادیم. رئیسی همان احمدی نژاد بود.
ناشناس۱۶۹۳۳۱۱۳:۲۲:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۲۶
ولی روحانی کاراش خیلی بیشتر شبیه به احمدی نژاده ، خداروشکر که رئیسی رای نیاورد چون روحانی دوباره بعد از رئیسی میومد میگفت همه تقصیر دولت قبله.
نجیب۱۶۶۶۴۹۱۶:۰۰:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۳
شما ظلهرا تو این کشور زندگی نمی کنید.
علی۱۶۸۰۹۹۱۱:۳۰:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۵
چرا باید نرخ دلار حفظ شود؟؟؟؟ چرا مصرف کنندگان کالای خارجی باید خیالشان راحت باشد؟؟؟؟ چرا اقتصاد کشور با پایین نگهداشتن نرخ دلار باید متکی به کالای خارجی باشد؟؟؟ کالای ایرانی چه مشکلی دارد؟؟؟ اگر ارز به بهای واقعی برسد امکان صادرات بوجود خواهد امد و اشتغال رشد خواهد کرد. ولی واقعا ملت شانس اوردند روحانی توانست ادامه بدهد چون اقایان برای اینکه خودی نشان بدهند حتی درختان کاشته شده برای توسعه فضای سبز را به دلیل حذف هرگونه اثار دولت روحانی می کنندند و چه برسد به برجام و جذب سرمایه خارجی و غیره
ناشناس۱۷۱۱۳۲۲۰:۵۵:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۷
دلار اگر به صورت تصنعی حفظ شود منظور نیست بلکه با هدایت نقدینگی به سوی تولید(باکیفیت) مورد نظر است
ناشناس۱۶۶۳۴۵۰۸:۵۳:۵۵ ۱۳۹۶/۹/۲۳
دولت تبخیر امید..‌.
علی۱۶۶۵۸۸۱۴:۱۸:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۲۳
بیشتر کسانی که به آقای روحانی رای دادن به خاطر این دادند که امثال آقای رییسی رییس جمهور نشوند.والا راه دیگه ای برای مردم نبود...
ناشناس۱۶۸۸۶۷۰۲:۱۰:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۲۶
مثلا اگر آقای رییسی رییس جمهور میشد چه اتفاقی می افتاد؟!
رضا-اصفهان۱۶۶۳۵۹۰۹:۰۳:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۲۳
آره والا خدا را شکر
محمد قاسمی۱۶۶۳۶۹۰۹:۱۰:۵۳ ۱۳۹۶/۹/۲۳
البته همه ی اینها قابل پیش بینی بود وقتی چهار سال فقط به هزینه های جاری اضافه کنی در سیاست خارجی لنگ بزنی از پیشرفت ها عدول کنی نقدینگی رو در سه سال به سه برابر افزایش بدی بدون هدایت اون. در دادن اعتبارات بانکی فقط به رفقای خودت حال بدی و اقتصاد مقاومتی رو اجرا نکنی و هزاران از این دست منجر به اتفاقی میشه که طی این سالهای آینده خواهیم دید. و میبینیم دلار به هفت هزار تومن میرسه نارضایتی اجتماعی افزایش پیدا میکنه و اقتصاد در لبه سقوط قرار میگیره اینکه ما به رئیسی رای دادیم حجتی برای مردم بود تا بعدا نگن شما کسی رو معرفی نکردید. هرچند امروز روحانی رییس جمهور همه ی ماست و باید از ایشون حمایت کنیم تا این کشتی به سلامت به مقصد برسه
مثبت نگر۱۶۶۳۷۳۰۹:۱۶:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۲۳
خیلی عالی بود
ناشناس۱۶۶۳۷۸۰۹:۱۹:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۲۳
انصافا گل گفتی. پشیمونم به روحانی رای دادم
علی۱۶۶۵۳۵۱۳:۰۹:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۲۳
خدایی مثبت منفیو نگاه کنید، درس بگیرید. بعضی دوست دارند، مثل عشق خیابونی میمونه، مشخصه طرف مشکل داره، ولی به ظاهرش اکتفا میکنه و خوشحال! بعد مدتی میبره، باز میره دنبال یکی مثل اولی ! چون کلاً مشکل درس یاد نگرفتن وجود داره!
ناشناس۱۶۶۹۱۰۲۱:۳۱:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۲۳
عمرا اگه تو به روحانی رای داده باشی.
علیرضا۱۶۶۳۹۳۰۹:۳۳:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۲۳
مثل هواداران فوتبال که می بازند و باز یه دلیلی برای آروم کردن دل خودشون پیدا می کنند حرف زده
ناشناس۱۶۶۴۰۲۰۹:۴۴:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۲۳
عالی بود ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
امین۱۶۶۴۰۶۰۹:۴۸:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۲۳
واقعا خدا خواست که اقای رییسی برنده نشد اگرچه ما هم به ایشون رای دادیم
م۱۶۶۴۰۷۰۹:۴۹:۰۱ ۱۳۹۶/۹/۲۳
شما مطمئنی به روحانی رای دادی؟
ناشناس۱۶۶۴۱۱۰۹:۵۵:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۲۳
اشخاص زیادی مانند شما فکر می کنند و با اینکه معتقد به روحانی نبودند به او رای دادند با این حال معنای این استدلال شما این است که اگر کسی کشور را تا مرز سقوط پیش برد باید باز به ایشان اعتماد کنیم ونظاره گر باشیم که البته درست نیست.برای برپا ماندن این کشور میلیون ها انسان از جانشان گذشتند ایثار کردن و شهید شدن پس نباید نسبت به اینده کشور بی تفاوت بود
ناشناس۱۶۶۴۱۹۱۰:۱۰:۳۷ ۱۳۹۶/۹/۲۳
واقعا باید برای تدبیر و امید فکری کرد. اگر در 4سال اول تدابیر بیشتری به کار بسته بودند در 4 سال پیش رو شما اینقدر ناامید نبودید.
ناشناس۱۶۶۴۲۹۱۰:۲۸:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۳
برادر نگارنده: عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگوی ترک عشرت مکن از بهر دل خامی چند
سعید۱۶۶۴۳۱۱۰:۳۳:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۳
ببخشید خاطره یک جلسه را تعریف کردید ؟ و ما باور کنیم شما به روحانی رای دادید؟ و یا داستان تخیلی تعریف کردید. البته راست می گویید تمام عهد شکنی های امریکا و بن سلمان به حساب اقای زیسی گذاشته می شد اما اطمینان داشته باشید وضع بد تر بود با تیم اقای ریسی الان اروپا هم در برجام دقیقا مانند امریکا موضع می گرفت و با شعار های بیجا و چه بسا رفتار های نامناسب کشورهای اسلامی هم بجای محکومیت امریکا و اسراییل در موضوغ قدس مشغول محکوم کردن ایران بودند
ناشناس۱۶۶۴۳۳۱۰:۴۱:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
قدری خویشتندار باشید. شکست دولت به نفع شما هم نیست. این نکته ای است که نه شما به آن توجهی دارید و نه صدا وسیما.
ناشناس۱۶۶۵۸۱۱۴:۰۶:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۲۳
کسی هم نگفت به نفع کسی است یا به ضرر کسی. دولت زمین بخوره همه ما زمین خوردیم. مسئله بی تدبیری و تدبیر است.
مشعود۱۶۶۴۴۰۱۰:۵۳:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۲۳
موافقم. کاملا.
ناشناس۱۶۶۴۵۷۱۱:۲۲:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
مردم خوش شانس بودند که او رییس جمهور نشد.
ناشناس۱۶۶۵۴۲۱۳:۱۶:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
الان که روحانی رییس جمهوره وضعتون خوبه؟
ناشناس۱۶۶۵۹۰۱۴:۲۱:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
ما عاشق روحانی نبودیم. فقط رای نه با رئیسی دادیم.
مهدی۱۶۸۲۲۰۱۳:۰۶:۳۱ ۱۳۹۶/۹/۲۵
چرا رأی نه به رئیسی دادید؟ فکر کردید چهار سال اول روحانی خیلی گل و بلبل بود؟ یا دروغهای روحانی را باور کردید که اگر دیگری بیاید پیاده روها را دیوار میکشد و زنانه مردانه میکند. از ماست که بر ماست.
ناشناس۱۶۶۴۵۸۱۱:۲۳:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۲۳
هر که آمد عمارتی نو ساخت... لیکن فقط ر ای خودش و رفقاش
ناشناس۱۶۶۴۹۲۱۲:۳۲:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
غیر از خاتمی
ناشناس۱۶۶۴۸۴۱۲:۱۱:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
همشون فقط به فکر خالی کردن ÷ول جیب مردم هستند.
رضا۱۶۶۴۹۴۱۲:۳۲:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۳
سلام بنده در ساعات پایانی رای گیری به روحانی رای دادم پشیمان نیستم اگر مشکلات و شکستی است مربوط به کل حاکمیت و کل ملت است کشور مال من و شماست روحانی هم رئیس جمهور من و شماست اگر با افزایش عوارض خروج از کشور من با روحانی مخالف میشوم این نشان دهنده حماقت من است چرا که میلیاردها دلاری که بعد از انقلاب با این سفرهای خارجی غیر مفید از کشور خارج شد و میتوانست ایران را آباد کند ترکیه و ارمنستان و آذربایجان و عربستان و ... را آباد کرد و اگر بنزین گران میشود ارزان بودن آن گسترش ماشینهای تک سرنشین و آلودگی وحشتناک هواست پس اگر من دانا بودم درخواست گسترش حمل و نقل عمومی را میکردم نه اینکه بگویم با رای به روحانی غلط کرده ام
ناشناس۱۶۸۸۷۰۰۲:۱۵:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۶
فقط ایرانیها سفر خارجی میرن؟ یک آماری میدادی بدونیم در زمینه سفر خارجی و هدر دادن چول رتبه چندمین. درضمن با تفسیر شما اگر عوارض مکفی به دولت داده بشه هدر دادن ارز و سفر خارجی دیگه حله؟ مشکلی نیست؟ مشکل فقط حق حسابه دیگه؟!
ناشناس۱۶۶۵۰۷۱۲:۴۴:۰۱ ۱۳۹۶/۹/۲۳
اگر منصف باشيم و اغراض سياسي نداشته باشيم بايد حداقل اين جور تيتر بزنيم و بگوييم : " هاشمي طبا ، قاليباف ، جهانگيري ، مير سليم ، رئيسي " شما شانس آورديد كه رئيس جمهور نشديد " !! .... اين تيتر منصفانه و بي طرفانه است !! ... بله ؟!! " الف " جان ! قربونتم ! منصف هستي ، چاپ كن !!
محسن۱۶۶۵۱۱۱۲:۴۶:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۲۳
با این تحلیلی که شما فرمودید ؛ این مشکلات راه حلی ندارد و ربطی به دولت ندارد امیدواریم که با همکاری تمام مسئولین کشور ، مشکلات مرتفع گردد اطمینان دارم اگر آقای رییسی ، رئیس جمهور میشد مشکلات کشور از این هم بیشتر میشد
ناشناس۱۶۶۵۲۰۱۲:۵۵:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
متاسفانه ما مشکلاتو بد فهمیدیم درست مثل نگارنده این مطلب.اگر فساد گسترده مالی که تو افراد رده پایین دولت (که با تغییر دولت ها عوض نمیشن و به کار خودشون ادامه میدن ) و البته فساد افراد بالا دستی دولت ها که همراه دولت به قدرت میرسن کنترل بشه ،قاچاق به حداقل خودش برسه(منظور اینکه قاچاق سازمان یافته از بین بره) و واقعا به توان داخلی اتکا بشه اقتصاد درست میشه.مشکل اقتصاد ما وابستگی شدید به وارداته یعنی ما بیش از حد توانمون داریم پول خرج میکنیم .فقط کشور یه مسئول درست و حسابی میخواد که متاسفانه غیر از رهبری من کسی رو نمیشناسم.که ایشونم تو حوزه کاری خودشون عالی عمل کردن.
ناشناس۱۶۶۵۴۰۱۳:۱۵:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
کسانی که به این نظام و انقلاب علاقه دارند چه اصولگرا یا اصلاح طلب و معتلین و دیگران باید بدانند که همگی ما در داخل قابقی نشسته ایم که اگر واژگون شود همه ما غرق خواهیم شد. و باید سعی کنیم که دولت موفق باشد.
ناشناس۱۶۶۵۵۳۱۳:۲۷:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۳
اگر جناب رئیسی می آمدند، علاوه بر مشکلاتی که برشمردید، انبوهی از مشکلات جدید هم اضافه میشد. پس بیخود نوشابه باز نفرمایید
رضا۱۶۶۶۰۱۱۴:۴۳:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۲۳
كلا شما همواره خودتون رو با جمله ي "اگر رئيسي بود بدتر ميشد" تسكين ميديد.مثل مرد پاي اشتباهتون بايستيد و ديگه تَكرارش نكنيد
ناشناس۱۶۶۷۴۰۱۸:۰۲:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۳
منظور نویسنده هم همین است دیگر. به رییسی میگوید برو خدا رو شکر کن که انتخاب نشدی و گرنه بدبخت بدبخت میشدی.
ناشناس۱۶۶۸۷۴۲۰:۲۷:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۲۳
پس دلار نوش جونت نق هم نزن
ناشناس۱۶۶۵۶۱۱۳:۳۹:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۲۳
نویسنده محترم ، خدا پدر و مادرت را بیامرزد عین واقعیت را گفتی ، بنده زمان انتخابات همین دیدگاه را داشتم که به واقعیت پیوست
ناشناس۱۶۶۵۶۷۱۳:۴۶:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
تحلیل خوبی بود.
ناشناس۱۶۶۵۸۳۱۴:۰۷:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۳
رای به روحانی از اول هم اشتباه بود... ما دولتی میخوایم که واقعا اهل کار باشه ... نه اینکه صبح تاشب امید به برجام داشته باشه و بعد تبخیر برجام، امیدش به اروپا باشه و ... پس کی به مردم خودت و متخصصان و نخبگان عملی جامعه اعتماد میکنی برای ساختن کشور؟
ناشناس۱۶۶۶۲۲۱۵:۰۹:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۲۳
من به شخصه به شما دوست عزیز اعتماد دارم. برو آستین بالا بزن یه کاری برای کشورت بکن. منتظر اعتماد کسی هم نباش. البته اگر منتظر بودجه مفت از بیت المال نیستی
استاد بازنشسته۱۶۶۶۶۱۱۶:۱۷:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۲۳
نه زمان احمدی نژادبه متخصصین خیلی اهمیت میدادند.ته لیست ها از نظر سواد مدیر می شدند! در ضمن اگر برجام بد بود مقامات عالی نظام انرا تایید نمی کردند.ما که دنبال ساخت سلاح هسته ای نبودیم.
ناشناس۱۶۸۶۰۰۱۸:۱۳:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۲۵
شما دولتی میخواهی که تحریم ها رو براتون برگردونه تا کار و کاسبیتون رونق بگیره عزیز ، تحما دلتون برای پر کردن جیب هاتون با حق این ملت تنگ شده
ناشناس۱۶۶۵۹۵۱۴:۳۱:۱۶ ۱۳۹۶/۹/۲۳
قطعا اگر اقاي رييسي جمهور ميشد مشكلات با خارجي ها خيلي بيشتر بود امروز اقاي ظريف براي حفظ برجام ومطالبات برجام از دولتهاي اروپايي يك ضرورت است وهمچنين سياست ميانه روي اين از خيلي تنش هاي منطقه اي منجمله درگيري با بن سلمان بدتر از اسراييل جلوگيري شده است به هر حال دولت اقاي رييسي براي حال حاضر كشور بيشتر مضربود
حسین۱۶۶۶۰۷۱۴:۴۶:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۲۳
بانظر شما کاملا مخالفم ای بسا با آمدن رئیسی و فعال شدن بدنه کار و امید در کشور هیچ یک از این مشکلات پیش نمی آمد خدایی هم هست که باید به او اعتمادکرد ای بسا با دادن حق به محق مشکلات خود به خود حل می شد((ولتنصر الله من ینصره))
احمد۱۶۶۶۱۴۱۵:۰۱:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۳
امیرکبیر کجا ... و روحانی کجا!
ناشناس۱۶۶۶۱۹۱۵:۰۵:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۲۳
رئیسی جان خدا شما را دوست دارد. و خدا منافقان و دروغ گویان را رسوا میکند.
ناشناس۱۶۶۶۳۳۱۵:۲۸:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۳
متن هوشمندانه ای بود اما ای کاش نویسنده علت این همه سال عدم موفقیت در اقتصاد را جویا می شد.
ناشناس۱۶۶۶۴۲۱۵:۴۹:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۲۳
هر دولتی در4سال اول خوب کار می کند و در 4 سال دوم خراب
ناشناس۱۶۶۶۵۰۱۶:۰۱:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۲۳
اگر بودجه را محدود کند ودلار را جیره بندی و ارزان کنند ، اقتصاد راه می افتد و مشگلات قابل کنترل میشود. د.لت باید از گران کردن کالا ها و خدمات خود مخصوصا بنزین جدا خود داری کند. و بجای آن از خودروهای بزرگتر و گرانتر همه ساله مالیات بالا بگیرد.
ناشناس۱۶۶۶۶۳۱۶:۱۹:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۲۳
دولت روحانی بهترین دولت بعد از دولت هشتم است !
زهرا۱۶۶۷۳۱۱۷:۵۲:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۲۳
دولت اول روحاني
غریبه۱۶۷۶۱۵۱۸:۳۲:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۲۴
حالامنتظر باش تادرختت میوه بده
محسن۱۶۷۶۶۳۱۹:۵۵:۳۷ ۱۳۹۶/۹/۲۴
قطعا یک نجومی بگیر هستی، شک ندارم
الف ر۱۶۶۶۷۴۱۶:۵۱:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۳
باید این دولت را فرصت دادهرچند نقد زیادی وارد است
ناشناس۱۶۶۷۵۱۱۸:۱۳:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۳
حالا از کجا مطمئنی که 3 سال بعد اوضاع بهتره؟
ناشناس۱۶۶۹۹۱۲۳:۳۳:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۲۳
اینها پیش بینی بعد از اتفاق است
ناشناس۱۶۶۹۹۸۲۳:۳۹:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۲۳
یک عده ای قبل انتخابات اینجا کامنت میذاشتن که دولت تک دوره ای و..حالا کامنت میذارن که ما پشیمونیم و... شما اصلا به روحانی رای ندادی ضمنا مردم از ترس روی کار امدن باند احمدی نژاد که همه رفته بود اطراف رئیسی جمع شده بودن به روحانی رای دادن.
مهدی۱۶۷۲۳۱۱۰:۰۳:۳۹ ۱۳۹۶/۹/۲۴
اینکه مدام می گویید باند احمدی نژاد دور رییسی جمع شده بود از آن حرفهای خنده دار است که متاسفانه توسط ستاد روحانی ساخته شد اقای طیب نیا وزیر اقتصاد آقای روحانی معاون فرهاد رهبر در سازمان بودجه زمان احمدی نژاد بود اقای پور محمدی وزیر دادگستری روحانی، وزیر کشور احمدی نژاد بود آقای صالحی رییس سازمان انرژی اتمی وزیر خارجه احمدی نژاد بود اینها را بگذارید کنار افراد متعددی از ندیران میانی که از زمان احمدی نژاد باقی ماندند اگر صرف استفاده از وزرای دوره احمدذی نژاد بده چرا اقای روحانی این کار رو کرده؟؟؟ اگر بد نیست آقای روحانی خودش باید از این ایده خوب دفاع کنه!!!!!!!
مسعود۱۶۷۱۳۹۰۷:۲۵:۲۴ ۱۳۹۶/۹/۲۴
من به روحانی رای دادم که رئیسی نشه ،اما دیگه این اشتباه نمیکنم چون به هر کی امید بستیم ناامیدمون کرد
محمد۱۶۷۶۴۱۱۹:۱۲:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۲۴
الان شب عید است قبلا صنف خیاط و کفاش از الان 2_3تا کارگر هم می گرفتن کمک و شبانه روز کار می کردند ولی متاسفانه واردات پدر مملکت را درآورده نمی دونم کی باید جلوی این واردات بی رویه را بگیره که اقتصاد رونق پیدا کند.
علی۱۶۹۰۷۹۱۰:۴۲:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۶
سایتتون عالی بود با آرزوی موفقیت روز افزون
ناشناس۱۶۹۸۸۱۱۹:۵۲:۳۳ ۱۳۹۶/۹/۲۶
اگر رئیسی رئیس جمهور می شد بدبختی های اقتصادی را گردن او می انداختند رئیسی باید خدا را شکر کند که رئیس جمهور نشد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین