۱۰ نکته خواندنی از استقلال ۹۶ در نیم فصل اول؛ منفی در مثبت!

گروه ورزشی الف،   3960921048

نیم فصلی پر فراز و نشیب برای آبی‌ها به پایان رسید.

۱۰ نکته خواندنی از استقلال ۹۶ در نیم فصل اول؛ منفی در مثبت!

به گزارش خبرآنلاین، استقلال امسال هم نتوانست روی آرامش را به خود ببیند.علی رغم امیدی که هواداران استقلال به منصوریان و تیم گران او بسته بودند، آنقدر نتایج و عملکرد استقلال ضعیف بود که منصوریان قبل از پایان تابستان نیمکت آبی ها را ترک کرد و جای خود را به وینفرد شفر داد تا این مربی باتجربه آلمانی با همه مصائب پیش رو در نهایت با 16 امتیاز استقلال را به رتبه هفتم جدول برساند. در ادامه به بررسی چند نکته جالب از استقلال 96 در نیم فصل اول می پردازیم.نکاتی که هم خوب است است هم بد تا مشخص شود استقلال نیم فصلی مثبت در منفی را سپری کرده است:

۱) اعتماد به ستاره های سابق
علیرضا منصوریان در ابتدای این فصل نه تنها سید مهدی رحمتی و خسرو حیدری که کاپیتان ها و بزرگ ترهای تیمش بودند را حفظ کرد، بلکه دو بازیکن پا به سن گذاشته دیگر یعنی مجتبی جباری و پژمان منتظری،ستاره های دهه 80 و اوایل دهه 90 استقلال که بسیار هم در بین هواداران این تیم محبوب بودند را به تیم اضافه کرد که البته هیچ کدام از این دو نفر و هر کدام بنا به دلایلی نتوانستند تا اینجا چندان به استقلال کمک کنند.

۲) اولین شکست در بازی اول
استقلال تا به حال لیگ برتر را با شکست آغاز نکرده بود اما تیم پر ستاره منصوریان توانست این اتفاق را به نام خود ثبت کند و پس از شانزده دوره، اولین بازی لیگ را ببازد. آبی ها لیگ هفدهم را در آبادان و با شکست 1-0 مقابل صنعت نفت آغاز کردند.

۳) 180 دقیقه بدون گل زده
استقلالی ها برای دیدن اولین گل تیمشان در این فصل دو بازی کامل دندان روی جگر گذاشتند. استقلال با وجود جذب مهاجمینی نظیر سجاد شهباززاده و حسن بیت سعید نتوانست در بازی اول مقابل صنعت نفت و در بازی دوم مقابل استقلال خوزستان در استادیوم آزادی گلزنی کند تا این رکورد منفی هم به پای استقلال 96 نوشته شود.

۴) شروع و پایان گلزنی با یک خارجی
گلزنی های استقلال در نیم فصل اول، از بازی سوم مقابل تراکتورسازی و با شوت جپاروف آغاز شد و با شوت جپاروف مقابل سپاهان به پایان رسید. این اولین بار است که یک بازیکن خارجی چنین رکوردی را از خود به جا می گذارد.

۵) استعفای آقای سرمربی
هواداران استقلال کمتر به یاد دارند که سرمربی تیم شان حتی با وجود کسب نتایج ضعیف از سمتش استعفا دهد. امیر قلعه نویی،صمد مرفاوی و پرویز مظلومی هیچکدام در میانه راه استعفا ندادند ولی منصوریان مجبور شد خیلی زود نیمکت استقلال را ترک کند.

۶) اعتماد به اجنبی پس از 14 سال
پس از رولند کخ نیمکت استقلال رنگ مربی خارجی را به خود ندیده بود تا اینکه وینفرد شفر آلمانی جانشین منصوریان شد تا استقلال هم همانند رقیب سنتی اش مسیر موفقیت خود را در هدایتگری آن سوی مرزها جست و جو کند.

۷) بازیکنانی در پست های غیرتخصصی
یکی از نکات عجیب این فصل استقلال که هم در زمان منصوریان به چشم می آمد و هنوز در تیم شفر هم وجود دارد، استفاده از بازیکنان در پست های غیرتخصصی شان است.اتفاقی که گاهی برای استقلال فایده داشته و گاهی هم به ضرر این تیم بوده. امید نورافکن، روزبه چشمی و فرشید اسماعیلی بازیکنانی بوده اند که این جا به جایی ها را در این فصل زیاد تجربه کرده اند.

۸) کویری به نام خط حمله
مهاجمین استقلال در نیم فصل اول اصلا بوی گل ندادند. سجاد شهباززاده، حسن بیت سعید و علی قربانی بازیکنانی بودند که قرار بود با اتکا به خط هافبکی قوی، یکی پس از دیگری دروازه رقبا را فتح کنند. اما جز قربانی که فقط یک گل برای استقلال زد، دیگر مهاجمان در نیم فصل اول پایشان به گلزنی باز نشد تا بازیکنانی دیگر نظیر جابر انصاری،فرشید اسماعیلی و سرور جپاروف جور آن ها را در بحث گلزنی بکشند.

۹) پرواز عقاب جوان
سرمربیان استقلال بالاخره تعارف را با مهدی رحمتی کنار گذاشتند و وقتی دیدند او دیگر مثل سابق نمی تواند از دروازه استقلال محافظت کند، فرصت را در اختیار سید حسین حسینی قرار دادند. فرصتی که ابتدا منصوریان به او داد و شفر هم همان مسیر را پیش گرفت. حسینی هم به خوبی جواب اعتماد مربیان استقلال را داد تا حتی نظر کی روش را هم به خود جلب کند تا شاید سید جوان آبی ها هم مسافر روسیه باشد.

۱۰) کلین شیت های پی در پی
آمدن شفر نظم و جان دوباره ای به خط دفاع استقلال داد و سازمان دفاعی این تیم را بار دیگر احیا کرد. استقلال تحت هدایت شفر در مقابل فولاد،نفت،سیاه جامگان،گسترش فولاد، پیکان و سپاهان توانست دروازه خود را بسته نگه دارد تا دروازه استقلال دست نیافتنی تر از همیشه باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین