تحقیقات درباره تبانی با روسیه به حلقه اول نزدیکان رئیس جمهور آمریکا رسید/ ترامپ احساس خطر می‌کند و ممکن است در حال گذراندن آخرین روزهایش در کاخ سفید باشد

گروه جهان الف،   3960911253 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق رئیس‌جمهور آمریکا در دادگاه شهادت داده ارتباط با روس ها در دوران انتخابات به دستور مستقیم جرد کوشنر بوده است. اعتراف فلین به ارتباط با روس ها هم اکنون در آمریکا به چالشی سیاسی برای ترامپ منجر شده است.

تحقیقات درباره تبانی با روسیه به حلقه اول نزدیکان رئیس جمهور آمریکا رسید/ ترامپ احساس خطر می‌کند و ممکن است در حال گذراندن آخرین روزهایش در کاخ سفید باشد

به گزارش خبرگزاری ها، قرار بود که فلین در دادگاه در مورد ارتباطات خود با سفارت روسیه در دوران مبارزات انتخاباتی سال گذشته بازجویی شود، اما او دست پیش گرفت و دو روز قبل اقرار کرد که در این زمینه به اف بی آی دروغ گفته است.

 بر اساس اسناد دادگاه که روز جمعه علنی شد، یک عضو تیم انتقالی ریاست جمهوری ترامپ که بعدها برخی منابع وی را کوشنر داماد ترامپ معرفی کردند، به فلین درتاریخ 22 دسامبر 2016 گفت با مقامات دولت های خارجی ازجمله روسیه تماس بگیرد و آنها را متقاعد کند تا رای گیری درباره اسرائیل را به تعویق بیندازند یا چنین قطعنامه ای را وتو کنند.

به گزارش رویترز، دیپلمات‌هایی که نامشان را فاش نکردند، گفتند: فلین ساعاتی قبل از رای‌گیری شورای امنیت سازمان ملل در ۲۳ دسامبر گذشته درباره شهرک‌سازی‌های اسرائیل تماس‌هایی با هیئت‌های کشورهای اروگوئه و مالزی در سازمان ملل به منظور لابی‌گری با آنها به نفع اسرائیل انجام داده و همچنین کوشنر نیز با کیم داروچ، سفیر انگلیس در سازمان ملل ارتباط برقرار کرده بود.

این لابی‌گری پیش از آنکه ترامپ در تاریخ ۲۰ ژانویه رسما ریاست جمهوری خود را آغاز کند، انجام شده بود و با این حال در نهایت شکست خورد و شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را با ۱۴ رای موافق و یک رای ممتنع آمریکا تصویب کرده و در آن از اسرائیل خواست به شهرک‌سازی‌هایش در اراضی فلسطینی‌ها پایان دهد.

براساس یک قانون کمتر استفاده شده در آمریکا به نام قانون ۱۷۹۹ لوگان شهروندان غیرمجاز و خصوصی در آمریکا که خود ترامپ، فلین و کوشنر در آن زمان به دلیل عدم شروع به کار رسمی دولت ترامپ شامل حالشان می‌شد، اجازه مذاکره با دولت‌های خارجی را ندارند.

تروی اسلاتن، وکیل امور جنایی در ارتباط به اقرار مایکل فلین به دروغگویی به پلیس فدرال این کشور (اف بی آی) به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: فلین با 20 سال محکومیت بالقوه در زندان فدرال مواجه است.

 واکنش کاخ سفید به جنجال جدید

کاخ سفید بی‌درنگ به اعترافات فلین واکنش نشان داد و گفت: «به خاطر چنین اظهاراتی بود که فلین در ماه فوریه از سمت خود برکنار شد». در بیانیه کاخ سفید، برای تبرئه دونالد ترامپ از اظهارات مشاور امنیتی پیشین او آمده است: «این اظهارات تنها به خود فلین برمی‌گردد و به فرد دیگری مربوط نمی‌شود».

ای‌بی‌سی‌نیوز گزارش داده که مایکل فلین قول داده با تیم رابرت مولر، دادستان ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا همکاری کند و او آماده است شهادت بدهد که دونالد ترامپ به او دستور برقراری ارتباط با روس‌ها را داده است. واشنگتن‌پست نیز نوشته است: پس از اعلام جرم علیه مایکل فلین تحقیقات در این باره به درونی‌ترین لایه‌های حلقه نزدیکان دونالد ترامپ رسیده است و  در صورتی که فلین شواهد مستقیمی درباره تبانی ترامپ با روس‌ها ارائه دهد، شمارش معکوس برای پایان روزهای ترامپ در قدرت آغاز شده است.

اما پس از انتشار اخبار اخیر در روز جمعه، ترامپ که همواره علاقه داشت با خبرنگاران صحبت کند و در توئیتر خود نیز اظهار نظر کند، تصمیم گرفت سکوت اختیار کند و چیزی نگوید.

بروس فین، وکیل آمریکایی، درباره سکوت رئیس جمهور آمریکا درباره این موضوع گفت: «فکر می‌کنم او به واقع احساس خطر می‌کند. می‌دانیم که در این تحقیقات اتهامات کوچکی علیه فلین مطرح شده بود. اما او گفته است که مقامات بلندپایه کاخ سفید از او خواستند با سفیر روسیه در واشنگتن صحبت کند. به نظر من تنها مقامی در آمریکا که در این جایگاه قرار دارد و می‌تواند چنین دستوری صادر کند خود رئیس جمهور است. گمانه‌زنی‌هایی در این باره وجود دارد که جرد کوشنر بین رئیس جمهور و فلین میانجی‌گری می‌کرد؛ اما این موضوع که خود کوشنر -که یک مقام فاقد تجربه‌های سیاسی و دولتی است- چنین ابتکار عملی را در پیش گرفته بود، درست نیست. همه این‌ها نشان می‌دهد که انگشت نشانه بیشتر و بیشتر به سوی شخص ترامپ است.»

 جرد کوشنر ۳۶ ساله پس از پیروزی دونالد ترامپ به کاخ سفید راه یافت و هم‌اکنون یکی از مشاوران ارشد رئیس جمهور آمریکاست. وظیفه اصلی او اجرای پروژه اصلاحات دولت، بازبینی روابط آمریکا با چین و برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها اعلام شده است.

در این راستا پایگاه اینترنتی برایت‌بارت نزدیک به استیو بنون نوشت حضور ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر در مقام مشاوران دونالد ترامپ در کاخ سفید یکی از مخرب‌ترین تصمیمات رئیس جمهور بوده است.

نیوزویک هم دیروز در مطلبی نوشت: در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و معاون وی، مایک پنس، از کاخ سفید اخراج شوند، پال رایان، رئیس جمهور آمریکا خواهد بود.

گفتنی است مایکل فلین از مشاوران انتخاباتی دونالد ترامپ بود و در مجمع ملی حزب جمهوریخواه از او حمایت کرد. وی با روی کار آمدن  ترامپ مشاور امنیت ملی کاخ سفید شد، اما کمتر از یک ماه بعد به دلیل ارائه اطلاعات غلط به معاون رئیس جمهوری کناره گیری کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۶۶۷۲۱۸:۴۱:۲۲ ۱۳۹۶/۹/۱۱
پرزیدنت ترامپ تا سال 2024 رئیس جمهور ایالات متحده است
کرمی۱۵۶۶۷۳۱۸:۴۱:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۱۱
ترامپ برای روسیه تره هم خورد نمیکنه
ناشناس۱۵۶۶۷۴۱۸:۴۴:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۱۱
به نظر من ترامپ با گوآتمالا ! تبانی میکنه ولی با روسیه هرگز
ناشناس۱۵۶۶۷۹۱۸:۴۶:۲۳ ۱۳۹۶/۹/۱۱
همین خوبه . هر کسی در هر جایگاهی پاسخگو رفتار و عملکردش باشه حتی در دوران مسئولیتش
ناشناس۱۵۶۷۷۶۲۰:۲۲:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۱۱
لابی کرده و نمی گذارند ترامپ از کاخ سفید برود.
ناشناس۱۵۶۹۲۲۰۱:۱۴:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۱۲
از رفتن ترامپ خوشحالی نکنید. معاونش مایک پنس، از ترامپ باهوش تر و حقه باز تره. ضمنا بلاهتها و حماقتهای ترامپ رو هم نداره.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های دیروز

      آخرین عناوین