فرمانده سپاه: آمادگی سپاه و بسیج برای حل مشکلات جامعه

گروه سیاسی الف،   3960905223 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

دولتمردان باید بدانند که حل معضلات بزرگ اجتماعی در داخل کشور مثل آسیب‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بدون حضور و نقش مردم امکان‌پذیر نیست و اراده مردم حتما تعیین‌کننده است و اگر بخواهند بسیج نقش تعیین‌کننده خود را در این زمینه ایفا خواهد کرد.

فرمانده سپاه: آمادگی سپاه و بسیج برای حل مشکلات جامعه

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: سپاه و بسیج برای حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و حل معضلات اعلام آمادگی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سردار محمدعلی جعفری صبح امروز (یکشنبه) در گردهمایی بسیجیان به مناسبت هفته بسیج در حرم امام خمینی (ره)، اظهار کرد: دولتمردان باید بدانند که حل معضلات بزرگ اجتماعی در داخل کشور مثل آسیب‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بدون حضور و نقش مردم امکان‌پذیر نیست و اراده مردم حتما تعیین‌کننده است و اگر بخواهند بسیج نقش تعیین‌کننده خود را در این زمینه ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: سپاه و بسیج برای حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و حل معضلات اعلام آمادگی می‌کند. مسئولان بدانند شکر نعمت استفاده درست از این نعمت است و باید به خاطر داشتن نعمت بسیج شاکر باشیم و به یاد داشته باشیم که با تکیه بر همین مردم و بسیج مشکلات حل می‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: برخلاف عده‌ای که خود را طلبکار این نظام و انقلاب می‌دانند بسیجیان هیچ توقعی ندارند و حتی خود را بدهکار می‌دانند و از کوتاهی‌هایی که اسراف‌هایی احتمالا صورت گرفته استغفار می‌کنند.

جعفری با بیان اینکه بزرگ‌ترین دستاورد الهی، خنثی‌سازی مکر دشمنان است، افزود: می‌بینیم که در مقابل بسیج عمومی شرق و غرب علیه انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی نصیب جمهوری اسلامی، امت اسلامی و مقاومت اسلامی در کشور و منطقه شده است. برخورداری از نعمت چنین مردمی بزرگ‌ترین نعمت برای جمهوری اسلامی است.

جعفری بیان کرد: نتیجه فعالیت‌ها و دستاوردهای بسیج این است که هر جا در هر بحران و معضل بزرگ اجتماعی که نیروهای مردمی با اعتقاد و انگیزه سازماندهی درست داشته‌اند و در صحنه حضور پیدا کرده‌اند آن معضل و بحران برطرف شده است. حتی اگر جنگ جهانی علیه جمهوری اسلامی بوده یا جنگ در سوریه که بسیاری از ابرقدرت‌ها مستقیم و غیرمستقیم در آن نقش داشتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش‌ها و دستاوردهای بسیج یادآور شد: پیش از فرمان تاریخی امام برای تشکیل بسیج،‌ پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از انقلاب و مقابله با ناامنی‌ها توسط همین مردم صورت گرفت. بعد از فرمان امام هم جنگ علیه ایران شروع شد که در اینجا حضور گسترده و سرنوشت‌ساز بسیج در عرصه‌های مختلف دفاعی به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: بعد از پایان جنگ دشمنان ما را رها نکردند و ناامنی‌های مختلفی را به بهانه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به وجود آوردند و این حضور گسترده، به موقع و هوشمندانه بسیج بود که باعث خنثی‌سازی این ناامنی‌ها شد.

جعفری مردمداری، محرومیت‌زدایی و امدادرسانی به مردم جامعه را از دیگر نقش‌های بسیج دانست و گفت: نمونه اخیر این موضوع کمک به مردم در زلزله کرمانشاه است. اگر سازماندهی و تقسیم روستاها و ایجاد تشکیلات مناسب توسط سپاه و بسیج نبود معلوم نبود با این وضعیت آب و هوایی چه اتفاقی می‌افتاد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: کمک به پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در منطقه در قالب مدافعین حرم از دیگر فعالیت‌های بسیج بود که اولین یگان در تهران و در قالب تیپ فاتحین حضور گسترده‌ای در مناطق مقاومت داشتند که این غیر از حضور کادرهای مجرب دوران دفاع مقدس بود.

وی با تاکید بر اینکه نقش عمده پیروزی‌ها و موفقیت‌ها در جمهوری اسلامی به نام بسیج بوده است، بیان کرد: این تجربه گرانبها به دیگر کشورها هم منتقل شده است. بسیج امروز الگوی مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه است و این موضوع به سرعت در حال گسترش است. حزب‌الله لبنان، مدافعان مردمی در سوریه که نزدیک ۱۰۰ هزار نفر هستند و نیروهای حشدالشعبی در عراق با تجربه‌گیری از جمهوری اسلامی لشکر عظیمی از شیعه و سنی را تشکیل داده‌اند.

جعفری ادامه داد: اگر این نیروهای مردمی مقاومت در منطقه نبودند مشخص نبود منطقه به دست کدام خائن دست نشانده می‌افتاد. پیروزی‌های اخیر و از بین رفتن پدیده شوم و نحس داعش نتیجه عمل به فرمان تاریخی امام است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اظهارات امام خمینی (ره) درباره بسیج، بیان کرد: تشکیل بسیج جهانی اسلام یکی از فرامین امام بود که این اتفاق با تشکیل هسته‌های مقاومت در میان مردم منطقه و در بسیاری کشورهای دیگر امروز افتاده و این حلقه‌ها تشکیل شده که شاهد شکل‌گیری بسیج جهانی خواهیم بود.

وی در پایان گفت: امام فرمودند جنگ ما، جنگ عقیده است و امروز دیدیم که در جنگ با داعش هر کس اعتقاد راسخ داشت به سمت جبهه‌های مقاومت شتافت و با داعشی‌ها مقابله کرد. روزی که امام این سخنان را بیان کردند هنوز بسیج جهانی مسلمین تشکیل نشده بود ولی امروز می‌بینیم که این اتفاق در کشورهای اسلامی افتاده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین