امام جمعه اصفهان:اسم بچه خود را عبدالحسین و عبدالعلی نگذارید/کلمه ارباب را برای امام حسین بکار نبرید

گروه سیاسی الف،   3960624157 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه اصفهان، گفت: روضه خوانی امام حسین (ع) عبادت است و دانستن درس عاشورا، لازمه روضه خوانی و اشک ریختن برای سالار شهیدان است .

امام جمعه اصفهان:اسم بچه خود را عبدالحسین و عبدالعلی نگذارید/کلمه ارباب را برای امام حسین بکار نبرید

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان افزود: باید به دنبال این باشیم که مکتب اهل‌بیت(ع) را معرفی کنیم و البته در این مسیر باید مقابل ساختارهای غلط ایستاد و اشتباهات را اصلاح کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم تأکید کرد: باید مراقب نحوه عزاداری و روضه‌خوانی‌ها باشیم که از اصل عزاداری دور نشویم و خرافات ترویج نگردد.

' آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد' با اشاره به برخی تعابیر در خصوص امام حسین(ع) در مراسم عزاداری گفت: بنده با تعابیری همچون نوکر،ارباب و.... مخالفم چرا که در ذهن عوام الناس شانیت ربوبیت برای امام قائل می شود.

وی افزود: وقتی می گوییم ارباب،اهل سنت و مسیحیان می گویند شیعیان امامان خود را رب می دانند که متاسفانه برخی افراد شیعه نیز با برخی رفتارها در مراسم عزاداری به این شبهه کمک می کنند اما باید بدانند شیعه غیر از خداوند هیچکس را رب نمی داند و اهل بیت را مطیع خدا و راه رسیدن به او می دانند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به حاشیه سازی در سخنرانی اخیر خود در مراسم افتتاحیه اجلاس تجلیل از پیر غلامان حسینی در اصفهان گفت: برخی بعد از سخنرانی من در سایت های مختلف نوشتند فلانی با گریه و عزاداری مخالف است اما لازم است عرض کنم بنده از سن 14 سالگی روضه خوان امام حسین (ع) بودم و هرگز با گریه مخالف نیستم بلکه می گویم در کنار گریه برای ایشان درک و شعور حسینی خود را نیز باید بالا ببریم.

وی با بیان اینکه روضه خوانی امام حسین عبادت است افزود: البته باید مقابل ساختار های غلط ایستاد و روش و منش اهل البیت و امام حسین(ع) را بیشتر ترویج داد.

طباطبایی نژاد افزود : اسم بچه های خود را عبدالحسین و عبدالعلی نگذارید کلمه عبد را بردارید چون این موارد موجب ایجاد شبهه هایی توسط دشمن می شود.

وی اظهار داشت: برخی آقایان با رفتارهای خود هم برای دشمن خوراک ایجاد کرده و هم کاری میکنند که آقایان علما احتیاط کنند و نتوانند حرف حق بزنند.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان، کشتار مسلمانان میانمار را به عنوان عملی زشت و غیر انسانی محکوم کرد و عاملات این جنایات را کوردلان بی بصیرت خطاب کرد که بابد منتظر مکافات عمل خود و عذاب الهی باشند.

وی گفت: انسان‌هایی که کافر و گناهکار هستند دو نوع عذاب را می‌کشند عذاب نرم ناشی از عمل آنها و دیگر عذابی است که خداوند فرد گناهکار را به خودش وا می‌گذارد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد ادامه داد: خداوند قلب و چشم فرد گناهکار را مهر می‌زند، انسان‌های مومن نیز که ترک جهاد می‌کنند خداوند قلبشان را مهر می‌زند.

امام جمعه اصفهان در ادامه گفت: دهه آخر ذی‌الحجه اتفاقات مبارکی در خود دارد، 24 ذی‌الحجه، روز نزول آیه مباهله است و بر حق بودن پیامبر(ص) در این روز اثبات شد و در این روز آیه ولایت و آیه تطهیر نیز نازل شد، سوره «هل اتی» نیز در این ماه نازل شد که مایه برکت زندگی است.

امام جمعه اصفهان همچنین در گذشت آیت‌الله خزعلی و شهریار شاعر گرانقدر را از مناسبت های این هفته و ذکر و از این دو شخصیت علمی،مذهبی و ادبی تجلیل کرد .

در پایان نماز جمعه این هفته شهر اصفهان مردم ولایی و نماز گذار اصفهان در اعتراض به کشتار و جنایات علیه مسلمانان در روهینگای میانمار با برپایی تظاهرات اعتراضی خشم و نفرت خود را از این کشتار بیان کردند.

دیدگاه کاربران

امین۱۰۳۱۷۵۰۰:۳۶:۰۰ ۱۳۹۶/۶/۲۵
احسنت بالاخره یکی پیدا شد تا درباره خرافات عزاداری صحبت کند . ارباب جمع رب به معنی خدایان هست . آل الله نیز یعنی ال و تبار و فرزندان خدا که بعضی ها ان را به اشتباه می گویند مگه خدا فرزند دارد که آل و تبار داشته باشد . عبد باید فقط برای الله باشد نه بنده خدا . امام حسین و امام علی عبد خدا بودن .
ناشناس۱۰۵۲۶۵۱۳:۰۹:۲۳ ۱۳۹۶/۶/۲۸
با سلام خدمت دوستان امیرالمومنین علی علیه السلام و عرض ادب شما بزرگوار باید بدانید لازم است در معانی کلماتی که نسبلت به آنها هیچ شناخت یا مقدار کافی شناختی ندارید دقت بیشتر بفرمایید. بلندگوی دشمنان نشوید!
خدایی۱۰۳۱۸۸۰۱:۰۴:۵۴ ۱۳۹۶/۶/۲۵
ضمن تقدیر از روشنگری حضرتعالی بعضی بزرگان نامشان عبدالحسین بود عبد العلی بود مثل ایت اله امینی . غروی و ... از شدت علا قه بود والا خودشان موحد عارف بودند در باره انها چه می فرمایید
ناشناس۱۰۳۲۰۹۰۶:۱۴:۵۱ ۱۳۹۶/۶/۲۵
بخدا راست می گویند کوچه بازاری ها شان امام را هم پایبن می آورند
ناشناس۱۰۳۲۱۱۰۶:۵۸:۳۲ ۱۳۹۶/۶/۲۵
حرفهای ایشان بسیار متین و حسابی است خدا خیرش دهد
ناشناس۱۰۳۲۱۷۰۷:۲۸:۵۶ ۱۳۹۶/۶/۲۵
1- در فارسی منظور از ارباب، مولا و صاحب است مثل ارباب خرد یعنی صاحب خرد همچنان که حافظ می گوید جان پرورست قصه ٔ ارباب معرفت رمزی برو بپرس حدیثی بیا بگو 2-دلیل دیگر این است که ارباب جمع رب است واگر منظور رب بود باید برای حضرت، از این کلمه استفاده می شد نه ارباب 3- اصلا مهم نیست که اهل تسنن یا مسیحیت چه می گویند مسیحیان که خودشان حضرت عیسی (ع) را نعوذبالله خدا می دانند و اهل تسنن هم که با کلیه معتقدات شیعه مخالفند از توسل و تبرک و زیارت و همه را کفر می دانند اگر بخواهیم به حرف اینها باشیم توسل و زیارت و تبرک را هم باید تعطیل کنیم. 4- کلمه عبد و عبید در لغت عرب نیز به معنی غلام هم معنی می دهد حالا چه اشکال دارد یکی خود را غلام یا نوکر ائمه بداند. برخی استدلال می کنند به آیه قرآن که می فرماید"لا تقولو راعنا و قولو انظرنا" و می گویند خداوند به مسلمین گفت از کلمه درست تر استفاده کنید تا باعث سوء استفاده دیگران نشود ولی باید دانست که اولا در آیه مورد بحث کلمه ای که جایگزین شد یک معنای دیگری داشت که توهین آمیز بود و باعث سوء استفاده شد ثانیا جابه جایی کلمه به دلیل اشکال اعتقادی مخالفان نبود یعنی به این دلیل نبود که مخالفان پیغمبر می گفتند این حرف با مبانی نمی خواند چه اینکه حتی اگر می گفتند مهم نبود چون مبانی اعتقادی آنها و اسلام یکی نبود (نظیر مبانی اعتقادی اهل تسنن و تشیع در باب امامت و ولایت و نظیر اینها) ثالثا خداوند کلمه جایگزین را اعلام کرد و نفرمود اصلا نگویید "رعنا" بلکه فرمود بگویید "انظرنا" اما در زبان فارسی کلمه معادل عبد، نوکر، است که کاملا تعبیر غلام دارد این را هم که می فرمایند نگوییم العجب
ناصر۱۰۳۲۲۰۰۷:۴۳:۲۵ ۱۳۹۶/۶/۲۵
کاش تمامی ائمه جمعه به صراحت در این فرصت باقی مانده تا محرم تصریح می کردند که وقتی حتی پخش صدای اذان از بلندگوی مساجد در صورتی که اگر آزاردهنده باشد جایز نیست و از آن نهی شده است، دیگر تکلیف هیات ها از نظر شرعی و انسانی روشن است که استفاده از طبلهای 2 متری با صدای مخوف که پنجره ها را به لرزه در می آورد و همچنین استفاده از بلندگوهای اکو به تعداد و قدرت بالا در داخل و خارج هیات که تا ساعت 12 شب و حتی بعد از آن ادامه دارد کاملا مردود است. این مصداق مردم آزاری است ولی حیف که رعایت نمی شود و اکثر زنان باردار، افراد مسن و ... در عذاب هستند. کاش الف این نظر را منتشر می کرد...
ناشناس۱۰۳۲۷۷۰۹:۴۹:۱۲ ۱۳۹۶/۶/۲۵
احسنت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین