درصحن علنی مجلس روحانی: سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صندوق رفاه امید تبدیل می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3960919101 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور از تغییر سازمان هدفمندی یارانه‌ها به «صندوق رفاه اجتماعی امید» خبر داد.

روحانی: سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صندوق رفاه امید تبدیل می‌شود

به گزارش الف به نقل از تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در ارائه بودجه سال 97 کل کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این لایحه با لایحه بودجه‌های قبلی متفاوت است، گفت: در این لایحه به خوبی روشن شده است که بودجه یک لیست درآمدی و هزینه ای تنها نیست، بلکه برشی از برنامه 4 ساله دولت است.

وی خطاب به مردم و نمایندگان مجلس یادآور شد: تمام وعده‌های اصلی دولت در انتخابات 96 در این لایحه تبلور دارد و همه وعده‌های داده شده جزو چارچوب اصلی این بودجه قرار گرفته است.

رئیس جمهور افزود: معتقدیم بودجه سال 97 به معنای آغاز اجرای برنامه های دولت دوازدهم است. وعده‌های اصلی که دولت به مردم داده است و هر آنچه مورد مطالبه و خواست مردم در ایام انتخابات بود که مدام از ما اشتغال، رشد اقتصادی، رفع فقر، کاهش نابرابری و تحرک در طرح های اصلی را می خواستند، دیده شده است.

رئیس جمهور کشور گفت: حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشور که مطالبه‌ای از سوی مردم و بخش خصوصی که بخشی از مردم است مطرح بود نیز در این بودجه به خوبی مشاهده می‌شود. در تبصرهای مختلف این بودجه خواهید دید، تحول بزرگی در بودجه دیده شده است.

روحانی با بیان اینکه دولت با ارائه بودجه سال 97 روند جدیدی را آغاز کرده است و آن را ادامه می‌دهد، تأکید کرد: پایه اصلی بودجه امسال شفافیت است. در این بودجه پرداخت اعتبار به دستگاه ها بر مبنای عملکرد سه ماهه آنهاست.

وی به روند اعطای بودجه در سال‌های قبل به دستگاه‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: آنچه که در سال‌های گذشته انجام می‌شد این بود که دستگاه‌هایی که درآمدی داشتند. اعلام کردند که مثلاً سال گذشته 1000 تومان گرفته‌ام و امسال حداقل 10 درصد اضافه می‌خواهم اما در کنار آن نیز دستگاهی بود که از 1000 تومان خود 800 تومان را هزینه کرده بود و مابقی را به دلیل مدیریت خوب هنوز در حساب خود داشت. به این دستگاه هم 10 درصد اضافه می‌شد.

رئیس جمهور گفت: در سال‌های قبل دستگاه‌هایی که کمی پول در حساب داشتند برای گرفتن پول بیشتر برای سال آینده به دنبال هزینه کردن بودجه مانده در حساب بودند؛لذا رقابتی برای هزینه کردن بودجه به خصوص در ماه‌های آخر سال بین دستگاه‌ها ایجاد می‌شد تا بتوانند برای سال بعد خود بودجه بیشتری بگیرند.

روحانی اظهار داشت: این مسیر کمترین منفعتی برای کشور به همراه داشت و ما نمی‌دانستیم ردیف‌های بودجه، بودجه‌های دستگاه‌ها به چه نحوی هزینه کرد می‌شود.

وی با بیان اینکه بودجه را برای خدمت به مردم می‌خواهیم و نمی‌توانیم به شکل قبل عمل کرد، گفت: این خدمت برای مردم اگر قرار است منجر به عملیاتی شدن مطالبات آنها شود، اگر می‌خواهیم هزینه‌ای برای "عمل"، "جراحی کردن"، اینکه دانشجویی تربیت کنیم یا برای دانش آموزی کلاس درسی برقرار شود؛ باید بدانیم با چه هزینه‌ای و از کجا ایجاد می‌شود.

رئیس جمهور در این بخش از سخنان خود به مطالباتش از وزیر آموزش و پرورش در زمان معرفی به مجلس اشاره کرد و تصریح کرد: من به وزیر آموزش و پرورش در آن زمان گفتم اگر قرار است ما مثلاً نیمکتی را به بخش خصوصی دهیم و از سوی دیگر بخشی دیگر را به بخش دولتی دهیم، قطعاً بخش دولتی با 2 میلیون و 500 کار ما را انجام می دهد و اما بخش خصوصی به دلیل رقابت با هزینه‌ای نزدیک به 1میلیون آن را عملیاتی می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش که با من در این زمینه هم عقیده بود،گفت: وزیر به من گفت اولاً به بخش خصوصی دهیم هزینه یک میلیون تومان که نه بلکه 800 تومان می‌شود و هزینه بخش دولتی هم بیشتر از آنچه که شما گفتید می‌شود. لذا کار درست این است که بدانیم این هزینه کجا صرف می‌شود. برای چه از پول مردم استفاده می‌شود.

روحانی خاطر نشان کرد: باید بدانیم بودجه کجا هزینه می‌شود و دولت بتواند با بخش خصوصی رقابت کند. معتقدیم در بودجه باید بر مبنای عملکرد، بودجه ریزی کنیم. بودجه ریزی ما باید بر مبنای هدف و نتیجه باشد نه بر مبنای هزینه های سال گذشته. معتقدیم بودجه بر مبنای هزینه فایده‌ای ندارد.

وی به بخشی از جزئیات بودجه سال 97 اشاره و تصریح کرد: حدود 34 درصد از این بودجه عملیاتی است و باید این روند ادامه یابد که همه بودجه‌های ما عملیاتی شوند. در بخش استانی 100 درصد بودجه عملیاتی خواهد بود. تمرکز زدایی در این بودجه به خوبی مورد توجه قرار گرفته است به گونه‌ای که ما در سالهای گذشته به گونه‌ای در تنظیم بودجه عمل می‌کردیم که همه امکانات و اعتبارات به تهران تعلق می‌گرفت. باید بخشی از اعتبارات هزینه‌ای را به استانها دهیم.

رئیس جمهور در همین زمینه ادامه داد: اعتبارات استانها در بخش هزینه‌ای به جای 4 درصد به 24 درصد رسیده است و در عمرانی هم 30 درصد در اختیار آنها قرار گرفته است. معتقدیم استانها باید بدانند که بودجه خود را چگونه هزینه کنند بگذاریم استانها خودشان مدیریت کنند. نمایندگان مجلس در هر استانی براین مسئله نظارت کنند. بر نحوه هزینه استانداری، برنامه ریزی نظارت داشته باشند و ما طبق عملکرد سه ماهه به آنها بودجه می‌دهیم. 

روحانی  با اشاره به نقش سنگین سازمان برنامه و بودجه برای نظارت بر بودجه امسال، گفت: سازمان برنامه و بودجه امسال مسئولیت سنگینی برعهده دارد و باید بخش نظارتی خود را تقویت کند. من از شما نمایندگان مجلس نیز درخواست می‌کنم به دولت کنیم و دست به دست هم دهیم تا این مسئله به خوبی انجام شود.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: حتما طی چند روز آینده به شما مراجعه می‌کنند، فشار می‌آورند. ما باید براین روند نظارت کنیم که پول کجا هزینه می‌شود اگر در سالهای گذشته روند براین قرار نگرفته است بودجه امسال را مدیریت کنیم و تلاش کنیم بودجه مدیریت شده برای رفع چالشها و مشکلات اصلی هزینه شود. اگر این روند را درست انجام دهیم می‌توانیم امیدوار باشیم این روند برای سالهای آینده نیز ادامه یابد.

رئیس جمهور اضافه کرد: در دولت یازدهم تلاش ما ایجاد آرامش و ثبات اقتصادی بود. اینکه می‌خواهیم اقتصاد کشور را در ریل و مسیر اصلی قرار دهیم، هم اکنون اقتصاد در ریل قرار گرفته اما نیازمند سرعت و دقت لازم است. باید با سرعت و دقت مطمئن به پیش رویم تا به اهداف خود برسیم.

روحانی ادامه داد: در سالهای گذشته از آغاز سال نگران رشد اقتصاد بودیم، قبلا و پیش از دولت یازدهم با رشد منفی روبرو بودیم تلاش کردیم آن را به رشد مثبت تبدیل کنیم. اشتغال قابل قبول ایجاد شود و صندوق بازنشستگی در مسیر درست قرار گیرد. باید برای عملیاتی شدن درست بودجه نظارت کافی صورت گیرد. در اشتغال بتوانیم حرکت بزرگ ایجاد کنیم و در مسئله فقر قدم بزرگی برداریم.

وی همچنین گفت: اگر بخواهم در یک جمله بودجه 97 را خلاصه کنم باید بگویم بودجه سال 97 بودجه‌ای بر مبنای اشتغال فراگیر، رفع فقر و ایجادعدالت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه پس از حضور دولت یازدهم به طور مرتب شاهد رشد مثبت بوده‌ایم گفت: جز در سال 92 که نیمه های سال امور در اختیار ما قرار گرفت تلاش کردیم رشد منفی حدود 7- را به ترتیب به رشد تبدیل کنیم و این رشد به طور مرتب در سالهای بعد تکرار شد خصوصا در سال 95 که به رشد دو رقمی رسید. اینها قدمهای خوبی است که برداشته شد و هدفگذاری ما در این است که دولت بتواند رشد 5 درصدی را محقق کند. مطمئنا اگر دست در دست هم دهیم از مشکلات عبور می‌کنیم.

روحانی با بیان اینکه تورم در ابتدای کار دولت یازدهم مشکلی عظیم به شمار می‌رفت، تصریح کرد: هدفگذاری این بود که تورم یک رقمی شود ما یک سال زودتر از انتظار به این مسئله دست یافتیم و امروز شاهد تورم تک رقمی هستیم. تمام تلاش ما این است که این روند ادامه یابد.

وی در ادامه مسئله اشتغال را مشکلی بزرگ پیش روی دولت خواند و گفت: یکی از مطالبات و درخواستهای اصلی مردم از ما اشتغال بود. همه مردم باید بتوانند اشتغال داشته باشند ما این روند را در اشتغال ادامه می دهیم تا بیکاری کاهش یابد. در فصلهای آغازین امسال نرخ اشتغال خالص ما نسبت به سال گذشته 750 هزار شغل بود البته این اشتغال با رقم نیروی فعال ما در حوزه کار فاصله دارد، پیش بینی این است که در سال آینده نیروهای فعال ما بیشتر از این شود و حدود 840هزار نیروی کار جدید وارد چرخه کار شوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید حرکت‌های بزرگی در اشتغال انجام شود، گفت: با درآمدی که در تبصره 18 پیش بینی کردیم، با اهرم کردن این درآمد برای استفاده از صندوق توسعه ملی و همچنین تسهیلات بانک‌‌ها  ایه سه با هم رقم بزرگی را برای اشتغال در اختیار ما می‌دهد.

وی با بیان اینکه در بودجه 97 برای حل تمام چالشهای اصلی کشور اقدام کرده ایم و این مسیر را در چهار سال آینده ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: در دولت یازدهم تلاش ما ایجاد آرامش و ثبات اقتصادی بود و می خواستیم این لوکوموتیو روی ریل قرار بگیرد که الان روی ریل قرار گرفته است و بنابراین باید با سرعت و دقت بیشتری حرکت کنیم تا به اهداف نهایی خود برسیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: تلاش ما دستیابی به رشد اقتصادی، تورم قابل کنترل، اشتغال قابل قبول، بانکهای منظم، صندوق‌های بازنشستگی ساماندهی شده و بودجه ریزی شفاف درست و عملی است.

روحانی با بیان این مطلب که هدف ما حرکت بزرگ در زمینه اشتغال و فقر زدایی است، تصریح کرد: بودجه 97 برمبنای اشتغال فراگیر، رفع فقر و ایجاد عدالت است. این مواردی را که گفتم خلاصه و کل بودجه 97 است. در گذشته شرایط به گونه‌ای بود که باید دولت مسیر اقتصاد را در مسیر رشد و توسعه قرار می‌داد. ما در دولت یازدهم جز در سال اول 92 که آن هم در نیمه سال در دولت بودیم رشد به حدود 7- درصد بود.

وی با بیان اینکه صنعت مسکن می‌تواند پیشتاز در اشتغال باشد، و صدها شغل در کنار خود داشته باشد، اظهار داشت: در سالهای گذشته در مسکن رشد ما منفی بود و از زمستان سال گذشته این حرکت اصلاح شد و به سمت رشد مثبت حرکت کرد که بر این اساس سه ماهه اول امسال رشد مسکن ما مثبت 7 است. در بخش معدن هم که نیاز به تحرک داشت رشد به 5 درصد رسید.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این مسئله نشان می دهد در مسکن برای حرکت میدان داریم و باید ببینیم چطور مسکن مردم را تأمین و بازسازی کنیم؛ بافت فرسوده را از بین ببریم. امنیت جانی را در مسکن تأمین کنیم و نشاط لازم را به مسکن برگردانیم. این کار را می توانیم در یک طرح بازسازی در بافت فرسوده و حاشیه شهرها انجام دهیم.

به گزارش الف، روحانی در ادامه با انتقاد از ساخت مسکن مهر در کشور گفت: اگر برویم و در بیابانی بیرون از شهر زمین صافی پیدا کنیم و برجی را بالا ببریم. بدانیم این ابتدای مشکل است، جاده، آب، برق، گاز، مدرسه، کلانتری کجاست؟ 

وی برهمین اساس اضافه کرد: یک خطای ما این بود که در دولتهای گذشته رفتند بیابانها را تبدیل به مسکن کنند درحالیکه جای مسکن در شهرهاست و در وسط شهرها جا دارد. در همین تهران و یا کلان شهرهای مشهد و اصفهان ساختمانهای کوچکی است که با یک زلزله ویران می‌شود باید یک محله را برعهده بگیریم و مسکن مناسب بسازیم. خانه‌ها را خراب کرده و یک فضای باز جدید بوجود بیاوریم و این موضوع نیاز به بودجه ندارد نیاز ندارد در صندوق دست ببریم و یا پایه پولی را تکان دهیم و دست در جیب بانک مرکزی ببریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: مشکل مسکن مهر این نیست که پایه اش سفت یا شل است مشکل این است که از چه پولی درست شد. این را جواب بدهید؛ استقراض از بانک مرکزی خطای بزرگی بود و مسکن مهر از جیب فقرا درست شد. چرا که پایه پولی آن بالا رفت و تورم 45 درصدی ایجاد کرد.

روحانی با بیان این مطلب که ریشه مسکن مهر غلط بود، گفت: بحث من این نیست که باید مسکن را به طور صحیح درست کنیم ما نیازی به پول بانک مرکزی نداریم. بلکه یک سرمایه دار می آید و زمین را در اختیارش می گذاریم. او در برابر مسکن آن محله را می‌سازد و مسکن صاحبان خانه ها را به آنها می‌دهد و آنچه را می‌ماند به عنوان حق الزحمه و سود خود برداشت می‌کند.

وی با تأکید بر واگذاری تسهیلات ارزان قیمت برای بافتهای فرسوده و حاشیه نشین‌ها، افزود: یکی از قدمهای مهم ما برای اشتغال این است که سالانه 200 هزار واحد مسکونی با تسهیلات جدید ساخته شود. البته دولت سازنده نیست بلکه ناظر است و مردم و شرکتها مسکن را می‌سازند.

به گزارش الف، رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش صادرات غیرنفتی را مورد توجه قرار داد و گفت: در بخش صادرات غیرنفتی به تحول بزرگی نیازمندیم که در بودجه به این موضوع توجه شده است. بودجه ما به لحاظ شکلی وچارچوبی کاملا جدید است و تحول بزرگی در این زمینه ایجاد می‌کند. لذا ما برای صادرات غیرنفتی باید ابتدا فضای جهان و منطقه را آماده می کردیم و به تعبیر مقام معظم رهبری تعامل گسترده با جهان داشته باشیم.

روحانی اضافه کرد: ما در یک اقدام بزرگ امنیت و ثبات منطقه را بازگرداندیم، دست رزمندگان اسلام و مقاومت را می‌بوسیم که استکبار جهانی و صهیونیستها را مأیوس کردند و عراق، لبنان و سوریه را امن کردند. ان‌شاءالله یمن نیز در آینده امن خواهد شد؛ تمام تلاش ما امن کردن منطقه است.

وی با بیان اینکه نمی‌گویم تمام مشکلات امنیتی حل شده اما پایه های اصلی تروریست در منطقه فرو ریخته است، تصریح کرد: ما باید در عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و تمام کشورهای همسایه، منطقه و آسیا به لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فعال شویم. ما به تحول برای صادرات نیازمندیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش سیاستهای عربستان سعودی در منطقه را مورد انتقاد قرار داد و افزود: اگر کشوری در منطقه متأسفانه زیاد حرف می‌زند حرفهایش بی منطق است. با آن کشور هم مشکل نداریم، اگر عربستان سعودی از فردا بمباران یمن را قطع کرده و از حالت رکوع در برابر اسرائیل خارج شود و ایستاده به ملت خود و ملتهای منطقه متکی شود از فردا هیچ مشکلی با این کشور نخواهیم داشت. ما قطع بمباران یمن و قطع التماس برای روابط دوستی با رژیم صهیونیستی از عربستان می‌خواهیم دو قطع از عربستان می خواهیم یک قطع بمباران یمن و دوم قطع دوستی با اسرائیل پس از آن با این کشور مشکلی نداریم و می‌توانیم روابط خوبی برقرار کنیم اما آنها باید آغازگر این حرکت باشند.

روحانی ادامه داد: روابط ما با دنیا طبق عهدمان است ما آمریکا نیستیم که پیمان شکن باشیم. ما سخت پیمان می‌بندیم و سخت امضا می‌کنم اما اگر امضا کردیم پای امضای خود می‌ایستیم ما به عهدمان وفا می‌کنیم. ما مسلمان و ایرانی هستیم و از فرهنگ بلندی برخورداریم.

وی ادامه داد: به اروپا، امریکا و دیگر کشورها می‌گوییم که تا آنها پای عهد خود هستند ما به عهد خود پایبندیم و آغازگر نقض برجام نیستیم و نخواهیم بود هرچند اگر آنها بخواهند برجام را نقض کنند ما غصه نداریم و مسیر لازم را پیش بینی کرده‌ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه پس از برجام جمهوری اسلامی ایران دو تحول بزرگ اقتصادی یعنی کاهش نرخ سود تسهیلات و جذب سرمایه گذاری خارجی را دنبال کرد، اظهار داشت: سرمایه گذاری وقتی انجام می‌شود که سرمایه گران نباشد ما سه درصد تسهیلات بانکی را کاهش داده‌ایم. زیرا معتقدیم اگر بخواهیم با دنیا رقابت کنیم باید هزینه سرمایه کاهش یابد. از سوی دیگر اکنون سرمایه گذاری و فاینانس خارجی آسانتر شده، ما 10 ها میلیارد تومان اعتبار از قراردادهایی که با دولت‌ها و بانکهای آسیایی و اروپایی بسته‌ایم در اختیار گرفته‌ایم.

به گزارش الف، روحانی در ادامه با بیان اینکه دنبال اصلاح قیمتها هستیم، گفت: معادل رقمی که از این طریق به دست می‌آوریم را از صندوق توسعه می‌گیریم و این دو را با هم در بانک قرار می دهیم و بانک هم سود خود را می‌گذارد و این مجموعه تجهیز منبع جدیدی برای اشتغال به ویژه در صادرات غیرنفتی ترمیم بافتی فرسوده، کشت گلخانه‌ای و سایر موارد خواهد بود.

وی اشتغال را نخستین بودجه 97 دانست وگفت: دولت با تجهیز منابع می خواهد تحول بزرگی در اشتغال ایجاد کند و در کنار آن رفع فقر نیز در دستور کار جدی دولت است در تبصره 14 بودجه به این موضوع نیز اشاره شده است. که برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران یک قدم بسیار بزرگ برای استانداردسازی زندگی اقشار ضعیف جامعه برمی‌داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه رفع فقر مطلق از بودجه 97 آغاز می‌شود، اظهار داشت: درسال 96 اقشار تحت حمایت سه برابری بیشتر از سال قبل خواهند بود که این اولین قدم دولت برای رفع فقر است. باید حداقل زندگی مردم و استانداردهایشان را تعیین کنیم. این طرح را در یکی دو استان به صورت پایلوت اجرا می‌کنیم. استانداردهایی را برای حداقل زندگی مردم تعیین می کنیم و اعلام می‌کنیم هرکس درآمدش از این حداقل کمتر است به ما اعلام کند ما نظام تأمین اجتماعی گسترد‌ه‌ای را آغاز می‌کنیم و می‌خواهیم تمام اقشار جامعه از حداقل استانداردهای زندگی برخوردار باشند.

روحانی در ادامه یارانه را مورد توجه قرار داد و خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان مجلس از شما می‌خواهیم به دولت برای اصلاحات یارانه کمک کنیم زیرا معتقدیم که یارانه باید به نیازمندان کمک کند براین اساس سازمان هدفمندی یارانه‌ها را تغییر و به صندوق رفاه اجتماعی امید تبدیل می‌کنیم و پس از آن شرایط جدیدی برای یارانه نقدی بوجود می‌آوریم.

وی اضافه کرد: دولت در کنار مجلس باید خواسته‌های مردم را در چارچوب مشخصی برآورده کند. و هرآنچه را که از تبصره 14 بوجود می‌آوریم برای رفع فقر مطلق و رفع حوزه مشکلات سلامت هزینه می‌کنیم. 

رئیس جمهور با بیان اینکه 6 هزار طرح نیمه تمام ملی و 65 هزار طرح استانی نیمه تمام روی دستمان است، اظهار داشت: این مطلب به این معنی است که بخشی از سرمایه مردم نیمه تمام رها شده و آن را قفل زده‌ایم و سرمایه مردم در حال از بین رفتن است که اگر این طرحها به راه بیفتد رونق و اشتغال نیز ایجاد می‌شود ما درخواست می‌کنیم از 32 درصد درآمد نفت که به صندوق توسعه ریخته می‌شود 12 درصدش را به طرح های بزرگ اختصاص دهیم که در تبصره 19 بودجه نیز به این مطلب اشاره شده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۱۸۹۷۱۱:۳۲:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۱۹
ایشان توان جلو بردن اقتصاد را ندارند ، راه حمله به این و آن ( شخص یا طرح فرقی ندارد) را پیش گرفته اند، آقای رئیس جمهور کجای دنیا هزینه مصرفی (جاری) دولت چند ده (یا چند صد) برابر بودجه عمرانی میشود؟ مگر هزینه مصرفی دولت شما و مدیران شما از جیب فقرا تامین نمی گردد؟! آقای رئیس جمهور ، شما در مدت حضورتان در قدرت چه گلی به سر فقرا زده اید؟! خانه که هیچ، کاری برای آنها ایجاد کرده اید؟ جناب رئیس جمهور، لطفا بفرمایید فقرا کجای هرم زندگی در کشور قرار دارند؟! آیا آنها را بمانند وزیر محترم مسکن اصولا میبینید؟ یا فقط بوقت رای یا جنگ دیده میشوند؟! شما رئیس جمهور هستید ، شما باید حرکت بزرگ در جهت اشتغال را انجام دهید، نه اینکه گزارش بدهید باید این کار را بکنیم آنهم پس از گذشت 4 سال رکود مطلق در دوره ریاست خود!
ناشناس۱۶۱۹۰۴۱۱:۳۸:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۱۹
ما شدیم استاد عوض کردن اسم یک روز بیمه خدمات درمانی را عوض میکنند و یک روز نام هدفمندی شما قاضی ایا با اسم عوض کردن کیفیت بهتر شده یا بدتر
ناشناس۱۶۱۹۲۷۱۱:۵۵:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۱۹
امیدی برای آقا زاده ها!
ناشناس۱۶۱۹۶۳۱۲:۲۴:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۱۹
همه چی به اسم خودت می زنی و میری این شد اصلاح امور؟
ناشناس۱۶۲۰۶۰۱۳:۳۸:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۱۹
یعنی قراره امید مردم را هم قطع بکنن؟
ناشناس۱۶۲۱۸۳۱۵:۰۷:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۱۹
مردیم از رفاه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین