کیهان مطرح کرد: جوگیری دوباره فتنه‌گران پس از زمزمه تجزیه‌طلبی در عراق

گروه سیاسی الف،   3960706037 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

کیهان در ستون اخبار ویژه نوشت:

 کیهان مطرح کرد: جوگیری دوباره فتنه‌گران پس از زمزمه تجزیه‌طلبی در عراق

عناصر مخالف‌خوان که همواره در مسائل سیاسی به سمت آمریکا و انگلیس و اسرائیل غش کرده‌اند، این بار نیز به توجیه نقشه صهیونیسم مسیحی برای تجزیه عراق پرداخته‌اند.

جلال جلالی‌زاده از عناصر افراطی نفوذی در میان اصلاح‌طلبان که در مجلس ششم جزو تحصن‌کنندگان بود، ضمن نوشته‌ای مدعی شد اگر امام حسین(ع) امروز بود از همه‌پرسی در کردستان عراق حمایت می‌کرد. صادق زیبا‌کلام هم در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی وابسته به بارزانی گفت همه‌پرسی حق کردها بود.

در این میان روزنامه زنجیره‌ای بهار برخلاف دیگر روزنامه‌های اصلاح‌طلب که به هشدار درباره عواقب تجزیه‌طلبی در کردستان عراق پرداخته‌اند، تیتر «رقص کردی» را در کنار عکس رقص  در کردستان عراق بر صفحه اول خود نشاند! این روزنامه همان روزنامه‌ای است که به خاطر انکار ولایت امیرمومنان(ع) در آستانه عید غدیر (به قلم یک عضو گروهک نهضت آزادی و مرتبط با ساواک شاه) برای مدتی توقیف شد اما با پرداخت جریمه مختصر، اجازه انتشار مجدد یافت.

جلال جلالی‌زاده عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم نیز هماهنگ با سیاست‌های تجزیه‌طلبان صهیونیسم مسیحی علیه کشورهای اسلامی، از تجزیه عراق به بهانه همه‌پرسی در کردستان حمایت کرده و در مطلبی پر از مغالطه، جمهوری اسلامی را تلویحا به عملکرد یزیدی در این‌باره متهم کرد. وی می‌نویسد: «آیا اگر امام حسین زنده بود با کردها اینگونه رفتار می‌کرد؟» نوشته است: امروز که در ماه محرم به سر می‌بریم و خود را پیرو سرور آزادگان می‌دانیم آیا واقعا زیبنده است که ادعای پیروی از حسین داشته باشیم و راه یزید را انتخاب کنیم؟ چگونه می‌توانیم از تشنگی و گرسنگی یاران حسین در کربلا بحث کنیم و اشک مردم را در بیاوریم اما در کردستان، سرزمین شهادت، انفال و شیمیایی پیرمردان و پیرزنان کرد و کودکان شیرخواره محاصره شوند و از مواد غذایی به سبب مطالبات بر حق خود منع شوند.

وی ادامه داده است: اگر امروز امام حسین(ع) در کردستان بود آیا ادعای کردها را که این همه در طول تاریخ برای پیروی و تأسی به او هزاران شهید نثار نموده‌اند، تأیید نمی‌کرد؟  انتظار می‌رود که سخنان و اعمال‌مان را بر هم تطبیق دهیم، سخن از حسین نزنیم و عمل یزیدی داشته باشیم. این گزافه‌گویی در حالی است که نامبرده در مصاحبه خود به ستایش از قاضی محمد پرداخته و او را پیشوا خوانده است. به هنگام اشغال ایران در جنگ جهانی دوم و شروع غائله پیشه‌وری برای جدا کردن آذربایجان از ایران به تحریک بیگانگان، قاضی محمد نیز اقدام خیانت‌آمیز مشابهی در کردستان مرتکب شد.
باید از عضو حزب منحله مشارکت پرسید آیا می‌شود از ایام سوگواری امام حسین علیه‌السلام سخن گفت اما به رسم گروهک‌های ضدانقلاب، مردم را دعوت به کف و سوت و هلهله و رقص کرد؟ این که همان اسلام یزیدی و اموی است!

ثانیا وقتی کردهای عین‌الوب و زنان آنها دستخوش دست درازی و هتک حرمت وحشی‌های داعش و سایر تروریست‌ها قرار می‌گرفت، مسعود بارزانی و پیشمرگه‌هایش کجا بودند و چرا از معرکه گریختند؟ آیا جز یاوران سردار سلیمانی، منطقه کردستان را از دست درازی تروریست‌ها مصون داشتند؟ چرا مدعیان جنبش سبز در بحبوحه اشغال سوریه توسط تروریست‌ها، رسما بیانیه داده و از همان تروریست‌هایی حمایت کردند که بعدها متعرض کردها در عین‌الوب و مناطق دیگر شدند.

راه یزید، راه همان جماعتی است که هم  در فتنه سبز تبدیل به پادوها و پیاده نظام صهیونیست‌ها شدند و در روز عاشورا حرمت‌شکنی کردند (تا آنجا که سران رژیم صهیونیستی، آنها را به عنوان سرمایه و پیاده‌نظام خود در ایران معرفی کردند) و هم امروز با چراغ سبز اسرائیل، می‌خواهند انتقام شکست صهیونیسم مسیحی در «پروژه داعش» را به واسطه راه‌اندازی فتنه‌ای جدید در کردستان عراق بگیرند.

درست در زمانی که صدام مشغول جنایت علیه کردهای ایر‌ان و عراق بود، گروهک‌های تروریستی از قبیل دموکرات و کومله با صدام و صهیونیست‌ها پالوده می‌خوردند و اکنون عبدالله مهتدی رئیس گروهک تروریستی کومله با صراحت می‌گوید: موضع‌گیری کسانی چون زیبا‌کلام در حمایت از همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق، بسیار مثبت است. این صداهای حمایت که  از داخل کشور شنیده می‌شود بسیار مهم است(!)

یادآور می‌شود اخبار منتشره از زد و بندهای پنهان برخی محافل انگلیسی و صهیونیست و آمریکایی برای فتنه‌آفرینی جدید در کردستان عراق حمایت می‌کند، شبکه جدید دولتی انگلیس اخیرا ضمن دو تحلیل آرزو کرده موج تجزیه‌طلبی ایجاد شده در کردستان عراق به مرزهای افغانستان و بلوچستان پاکستان برسد! بی‌بی‌سی همچنین این اتفاق را آغاز دومینوی استقلال‌طلبی در خاورمیانه جدید خوانده است که ترجمه دیگری از نقشه ناکام و شکست‌خورده «خاورمیانه جدید» است؛ نقشه‌ای که 17 سال پیش توسط مثلث صهیونیسم مسیحی با هدف تجزیه کشورهای قدرتمند اسلامی آغاز شد اما با برآمدن محور مقاومت اسلامی دچار دست‌انداز شد.

دیدگاه کاربران

امیر۱۱۰۷۳۹۰۹:۵۳:۰۰ ۱۳۹۶/۷/۶
غالبا مطالبی که در کیهان منتشر می شه رو قبول ندارم چون حب و بغض داره ، ولی انصافا در این مورد بجا و درست اشاره کرده
ناشناس۱۱۰۷۴۵۰۹:۵۶:۴۸ ۱۳۹۶/۷/۶
من هم با این افراد موافقم کردها با عراقی ها سنخیتی ندارند زبانشون کردی است و سنی هستند و چندان هم مذهی نیستند. با فشار نمیشه یک منطقه را وادار کرد که جزو یک کشور باشه نه تنها برای عراق بلکه برای کل جهان باید مردم راضی باشند که با اون کشور بمانند اگر ازادشون گذاشتی و گفتند میخواهیم با شما بمانیم این کار درسته مثل اسکاتلند که رای داد با انگلیس باقی بماند که البته خود همین دوستان داخلی مثل کیهلان و فارس نیوز و.. خوشحال بودند که اسکاتلند میخاد جدا بشه یهو غافلگیر شدند!! اینه که اگر اسکاتلند و همه پرسی اون رو با شوق دنبال میکردی یا جدایی کریمه رو توجیه میکری جدایی و استقلال کردستان عراق رو هم باید قبول کنی طبیعتا نمیشه موافق همه پرسی اسکاتلند بود موافق جدایی کریمه بود ولی به کردستان که میرسه موافق نبود به نظر من تناقض داره و اخلاقی هم نیست. لذا ضمنا تبریک به کردها ارزوی موفقیت دارم براشون و به نظر من هرگونه دخالت نظامی تلفات زیادی ایجاد میکنه جز درگیری و ناراحتی هم نتیجه ای نداره بهتره که با واقعیت کنار بیایم و احتراتم بذاریم
بچه ی شوش۱۱۱۰۷۰۲۱:۰۵:۲۸ ۱۳۹۶/۷/۶
استعمار برای رسیدن به اهداف خود از روش گام به گام استفاده می کند. روزی که زنان کرد ایزدی به بردگی جنسی داعش در آمدند هیچ کس تصور نمی کرد که این قضیه بخشی از پازل خودمختاری کردهای عراقی باشد. در آن قضیه ارتش عراق با تمام قوا در حال جنگ با داعش بود. سپاه قدس هم به طور شجاعانه ای در حال جانفشانی برای سرکوب داعش بود. متاسفانه حمایت دولت و ارتش ترکیه از تروریستهای ارتش آزاد ترکیه توازن قوا را به نفع داعش ها طوری پیش برده بود،‌از سویی شاید مقررات بین المللی و بوقهای استکباری به ارتش ایران این اجازه را نمی داد که با ظرفیت صد در صدی وارد خاک عراق شوند تا جلوی جنایات داعش علیه کردها را بگیرند. با تمام رشادتهای سپاه پاسداران نتوانستیم که مانع از جنایات و تجاوزات سبوعانه ی داعش شویم. متاسفانه رهبران کردستان عراق بصیرت لازم را در تشخیص این که آمریکا و اسرائیل تجهیزکننده ی داعش بوده اند را نداشته اند. شاید اگر دست دشمن را خوانده بودیم هرگز داعشی ها دستشان به نوامیس کردها نمی رسید. با همه ی خونهایی که برای سرکوب فتنه ی داعش دادیم کوتاهی هایی را مرتکب شدیم. خاطره ی تاریخی کردهای عراقی پر از نا امنی و رنج و عذاب است. به عنوان یک کرد ایرانی بی بصیرتی رهبران کرد عراقی را تقبیح می نمایم که منطقه را وارد فتنه ای جدید می کنند.ولی باید به کردها ی عراقی سیگنال دوستی و محبت را فرستاد. از سویی رهبران نابخرد کردستان عراق باید بدانند که هرگونه خدشه ای به تمامیت ارضی عراق خیانت به کشورهای منطقه است. پازلهای دشمن به همه پرسی کردستان عراق منتهی شد. اگر آن جا که باید اقتدار نشان دهیم تسامح کنیم و آن جا که باید تسامح کنیم با مشت آهنین رفتار کنیم آب به آسیاب دشمن ریخته ایم. هم‌ شادمانی بیش از حد اصلاح طلبان و هم‌مشت آهنین برادران کیهان نشین را اشتباه می دانم. ما با یک پارادوکس مواجه هستیم هم باید سیگنال حمایت از تمامیت ارضی عراق را ارسال کنیم. هم باید به کردها ی عراقی پیام‌محبت و دوستی را برسانیم. نباید طوری رفتار کنیم که کردها ی عراقی فکر کنند که آمریکا دوستدار آنها و ما ایرانی ها مخالف آنها هستیم. بارها گفته ام که سردار سلیمانی پیش از این که چریکی قهار باشد دیپلماتی معتدل و اهل تسامح می باشد. رسانه های ایران و قلم ایرانی ها خصوصا کردها ی ایران باید یاری رسان سردار سلیمانی باشد که جلوی فتنه ای دیگر در منطقه گرفته شود. این که بعضی رسانه های ایران طوری قلم می زنند که رهبران کردستان عراق جاسوس اسرائیل هستند کمکی به ماجرا نمی کند. باید به کردها ی عراقی این پیام را بدهیم که ما ایرانی ها ناموس آنها را مانند ناموس خودمان می دانیم. این پیام را بدهیم که خون کردها ی عراقی مانند خون ما ایرانی ها عزیز است. نباید مسئله ی کردستان عراق را جناحی کنیم. نباید مسئله ی کردستان عراق مجالی برای تسویه حساب های جناحی داخلی باشد. با مسئله ی کردستان عراق نه پوپولیستی رفتار کنیم و نه مشت گره کرده کار کارساز است. به عنوان یک کرد می گویم : "اسلام بالاتر از کشور و کشور بالاتر از قومیت است". به عنوان یک کرد می گویم که کسانی که در همه پرسی کردستان عراق شرکت کردند اشتباه بزرگی را متحمل شدند. ما کردها روحیه ی آزادیخواهی خاصی داریم و نباید به آمریکا و اسرائیل اجازه دهیم که از روحیه ی آزادیخواهی مان سوء استفاده شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین