تمهیدات سران قوا برای پرداخت بدهی سپرده‌گذاران «کاسپین»

گروه اقتصادی الف،   3960920121 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار جزئیات تمهیدات سران قوا برای پرداخت بدهی سپرده‌گذاران «کاسپین» را تشریح کرد.

تمهیدات سران قوا برای پرداخت بدهی سپرده‌گذاران «کاسپین»

محمدرضا تابش عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آخرین جزئیات پرداخت بدهی سپرده‌گذاران مؤسسات اعتباری، گفت: طبق اخباری که رسیده، مشکل عمده سپرده‌گذاران که از نظر درصدی سپرده‌های کوچک را تشکیل می‌دهند، حل شده است.

وی افزود: مشکل آن دسته از  سپرده‌گذاران مؤسسات اعتباری که تا سقف 200 میلیون تومان بوده، حل شده و اینها عمدتا رقم‌ها مطالبات‌شان تا 80 درصد از کل سپرده‌ها و یا حتی پایین‌تر از 100 میلیون تومان بوده است.

 

عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار این موضوع را رد کرد که مشکل سپرده‌گذران مؤسسات اعتباری به‌طورکامل حل و پرداخت‌ها به آن‌ها انجام شده و رضایت‌مندی‌شان تأمین شده است.

تابش اضافه کرد: این‌طور نیست که مشکل تمامی سپرده‌گذاران مؤسسات اعتباری به‌طور کامل حل و فصل شده باشد، اما با برنامه‌ریزی‌هایی که بین سران قوا صورت گرفته، مشکل تمامی آنها به مرور زمان مرتفع می‌شود.

وی تأکید کرد: نکته قابل توجه این است که در اوضاع فعلی اقتصادی، سایر سپرده‌گذاران که از نظر تعدادی 2 درصد ولی از نظر رقم 30، 40 درصد هستند، با تمهیدات نظام بانکی، دولت و سران قوه قرار است مشکل آنها نیز حل شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح تمهیدات سران قوا برای پرداخت بدهی سپرده‌گذران مؤسسات اعتباری که بیش از 200 میلیون تومان سپرده دارند، گفت: سران قوا و مسئولان نظام بانکی مترصد این هستند که مشکل آنها پس از تغییر و تحولات و قیمت‌گذاری املاک و مستغلات صاحبان مؤسسات اعتباری، حل و فصل شود و این موضوع در آخرین نشست سران قوا مورد تأکید و تصویب قرار گرفته است.

دیدگاه کاربران

امید۱۶۳۰۹۲۱۲:۱۶:۳۶ ۱۳۹۶/۹/۲۰
با سلام ، اینکه 30 تا 60 درصد اصل پول سپرده گذاران تا 200 میلیون تومان را کم کنند و مابقی را با هزاران دردسر بدهند به نظر شما حل مشکل است ، به راستی مشکل چه کس یا چه کسانی حل شده است ، مردم یا اختلاس کننده ها؟
امیرحسین۱۶۳۱۲۸۱۲:۵۰:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۲۰
ای دل ریش مرا با لب تو حق نمک حق نگه دار که من می‌روم الله معک درود بر شرف شما نمایندگان شجاع مجلس خواهشمندیم اجازه ندهید دولت و بانک مرکزی دولت روحانی واقعیت ها را وارونه جلوه دهد ما به اعتماد مجوز بانک مرکزی همین دولت در کاسپین مجاز سپرده گذاری کردیم آقایان بواسطه کوتاهی و عدم نظارت و یا سفارش پرداخت تسهیلات کلان بی بازگشت از محل سپرده های ما ، وضعیت ما سپرده گذاران را به این روز سیاه نشاندند که پرداخت 200 میلیون از سپرده چند میلیارد تومانی را نشانه معجزه می دانند .اگر قرار بود اینها به قانون تمکین کنند و اصل و سود سپرده ها را طبق قرارداد موسسه مجاز کاسپین پرداخت کنند آنرا نشانه چه می دانستند.استدعا داریم ما دو میلیون نفر سپرده گذار کاسپین را در برابر دولت غیر پاسخگو که هیچ اعتقادی به حقوق شهروندی ندارد تنها نگذارید ما فرزند انقلاب و از همین آب و خاکیم ما ایرانی هستیم و در مملکت خودمان به مجوز بالاترین نهاد پولی اعتماد کردیم و عجیب اینکه همانها که مجوز دادند اکنون تیشه به ریشه ما می زنند و ما را ریز می بینند در حد 2% حال واقعیت اینست که مردم همه ناراضی هستند و به چیزی کمتر از حق طبیعی شان رضایت نمی دهند هر چند اربابان زور و زر واقعیت را وارونه جلوه دهند .
ناشناس۱۶۳۱۶۲۱۳:۲۴:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۰
این در واقع معجزه است که در روز روشن به یک موسسه مجوز داده شود آن موسسه ظرف 9 ماه بیش از 6600 میلیارد تومان به استناد و اعتماد مجوز صادره سپرده پذیری انجام دهد و بعد در روز روشن بگویند مجوز مشروط بوده و جائیکه شما رفتید سپرده گذاشتید آن موسسه مجاز کاسپین که می گوئید و در سپرده هایتان قید شده و تابلوی بزرگ کاسپین داشته نبوده شما توهم زدید آن موقع رنگ تابلویش آبی بوده الان نارنجی است پس شما سپرده گذار کاسپین نیستید به همین راحتی اینی که ما بتوانیم همین حرف را به مردم تحمیل کنیم شبیه معجزه است و فقط در دولت تدبیر و امید می تواند رخ دهد.
سعید۱۶۳۱۶۷۱۳:۲۷:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۲۰
دروغ . ما رضایت ندادیم .به زور تا 35 درصد پول رو کسر کردن .شما باشید راضی هستید؟ و جالب اینجاست که سود وام های مردم رو همون 24 درصد حساب میکنن ولی سود سپرده ها رو صفر درصد حساب کردن.اگر موسسه فرشتگان مجوز نداشت پس چرا سود وام های آون مجوز داشت؟ واقعا مسخره تر از این چیزی نداریم .پول رو دادن یه سری خوردن حالا ماست مالی میکنن.من که رضایت ندارم
ناشناس۱۶۳۲۰۹۱۴:۰۰:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۲۰
پول ملت را با فریب مجوز بانک مرکزی گرفتید حالا قیمت‌گذاری املاک و مستغلات صاحبان مؤسسات اعتباری باید انجام شود عزیز من بانک مرکزی قبل از دادن مجوز نباید این کار رامی کرد همه تقصیر ها گردن مردم است که به دولت و بانک مرکزی کشورشان و مجوز ان اعتماد کردند.
ناشناس۱۶۳۸۲۲۰۷:۴۶:۰۲ ۱۳۹۶/۹/۲۱
فرا تر از معجزه اينه كه چنتا موسسه مورد تاييد بانك مركزى براحتى سرمايه مردم رو غارت ميكنن و هيچ كسى هم پاسخگو نيست
ناشناس۱۶۳۸۲۳۰۷:۴۶:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۲۱
پس دادن پول مردم ..معجزه است جناب روحانی واقعاً که؟
ناشناس۱۶۳۹۵۷۱۰:۱۹:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۱
ای کاش از تجربیات بهمنی برای سازماندهی بی سر و صدای موسسات اعتباری استفاده میشد که بانک آینده و موسسه نور و.. ازنتایج آنست حتی خیلی از مردم و رسانه ها خبردار هم نشدند و مشتریان هم متضرر نشدند الان هم در قالب مقررات کارشان را انجام میدهند؛ برای دولت هم درد سر مالی و سیاسی درست نشد؛ انصافا مقایسه کنید با وضعیت فعلی که هم موسسات داغون شده اند و هم سپرده گذاران ، برای دولت هم بقدری بغرنج شده که روحانی رسیدگی به این موضوع را به معجزه تشبیه میکند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین