آیت الله جنتی: ۴۰۰ هزار ناظر در انتخابات با شورای نگهبان همکاری می‌کنند

گروه سیاسی الف،   3960912231 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه کار این نهاد در بررسی صلاحیت‌ها کاری سخت و سنگین است گفت: شورای نگهبان در توان و قدرت کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و این در حالی است که ۴۰۰ هزار ناظر به شورای نگهبان کمک می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آیت الله احمد جنتی پیش از ظهر امروز در همایش امر به معروف و نهی از منکر در بوشهر با گرامیداشت هفته وحدت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران منادی وحدت است اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون منادی وحدت بوده و هفته وحدت از برکات انقلاب است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، استان بوشهر را نماد وحدت و همدلی در کشور خواند و افزود: استان بوشهر با اتحاد و همدلی میان مردم و مسئولان و مذاهب شیعه و سنی همیشه وحدت داشته و انسجام در استان نشان از ولایت‌مداری مردم استان بوشهر است.

آیت‌الله جنتی با اشاره به نقش مهم ولایت‌مداری در آسایش و خنثی شدن توطئه‌ها افزود: وجود وحدت در بین مردم، مسئولان و جامعه بزرگ شیعه و سنی سبب آرامش و خنثی شدن توطئه‌ها می‌شود.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه این نهاد به هیچ نهادی وابسته نیست و مستقل عمل می‌کند خاطر نشان کرد: شورای نگهبان به خوبی وظایف و ماموریت‌های خود را انجام داده و افرادی که تایید و یا رد صلاحیت می‌شوند حداکثر وقت برای بررسی صلاحیت آنها بکار برده می‌شود.

آیت‌الله جنتی، حفاظت از آرای مردم و تعیین صلاحیت کاندیداها را از جمله وظایف شورای نگهبان دانست و افزود: در انتخابات دوره گذشته مجلس شورای اسلامی 12 هزار نفر داوطلب شدند که بسیاری از این افراد ناشناخته هستند که کار تائید صلاحیت این افراد بسیار دشوار است.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اصلاح ثبت نام داوطلبان در انتخابات گفت: نباید در ثبت نام برای ورود افراد به انتخابات باز باشد و این قانون بعنوان سیاست کلی انتخابات باید اصلاح شود.

وی، با بیان اینکه کار این نهاد در بررسی صلاحیت‌ها سخت و سنگین است تصریح کرد: شورای نگهبان در توان و قدرت کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و این در حالی است که 400 هزار ناظر تمام تلاش خود را برای سلامت انتخابات به کار می‌گیرند.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه آموزش ناظران از رسالت‌های شورای نگهبان است افزود:شورای نگهبان و ناظران برای عدالت تلاش می‌کنند چراکه تایید بی جا و از آن طرف رد بی‌جا ظلم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه این نهاد از نهادهای مهم انقلاب اسلامی است تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در اوائل انقلاب اسلامی شکل گرفت نقش مهمی در نظام اسلامی ایران دارد چراکه مردم را به صحنه می‌کشد و نشان می‌دهد مردم در انقلاب اسلامی نقش مهمی دارند.

آیت‌الله جنتی، 9 دی را از روزهای مهم انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: در فتنه سال 88 دشمنان بر اساس یک برنامه 10 ساله انقلاب را در آستانه سقوط بردند اما رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور پر شور مردم در 9 دی این توطئه چندین ساله دشمن را خنثی کرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر ترویج فرهنگ این فریضه الهی بیان کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر برای همه مسلمانان واجب است که باید این فرمان الهی در جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله جنتی با تاکید بر جلوگیری از اسراف در جامعه به آسیب اجتماعی طلاق پرداخت و گفت: در این عرصه سن ازدواج افزایش یافته و شاهد زیاد شدن ناپایداری‌ها در زندگی زوجین هستیم که نهی از انتخاب نادرست و نا آگاهانه مشکلات و آسیب‌ها راکاهش می‌دهد.

وی، با بیان اینکه آمریکا دشمن است و باید با او دشمنی کرد، گفت: آمریکا و هم پیمانانش مانند رژیم صهیونیستی، داعش و گروههای تکفیری را که به هیچ کسی رحم نمی‌کردند به وجود آوردند که در این راستا باید دشمن‌شناسی مورد توجه قراربگیرد.

جنتی اقتصاد مقاومتی را از جمله معروف‌ها معرفی و تاکید کرد: در این زمینه باید به تولید داخلی اهمیت داده شود و از خرید کالاهای خارجی امتناع کرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: در جامعه انقلابی و اسلامی اگر کار اشتباهی رخ دهد باید به شیوه‌های مختلف تذکر داده شود.

دبیر شورای نگهبان با تاکید برحفظ روحیه انقلابی در جامعه افزود: روحیه انقلابی به معنی زنده و فعال بودن اسلام و حفظ این روحیه تنها مربوط به 40 سال پیش نیست بلکه باید همواره با این روحیه کارها را پیش برد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین