چگونه در تدریس خصوصی موفق باشیم و درآمد بالایی کسب کنیم؟

گروه اجتماعی الف،   3960806178

برای موفقیت در تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا از کار تدریس باید جنبه های مختلفی را مورد نظر داشته باشید. اگر می خواهید به عنوان یک مدرس موفق از کار تدریس و تدریس خصوصی درآمد خوبی بدست آورید موارد زیر را در نظر داشته باشید.

اگر به تدریس علاقه دارید در این زمینه فعالیت کنید: مثل هر کار دیگری، مدرسینی موفق هستند که به کار خودشان علاقه دارند. شما نیز وقتی سراغ کار تدریس یا تدریس خصوصی بروید که به آن علاقه داشته باشید. ممکن است بدون علاقه هم بتوانید درامد بدست آورید ولی خیلی موفق نخواهید شد. وقتی با علاقه تدریس می کنید، این علاقه شما به شاگردهایتان هم منتقل می شود و در نتیجه آنها نیز درس را بهتر یاد می گیرند و به حضور در کلاسهای شما علاقه بیشتری نشان می دهند. از طرفی، وقتی شما در زمینه تدریس فعالیت دارید ممکن است در ایام امتحانات در روز 10 ساعت تدریس کنید و اگر به کار تدریس علاقه نداشته باشید خیلی زود خسته خواهید شد.

دروسی را انتخاب نمائید که از تدریس آنها لذت می برید: مسلما شما نسبت به تمامی دروس حس یکسانی ندارید و در دوران دبیرستان و دانشگاه هم در بعضی از دروس عملکرد بهتری داشته اید. اگر می خواهید به سرعت پله های ترقی را طی کنید، دروسی را تدریس کنید که از تدریس آنها لذت می برید. به عنوان مثال اگر در دبیرستان و دانشگاه در درس فیزیک به نسبت ریاضی عملکرد بهتری داشته اید و نمرات بهتری گرفته اید به جای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی بیشتر در زمینه تدریس خصوصی فیزیک شاگرد بگیرید و فعالیت داشته باشید. یا اگر تدریس زبان انگلیسی را بهتر انجام می دهید و پایه ی زبان قوی ای دارید، در این زمینه بیشتر شاگرد قبول کنید. وقتی خودتان قبلا در یک درس نمرات بهتری گرفته اید مسلما در تدریس آن درس هم موفق تر خواهید بود.

 

بر دروس تدریسی خودتان به صورت کامل مسلط باشید: برای موفق شدن در کار تدریس خصوصی این نکته هم بسیار مهم است. به بلد بودن درسها کفایت نکنید، بلکه بر دروس تدریسی خودتان به صورت کامل و 100 درصد مسلط باشید. این مسلط بودن شما بر دروس تدریسی در نحوه حرف زدن شما، در فن بیان شما، در چگونگی پاسخ به سوالهایی که از شما پرسیده می شود و ... خودش را نشان می دهد. اگر بر دروس تدریسی خودتان به صورت کامل مسلط نباشید، همین که در کلاسهای تدریس خصوصی نتوانید به یک یا دو سوال پاسخ دهید، کلاس را از دست خواهید داد. خصوصا در جلسه اول تدریس این نکته بسیار مهم است.

روشهای مختلف جذب شاگرد را امتحان نمائید: برای کسب درامد بالا از تدریس خصوصی مهم است که تعداد شاگردهای زیادی داشته باشید. برای جذب شاگرد می توانید با آموزشگاههای مختلف تماس بگیرید و برای کار تدریس اعلام امادگی کنید. روش دیگر این است که در روزنامه تبلیغ کنید و یا تراکت چاپ و توزیع نمائید. روش بسیار عالی دیگر ثبت آگهی تدریس خصوصی در سایتهای تخصصی تبلیغات تدریس مانند ایران مدرس (www.IranModares.com) و یا اگر ریاضی تدریس می کنید، در سایت تدریس ریاضی (www.Tadris-Riazi.com) است. سایت ایران کنکور (www.IranKonkur.com) هم برای ثبت تبلیغات تدریس دروس کنکوری سایت خوبی است. البته می توانید آگهی تدریس خودتان را در سایتهای عمومی تبلیغات مانند سایت سودایران (http://www.soodiran.com/) هم درج نمائید.

نتیجه گرفتن شاگردهایتان را در اولویت قرار دهید: نکته آخر و مهمترین نکته ای که برای موفقیت در کار تدریس خصوصی باید در نظر داشته باشید این است که به صورت کامل از شاگردهایتان حمایت کنید و نتیجه گرفتن آنها را برای خودتان در اولویت اول قرار دهید. در کلاسهای تدریس خصوصی ممکن است شاگردهای شما هر کدام شرایط خاص خودش را داشته باشد. با توجه به وضعیت تحصیلی، سطح هوش، میزان بلد بودن درسها و .... برای هر کدام از شاگردهایتان باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که حتما نتیجه مورد نظرش را بگیرد. اگر شاگردهای شما در امتحان یا کنکور موفق شوند ترمهای بعد هم با شما تماس می گیرند و موفقیت شما در تدریس حتمی است. مهمترین ملاک موفقیت در تدریس خصوصی همین است.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین