تغییرات گسترده در مدیران شهرداری تهران؛ اعتراض به انتصابات نجفی

گروه اجتماعی الف،   3960621097
بر اساس این احکام، "حسینی نوکنده" به عنوان شهردار منطقه 4، "سیدعلی مفاخریان" به عنوان شهردار منطقه 9، "پیمان حسین محسنی" به عنوان شهردار منطقه 12، "مرتضی رحمان‌زاده" به عنوان شهردار منطقه 13، "وحیدرضا انارکی محمدی" به عنوان شهردار منطقه 15 و "حسن رحمانی" به عنوان شهردار منطقه 21 تهران منصوب شدند.
 
محمد علی نجفی شهردار تهران در روزهای اخیر سرگرم انتصاب مدیران خود و ایجاد تغییرات در شهرداری تهران است. تغییراتی که با حاشیه هایی نیز همراه بوده و اعتراض هایی را برانگیخته است. اما نجفی تا امروز ترجیح داده است به اعتراضات پاسخی ندهد. قالیباف شهردار در سایه تهران است!
 
دیروز شهردار تهران در احکام جداگانه‌ای معاون هماهنگی امور مناطقی و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران را منصوب کرد.   محمدعلی نجفی در این احکام "حسن رباطی" را به عنوان معاون هماهنگی امور مناطق و "امین عارف نیا" را به عنوان مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران منصوب کرد.
 
 
رباطی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت شهری است و پیش از  این مشاور وزیرکشور در امور شهرداری‌ها، معاون امور مناطق شهرداری تهران، شهردار مناطق 14، 16 و 18 تهران و همچنین فرماندار ورامین، شهرکرد و شهر ری و مدیرعامل شرکت جهانگردی و گردشگری بوده است.
 
 
عارف نیا نیز پیش از این مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و از  سوابق او می‌توان به ریاست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی و مدیریت کل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران اشاره کرد.
 
 
عارف نیا همچنین در دوره سوم شورای اسلامی شهر تهران مشاور کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا بود.
 
 
نجفی همچنین در احکامی، شهرداران مناطق 4، 9، 12، 13، 15 و 21 تهران را منصوب کرد.
 
 
بر اساس این احکام، "حسینی نوکنده" به عنوان شهردار منطقه 4، "سیدعلی مفاخریان" به عنوان شهردار منطقه 9، "پیمان حسین محسنی" به عنوان شهردار منطقه 12، "مرتضی رحمان‌زاده" به عنوان شهردار منطقه 13، "وحیدرضا انارکی محمدی" به عنوان شهردار منطقه 15 و "حسن رحمانی" به عنوان شهردار منطقه 21  تهران منصوب شدند.
 
پیش از این امیرعباس بهاری،  حمید محسنی، عابد ملکی، نرگس معدنی پور، علی‌اکبر انجمنی و جمال بافرانی به ترتیب شهرداری مناطق 4، 9، 12، 13، 15 و 21 را برعهده داشتند.
 
او در حکمی حمیدرضا قالیباف را به عنوان مشاور شهردار و سرپرست حراست کل شهرداری تهران منصوب کرد.
 
این انتصاب ها در حالی رخ داده است که دو روز پیش برخی از اعضای شورای شهر نسبت به انتصاب های قبلی نجفی اعتراض کرده بودند.
 
هفته گذشته شهربانو امانی و حجت نظری درباره سن و سال افراد منصوب‌شده نکاتی را طرح کردند و این هفته به زبانی صریح‌تر محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران، هم در تذکری شفاهی به شهردار به این موضوع پرداخت.
 
علیخانی گفت: «قانون‌مداری، شعار و وعده اصلی فهرست اصلاح‌طلبان شورای شهر بوده است و باید به آن تمکین کنیم. براساس قانون، به‌کارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران ممنوع است، اما سه نفر از معاونان شهردار که به‌تازگی منصوب شده‌اند، بازنشسته هستند».

 اوایل هفته گذشته بود که نجفی در حکم‌هایی سمیع‌الله حسینى‌مکارم را به معاونت مالى و اقتصاد شهری، حجت میرزایى را به معاونت برنامه‌ریزى، توسعه شهری و امور شورا، محسن پورسیدآقایى را به معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و مهدى حجت را به معاونت شهرسازى و معمارى خود در شهرداری منصوب کرد.

 از این چهار نفر مهدی حجت متولد ١٣٢٨، پورسیدآقایى متولد ١٣٤٠، حجت میرزایی متولد ١٣٤٩ و حسینى‌مکارم متولد ١٣٣٩ است.

دیروز محمد علیخانی در گفت‌وگو با فارس، درباره بازنشسته بودن سه نفر از معاونان شهردار تهران گفت: «اعضای شورا این موضوع را پیگیری خواهند کرد و پرونده این سه معاون بازنشسته شهردار به کمیسیون حقوقی شورا برای بررسی بیشتر ارسال خواهد شد.»
 
او افزود: «براساس بررسی‌هایی که توسط بنده صورت گرفته است، اشتغال سه معاون بازنشسته شهردار تهران غیرقانونی است، ولی درهر صورت باید کمیسیون حقوقی شورا بررسی و نتیجه نهایی را اعلام کند.»
 
در این بین درباره حسینی مکارم حاشیه های دیگری نیز مطرح است، گفته می شود او یکی از افرادی است که در دوره قبلی شهرداری تهران از در لیست دریافت "املاک نجومی"  بوده است.
 
انتصاب مرتضی حاجی به عنوان مدیرعامل موسسه همشهری نیز مشمول همین انتقادات شده است. او نیز از جمله مدیرانی است که در سن بازنشستگی قرار دارد.
 قالیباف شهردار در سایه تهران است!
در همین رابطه خبرگزاری فارس گزارش داد که محمدعلی نجفی در حاشیه افتتاح پانزدهمین نمایشگاه عطر سیب در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اعتراض‌هایی در خصوص به کارگیری 3 معاون بازنشسته شما از سوی اعضای شورای شهر مطرح شده است و چه اقدامی انجام خواهید داد، گفت: "بنده در این خصوص بعداً صحبت خواهم کرد."
 
همچنین روز یکشنبه در جلسه شورای شهر برخی اعضای شورای از نجفی خواستند که انتخاب مدیران را با همکاری شورا انجام دهد.
 
حجت نظری، عضو جوان شورای پنجم، هم در تذکر پیش‌ازدستور خود گفت: «در بند چهارم سوگندنامه، شهردار به نظارت‌پذیری قسم خورده که نظارت شامل نظارت پسین و پیشین می‌شود. نجفی باید به نمایندگان مردم بها می‌داد و قبل از انتخاب معاونانش آنها را به اطلاع شورا می‌رساند؛ من حرفم این است که نجفی جمع شورا را محل مشورت بداند و حداقل از کمیسیون‌های مربوطه درباره انتخاب معاونانش نظرخواهی می‌کرد.»
 
پس از این اعتراضات بود که جلسه شورا به صورت غیر علنی با حضور نجفی برگزار شد. علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در توییتی اعلام کرد که «در جلسه غیررسمی با شهردار تهران دکتر نجفی در حال گفت‌وگو هستیم، بخش عمده بحث مربوط به انتصابات است».
 
او عصر روز  یکشنبه هم در توییتی دیگر دراین باره نوشت: «از جمله مواردی كه در جلسه با شهردار مطرح شد، تأكید مجدد اعضای شورا بر استفاده از جوانان و بانوان در مدیریت شهری بود».
 
حاشیه های پیش آمده پیرامون انتصاب های نجفی واکنش هایی در فضای مجازی و روزنامه نیز در پی داشته است.
 
روزنامه شرق در گزارشی امروز با اشاره به انتصابات نجفی نوشت: «صدور این احکام در حالی است که هم در وعده‌های انتخاباتی و هم در روزهای پس از انتخابات، منتخبان شورای شهر تهران همیشه از لزوم برگزیدن تعدادی از مدیران زن برای مدیریت شهری سخن گفته‌اند. با‌این‌حال، آنچه تا این لحظه رخ داده است، برخلاف وعده‌های پیشین بود.»
 
سن و سال مدیران انتصابی هم مورد توجه  مردم قرار گرفته است، کاربری با اشاره به انتصابات نجفی نوشته است "نجفی با همین دست فرمون بره شهرداری تهران می‌شه خانه سالمندان."
 قالیباف شهردار در سایه تهران است!
این جدول در شبکه های اجتماعی مورد توجه کاربران قرار گرفته است
برخی نیز بااشاه به انتصاب شهرداران مناطق معتقدند که تغییرات مهمی در دوره جدید در حال رخ دادن نیست و نجفی رویه پیشین را ادامه می دهد. کاربری در این باره نوشته است: «باانتصابهای نجفی در شهرداری تهران به نظرمی آید قالیباف شهردار سایه پایتخت باشد. فساد در شهرداری فقط قالیباف نبود. بازوهای اجرایی مشکل بودند.»
 
برگزاری جلسه شورا پشت درهای بسته نیز منتقدانی دارد. عماد در این باره  نوشته است: «اگر انتصاب افراد در شهرداری بر اساس شایستگی صورت می‌گیره چه دلیلی داره بحث‌های مربوط بهش پشت درهای بسته انجام بشه؟»
 
پنجم شهریور ماه محمد علی نجفی با حکم عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور  رسما شهردار تهران شد. او پیش از این توانسته بود رای کامل شورای شهر تهران را کسب کند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین