جزئیات زمین‌لرزه ۷.۳ ریشتری در غرب کشور در دومین روز/ درحال بروز رسانی آمار جدید قربانیان زلزله کرمانشاه؛ 432 کشته و 7817 مصدوم/ 100 نفر بدون مجوز دفن شدند

گروه اجتماعی الف،   3960823037 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

به دنبال وقوع زلزله شدید در منطقه مرزی کشور با عراق واقع در استان کرمانشاه برخی از مناطق غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شدند.

آمار جدید قربانیان زلزله کرمانشاه؛ 432 کشته و 7817 مصدوم/ 100 نفر بدون مجوز دفن شدند
یک شنبه شب زلزله ای به بزرگی 7.3 دهم ریشتر در منطقه سرپل ذهاب و قصر شیرین واقع در استان کرمانشاه را لرزاند که لرزش این زمین لرزه در بسیاری از مناطق غربی کشورمان احساس شد.

15:21/ بی تدبیری در توزیع اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان باعث شد، اجناس قبل از رسیدن به مناطق زلزله‌زده در کنار جاده و بین رهگذران و سودجویان توزیع شود.
 15:15/ فتاح، رئیس کمیته امداد: منازل و وسایل همه مددجویان تحت پوشش بیمه حوادث است و مستمری ۶ شهرستان آسیب دیده کرمانشاه ۳ برابر می شود.

14:46/ محک اعلام کرد: با توجه به تجربه تخصصی خود در حوزه مددکاری اجتماعی و روانشناسی کودکان از تاریخ ١٠ آذر ماه هیأتی از همکاران متخصص محک در خدمات حمایتی به مناطق زلزله‌زده اعزام خواهد شد تا به ارائه خدمات به کودکان ساکن در آن مناطق بپردازند.

14:45/ مدارس سرپل ذهاب صد در صد تخریب شده و قابل استفاده نیست.

14:10/ نوبخت: ما حتما فردا در مجلس با دستگاه‌هایی که کوتاهی در عدم استقرار انجام دادند برخوررد می‌کنیم.

وی ادامه داد: نیم ساعتی است که از تیم امداد و نجات کشور کسی را نمیبینیم و این مسأله به اطلاع رئیس جمهور خواهد رسید

14:05/ گفته می‌شود به بیمارستان‌های کشور اعلام شده حتی اگر حال عمومی بیمار بستری شده بهبود یافت، برای ایجاد شرایط بهتر اندکی در بیمارستان بیش‌تر بمانند.

14:00/ روابط عمومی پزشکی قانونی کرمانشاه: ️دست‌کم 100 جانباخته زلزله، بدون مجوز دفن شده اند

13:50/ برای بازگشت زلزله‌زدگان از بیمارستان به محل زندگی خود تمامی هزینه ها 100% بر عهده دولت می‌باشد

13:45/ نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس با اشاره به این که وضعیت منطقه سرپل ذهاب هنوز به شدت بحرانی است، گفت: با گذشت دو روز از وقوع زلزله هنوز مردم به آب و غذای کافی و وسایل گرمایشی لازم دسترسی ندارند.

13:40/ سگ های زنده یاب هلال احمر تاکنون 6 نفر را از زیر آوار نجات داده اند
 13:30/ از امروز سه شنبه درمیدان های ولیعصر(عج) ، هفت تیر ، ونک ، تجریش و صادقیه چادرهایی برای جمع آوری کمکهای مردمی به زلزله زدگان دایر شده است.

13:15/ رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران: علیرغم بی مهری به پزشکان، تعداد زیادی از جراحان ارتوپدی با انگیزه زیاد برای اعزام به مناطق زلزله زده ثبت نام کرده اند.

12:50/ شهردار ازگله: مردم دو روز است در این هوای سرد در بیرون از منازل هستند. ما نیاز به چادر، پتو و مواد غذایی داریم.

 
  12:20/ مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی کرمانشاه اعلام کرد:آب و غذا همچنان نیاز جدی زلزله زدگان است.

12:10/ سعیدی: کمک‌های نقدی را تنها به مراجع ذی صلاح ارائه کنید تا از سوء استفاده جلوگیری شود.

12:00/ فرید براتی معاون سازمان بهزیستی کشور از تمهیدات این سازمان برای زلزله زدگان خبر داد و گفت: با بیمارستا‌ن‌ها در مناطق زلزله زده هماهنگ شده تا اگر کودک تنهایی پیدا شد پس از دریافت کمک‌های درمانی درصورتی‌که والدین او مشخص نبود به بهزیستی معرفی شوند. تیم های تخصصی مددکاری،روانشناسی و محب در منطقه حاضر هستند.

 

11:58/ وزیر آموزش و پرورش: ۲۱ دانش‌آموز در زلزله غرب کشور جان باختند/ ۲۰ فرهنگی آسیب دیدند/ اعزام بازرس ویژه برای اجرای برنامه فوری بازسازی مدارس/ 20 فرهنگی آسیب جسمی دیده‌اند.

44 واحد مدرسه تخریب شده‌اند که به دلیل آسیب جدی نمی‌توان از آنها فعلاً استفاده کرد و باید فعلاً با دوشیفت کردن مدارس و تهیه کانکس، دانش‌آموزان را آموزش دهیم.

11:52/ کرباسیان، وزیر اقتصاد طی نامه‌ای خطاب به معاون امور بانکی و بیمه‌ای خود اعلام کرد که با همکاری بیمه مرکزی، بانک‌ها، بیمه‌های دولتی و نیمه دولتی ضمن تشکیل کمیته پیگیری و رسیدگی نسبت به تسریع در ارائه‌ خدمات و اعطای تسهیلات لازم به اسیب دیدگان سریعا اقدام کنند.

11:48/ مرزبان نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه : 2200 دانش‌آموز در سرپل ذهاب داریم که 35 درصد مدارس تخریب شدند؛در ثلاث باباجانی 14 مدرسه تخریب شدند، 2 مدرسه در اسلام آباد و در دالاهو نیز از 147 فضا، 6 مدرسه تخریب شده است.

66 میلیارد تومان برای ساخت مدارس نیاز داریم. 10 میلیارد تومان دیوار کشی و 10 میلیارد تومان برای مقاوم سازی نیاز است.

 

11:41/ صمداله فیروزی قائم مقام مدیرعامل در امور بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان دستور داد تا در برقراری مستمری مشمولین عضو صندوق که در زلزله اخیر دچار سانحه شدند، اقدامات لازم با سرعت و به صورت ویژه صورت گیرد.

11:32/ رئیس دیوان عالی کشور ضمن همدردی با خانواده های داغدار زلزله اخیر خواهان رسیدگی سریع و دقیق نسبت به رفع مشکلات حادثه دیدگان کرمانشاه شد.

11:31/ بنیاد کرامت امام رضا علیه السلام و جبهه فرهنگی انقلاب با همکاری مجتمع سرچشمه پذیرای تمامی اقلام و کمکهای کالایی مردم تهران خواهد بود. هموطنان عزیز می توانند کمکهای با اولویت بالاتر نظیر چادر، پتو، بخاری و کنسرو و ... را با مراجعه به مجتمع سرچشمه تحویل داده و در این حرکت مشارکت نمایند.

11:30/ رحمانی فضلی: آب و برق از اول حادثه قطع شد که اکنون ٩٠ درصد آب و برق این مناطق وصل شده است و برای برقراری گاز نیز ابتدا باید نشتی ها برطرف شود.

11:29/ ستاد مدیریت بحران: پتو، موکت و مواد غذایی از اقلام مورد نیاز در مناطق زلزله‌زده است/ مردم به تاریخ انقضای مواد غذایی اهدایی دقت داشته باشند

 

11:19/ براساس اعلام مسئولان تا این لحظه ۲۲۲ پس لرزه در کرمانشاه و منطقه غرب کشور به ثبت رسیده است

11:16/ مقام مسئول سازمان هواپیمایی در گفت‌‌وگو با فارس خبر داد: آماده‌سازی ۱۰۰ تخت هواپیمایی و انتقال مجروحان زلزله‌‌ با‌ ۱۰ پرواز/ برخورد قانونی با سایت گران‌فروش‌

11:14/ اعزام نمایندگان رئیس قوه قضاییه به مناطق زلزله زده برای نظارت بر نحوه خدمت رسانی/ به دستور آیت الله آملی لاریجانی، هیأتی متشکل از معاونان رئیس قوه قضاییه به سرپرستی کهزادی معاون رئیس قوه قضاییه صبح امروز وارد کرمانشاه شد.

هیأت اعزامی در حال حاضر جهت بررسی و اطلاع از نحوه کمک رسانی و همچنین نظارت بر آخرین وضعیت امنیتی و انتظامی مناطق زلزله زده در این مناطق حضور دارند

11:10/ کیانوش رستمی مدال طلای المپیک خود را جهت کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور به حراج می‌گذارد

11:08/ مراکز معتبر جمع آوری کمک‌های مردمی از سوی جمعیت هلال احمر برای زلزله زدگان کرمانشاه اعلام شد


مراکز جمع آوری کمک‌های مردمی

 

11:00/ سخنگوی شرکت ملی گاز ایران: پس از کسب اطلاع از شرایط ایمن در پالایشگاه گاز ایلام، این پالایشگاه به مدار برگشت و فعالیتش را از سر گرفت همچنین مردم باید در منازل خود حضور یابند که وصل نهایی گاز آنان نیز بستگی به تایید سازمان نظام مهندسی دارد که البته بخش زیادی از عملیات نشت‌یابی در مسیر گازرسانی انجام شده است.

10:58/ پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۴۳۰ نفر اعلام کرد/ سرپل ذهاب: ۳۱۷، اسلام آباد غرب: ۲۳، کرند: ۱۴
قصر شیرین: ۲۸، جوانرود: ۳، ثلاث: ۱۵، معاینه شده توسط پزشکی قانونی کرمانشاه: ۲۷، صحنه: ۳

10:55/ مدیر عامل سازمان انتقال خون تهران: روز گذشته نزدیک به 2500 نفر برای کمک مصدومین زلزله غرب کشور به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد هزار و 784 نفر موفق به اهدای خون شدند.

10:52/ افزایش تعداد مصدومان به ۷۴۶۰ نفر تا ساعت ۱۰:۳۰ امروز

10:51/ براساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی شب های مناطق زلزله زده سرد خواهد بود و از روز یکشنبه هفته آینده برای استان کرمانشاه، بارش باران پیش بینی می شود.

10:49/ سعیدی: احتمال افزایش جزئی تعداد فوت شدگان وجود دارد/ ۸۳ هزار چادر و بیش از ۱۰۰ هزار تخته پتو میان مردم مناطق زلزله‌زده توزیع شده است.

10:48/ شریفی مدیرکل مسکن استان کرمانشاه گفت: براساس بررسی های اولیه ۱۵ هزار واحد مسکونی نیاز به بازسازی دارند.

10:45/ حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در پیامی تاکید کرد که یقینا پیوند همه اقوام کرد و لر، فارس و پیروان مذاهب مختلف در کرمانشاه همانند گذشته می تواند موجب کاهش آلام و درد این حادثه و تسلی بخش غم‌دیدگان و خانواده جانباختگان و آسیب دیدگان باشد.

10:43/ سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از پاکسازی و بررسی مجدد آوارها خبر داد و گفت: تا این لحظه ۴۲۳ نفر قربانی زلزله شدند، منازل مسکونی هنوز مشکل برق دارند و آبرسانی در حال انجام است.

وی گفت: ۱۰۰هزار تخته چادر و پتو به زلزله زدگان داده شده اما به دلیل میزان خسارت بالا، کم است.

10:41/ شرکت غله استان کردستان: پخت روزانه ۱۰۰ هزارقرص نان درکردستان برای حادثه دیدگان کرمانشاه

10:39/ سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: در حال حاضر تمامی جایگاه‌های سوخت در استان‌های زلزله‌ زده کشور فعال و آماده خدمات‌رسانی هستند.

10:36/ نماینده مردم قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در مجلس گفت: دولت فضاهایی را برای سکونت به صورت رایگان در اختیار زلزله‌زدگان قرار دهد.

10:34/ مونسان، رئیس میراث فرهنگی از تخریب ۲۰ درصدی بناهای تاریخی شاخص استان کرمانشاه در جریان وقوع زلزله در این استان خبر داد.

10:33/ روحانی وارد سرپل ذهاب شد/ قرار است روحانی در میان زلزله زدگان گفت‌وگویی داشته باشد

10:32/ سازمان انتقال خون: فعلا نیاز جدی به اهدای خون نداریم؛ مردم طبق روال عادی به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

10:31/ شرکت ارتباطات: زیرساخت ارتباطی کشور در مناطق زلزله زده به حالت نرمال و پایدار درآمده است.

10:29/ به ۶۰ درصد حادثه‌دیدگان چادر و پتو نرسید/ مصری، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه: زلزله‌ زدگان شب سخت و سردی را سپری کردند. درجه برودت هوا دربرخی از مناطق زلزله‌زده به صفر درجه رسید.

 

10:28/ "سپاه" بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور را به کرمانشاه منتقل کرد/این بیمارستان صحرایی، پرتابل و قابل انتقال است و شامل چادر و کانکس بوده و از اتاق عمل، امکانات بستری سرپایی و جراحی، زنان و زایمان، داروخانه و آزمایشگاه رادیولوژی، حتی دندانپزشکی و آشپزخانه برخوردار است.

10:27/ سعیدی: عملیات جست‌وجو و نجات تا امروز صبح ادامه داشت و طی تماس با آقای سلیمی مدیر سازمان امداد و نجات مشخص اعلام شد: اگر کسی زیر آوار نباشد باز هم فعالیت ادامه دارد و روستاها مورد بررسی قرار می‌گیرند. تعداد مصدومین ۷۳۷۰ نفر و جان‌باختگان ۴۲۳ نفر است. دیشب دو جلسه مهم برای راه‌اندازی برق تشکیل شد.‌

10:26/ وزیر کشور گفت: دستور تأمین 20 هزار چادر برای مناطق زلزله زده صادر شد./ بخشی از ناهماهنگی ها در روز اول وقوع زلزله، پذیرفتنی است اما باید نیازهای اولیه مردم تأمین و آواربرداری با سرعت بیشتری انجام شود.

 

 

10:25/ سخنگوی نیروی انتظامی مطرح کرد: اراده جدی ناجا برای تأمین امنیت و کمک به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه/ اعزام 4 تیم سگ‌های زنده یاب

10:24/ رئیس پلیس راه در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد تمامی معابر مناطق زلزله‌زده باز است/ تردد روان خودروهای امدادی و اعمال محدودیت تردد خودروهای شخصی در مسیرهای منتهی به این مناطق

10:23/ فرمانده هوا ناجا اعلام کرد آماده‌باش خلبانان هوا ناجا/ به کارگیری حداکثری امکانات برای امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله

10:22/ رئیس پلیس آگاهی ناجا اعلام کرد آماده باش تیم‌های DVI پلیس آگاهی ناجا برای شناسایی اجساد مجهول الهویه/ اقدامات تأمینی برای حفاظت از اماکن و کنترل سارقان سابقه دار استان

10:21/ آنچه در حال حاضر مورد نظر است شرایط اسکان زلزله زدگان است.

10:19/ آیت‌‌الله سیستانی اختصاص نصف سهم امام برای تأمین نیازهای ضروری آسیب‌دیدگان زلزله اخیر غرب کشور برای مقلدان ایرانیشان را جایز دانستند.

10:17/ گروه بهداشت و تیم های حمایت روحی و روانی به کار خود ادامه می‌دهند.

10:15/ نماینده رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده غرب کشور: برای عرض تسلیت به مردم کرمانشاه از طرف رهبری به این منطقه آمدیم همچنین مشکلات و کمبودهایی در مناطق وجود دارد که باید بررسی شده و برطرف شود.

وی ادامه داد: قطعا امکاناتی به مردم داده شده اما کمبودهایی همچنان حس می‌شود و این در حالی است که باید توزیع امکانات در سایه امنیت رخ دهد تا کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

 

10:12/ هیأتی از سوی دفتر مقام معظم رهبری به سرپرستی حجت‌الاسلام معزی به منظور بازدید از مناطق زلزله‌زده صبح امروز وارد کرمانشاه شد.

10:05/ گفته می‌شود تعدادی از مجروحان حادثه زلزله کرمانشاه دارای قطع عضو بودند که از سوی عوامل درمانی حاضر در محل تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

10:00/ کولیوند: به محض شنیدن حادثه تمامی نیروهای واکنش سریع اربعین به منطقه برگشتند و مستقر شدند. بالغ بر ۷۰۰ نفر زمینی و هوایی برای درمان به تهران فرستاده شدند.

09:58/ رئیس پلیس راه در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد تمامی معابر مناطق زلزله‌زده باز است/ تردد روان خودروهای امدادی و اعمال محدودیت تردد خودروهای شخصی در مسیرهای منتهی به این مناطق

 

09:55/ وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان طالقانی کرمانشاه: پذیرش 600 مصدوم و انجام 300 عمل جراحی در کمتر از 24 ساعت در بیمارستان طالقانی/ مقصرین در ساخت بناهای ناایمن درمانی به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

09:52/ تعدادی از مخاطبان درخواست کرده اند مسئولان روستای آئینه در سرپل ذهاب را دریابند/ براساس اعلام مخاطبان روستای آئینه در پنج کیلومتری سرپل ذهاب واقع شده و هنوز حتی یک امدادرسان هم به آنجا نرفته و نجات یافتگان از سرما و تشنگی جان خود را از دست می دهند، لطفا اطلاع رسانی کنید مسئولان گروهی را به این روستا اعزام کنند.


جستجوی سگ‌های زنده یاب

 

09:43/ سرپرست اورژانس کشور: در حال حاضر تقریبا عملیات امداد و نجات و انتقال مصدومین در کرمانشاه پایان یافته است.

09:41/ روحانی وارد کرمانشاه/ دلم می‌خواست در روزهای خوش و خوب وارد کرمانشاه بشوم و مهمان مردم غیور و مستحکم کرمانشاه باشم.

حضورم برای عرض تسلیت به مردم عزیز کرمانشاه بود و این مصیبت برای همه مردم ایران سنگین بود و من قصد دارم از طرف همه ملت ایران به مردم کرمانشاه تسلیت بگویم و به شما مردم کرمانشاه می‌گویم که کسی در ایران نیست که امروز به فکر شما نباشد.

09:28/ سخنگوی وزارت بهداشت: 84 پیوند دست در مناطق زلزله‌زده انجام شد و بیش از 7هزار مصدوم به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

09:26/ بازدید هوایی سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌_الانبیاء (ص) از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه

 

09:25/ جلسه ستاد بحران امروز با حضور رئیس جمهور در استانداری کرمانشاه برگزار خواهد شد.

09:24/ امیر دکتر بابلی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران: بیمارستان صحرایی 60 تختخوابی متعلق به این نیرو تا ظهر امروز راه‌‌اندازی خواهد شد.

09:23/ بازوند استاندار کرمانشاه: خدمات رسانی از صبح روز گذشته با قوت بیشتری ادامه پیدا کرده است. 1920 روستا و 7 شهرستان استان کرمانشاه تحت تاثیر زلزله قرار گرفته‌ و برق و آب بیشتر این مناطق وصل شده است. ضمن اینکه بر اساس دستور العمل ستاد بحران تشکیل شده در استان کرمانشاه به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور تا ظهر امروز باید مابقی مشکلات آب و برق رفع شود.

09:21/ گفته می‌شود نیازمندی‌های مردم زلزله زده آب بسته‌بندی شده و مواد خوراکی است.

 

09:20/ رئیس بنیاد مستضعفان: بنیاد مستضعفان سیمان بازسازی مسکن روستایی مناطق زلزله زده را تا 100 هزار تن تأمین می‌کند. برای تأمین آب آشامیدنی این مناطق یک‌صدهزار بطری 1.5 لیتری آب آشامیدنی نیز به غرب کشور ارسال خواهد شد.

09:18/ وزیر راه: بلافاصله بعد از امدادرسانی برای بازسازی منازل آسیب دیده اقدام خواهیم کرد.

09:15/ مدیر کل تأمین اجتماعی کرمانشاه از برقراری مستمری و بیمه بیکاری حادثه دیدگان خبر داد

09:13/ گفته می‌شود تا ساعت 8:45 امروز بیش از 216 پس لرزه در منطقه کرمانشاه و غرب کشور به ثبت رسیده است

09:11/ حسین یکتا: به محض اطلاع از زلزله کرمانشاه و به دستور تولیت آستان قدس رضوی، خود را از سامرا به منطقه رساندیم

09:10/ رئیس جمهور عازم کرمانشاه شد

8:41/مردم از نابسامانی توزیع امکانات میان زلزله‌زدگان گلایه دارند و می‌گویند: هیچ چیزی به ما هنوز ندادند. هرکس خودش می‌تواند می‌رود چیزی می‌گیرد.

8:40/خانه‌هایی در منطقه زلزله زده وجود دارد که کاملا تخریب شده و گفته می شود همه اهالی آن زیر آوار دفن شده‌اند. مردم گرسنه و تشنه‌اند و نیروهای هلال احمر در بسیاری از بخش‌ها آب و غذا میان مردم توزیع نکرده‌اند.

 

8:35/رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر: بعید است کسی زیر آوار مانده باشد؛ چرا که ارزیابی‌ ۵۰۰ روستا انجام شده است. امیدواریم با توجه به تلاش‌های شبانه روزی، پوشش کامل امدادی و خدمت رسانی تا بعد از ظهر امروز برقرار شود.

 

8:32/مرکز لرزه نگاری کشور: به دلیل عدم امکان پیش‌بینی زلزله، هرگونه شایعه‌ای درخصوص وقوع زمین‌لرزه در نقاط مختلف کشور کذب محض است و به هم‌وطنان عزیز توصیه می‌شود از توجه به این شایعات و انتشار آنها در فضای مجازی خودداری کنند.

8:55/پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان با ارسال دو پیام با ملت ایران و عراق و آسیب دیدگان زلزله یکشنبه ابراز همدردی کرد.

8:30/زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر دقایقی پیش مرز استانهای لرستان و ایلام - حوالی کوهدشت(لرستان) را لرزاند

8:29/رئیس مدیریت بحران کشور: قصر شیرین، سرپل ذهاب و روستاهای این مناطق بیشترین آسیب را دیده‌اند. مردم ضمن بی‌توجهی به شایعات خبرها را فقط از رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

8:25/بر اساس آمار ژئوفیزیک تا کنون 193 پس لرزه به وقوع پیوسته است.

8:22/وزیر بهداشت:نیازی به خون نداریم، از اهداکنندگان خون تشکر می کنیم و اگر نیازمند اهدای خون باشیم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

8:21/گلایه یکی از حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه از ضعف امدادرسانی دولت: 30 نفر در دو چادریم، به ما خرمای کرم زده دادند و امکانات بهداشتی نداریم.

8:20/پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را تا این لحظه 423 نفر اعلام کرد.

ساعت 5 بامداد امروز نوزادی در بیمارستان صحرایی ایجاد شده از سوی ارتش در سرپل ذهاب به دنیا آمد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۴۳۶۶۳۰۹:۱۷:۰۴ ۱۳۹۶/۸/۲۳
مسکن مهر چرا مقاوم سازی نشده در برابر زلزله ؟
شِکر دوست۱۴۳۹۴۵۱۴:۱۳:۴۷ ۱۳۹۶/۸/۲۳
یه بودجه حسابی باید برای این روستای زلزله زده در نظر گرفته شود .
ناشناس۱۴۴۰۶۰۱۶:۰۱:۱۰ ۱۳۹۶/۸/۲۳
اعلام شده دو نفر در مسکن مهرها فوت شده، جو نده. اگر تهران این زلزله میومد الان شما وجود نداشتی که نظر درباره ی مسکن مهر بدی با وجود اینکه خونت مهری نبوده باشه. ایراد نه ازنام مسکن مهر است و نه مسکن معمولی. کلا نظام مهندسی ایران مثل برخی بخش ها وجود فساد است. خانه های عادی هم استانداردها را رعایت نمی کنند
جانباز 70 درصد۱۴۳۶۷۰۰۹:۲۱:۱۵ ۱۳۹۶/۸/۲۳
پولهایی که دود و شد و تلی از خاک .... مسکن مهر ساخته شده بلای جان مردم مظلوم کرمانشاه شد ... مسکن مهر قرار بود که آرامش را به زندگی این خطه برگرداند ... متاسفانه سود جویی این ناکسان آرامش ابدی را رقم زد . اگر این حادثه در چین رخ داده بود کمترین مجازات برای سازندگان این مسکن نا امن اعدام بود اما ..... افسوس ..... مردم شریف کرمانشاه تسلیت می گویم غم را غم نامه ایی است اما کو دوای درد غم شما
ناشناس۱۴۳۸۰۱۱۱:۳۵:۵۸ ۱۳۹۶/۸/۲۳
همش مسئولین می گویند مردم کمک کنند، خوب خوده دولت و مسئولین کمک این بنده خدا ها کنند
مهر۱۴۳۸۲۰۱۲:۰۳:۲۱ ۱۳۹۶/۸/۲۳
مردم دارن از سرما، عدم امنیت، گرسنگی و تشنگی رنج میبرن. خواهش میکنم با جدید و هماهنگی بحران مدیریت بشه
ناشناس۱۴۳۸۸۱۱۳:۱۲:۵۴ ۱۳۹۶/۸/۲۳
این مسکن مهر که همین اخیرا ساخته شده مربوط به 40 سال پیش که نیست چرا ضوابط و اصول ضد زلزله بئدن رعایت نشد؟
ناشناس۱۴۳۸۹۰۱۳:۲۱:۴۶ ۱۳۹۶/۸/۲۳
انگار مردم سر گنج نشستن. به زندانیا کمک کنن. به کمیته امداد کمک کنن..به کودکان سرطانی کمک کنن. به سالمندان کمک کنن. به این هم کمک کنن. پس شما چی کار کنید؟
ناشناس۱۴۳۹۳۴۱۴:۰۶:۳۱ ۱۳۹۶/۸/۲۳
این کمک ها کجا رفته که مردم مظلوم استان کرمانشاه گرسنه و تشنه هستند؟؟؟؟؟!!!!!!!!
حقگو۱۴۳۹۵۱۱۴:۱۷:۴۱ ۱۳۹۶/۸/۲۳
یه بیمارستان شبیه اون بیمارستانی که ایران هفته پیش توی اوگاندا افتتاح کرد باید توی قصر شیرین میساختیم تا اهالی قصر شیرین نیاز به بیمارستان های تهران نداشته باشن !
ناشناس۱۴۳۹۵۲۱۴:۱۸:۳۸ ۱۳۹۶/۸/۲۳
بعد از گذشت 50 ساعت هنوز نیاز به آب و غذا دارن ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۴۴۰۰۱۱۵:۰۲:۵۲ ۱۳۹۶/۸/۲۳
با پول نفتمان میتوانیم در و دیوار تمام روستاهای زلزله زده را بسازیم
نجات یافته از زلزله ازگله۱۴۴۰۶۹۱۶:۰۸:۵۵ ۱۳۹۶/۸/۲۳
در اوگاندا بیمارستان بتونی آنتی زلزله در قصر شیرین بیمارستان چادری صحرایی مسئولین مچکریم
ایران۱۴۴۱۲۹۱۷:۲۹:۰۹ ۱۳۹۶/۸/۲۳
واقعا متاسف شدیم از این حادثه تلخ.... /
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین