دیداری معوقه از هفته هشتم لیگ برتر فوتبال؛ برانکو در بحبوحه تمدید قرارداد به‌دنبال رکوردشکنی مقابل یک تیم چِغر

گروه ورزشی الف،   3960920006

تیم پرسپولیس امروز در آخرین بازی‌اش در نیم‌فصل نخست لیگ برتر برای ثبت یک رکورد ویژه در این رقابت‌ها به مصاف تیم صنعت نفت آبادان می‌رود.

به گزارش تسنیم، تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان از ساعت 16:15 امروز (دوشنبه) در چارچوب دیداری معوقه از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این دیدار آخرین بازی نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر به‌حساب می‌آید.

پرسپولیس حتی بدون احتساب این دیدار هم به‌عنوان قهرمانی نیم‌فصل نخست رسیده و در اصل نیاز مبرمی به سه امتیاز بازی ندارد، اما برانکو ایوانکوویچ بهتر از هرکسی می‌داند که پیروزی مقابل صنعت نفت در نیم‌فصل دوم چقدر می‌تواند راه تیمش را هموار کند. تیم‌های برانکو نشان داده‌اند که معمولاً راه بردن بازی‌های حساس را خوب بلدند؛ همان‌طور که هفته گذشته هم یک بازی مهم را در چمن مصنوعی رشت از تیم سپیدرود بردند. پرسپولیس چهار امتیاز با تیم دوم جدول رده‌بندی فاصله دارد و در صورت پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان می‌تواند خودش را 36 امتیازی کند. پارس جنوبی تیم دوم جدول رده‌بندی است که پرسولیس حسابی از آن فاصله گرفته و حالا هم می‌تواند اختلافش با شاگردان مهدی تارتار را به عدد هفت برساند.

سرمربی کروات پرسپولیس که در این روزها در بحبوحه تمدید قراردادش با این تیم قرار دارد، خیلی علاقه‌مند است که سه امتیاز دیدار مقابل صنعت نفت را به‌دست بیاورد. سه امتیاز دیدار مقابل صنعت نفت از چند جهت برای پرسپولیسِ برانکو حائز اهمیت است؛ اولاً پرسپولیس با بردن این بازی رسماً می‌تواند نیم‌فصل را با یک خاطره خوش به‌اتمام برسد، دوماً با یک روحیه مضاعف راهی دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی خود مقابل بادران می‌شود و سوماً صاحب یک رکود ویژه دیگر در تاریخ لیگ برتر خواهد شد. شاگردان برانکو اگر این بازی را ببرند، 36 امتیازی می‌شوند و با میانگین 2.4 امتیاز در هر بازی، رکورد سپاهان در لیگ دوم را می‌شکنند. سپاهان در آن مقطع در نیم‌فصل نخست با هدایت فرهاد کاظمی 31 امتیاز از لیگ 14 تیمی را گرفت و حالا شاگردان برانکو می‌توانند رکورد پرافتخارترین تیم لیگ را جابه‌جا کنند.

جابه‌جا کردن این رکورد اما کار چندان راحتی هم نیست. پرسپولیس امروز برای شکستن یک رکورد دیگر در فوتبال ایران به مصاف نفت آبادانی می‌رود که در فصل جاری یکی از تیم‌های «چِغر» لیگ نشان داده است. شاگردان کمالوند که امسال یکی از فصل‌های درخشان صنعت نفت را از لحاظ نتیجه‌گیری رقم زدند، به لطف سقوط آزاد پدیده در جدول رده‌بندی، الان با 21 امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی هستند. آنها اگر در تهران پرسپولیس را هم ببرند، به رده پنجم جدول می‌رسند تا بهترین عملکرد خود در تاریخ ادوار حضورشان در لیگ برتر را به ثبت برسانند.

فراز کمالوند البته اکثراً مقابل استقلال و پرسپولیس بازنده محض بوده و نتوانسته است از این تیم‌ها امتیاز بگیرد. در این دیدار هم صنعت نفت در حالی به تهران آمده که بازیکنانش تا همین دو روز پیش اعتصاب کرده بودند و به‌خاطر مشکلات مالی تمرین نمی‌کردند. این مشکلات حالا با وعده مسئولان صنعت نفت حل شده، اما هیچ‌ بعید نیست که این وعده نیز همانند قول‌های قبلی در حد همان حرف باقی بماند.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین