ماجرای درگیری لفظی نمایندگان با عیسی کلانتری به روایت یک شاهد عینی

گروه اجتماعی الف،   3960922017 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده ایذه در مجلس جزئیات جلسه نمایندگان خوزستان با جهانگیری، برخی وزرا و رئیس سازمان محیط زیست را تشریح کرد.

هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه رئیس سازمان محیط زیست مسائل محیط زیستی را سیاسی کرده است، اظهار داشت: آقای کلانتری بحث‌های کارشناسی حداقلی که در موضوعات محیط زیستی وجود داشت را رها کرده و با نگاه سیاسی به بسیاری از جا‌هایی که نباید مجوز می‌دهد و به جاهایی که باید مجوز بدهد، مجوز نمی‌دهد.

وی افزود: به نظر بنده آقای کلانتری آمده که محیط زیست ایران را در جهت منافع سیاسی، گروهی، سازمانی و یا استان‌های خاصی ببرد.

نماینده مردم ایذه و باغملک به نامه محرمانه کلانتری به جهانگیری اشاره کرد و گفت: آقای کلانتری در این نامه صحبت‌های غیر کارشناسی را مطرح کرده بود مبنی بر اینکه خوزستان کمبود آب نداشته و نیاز به آب ندارد لذا می‌توان آب کارون را به استان‌ها و شهر‌های دیگر منتقل کرد.

خادمی با تاکید بر اینکه بسیاری از شهر‌ها و روستا‌های استان خوزستان دچار کمبود آب آشامیدنی هستند، ادامه داد: تاکنون نوشتن چنین نامه‌ای آن هم از سوی یک مسئول محیط زیستی سابقه نداشته است.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته(دوشنبه 20 آذر) شورای اداری استان با حضور جهانگیری، اردکانیان و حجتی و نمایندگان خوزستان که خود او نیز حضور داشته است، خاطرنشان کرد: پس از ورود کلانتری به جلسه نمایندگان خوزستان از وی سوال کردند که شما براساس چه استدلالی این نامه را نوشتید که وی گفت این نظر بنده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس ادامه داد: نمایندگان عنوان کردند زمانی که شما به عنوان رئیس سازمان محیط زیست بدون هیچ استدلالی نامه محرامانه‌ای را می‌نویسید، فرض بر این است که هر چیزی می‌گویید درست است و این اتفاق باید بیفتد که در نتیجه اگر این اقدام انجام شود چندین استان کشور نابود می‌شوند.

خادمی با بیان اینکه وی پاسخ درستی به نمایندگان نداد، گفت: در این جلسه رئیس سازمان محیط زیست ادبیات زشتی را به کار می‌برد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی با بیان اینکه در این جلسه کلانتری با لبخند خطاب به نمایندگان خوزستان می‌گفت که مگر من خانم ابتکار هستم، من کلانتری هستم، گفت: در نهایت نمایندگان جلسه شورای اداری استان را ترک کردند.

خادمی تصریح کرد: در این جلسه معتمدین استان از نمایندگان خوزستان دفاع کردند و حق را به نمایندگان دادند.

در این جلسه هدایت‌الله خادمی نماینده نماینده ایذه و باغملک،عباس پاپیزاده نماینده دزفول، مجید ناصری‌نژاد نماینده شادگان، ساعدی نماینده دشت آزادگان و همچنین ظاهری نماینده مسجد سلیمان حضور داشتند.

 

دیدگاه کاربران

بختیاری۱۶۵۲۳۲۰۸:۱۸:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۲۲
با سلام واقعا برای مسئولین دولتی متأسفم که گویا اصلا تو ایران زندگی نمیکنند. من ساکن مسجد سلیمان هستم ما به شدت دچار کمبود آب هستیم .در شهر ما آب جیره بندی است و مردم آب را در مخازن ذخیره میکنند چون آب شهری 24 ساعت نیست آب شهری قطع می شود. و در تابستان آب مخازن به دمای پنجاه رسیده و با این اب ما شستشو کنیم. بخصوص در تابستان ما ممکنه هفته ای یکبار برای چند ساعت آب لوله کشی وصل و بعد قطع می شود. چرا که این آب شرب را از دهان ما میگیرند به سمت مزارع آقازاده و استخر ها ی تفریحی و استان های با لابی قوی می برن . مردم خوزستان اب می خوان چکار بذار بمیرن تو گرد و خاک و بی آبی و گرما . نفت مون بردین مشاغل نفتی را از جوانان خوزستانی گرفتین آب هم می خواین ببرین. چند وقت دیگه هم ....زمینهامون را میخواین ازمون بگیرین ؟؟خون اون مردم استانها رنگین تر است دیگر. البته تقصیر نمایندگان استان خوزستان هست ..نیستند که حتی از اولین حق حیات مردم استان خوزستان دفاع کنند در آن جلسه باید امثال این آقایان که ما مردم الکی بزرگشون کردیم از جلسه می انداختن بیرون.آقای ... ولی.. زهی خیال خام ما مردم نمیذاریم بخاطر منافع شخصی و سیاسی جناحی آب از دهان کودکان معصوم ما بگیرید کافی است از برج های که از پول ما ساخته شده بیایید فقط گشتی تو شهرها ی استان بزنید. آخه تو چه می دونی ... چرا وزیر نیرو هیچ گاه از خوزستان نبود. اما از استان یزد بوده چون .. الف مردم باید خودشون حقشون میگیرن مسئولین ما فقط فقط دنبال منافع شخصی و جناحی خودشون هستن. شما هم اگه بیطرف و منصف هستید باید این نظرات سانسور کنید.البته شما تهران نشینان چه خبر از استان های دیگر دارید شما هیچی نمی دونید ... امیدورام این نظر در معرض قضاوت دیگر قرار گیرد.
احمد۱۶۵۴۹۱۱۱:۴۴:۲۹ ۱۳۹۶/۹/۲۲
برادر جان توضیحاتی که در مورد کمبود اب در مسجد سلیمان دادی واقعیت دارد . اما همه ی واقعیت را نگفتی ! این وضعیت اب مسجد سلیمان بیش از پنجاه سال است وجود دارد و مربوط به چند سال اخیر نیست . متاسفانه در این مدت کسی بفکر این معضل نبوده است .
حسن محمدی۱۶۵۲۳۸۰۸:۲۵:۰۴ ۱۳۹۶/۹/۲۲
انتقال آب خوزستان بلای بسیار بزرگی است که نفس خوزستان را گرفته. بی تدبیری در این بخش فاجعه بار است تمام بچه های ما مشکل تنفسی پیدا کردن یک نسل را نابود کردید خداوند از مسببینش نگذرد .این هم مزد خوزستان مقاوم که الان در حسرت یک روز هوای پاک است ..مایه ننگ .. است
ناشناس۱۶۵۲۵۱۰۸:۳۵:۴۸ ۱۳۹۶/۹/۲۲
این بنده خدا سالها وزارت کشاورزی رو به همین شیوه اداره کرد و اوضاع و احوال کشاورزی رو یک بچه هم تشخیص میده در چه وضعیه، بعد شما از ایشان میخاهید بفکر مردم باشه!
جلال۱۶۵۲۵۲۰۸:۳۷:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۲۲
کلانتری همه چیز را سیاسی کرده
علامه۱۶۵۲۷۴۰۸:۵۳:۳۷ ۱۳۹۶/۹/۲۲
این درگیری نبود حقیر و خوار کردن نماینده مردم توسط رئیس یک سازمان بود. رئیس حتی از جایش بلند هم نمیشد و معلوم بود با کلمات زشت با او صحبت می‌کند. انقلاب نشد که مسئولین ما با نمایندهای ملت مانند خان‌های دوره قاجار و .. رفتار کنند.
ناشناس۱۶۵۷۰۰۱۴:۳۷:۲۱ ۱۳۹۶/۹/۲۲
یه بار دیگه فیلم رو ببین اصلا صدا رئیس سازمان نمیاد اما در عوض نمایندگان به تندی وتوهین صحبت می کنند !
ناشناس۱۶۵۳۸۴۱۰:۲۴:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۲۲
البته این عیسی کلانتری کارنامه درخشانی از گذشته دارد!
ناشناس۱۶۵۳۹۳۱۰:۳۱:۳۸ ۱۳۹۶/۹/۲۲
باز برین به روحانی تا ۱۴۰۰ رای بدید. خلایق هرچه لایق.
ناشناس۱۶۵۴۴۸۱۱:۱۵:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۲
1 - آلودگي کارون ناشي ازحجم زياد پس آب و فاضلابهاست نه از کمبود مفرط آب. ابتدا جلوي ورود الودگي مزارع نيشکرو صنايع به کارون را بايد گرفت. 2- متوسط آورد ابي ساليانه حوزه کارون طي 30 سال گذشته حداقل 15 ميليارد متر مکعب بوده است و انتقال نيم يا حتي يک ميلياردمتر مکعب (3 تا 6 درصد) از اين اب به ساير بخشهاي تشنه کشور، مشکلي در خوزستان ايجاد و يا تشديد نميکند. 3- اگربخواهيم اينگونه برخورد کنيم انوقت ساير بخشهاي کشور آيا ميتوانند مانع رسيدن محصولات خود به ساير بخشها شوند؟؟ 4- بنظر ميرسد فقط انتقال اب زاينده رود به يزدو کاشان و قم و ...قانوني و بلا اشکال است ولي خشک شده زاينده رود چند هزار ساله و فلاکت کشاورزان شرق اصفهان و بلعيدن اب زاينده رود توسط صنايعي که محصولاتشان را تمام ايران استفاده ميکنند، کاملا بدون اشکال است!!!؟
شهریار۱۶۵۵۹۴۱۳:۱۰:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۲۲
کاشکی دستمون میشکست به روحانی رای نمیدادیم! ببین کی رو کرده وزیر!
نقی زاده۱۶۵۶۳۰۱۳:۴۰:۴۱ ۱۳۹۶/۹/۲۲
کلانتری اصلاً از محیط زیست سر در نمی آره رفتارش هم در شان معاون رییس جمهور نیست.
زهره۱۶۵۶۳۷۱۳:۴۸:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۲
من جدیدا به این استان سفر کردم.قابل مقایسه با 15 سال پیش نیست.همه جا خشک و پر از گردو غبار.مردم با استفاده از پمپ هم اب کافی دریافت نمیکنند و همون اب هم کدر و بودار هست.بومی ها ی شادگان میگفتند تالاب شورهزار شده و درخت های نخل بر اثر اب شور از بین رفتند
ناشناس۱۶۵۶۹۵۱۴:۳۵:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۲
راستش این نماینده بود که به کلانتری گفت برات آبرو نمیذاریم بمونه !!! یعنی بی ادبی از طرف نماینده بود نه کلانتری !!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین