لاهوتی مطرح کرد پیشنهاد جدید برای حذف ۴ قشر جامعه از دریافت یارانه نقدی + جزئیات

گروه اقتصادی الف،   3960919001 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دولت درباره هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۹۷ را تشریح کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، در تشریح بودجه سال 97، اظهار داشت: با توجه به اینکه درآمد‌های عمومی دولت در بودجه سال 96 چندان محقق نشده لذا احتمال دارد دولت در بودجه سال 97 سقف درآمد‌های عمومی خود را افزایش ندهد و این درآمد‌ها را در سقف معینی حفظ کند.

وی با بیان اینکه قرار است دولت درباره هدفمندی یارانه‌ها پیشنهادی را در بودجه مطرح کند، گفت: براساس این پیشنهاد قرار است مجلس و دولت درباره هدفمندی یارانه‌ها به یک فهم مشترکی برسند تا بتوانیم دهک‌های بالای جامعه را مدیریت کنیم و تعداد افرادی را که  یارانه دریافت می‌کنند کاهش دهیم به‌گونه‌ای که 15هزار میلیارد تومان از 48هزار میلیارد تومان پرداخت یارانه نقدی کم شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با ابراز اینکه پیش از این فرمولی درباره حذف دهک‌های بالای جامعه از دریافت یارانه‌های نقدی از سوی قوه مقننه به قوه مجریه ارائه شده است، ادامه داد: در این فرمول تأکید شده بود که قضات، پزشکان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و افرادی که درآمدی بیش از 3 میلیون و پانصد هزار تومان دارند نباید یارانه نقدی دریافت کنند.

لاهوتی درباره بودجه عمرانی در لایحه سال 97، تصریح کرد: با توجه به محدودیت پولی که وجود دارد، قرار این بود که نقش بخش خصوصی را برای اتمام پروژه‌های عمرانی پر‌رنگ کنیم و همچنین در بودجه سال 97 راهکاری برای اتمام پروژه‌های عمرانی غیر از تکیه به منابع دولتی در نظر گرفته شود.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۱۶۷۱۰۱:۳۴:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۱۹
بیش از ۳ ساله یارانه من کارگر قراردادی بخش خصوصی رو که مستاجر هم هستم قطع کردن. امروز که ۱۸ آذر بود ما هنوز حقوق نگرفتیم. لعنت بر ...
ناشناس۱۶۲۰۳۲۱۳:۲۲:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۱۹
روحانی مچکریم!
ناشناس۱۶۲۳۰۱۱۶:۴۶:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۱۹
من هم کارمند هستم یارانه من از آبان پارسال قطع شد به جرم اینکه یک خونه 55 متری در تهران خریدم!!! اون وقت کسانی هستند که مالک چندین آپارتمان در تهران و شهرهای دیگر هستند و یارانه انها قطع نشده . عجب دولت عدالت محور و خدمت گذاری داریم ما
محمدی۱۶۱۷۷۸۰۹:۲۸:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۱۹
معلوم بود بازی در اوردن اقای روحانی برای یارانه ها چیه ایشان با علم بر اینکه دور بعد تشریف ندارند حتما این کار را میکنند.ولی باید پاسخ گوی افزایش قیمت ها باشند که به اسم یاران انجام شد.....
احد۱۶۱۷۹۹۰۹:۵۵:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۱۹
متاسفم در وهله اول برای خودم که پنج سال پیش به حرف مسئولین اعتماد کردم و با یک درامد دو میلیونی از دریافت یارانه انصراف دادم چون فکر میکردم در حرف هایشان صداقت هست ولی حالا میبنیم که با اکراه میخواهند یارانه پزشکان و قضات را اگر بشود در سال اینده حذف کنند !!!!
مصطفي۱۶۱۸۷۷۱۱:۰۲:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۱۹
فكر ميكنم كه روش دولت در موضوع يارانه ها از يك روش كاملا تدافعي در مقابل هجمه مخالفان است و فكر ميكنم اكر تدبير زير انجام پذيرد به حق و انصاف و منافع ملي نزديكتر باشد اكر ثبت نام كنندگان متوجه شوند كه به انها موارد زير تعلق نخواهد گرفت ، قطعاً تعداد بسيار زيادي از متقاضيان يارانه ، خودشان اجباراً نسبت به انصراف اقدام خواهند كرد؟ به كسانيكه يارانه ميگيرند تسهيلات زير منطقاً تعلق نميگيرد: ١- متقاضيان وام ها و تسهيلات ريالي بيش از مثلاً پنجاه ميليون ريالي ٢- عدم امكان شركت در مناقصات دولتي ( مثلا بيش از يك ميليارد ريال ) براي شركتهايي كه سهامدار انها متقاضي يارانه هستند ٣- مشابه رديف بالا ولي در مزايده هاي دولتي ( مثلاً بيش از صد ميليون ريال ) ٤- عدم بخشودگي مالياتي ( ٢٠٪ در اختيار مميز كل ) ٥-عدم اختصاص ارز مسافرتي ( بغير از اماكن متبركه و زيارتي ) ٦- جرائم مالياتي ناشي از كتمان درامد براي كسانيكه اظهار خلاف واقع درامدي اعلام نموده اند ٧-ساير مواردي كه كارشناسان محترم جنابعالي بسيار بهتر از من ميدانند
عطا۱۶۱۹۸۶۱۲:۴۵:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۱۹
با سلام با توجه به دسترسی دولت به حقوق و دریافتی کارکنان ومشخص بودن میزان دریافتی های آنان و قطع یارانه این قشر مشکل نقدینگی یارانه را حل خواهد کرد؟؟؟ یا اشخاصی که یه قلم از دارایی ایشان مانند خودرو یا ویلا معادل 100 سال حقوق کارکنان دولت است!!!
ناشناس۱۶۲۰۱۰۱۳:۰۳:۰۵ ۱۳۹۶/۹/۱۹
هر وقت هیات دولت از یارانه انصراف داد از مردم هم توقع داشته باشید که انصراف بدهند!
ناشناس۱۶۲۰۹۷۱۴:۰۲:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۱۹
واقعا خنده داره. تا دیروز میگفتن که میخوان یارانه قشر مرفه رو قطع و در عوض یارانه قشر ضعیف رو زیاد کنن. اما الان که بودجه یارانه ها نصف شده معلومه که یارانه نصف مردم قطع میشه (مطمئنم که تر و خشک رو اینا با هم میسوزونن) و به یارانه احدی هم ریالی اضافه نمیکنن. به هرحال برای حقوق های نجومی خودشون بودجه نیاز دارن
ناشناس۱۶۲۱۹۷۱۵:۱۹:۲۴ ۱۳۹۶/۹/۱۹
با قانون اساسی مغایرت داره
ناشناس۱۶۲۲۴۴۱۶:۰۴:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۱۹
بنا به گفته جنا ب دكتر عادل اذر يك سوم مديران دولتي وشركت ها هنوز دارند يارانه در يافت مي كنند وتازه قرار است با درخواست كتبي از انان بخواهند داوطلبانه انصاف دهند .اين درد نيست ؟؟؟... تو چه كشوري داريم زندگي مي كنيم .
ناشناس۱۶۲۲۶۳۱۶:۱۷:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۱۹
معلوم بود که این دولت بیشتر برنامه های خودش رو گذاشته برای دوره دومش اول نان، جدیدا زمزمه گران شدن سوخت، و کم کم حذف یارانه بگیران البته یه عده فقط تکرار می کنند!
الماسی۱۶۲۳۰۷۱۶:۵۳:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۱۹
یک سوال مسیولین قطع یارانه ها انوقت چگونه افراد بازاری که میلیونها میلیون روزانه درامد دارند وکسی هم نمیداند یا انهایی که هرویین میفروشند وتریاک وکلا گردش مالیشان از راه قاچاق میلیاردها تومان است یا دلالان کههیچگونه هویتی هم ندارند اما در یک معامله صدها میلیون پول به دست میاورند وانهایی که ملک وماشین خریداری میکنند وهیچ کسهم نمیداند چقدر پول به جیب میزنند چگونه شناسایی میکنند تا یارانه شان را قطع کنند ،کار شناسایی قضات ،،پزشکان ،،هیاتهای علمی ،،وکار مندان دولت اسان است باید فکری برای شناسایی ثروتمندانی کرد که میلیاردر هستند وکسی هم نمیداند حتی اینها مالیات هم نمیدهند چون تما م کارهایشان ومعاملاتشان مخفیانه است ،
عادل۱۶۲۴۸۱۱۹:۳۸:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۱۹
یکنفر ۳۵۰۰۰۰۰ حقوق می گیره با هفت سر عایله و نون خور و اجاره منزل و... یارانه قطع شده واما یک خانواده دونفره که ۳میلیون مرد و سه میلیون همسر حقوق دارند ولی یارانه میگیرند این عدالت است بگوییم هرکه سه ونیم میلیون می گیره قطع بشه به چه شرایطی و چند ترفند ....دولت اعتدال عدالت را نگه دار ...!!!!!!!!!!
رضا۱۶۲۵۲۲۲۰:۱۷:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۱۹
تا اونجایی که ما می دانیم و دیده ایم و پرسیده ایم یارانه قضات، اعضای هیات علمی و پزشکان و وکلاء قبلاً قطع شده و چیز جدیدی نیست ولی حقوق های بالای سه میلیون و پانصد هزار تومان محل اعراب داره یعنی یک کارمندی که سه میلیون و پانصد هزار تومان می گیره و مستاجره یا یک خانه کوچیک با وام زوج اولی گرفته انصافه که این یارانه رو ازش دریغ کنیم و مشاغل ازاد با درآمدها و املاک و خودروهای انچنانی همچنان این پول را بگیرند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین