واکنش سید حسن خمینی به انتقادها از بودجه موسسه امام: نقدها پديده‌ای مبارک است/ امثال من را نيز از خطا و خطر مصون می‌دارد

گروه اقتصادی الف،   3960921269 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

سیدحسن خمینی درباره شایعات دو روز گذشته درمورد سهم موسسات زیر مجموعه‌اش از بودجه دولتی مطلبی در صفحه اینستاگرام‌اش نوشت.

واکنش سید حسن خمینی به انتقادها از بودجه موسسه امام: نقدها پديده‌ای مبارک است/ امثال من را نيز از خطا و خطر مصون می‌دارد

متن کامل یادداشت سید حسن خمینی را در ادامه می‌خوانید: از روزي كه رييس جمهور محترم بودجه را به مجلس تقديم داشت نقدهايي از اين امر در فضاي مجازي منتشر شد و بخشي از ان هم متوجه بودجه‌اي بود كه به چند موسسه كه به نوعي زير نظر من اداره مي‌شوند‌، اختصاص داشت. اين چند سطر را مي‌خواستم همان موقع بنويسم ولي به ذهنم رسيد پس از آنكه فضا اندكي آرامش يافت اين مطلب را با شما در ميان بگذارم.

نخست؛ اينكه آنچه به مجموعه ما تعلق مي‌گيرد در منظر همه شماست‌، يك گام بلند به جلوست. هر چه بيشتر شفافيت صورت پذيرد سلامت بيشتر مي‌شود و اينكه نقدها و تخطئه‌هاي دوستان امكان بازگويي مي‌يابد پديده‌اي مبارك است. ممكن است چند نفري مرا بنوازند ولي شك نداشته باشيم كه اين مسير به سلامت سيستم مي‌انجامد و امثال من را نيز از خطا و خطر مصون مي‌دارد. مسئوليت محتاج نظارت يكايك مردم است. و به همبن جهت حتي اگر تلخي هم كرديد اميدوارم نرنجم و ديگران هم نرنجند.

دوم اينكه هفته آينده دوستان دست‌اندركار در موسسه تنظيم و نشر آثار امام، به صورت جزيي‌، بخش‌هاي مختلف مربوطه را توضيح مي‌دهند. يقين دارم مردمى كه دلسوزانه و خيرخواهانه موضوع را تعقيب مي‌كنند به راحتى مي‌فهمند كه توضيحات مذكور صحيح است يا از صحت برخوردار نيست. دوستي به من پيشنهاد كرده بود كه با ٥٪؜ بودجه‌، سايت موسسه را مديريت كند. از ايشان مي‌خواهم حتما پس از اطلاع از جزييات آنچه در مجموعه پرتال در حال انجام است، نظر خود را به من بدهند. مطمئن باشيد اگر در بخشي زياده‌روي شده باشد جلوي آن را خواهيم گرفت.

و بخش آخر كه از گفتنش لذت نمي‌برم آنكه، لازم است دوستان عزيز بدانيد من و اعضاى بيت امام تا‌كنون از موسسه و حرم امام حقوق نگرفته‌ايم و ريالي از اين بودجه جز در مسير اهداف عمومي خرج نمي‌شود و ذره اي از آن به مصرف شخصي نمي رسد و دولت هاى مختلف و نهادهاى نظارتى با سلايق متفاوت همواره بر مصرف اين بودجه ها نظارت داشته اند. ممكن است كسي با اختصاص بودجه اي به يكي از حوزه هاي مختلف موافق نباشد ولي مطمين باشيد هزينه شخصي در اين ميان وجود ندارد. اميد است پاسخ دوستان در اين موضوع راهگشا باشد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۴۹۳۶۲۲:۲۴:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
کاش باقی نهادهای بودجه بگیر هم در همین حد حاضر به پاسخگویی بودن
ناشناس۱۶۴۹۶۴۲۲:۴۴:۰۷ ۱۳۹۶/۹/۲۱
بودجه این مرکز رو بدید برای زلزله زدگان ...مردم ما در مناطق زلزله زده پناه ندارند انوقت اینقدر بودجه به مرکز شما اختصاص داده شده ...امام هم اینو قبول نمیکردند که اینگونه با وجود نیازهای حاد دیگر بودجه کشور به مرکز شما اختصاص بیابد ....مردم واجب ترند این پول مردم است این حق مردم است و بهترین تبلیغ برای نظام که بودجه تبلیغات را برای مردم بیچاره و زلزله زدن بدهیم ..کار زیادی هم نکردید چون پول پول مردم است اموال و حقوق مردم است...
ناشناس۱۶۴۹۶۷۲۲:۴۹:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
مطمئنید نقدها تاثیری بر عملکرد دارد ؟
علی۱۶۴۹۷۴۲۲:۵۴:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۱
خاضعانه ترین و زیباترین پاسخی که در... پاسخ به یک اتهام خواندم
ناشناس۱۶۵۰۲۸۲۳:۵۲:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۱
یارانه ی ما را میخواهند قطع کنند و به موسسات زیرمجموعه ی شما و امثالکم بدهند !!!! ------------------------------------------------------- بنده و بیش از ۱۲ میلیون نفر بیکاراند . شما این بودجه را صرف عام‌ میکنید ؟؟؟ !!!! یعنی دوباره به خودمان برمیگردانید ؟؟ !!!!! در حیرتیم
ناشناس۱۶۵۰۳۲۲۳:۵۵:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
همین حرف و توجیهاتی را که تاکنون داشتید میتوانید در خلوت خود و خدای خود بازگو کنید ؟ !! آقای سید حسن ! خداوکیلی شبها با دغدغه ی مردم میخوابید ؟ !!
ناشناس۱۶۵۰۳۵۲۳:۵۷:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۲۱
چند مدرسه در غرب تهران که بشدت توسعه یافته از این اعتبارات میشد ساخت .
مصطفي۱۶۵۰۶۱۰۰:۳۸:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۲۲
پارادوكس
ناشناس۱۶۵۰۶۲۰۰:۴۱:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۲
آفرین
هادی۱۶۵۱۱۳۰۱:۳۲:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۲۲
باور کردیم.
ناشناس۱۶۵۱۱۵۰۱:۳۴:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۲۲
حرف مردم اینه زیاده!
عدالت۱۶۵۱۲۰۰۱:۴۵:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۲۲
مصاحبه ای چند سال قبل با آقای انصاری مسئول ساخت و ساز حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب انجام شد او در جواب خبر نگار گفت بعد ار پایان پروژه ریز هزینه های انرا به اطلاع مردم می رسانیم از انصاری بپرسید بعد از نزدیک به سه دهه پس کی قرار است هزینه ها را به مردم اطلاع برسانید سوال دیگر اینکه دوست دارم نوه امام ...
ناشناس۱۶۵۱۲۳۰۲:۰۶:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۲
مگر امام هنوز بعد از 30 سال کتابی دارند که شما در نشر آن می کوشید!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۶۵۱۳۳۰۳:۲۱:۳۸ ۱۳۹۶/۹/۲۲
در این شرایط سخت اقتصادی ، به جای اختصاص بودجه های کلان برای این نهادها چقدر خوب می شد برای مناطق محروم مدرسه ساخته می شد تا دیگر کودکی به خاطر مشکلات مالی ترک تحصیل نکند، مشکل مردم این است که این نهادها با این که دریافتی های کلان میلیاردی دارند یا اصلا خروجی ندارند و یا خروجی شان بسیار ناچیز است،..
جلال۱۶۵۱۷۷۰۷:۱۲:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۲۲
اشکم درامد ...
ناشناس۱۶۵۱۷۸۰۷:۱۲:۴۰ ۱۳۹۶/۹/۲۲
ایشون با خودشون خیلی تعارف دارند..این بیانیه هیچ چیزی رو برای خوانندگان مشخص نمیکنه . این بودجه صرف چی می شه دقیقا.
سید علی حجازی۱۶۵۱۸۶۰۷:۲۵:۰۶ ۱۳۹۶/۹/۲۲
سلام نقد پدیده ای مبارک است و شیرین تر ازآن حلاوت توجیه است امام بدون تبلیغ امام شد زجر های امام در تبعید و در عراق فریاد بلند تبعیت از سیره امامان بود به تبعیت از جدشان یعنی زندگی کردن نه همانند مردم محروم که زندگی کردنی پایین تر از محروم ترین افراد دغدغه تر روز و شب و هر لحظه شان بود نگاه و روش و منش وهابیت به مزار و قبور اولیا ءو انبیا ء که به مثابه نفی حضور پس از مرگ ظاهری آنان است بد است و بنوعی ماتریالیستی است اما اصرار به ایجاد یک جلال و جبروت دنیوی شاهانه که حشمت و ثروت را به رخ مردم بخصوص زائران که عمده تان ازمحرومانند اشرافی گری یا ترویج شبهه اشرافی گری است ژست روشنفکری و تحمل نقد ها را گرفتن درد فقر در جامعه را از بین نمی برد برادر عزیز اصلاح طلبان ( بخوان سرمایه ستایان صاحب ژن برتر ) در شلوغی بازار جلو زدن قبح میلیارد و میلیادر بودن را با توجیه شرعی از بین برده اند و علنا اعلام می کنند که دارند و دارند خوبش را هم دارند و انگاری نه انگار که بعضی هانحتاح اند و مستا جرند و یا چندین جوان بیکار و مجرد دارند در شعب ابوطالب تحریم که ظاهرا برداشته شده اما هست اتفاقا قراد دادهای پس از تحریم در جهت تعمیق رفا ونشر اسراف و نهایتا غارت ارز هایی است که احیانا به اجبار داده شده و الا مملکت اسلامی را چه به پورشه و برج و ... برادر عزیز ریاضت و سادگی سپرمقاومت در برابر دنیای استکبار و فریاد بلند عدالت است اگر غیر از این باشد دیگران هم همانند شما می توانند با حساب و کتاب تعلق بودجه را توجیه و تفسیر کنند گمان نکنم الف این را تایید کن
ناشناس۱۶۵۱۸۷۰۷:۲۷:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۲۲
71 میلیارد بی زبون برای ..؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۶۵۲۲۸۰۸:۱۵:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۲۲
سلام این ها همه کلی گویی بود پول مردم رو خرج اشرافیت مرقد نکنید امام خمینی به گردن همه ما وتک تک افراد این جامعه حق دارند ولی ایشان خودشان هم راضی به به این بریز بپاش نیستند درحالی که یه عده ای گرسنه هستند............................!
سلام۱۶۵۲۴۰۰۸:۲۷:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۲۲
... آن بنای اشرافی در حرم حضرت اما نه با قاموس ایشان سازگار است و نه با آرمان های انقلاب و مردم. بگویید چرا آن همه برای مرقد امامی که ساده زیست بود خرج شده است؟
ناشناس۱۶۵۲۶۵۰۸:۴۵:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۲۲
آیا دادن بودجه برای گذاشتن بخاری استاندارد و یا ساختن کلاس درس قابل قبول مهم تر از این هزینه های 1000 میلیاردی نیست؟ چطور میخوان 5 میلیارد برای یک سایت را توجیه کنن وقتی باهاش میشه سرنوشت هزاران نفر را عوض کرد؟ بد نیست نظر مردم را برای طریقه خرج کردن بیت المالشون بپرسید.
علی۱۶۵۳۱۰۰۹:۲۹:۲۵ ۱۳۹۶/۹/۲۲
به نظر میرسد که بسیار کلی گویی شده است. اگر جناب سید حسن با ذکر ارقام و آمار به شفافیت خواسته های مردم بپردازد منطقی تر است.
ناشناس۱۶۵۳۲۲۰۹:۴۲:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۲۲
چقدر خوب و با احترام جواب مخاطب را داده و بدون بهانه گیری و جو سازی و یا توهین درود به شما
اسدی۱۶۵۳۲۸۰۹:۴۶:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۲۲
بودجه در اختیار ایشان در مقایسه با بودجه بقیه .. رقمی نیست
ناشناس۱۶۵۳۴۳۰۹:۵۶:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۲۲
چرا ..نجومی بگیران جواب نمیدهند؟
ناشناس۱۶۵۳۷۷۱۰:۲۰:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۲۲
خوب بفرمایید این همه بودجه رو می خوایین چی کار؟
ناشناس۱۶۵۳۸۶۱۰:۲۶:۱۴ ۱۳۹۶/۹/۲۲
3.5 میلیارد تومن برای اداره ی یک سایت همین برای همه بسه
علی۱۶۵۴۰۱۱۰:۴۱:۰۸ ۱۳۹۶/۹/۲۲
بزرگوار این یعنی پاسخگویی به نقد و پرسش دیگران بود . بهتر است حتی در مقام جواب نیز که ید قاصری وجود دارد ، دست از نصیحت برداریم و شفاف عملکرد خود را بگوییم با آمار مستدل
ناشناس۱۶۵۴۰۴۱۰:۴۲:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۲۲
توضیح بفرماییئ موسسه نشر آثار امام پارسال 70 ملیارد تومان را در بودجه صرف چه کاری کرد ؟ مگر امام راحل مال سه هزار سال پیش است که دنبال اثار باستانی و نسخ خطی کتابهایش هستیم؟ کتابهایش که چاپ میشود و بفروش میرسد و پول آن از قیمت کتاب تامین می شود... اینهمه بودجه با اینهمه ساختمان در تهران و ... برای کدام پروژه است؟ جناب انصاری مدیر موسسه کی پاسخگو بودند؟ سایت جماران چه خدمتی به اندیشه امام میکند ؟ جز اینست که افکار سیاسی شخص جنابعالی را بروز و ظهور می دهد؟ آنوقت میفرمایید ما استفاده ای از این بودجه نمی کنیم؟! جلّ الخالق
کارشناس مدیریت۱۶۵۴۱۵۱۰:۵۳:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۲۲
برنامه ها و فعالیت های این گونه موسسات، و خیلی موسسات دیگر که بودجه های میلیاردی می گیرند وسکوت معنا دار کرده اند و هیچ پاسخی هم به مردم نمی دهند، اصلا شفاف نیست و هیچ اثار مثبتی بر زندگی مردم تا کنون نداشته و ندارد و نخواهد داشت و حاصل ان تا کنون فقط دین گریزی بوده است ( اگر می خواهیدبیشتر بدانید ، می توانید نظر سنجی بگذارید ) . همه این ثروت های ملی را باید به وزارتخانه متولی اصلی آن بدهند . مردم ایران بسیار با فرهنگ هستند و یک وزارت ارشاد و فرهنگ و یک وزارتخانه اموزش و پرورش و یک وزارت علوم برایشان کاملا کافی است . سازمانهایی با فعالیت های موازی، اگر در وزارتخانه اصلی تجمیع شوند می توانند با هزینه کمتر، خدمات موثرتری به مردم ارائه داد . برخی از فعالیت ها، فقط ممکن است در یک زمان خاص نیاز به اجرا داشته باشد و اصلا نیاز به ردیف خاص ندارد. همانند ردیف های بودجه دولت ایران ، در هیچ کشور توسعه یافته دیگری دیده نمی شود . زیرا نمایندگان ان کشورها عادل ن هستند .
ناشناس۱۶۵۹۰۰۱۷:۵۶:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۲۲
حرم امام با عقايد ساده زيستي ايشون منافات داره بايد پاسخگويي همين يك مورد باشيد ؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین