انتقادات نسبت به انتصابات نجفی افزایش یافت/ اعضای شورا: شهرداری جایی برای پیرمردها نیست/ ارسال پرونده به کمیسیون حقوقی

گروه اجتماعی الف،   3960621010 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

انتصابات معاونان شهردار تهران، صدای انتقاد اعضای شورای شهر را در همین آغاز به کار بلند کرده است.

اوايل هفته گذشته محمدعلی نجفی در حکم‌هايي سميع‌الله حسينى‌مکارم را به معاونت مالى و اقتصاد شهري، حجت ميرزايى را به معاونت برنامه‌ريزى، توسعه شهري و امور شورا، محسن پورسيدآقايى را به معاونت حمل‌ونقل و ترافيک و مهدى حجت را به معاونت شهرسازى و معمارى خود در شهرداري منصوب کرد. از اين چهار نفر مهدي حجت متولد ١٣٢٨، پورسيدآقايى متولد ١٣٤٠، حجت ميرزايي متولد ١٣٤٩ و حسينى‌مکارم متولد ١٣٣٩ است.

به همین دلیل بود که اصلاح طلبان در اولین روز کاری هفته جاری در جلسه ای غیر علنی انتقادات خود را نسبت به انتصابات نجفی مطرح کردند. به گزارش شرق در این جلسه اعضای شورا بر روي موضوعاتي همچون سن‌وسال و برخي حواشي ازجمله‌ بودن در فهرست املاک نجومي بحث و گفت و گو کردند.

علي اعطا، سخنگوي شوراي شهر تهران در توييتي اعلام کرد که «در جلسه غيررسمي با شهردار تهران دکتر نجفي در حال گفت‌وگو هستيم، بخش عمده بحث مربوط به انتصابات است». اعطا در توييتي ديگر دراين باره نوشت: «از جمله مواردي كه در جلسه با شهردار مطرح شد، تأكيد مجدد اعضاي شورا بر استفاده از جوانان و بانوان در مديريت شهري بود».

الهام فخاري نیز گفت: «اعضاي شوراي شهر درباره انتصاباتي که هفته گذشته از سوي شهردار تهران انجام شد به گفت‌وگو با شهردار پرداختند و همچنين درباره بهره‌گيري از ظرفيت زنان و جوانان نيز پيگير مطالبات خود از شهردار تهران شديم».

این در حالی است که اصلاح طلبان در هفته گذشته در جلسه علنی شورای شهر تهران انتقادات خود را به صورت علنی مطرح کرده بودند.

در این راستا شهربانو اماني گفته بود: در همين مسير و با توجه به انتخاب‌هايي که براي پست‌هاي مديريتي شهرداري تهران انجام مي‌شود مطمئنم شهردار تهران بيش از ما دغدغه انتصاب افراد شايسته در پست‌هاي مديريتي شهرداري تهران را دارند. بنابراين همان‌طور که در ديدار يادگار امام مطرح شد، از افرادي که شائبه کوچک‌ترين فساد مالي دارند، نبايد استفاده شود.

حجت نظري، عضو شوراي شهر تهران با بيان اينکه «شهرداري تهران با توجه به حجم مشکلاتي که دارد، نيازمند است از مديران جوان‌تر استفاده کند» گفت: «ميانگين سني معاونان دکتر نجفي که تا به الآن معرفي شده‌اند، کمي از انتظار بنده بيشتر بود و معتقدم براي تصدي معاونت‌ها، رؤساي سازمان‌ها و شهرداران مناطق بايد از نيروهاي جوان‌تر و کساني که تخصص و انگيزه‌ بيشتري در اداره‌ امور دارند، استفاده شود.»

وي با بيان اينکه در چهار انتصاب اول دکتر نجفي، فقط يکي از معاونان ايشان در سني هست که مي‌توان انتظار چابکي بيشتري از او داشت، گفت: «انتظار بحقي است که با نمايندگاني که با رأي مردم انتخاب شده‌اند، در انتصاب مديران ارشد و حتي مديران مياني مشورت صورت بگيرد و اين‌گونه مشورت‌ها به ويژه با کميسيون‌هاي تخصصي شورا به اين معني نيست که منتخبان مردم نظر خود را به شهردار تحميل مي‌کنند.»

محمد عليخاني، رئيس کميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران نیز در تذکري به شهردار تهران گفت: «طبق قانون مصوبه سال 95 به کارگيري بازنشستگان در شهرداري ممنوع است و متاسفانه شاهد هستيم 3 نفر از معاونين جديد شهردار تهران بازنشسته هستند.»

وی خاطرنشان کرد: طبق تبصره شماره یک قانون عدم بکارگیری بازنشستگان، صرفا ایثارگران، فرزندان شاهد و جانبازان هفتاد درصد به بالا و بازنشسته‌های نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات و یا دارندگان مجوز خاص از سوی رهبری شامل استثنا در این قانون هستند.

محسن هاشمي رئيس شوراي شهر تهران نيز در واکنش به صحبت‌هاي عليخاني تصريح کرد: « ای کاش آقای نجفی هر چهار معاون خود را از بازنشستگان انتخاب می‌کرد تا به یک باره برای همه آنها مجوز اخذ کند».

دیروز محمد علیخانی درباره بازنشسته بودن سه نفر از معاونان شهردار تهران گفت: اعضای شورا این موضوع را پیگیری خواهند کرد و پرونده این سه معاون بازنشسته شهردار به کمیسیون حقوقی شورا برای بررسی بیشتر ارسال خواهد شد.

وی افزود: براساس بررسی‌هایی که توسط بنده صورت گرفته است، اشتغال سه معاون بازنشسته شهردار تهران غیرقانونی است، ولی درهر صورت باید کمیسیون حقوقی شورا بررسی و نتیجه نهایی را اعلام کند.

افزایش انتقادات نسبت به تصميم‌ های سران اصلاحات

همچنين پس از آنکه مرتضي حاجي به عنوان مديرعامل روزنامه همشهري منصوب شد، سيل انتقادات نسبت به اين تصميم‌گيري سران اصلاحات از سوي نيروهاي جوان اصلاح‌طلب که خود را چندين و چند سال پشت درهاي بسته پيشرفت در اين جناح سياسي مي‌بينند، روانه شد. حاجي وزير آموزش و پرورزش دولت اصلاحات بوده و در آستانه 70 ساله است.

به همین دلیل بود که محمد رضا تاجیک، مشاور رئیس دولت اصلاحات هفته قبل در مصاحبه با روزنامه آرمان درباره اصلاح طلبی آرمانی تمایز قائل شده و گفته بود:

«ما جریان اصلاح‌طلبی ...اصلا مناسبات قدرت سببی، نسبی و موروثی نداریم. این‌گونه نیست که عده‌ای به نام ژنرال‌ها قدرت را قبضه کنند و کلیت اصلاح‌طلبی را از آن خود بدانند. جریان اصلاح‌طلبی، جریانی سیال، نخبه‌پرور و پر از انسان‌های باطروات و دارای اندیشه است. باید در این فضا چرخش نخبگان به‌طور اصولی اجرا و اجازه داده شود افراد نخبه‌تر بر سریر تصمیم‌گیری و تدبیر بنشینند؛ نه یک‌عده چهره‌های تکراری که هر موقع سفره قدرت پهن است حضور دارند».

استفاده از افراد بالاي 60 سال تا جايي شدت يافت که جواد امام، از جمله نزديکان به رئيس دولت اصلاحات در توئيتي نوشت:‌ «بس کنيد! به کار گيري افراد بالاي 65 سال را ممنوع کنيد. تا کي ملت بايد شاهد حضور بازنشستگان، سالخوردگان در دولت ونهادهاي عمومي باشند.»

با این وضعیت، باید دید در ادامه ارتباط شورای شهر و شهردار تهران به چه سمتی خواهد رفت. اما یک نکته مشخص است و آن اینکه اعضای شورا اگر چه انتقادات خود را آغاز کرده اند اما فعلاً چندان تمایلی برای به چالش کشیدن شهردار ندارند.

دیدگاه کاربران

جوان - لیسانس دربه در۱۰۱۰۹۷۰۷:۴۰:۵۳ ۱۳۹۶/۶/۲۱
ای همه جوان تحصیلکرده بس کنید دیگه مردم از این جناح بازها خسته شدن -بیکاری داره به اوج میرسه شماها فقط به فکر منافع خودتان هستین -
علی۱۰۱۱۰۵۰۷:۵۶:۱۱ ۱۳۹۶/۶/۲۱
توجه توجه بازنشتگان کشوری و لشکری : شهرداری استخدام میکند لطفا بشتابید
قاسم۱۰۱۱۳۵۰۸:۳۳:۲۴ ۱۳۹۶/۶/۲۱
اگه قالیباف بود که الان وامصیبتا بود . اما چون ایشان از همفکران خودمان هستند اشکالی ندارد. هر کس یک بار به شهرداری و نوع و حجم کار برخورد داشته باشد می فهمد که افراد بالای 60 سال سن عملا و مطمئنا هیچ کارایی ندارند .
محمد رضا۱۰۱۱۴۴۰۸:۴۴:۴۷ ۱۳۹۶/۶/۲۱
این قضیه خیلی مهمه ما از شورای محترم میخواهیم که این قضیه رو جدی تا تغییر به نفع مدیران میانسال و جوان به جد پیگیری کنن و صرفا حرف نباشه
ناشناس۱۰۱۱۷۴۰۹:۲۶:۱۶ ۱۳۹۶/۶/۲۱
متاسفانه توانمندی نیروهای موجود در شهرداری را نادیده می گیرند و از سایر ارگانها نیرو وارد شهرداری می کنند. من اخیرا" شنیدم قرار است برای متروی تهران از راه آهن نیرو منتقل کنند و چنانچه این شایعه درست باشد واقعا" باید به حال این نگرش گریست!
ناشناس۱۰۱۱۸۱۰۹:۳۰:۲۰ ۱۳۹۶/۶/۲۱
سالی که نکوست از بهارش پیداست
ناشناس۱۰۱۲۸۲۱۱:۳۴:۴۰ ۱۳۹۶/۶/۲۱
وقتی دولتی را سرکار می آوریم که مربوط به 20 سال پیش است ، خوب اغلب مدیرانش تا الان بازنشت شده اند ! بنابراین چنین انتصاب هایی دور از انتظار نیست اینها تنها خودشان و اطرافیان خودشان را قبول دارند (ژن خوب) گفتا زکه نالیم که از ماست که بر ماست
پارمیداس۱۰۱۳۱۰۱۲:۰۶:۳۸ ۱۳۹۶/۶/۲۱
از کوزه همان برون تراود که در اوست .
آرش۱۰۱۳۲۰۱۲:۱۹:۰۰ ۱۳۹۶/۶/۲۱
یه بار کار افتاد دست این آقایون ها ، ببین خودشون با خودشون نمی تونن کنار بیان !!!!
ناشناس۱۰۱۳۵۷۱۳:۱۹:۱۳ ۱۳۹۶/۶/۲۱
فقط بحث پیرمردها و کهنسالان نیست ! انتصابات رانتی و باندی باید متوقف گردد . هیچگاه مدیران اشرافی دردها و مصائب محرومان که اکثریت قاطع تهران نشینان را تشکیل میدهند را درک نخواهند کرد .
ناشناس۱۰۱۳۶۴۱۳:۲۸:۰۸ ۱۳۹۶/۶/۲۱
خشت اول شورای شهریهای لیستی ! کج گذاشته شده . نجفی قابلیت لازم را برای این مسند ندارد . اگر اندکی از انگیزه های ناجوانمردانه ی لیستی و جناحی فاصله میگرفتند ، میتوانستند از وجود امثال دکتر قالیباف بهره مند شوند .
امیر۱۰۱۴۸۹۱۶:۱۴:۰۶ ۱۳۹۶/۶/۲۱
اساسا استفاده از نیروهای بازنشسته برای مشاغل اجرایی صحیح نیست . این ها خسته و فرسوده هستند و معمولا شهامت اخذ تصمیمات جدید و نوآوری ندارند . شهامت ایجاد فضای پر رونق و نشاط برای رشد جوانان را ندارند و چه بسا حسادت هم می کنند . دم پیری به فکر اندختن مال و منال بیشتر هستند ............. ضمن اینکه اگر توانایی کاری هم داشته باشند در همان دوران کاری انجام می دادند که فکر نمی کنم چنین بوده باشند ......
ناشناس۱۰۱۵۷۴۱۸:۱۵:۳۷ ۱۳۹۶/۶/۲۱
چه اشکالی دارد. مگر کار انها را داده اید. برای من که در تهران زندگی می کنم نه مدیر جوان مهم است، نه مدیر پیر. مدیریت خوب و دقیق مهم است. نجفی آدم کاربلدی است بگذارید کارش را انجام بدهد. اگر کارها خوب انجام نشود ایراد گرفتن صحیح است اما تقاضا برای مدیر جوان بوی سهم خواهی می دهد.
ناشناس۱۰۱۷۳۹۰۳:۰۶:۴۸ ۱۳۹۶/۶/۲۲
تخریب اصولگرایان شروع شد حالا خوبه که خود اصلاح طلبها انتقاد کردن!!
محمد۱۰۱۸۱۵۰۸:۵۷:۴۱ ۱۳۹۶/۶/۲۲
اقایان دولتمردن الان اگر شما وزیر یا وکیل وووو هستیداکثرادرشروع کاردرنهادهای انقلاب مشغول وصفر کیلومتر بودید وتحصیلات انچنانی هم نداشتید الان که مملکت نیاز به اطلاعات روز دنیا دارد وشما ان سواد لازم راندارید وبایستی چند مشاور ومترجم بگیرید وخبری که کسب میکنید اول اینکه خبرتا باطلاع شما برسددست چندم میشود دوم زمان ازدست میدهید سوم تا تصمیم بگیریدواجرا کنید رانت بوجود میاید.......بابیکاری که درجامعه هست وشما نیازی هم به مسائل مالی ندارید وهمه اعضای خانواده الحمدالله ازنوه تانبیره مشغول کارند بگذارید بجای اینکه مغزها فرارکند درمملکت خودمان مشغول شوندوخانواده های انها نیز دلوابس انها وبقولی فرهنگ غرب وارد کشور نشود
محمد۱۰۱۸۵۹۱۰:۳۴:۵۰ ۱۳۹۶/۶/۲۲
وقتی اعضا شورا شهرداری انتخاب می کنند که 66 سال سن داره چه توقعی از ایشان دارند که مدیر جوان انتخاب کنند..اول اعضا شورا باید به خودشان انتقاد داشته باشند با انتخاب شهردار بازنشسته
ناشناس۱۰۱۹۶۲۱۳:۵۰:۲۱ ۱۳۹۶/۶/۲۲
آقاي چمران 76 ساله هنوز اصرار داشت كه به شوراي شهر بيايد و رييس بشود يعني اين ها كه بكار دعوت شده اند پيرتر هستند؟ بازنشستگي را در كنار سن ببينيد آنهم براي هم جناح ها
ناشناس۱۰۱۹۷۹۱۴:۲۶:۵۸ ۱۳۹۶/۶/۲۲
استخدام بازنشتگان در شهرداری تهران بشتابید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین